Morgen met trailer op pad? Think twice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:40

Koekie73 schreef:
Op stal is een boom bovenop mijn trailer gevallen |( |(
Heb foto's gekregen. Morgen maar kijken wat de schade is.

Wat zonde -O- :knuffel:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Morgen met trailer op pad? Think twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:54

Oh jemig, wat ontzettend rot, Koekie!
Hopelijk kun je het regelen met de verzekering, maar dat maakt het niet minder vervelend!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:57

Oei dat is wel echt balen van de trailer en echt zo’n geval “ waarom ik, waarom nu “ :(:)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:17

Gelukkig heb ik de trailer verzekerd inderdaad. Pfff wel ontzettend rot.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:31

Wat ontzettend rot Koekie! :knuffel: Gelukkig maar dat je hem dan hebt verzekerd! Al blijft het dan nog steeds rot dat het is gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:36

De snuffelpaal van Cabauw(dat ding wat ik vanuit mijn zolderraam zie) meette 145 km per uur.............

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:38

Morganlefay schreef:
De snuffelpaal van Cabauw(dat ding wat ik vanuit mijn zolderraam zie) meette 145 km per uur.............

Dit moest ik even googlen hoor :') :D
Werkelijk nog nooit van een snuffelpaal gehoord _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:44

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:52

Er is hemelsbreed 800m achter ons op de a6 een vrachtwagen gekanteld met gewonde.. groot deel pannen is van ons dak en schuin achter ons de buren vroegen om hulp op de buurt app. Had niet verwacht dat het hier zo heftig zou zijn. Geen seconde spijt dat ik mijn kliniek afspraak heb verzet in iedergeval.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:05

Hier net de 2de NL alert gekregen. Voor Noord en Oost Gelderland. Dringend advies om niet naar buiten te gaan als het niet nodig is. De situatie buiten is gevaarlijk.
Snap het dondersgoed dat ze die alert verzenden. Het is echt link nu buiten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:12

Ik dus ook. Ik schrok me alweer kapot.het lijkt alleen maar erger te worden. Vriend is gestrand op het werk. Nachtdienst blijft thuis, de avond dienst ploeg blijft tot ze veilig wegkunnen.

Citaat:
Ga niet naar buiten'
De Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland roept iedereen op om vrijdag niet naar buiten te gaan, als dat niet nodig is. "De situatie buiten is gevaarlijk. Voorkom onnodig letsel door rondvliegende takken en objecten", stelt de veiligheidsregio via Twitter.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:17

schrok ook van de 2de melding, had het idee dat het wind juist iets begon af te nemen, maar net kwam er een windvlaag langs, recht op de woonkamer muur. Fotolijsten waren aan het rammelen aan de muur....
Waakvlam in mijn CV (enkel warm water) is uitgewaaid. Maar die kan ik makkelijk wel weer aanzetten, alleen heeft dat nu geen zin. En onder de douche stap ik toch niet op het moment.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:31

Hier hetzelfde. Schrok mij ook rot toen hij binnen kwam. Woon al meer dan tien jaar in Gelderland en nog nooit mee gemaakt dat we op 1 dag 2 meldingen krijgen vanwege storm.

Op de KNMI site zie ik dat Gelderland wel weer code geel lijkt te hebben?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:36

Ik kreeg 'm ook voor een 2e x (Overijssel)
De honden moesten er echt nodig uit dus die heb ik toch maar even kort in de tuin gelaten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:46

Afbeelding

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 06:08

Goedemorgen, zijn jullie een beetje de avond/nacht doorgekomen?
Ben nog niet buiten geweest maar verder lijkt het wel goed te zijn.

Mijn cv schijnt toch iets meer mee aan de hand te zijn. Wilde hem weer aandoen en ik zie ontsteking, maar verder slaat die niet aan. Meerdere keren drukken, knop vasthouden enz. werkt allemaal niet. Staat op ontsteking stand. Dus maar even een SOS eruit gegooid naar een paar handige harry's. Eens kijken of ik voor werk begint (07.30) iemand langs krijg of na de overdag dienst klaar is (17.00) Toch handig die handige harry's die op hetzelfde bedrijf werken :D

En anders de huurbaas op de hoogte stellen, maar die storingsdienst zal het druk genoeg hebben vandaag :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:01

Aan het ons huis hebben we naar mijn weten gelukkig geen schade.

Wel toen ik mijn dochter uit haar werk was halen op de terug weg een flinke tak op de auto gehad ( beter een tak dan een boom). Maar of het echt schade heeft gegeven, geen idee. Vandaag maar even goed kijken, maar zo op het oog geen grote gekkigheid.
Op stal waren er wel wat dingen stuk gewaaid, maar naar wat ik begreep geen grote schokkende dingen. Hek van de bak op een paar stukken stuk, stuk van de roundpen, en een hek langs het pad. Maar alleen even opletten met binnen en buitenzetten met erlangs gaan, paddocks en weides waren gisteravond nog intackt.

Maar het is hier wel goed los gegaan met de storm. De wind verliep hier van het ZW naar het Z, en heeft daardoor een tijdje recht op ons huis gestaan. Ramen kraakte helemaal, was wel wat eng haha.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:08

Bij onze paarden is t dak van de stallen gewaaid. De paarden stonden er in. Gelukkig was het dak slechts decoratie, zeecontainer boxen. Verder is de omheining van de buitenbak te barsten. Thuis dakpannen eraf.
Regio schiphol.

Ik moet dinsdag met de trailer op pad. Is een ritje binnendoor, 10 minuten. Naar de dierenarts. Hopelijk waait het niet zo bizar hard dinsdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:27

Vooral die wijziging van ZW naar W gaf bij mij ook veel gekraak en gepiep.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:14

Hier geen schade gelukkig voor zover ik kan zien! Schutting staat nog overeind. Dus ik ga straks even een compliment eruit sturen naar de Hovenier die hem destijds geplaatst heeft. Eerste echte storm met deze schutting en met momenten zag het er echt uit alsof die om zou gaan, maar hij heeft zich sterk gehouden!

Mijn twee jonge appelbomen staan tot mijn grote verbazing ook nog steeds.

De papier en plastic container waren wel wat naar voren geschoven en er lag in die hoek van de tuin ook een plastic stoel om, maar niet weggewaaid (kan ook niet. Schutting houd ze dan sowieso tegen).
Egelhuisje staat gelukkig nog wel overeind want vermoedelijk zit daar een Egel in dus erg fijn dat daar niks mee is gebeurd :D .
Zonnebloemen die nog staan zijn wel alle blaadjes kwijt. Dus die ga ik vandaag maar helemaal eruit halen. Had verwacht dat ze eigenlijk om zouden vallen, maar niet gebeurd.

Vanmiddag naar de kudde. Heel benieuwd hoe ze er bij staan. Vooral mijn pony maak ik mij wat zorgen om. Hopelijk staat hij er goed bij.
Dit weer heeft mij ook doen beseffen dat ik voor hem voor de zekerheid toch maar even op zoek ga naar een deken (regen deken of 0 grams). Heeft een wintervacht, maar heb hem met hevige regenval wel al eens zien trillen en vermoed dat dat in de komende jaren wel erger word. Dan kan hij in de toekomst met dit weer gewoon warm onder een deken staan.
Had dat eerder moeten doen, maar goed. Aldoende leert men.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:41

XYaartje zorgen dat hij een volle buik heeft met hooi dan krijgen ze het niet koud. Met deken eerder wel omdat ze dan niet hun haren overeind kunnen zetten.

Hier helaas het windscherm gesneuveld door een enorme windstoot, verder geen schade gelukkig.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:53

@eretria dat is ook allemaal vervelend genoeg.

Hoe zou de wind zijn de komende dagen?
Ik heb de schade aan de trailer gemeld bij de verzekering. Dinsdag breng ik m weg naar de trailerboer.

Ik probeer hier een foto te plaatsen maar de upload werkt niet mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:55

Morgen weer zware windstoten maandag geloof ik ook nog.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:31

Koekie73 schreef:
[ [url=m/MCEDej.jpg]Afbeelding[/url] ]