De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:15

_San87_ schreef:
germie schreef:
Denk je dat ik zoiets er om doe? Ik kan er toch ook niets aan doen dat het gaat stormen? Ik kan echter ook niet thuisblijven. Natuurlijk zal ik wat eerder weggaan en wat langzamer rijden. Dat ik dan misschien helemaal geen slaap krijg de komende 36 uur neem ik wel voor lief dan.
Maar als iemand mij 3 weken geleden gezegd had dat het 18 februari zou gaan stormen, dan kon ik besluiten om niet te gaan, maar nu niet meer.

Er vertrekken nog wel degelijk vluchten vanaf Schiphol. Ik hou dat goed in de gaten. Ik zou theoretisch net na de storm gaan.

Ik doel meer op het 'ik wil dat mijn vlucht doorgaat zonder vertraging'. Doe even normaal, laat de experts die moeten vliegen besluiten of dat veilig kan.

Dat er nog steeds vliegtuigen landen zegt mij niet zo veel, wat in de lucht zit, moet naar de grond. Kijk ook even hoe er geland wordt.

Dat jij zelf besluit te gaan rijden, prima. Maar laat het besluit vluchten door te laten gaan aan de mensen die er verstand van hebben.

Denk je niet dat al die mensen die vandaag zouden vliegen niet gewoon willen dat er gevlogen wordt? Ik schrijf nergens dat ik er invloed op heb. En als het kan zullen ze wel vliegen. Maar niemand zit te wachten op vertraging of annuleren lijkt mij. Je plant iets en dan hoop je natuurlijk ook dat je weg kunt. En zo is het ook bedoeld.
Niet meer en niet minder. Dus ik hoop gewoon dat mijn vlucht wel gaat. Zo moet je het zien. Ik heb er erg veel zin in en zit eigenlijk wel op hete kolen ja. Logisch ook natuurlijk.
Als ik een glazen bol had en van die storm wist voor boeken had ik natuurlijk niet geboekt.

Ze gebruiken niet alle banen en alle gates. Gisteren ook al niet.
En vooral veel naar Engeland is gecancelled. Daar schijnt het erger te zijn dan hier.

Het hier is boven in Groningen en daar valt het op dit moment nog erg mee overigens. En dat mag van mij ook wel zo blijven. Ja, het waait wel, maar nog niet extreem.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:16

Hier in de straat van een huis al een paar planken van de houten muurbedekking af. Wij hebben gelukkig steen. De windstoten zijn echt wel hard nu, en dan moet het ergste nog komen.

Appeltje_1

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:20

Hier gaat het echt te keer. De schutting zit hard heen en zweer te zwaaien en de bomen in de tuin staan niet stil om het zo te zeggen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:21

Er is een live stream van AT5, die staan bij Schiphol..

(ik hoop dat thuis mn bloembakken blijven hangen...de losse spullen waren al van het balkon, maar de vaste spullen, ja, zitten hopelijk goed vast... )

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:22

germie schreef:
Denk je dat ik zoiets er om doe? Ik kan er toch ook niets aan doen dat het gaat stormen? Ik kan echter ook niet thuisblijven. Natuurlijk zal ik wat eerder weggaan en wat langzamer rijden. Dat ik dan misschien helemaal geen slaap krijg de komende 36 uur neem ik wel voor lief dan.
Maar als iemand mij 3 weken geleden gezegd had dat het 18 februari zou gaan stormen, dan kon ik besluiten om niet te gaan, maar nu niet meer.

Er vertrekken nog wel degelijk vluchten vanaf Schiphol. Ik hou dat goed in de gaten. Ik zou theoretisch net na de storm gaan.

Ja hoor je kan gewoon thuis blijven, je wilt het niet, dat is wat anders.
-
Kunnen de pampaspluimen nog leuk in een vaas ofzo? àls je ze nog terug kan vinden straks? :')
-
Hier (HVH ZH)
Hier werd net windkracht 10 gemeten
Actuele windstoten zijn 123kmh, dat is boven windkracht 12+

Het hoogtepunt moet nog steeds komen, maar voorlopig staat mijn schutting nog steeds _/-\o_ nog geen schade hier. Heeeel snel afkloppen _O-

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:24

Hier liggen de bosjes en struikjes zowat plat. :') Gelukkig zit alles verder nog goed vast voor zover ik kan zien. Alle losse dingen uit de tuin staan binnen en voor de rest zien we het wel. Hoop vooral dat mijn pony er goed bij staat op zijn 24/7 buiten plek. Die is recent verhuisd en dan zijn dit soort nieuwe dingen toch een beetje spannend altijd. :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:28

Telpeva schreef:
germie schreef:

Ja hoor je kan gewoon thuis blijven, je wilt het niet, dat is wat anders.
-
Kunnen de pampaspluimen nog leuk in een vaas ofzo? àls je ze nog terug kan vinden straks? :')
-
Hier (HVH ZH)
Hier werd net windkracht 10 gemeten
Actuele windstoten zijn 123kmh, dat is boven windkracht 12+

Het hoogtepunt moet nog steeds komen, maar voorlopig staat mijn schutting nog steeds _/-\o_ nog geen schade hier. Heeeel snel afkloppen _O-

Ik weet wel dat jij ook gewoon in de auto zou stappen en hopen dat je vlucht gaat als je geboekt had. Er zijn makkelijker manieren om een paar 1000 euro over de balk te smijten.

Ik zie hier nu trouwens wat blauw lucht. En het lijkt droog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:30

Afbeelding
:=...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:30

Windguru voor surfers e.d.?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:31

germie schreef:

Ja. De oude. Superbetrouwbaar, wij gebruiken de site wanneer we gaan zeilen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 16:31

Ik zag net een kinder speel tentje voorbij vliegen, niet zo slim als je die niet hebt opgeborgen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:32

germie schreef:
Ik weet wel dat jij ook gewoon in de auto zou stappen en hopen dat je vlucht gaat als je geboekt had. Er zijn makkelijker manieren om een paar 1000 euro over de balk te smijten.

Ik weet zeker dat ik niet zo in de auto zou stappen met dit soort weerberichten voor "slechts" een vakantie van een paar duizend euro. Ik had mogelijk wel al 's ochtends naar Schiphol gegaan om het vanaf daar af te wachten. Maar als ik het niet vertrouwde, zou ik alsnog niet gaan vliegen als de vlucht wel gaat.

Ik weet dat je het niet voor kan stellen, maar niet iedereen heeft de prioriteiten liggen bij vakantie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:33

Het gaat hier nu zo heftig tekeer en de fretjes die voor de duvel niet bang zijn keken echt bang dus die heb ik in de fretten kamer gezet en kunnen zich de komende uren vermaken met dozen en ballenbak etc. Voor hun geen straf en vanavond als het weer een normale wind is mogen ze weer terug.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:36

Als ik met dit weer moest vliegen voor een vakantie dan zou ik heeeel blij zijn als het werd afgelast en anders zou ik zelf annuleren :=
Levensgevaarlijk, ik snap niet dat mensen dat risico überhaupt durven nemen. Voor een spoedgeval, ala, maar een vakantie..?!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 18-02-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:37

Als dat vliegtuig de lucht in gaat zou ik dat zeer onverantwoord vinden. Ik zou er zo Iig nooit instappen al moest ik voor annulering bij betalen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:38

Wij hebben nog steeds geen heftige wind

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:39

ik heb zo het idee dat de maatschappijen daar zelf ook iets over te zeggen hebben?
Op de live stream van schiphol zeggen ze ook, het moet voor iedereen veilig blijven..

Hebben we nu ook al luchtverkeersleiders, naast virologen en voetbalcoaches? :D

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:39

Oke jongens, vind het nu niet leuk meer. Ik hoor allemaal rare geluiden van het dak komen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:40

Cer schreef:
ik heb zo het idee dat de maatschappijen daar zelf ook iets over te zeggen hebben?
Op de live stream van schiphol zeggen ze ook, het moet voor iedereen veilig blijven..

Vooral veel windbuilen :)).

Telpeva
Moderator Algemeen

germie schreef:

Dat weet je helemaal niet van een ander, en in mijn geval heb je het dus ook gewoon fout want ik waardeer mijn gezondheid meer als geld.
Als je echt een weloverwogen keuze wil maken op financieel gebied, bedenk dan ook wat het financieel voor gevolgen heeft als er wat met je auto, het vliegtuig of met jou zelf gebeurd. Met wel of niet blijvende lichamelijke schade. Weet je hoe vaak je op vakantie kunt met het vliegtuig van een uitkering?

AaronYve

Cer schreef:

De beste stuurlui zitten op bokt :j

Hier zijn de paarden vanmiddag ook naar binnen gegaan. Ik ga zo eens bij ze kijken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:41

Lestrange01 schreef:
Oke jongens, vind het nu niet leuk meer. Ik hoor allemaal rare geluiden van het dak komen :+

Waar zit jij ergens, als ik vragen mag :(:).

Cer

Begrijp me goed hoor, IK zou niet durven, ik vind het sowieso al eng :D .. maar ik denk ook niet dat ze zomaar opstijgen?
Misschien van die goedkope eilandhoppers die met ductape aan elkaar zitten.. Maar een groot risico gaan ze niet lopen toch? Denk ik? Hoop ik voor de mensen :+

germie

_San87_ schreef:
germie schreef:

Ja. De oude. Superbetrouwbaar, wij gebruiken de site wanneer we gaan zeilen.

Die gebruiken wij met duiken op de Noordzee.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:42

kiki1976 schreef:
Bericht xtremechasing
Citaat:
Hoewel het vanuit de ruimte er prachtig uitziet die krul, zien we ook dat de ligging en trekrichting zuidelijker licht dan feitelijk in de kaarten staat. Hij zou volgens de verwachtingen over de Noordzee trekken, maar gaat nu letterlijk over de wadden. Als we dan kijken wat onze Eunice doet in Engeland dan wordt je toch een beetje zenuwachtig. Dit doet namelijk erg lijken op Storm Diana die in 1993 huishield (dank Casper ten Kuile)
Aan de zuidoost rand zit het zwaarste windveld met ook nog eens een stingjet. De stingjet raakt lokaal de grond wat er voor zorgt dat de windstoten naar de 122mph gaan (196km/u) Dit zijn de windstoten die je ook bij ons aan de kust mag verwachten. Het KNMI heeft hier echt terecht gehandeld en dit zijn die uitzonderingsgevallen waar wij als team het vaak over hebben. Men gooit zo vaak in combinaties met media onzinberichten de deur uit dat mensen het niet meer serieus nemen. En dat is voor vandaag echt gevaarlijk.
Het koufront is nu over het grootste gedeelte van Nederland heen en zal weldra Duitsland binnenrollen. Op het moment dat de opklaringen komen, ga je ook merken aan de plotselinge toename van de wind. Hoewel de ligging niet is, zoals we verwacht hadden, is de timing zo goed als spoton. Wil zeggen dat de wind nu snel zal toenemen. Zeker aan de kustgebieden. Het KNMI heeft inmiddels Flevoland ook toegekend aan het weeralarm (code rood).
Raadzaam is om nu te zorgen dat je de weg niet meer op hoeft omdat de aankomende uren de wind hard aantrekt. Ga naar huis als je in de gebieden woont waar er een weeralarm is afgekondigd.

[ [url=m/Om1qlr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeps, ik zit net lekker in het zonnetje te werken {:}
Ik moet nu dus mijn veiligheidsgordel vast gaan maken :))

moonsparkle schreef:
Ik zag net een kinder speel tentje voorbij vliegen, niet zo slim als je die niet hebt opgeborgen
Ach, wel een praktische manier om er vanaf te komen als je het ding toch al flauw was.

Degene met een open waaiend kattenluik: kan je niet iets voor het luik zetten? Een grote doos ofzo? Zodat poes er niet meer door kan? Of er met ductape een stevig bord karton voor plakken? Moet de kat uiteraard wel eerst binnen zijn :+ .