Chawi schreef:Maar wat wil je met onze antwoorden Jacimatho? Meeste mensen zie ik reageren met; Heel vervelend voor Barry en Anna, maar kijk naar wat wel kan ipv wat niet kan en ja, er vallen altijd mensen buiten de boot, zeker in een pandemie waar we geen jaren hebben om beleid te maken.
Oh, als we trouwens wel jaren hebben om beleid te maken, vallen er zelfs nog mensen buiten de boot. Dat is gewoon hoe het is.
Wat wil je bereiken met dit topic?
Goeie vraag
Ik hoop dat het beleid wordt aangepast en de QR-code bereikbaar gemaakt voor iedereen die zich aan de gevraagde maatregelen houdt om de pandemie de baas te kunnen.
En zolang dat niet zo is, mensen in hun eigen omgeving kijken of er iemand is zoals Barry en Anna en hen de hand reiken.
Los daarvan ben ik oprecht benieuwd of mensen het acceptabel vinden dat sociale uitsluiting collateral damage is. En ik denk dat ik kan concluderen dat het antwoord hierop ja is.
Cer schreef:Het is vaak wel hoe het gaat... het blijft een beetje 'het is oneerlijk' en daarmee is de kous af.
In dit geval, van deze pandemie, is het vrij lastig, maar wat niet is kan nog komen. Maar daar wordt niet op gewacht, heb ik het idee. het is NU niet goed en het moet NU geregeld worden.
Dat er, totdat de pandemie voorbij is, of in ieder geval 'overzichtelijk' is, misschien wat dingen niet gaan zoals zou moeten, is níet acceptabel voor een aantal mensen.
Ik zou me dan eerder richten op structurele zaken die niet goed gaan, in plaats van deze pandemie daarvoor gebruiken... ?
En dan nog denk ik dat in een aantal gevallen de wet van de grote getallen telt... maar dat had ik al geschreven.. (of nou ja, ik weet niet precies wat die wet inhoud, maar dat je voor een hele kleine minderheid soms niet hele grote aanpassingen kan doen..dan valt het allemaal een beetje uit proportie)
Het is de vraag hoelang deze maatregel van kracht blijft en of dit in de toekomst een blijvertje zal zijn. Dat maakt het relevant om wel NU te kijken naar waar het schort.
De aanpassingen hoeven niet groots te zijn. Er is simpelweg (nog) niet naar gekeken en ik heb de hoop dat bij genoeg tegengeluid er wel gekeken wordt.
pmarena schreef:Ik denk niet dat deze groep toegang kan hebben tot een QR-code.
Omdat je die code moet "verdienen" door je besmettingsrisico te verminderen.
En dat kan nu door te vaccineren of door te testen.
Als je dat allebei niet doet, om welke reden dan ook, dan wil dat nog niet zeggen dat je dan maar die code "cadeau" moet krijgen. Dan ga je immers voorbij aan het hele doel van die code....
En even heel eerlijk.... waarom zou een Barry volgens jou zo'n QR-code cadeau moeten krijgen, terwijl er nog wel veel meer mensen zijn voor wie het lastig is om zich te laten testen? Of vind je dan dat die ook maar de code cadeau moeten krijgen?
Jawel hoor, zorg dat er op bereikbare plaatsen getest kan worden ipv op 40 of 50 km afstand.
Barry en Anna krijgen niks cadeau, doen gewoon hun burgerplicht en testen....als dat binnen bereik is.