Trouwen in 2022

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:56

Die opmerking doet een beetje pijn :o
Spoiler:
Omdat wij al 2 jaar geen geluk hebben, gaan we nu niet ineens een jasje gebruiken. :D Maargoed. Ieder zijn ding daarin. Het zal hier ook wel niets worden, maar wil er wel rekening mee houden. Wil er juist heel graag rekening mee houden :D

Als ik persoonlijk mocht kiezen, dan had ik gekozen voor kinderen in plaats van een sprookjesbruiloft! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:59

pimaude schreef:
Spoiler:
Omdat wij al 2 jaar geen geluk hebben, gaan we nu niet ineens een jasje gebruiken. :D Maargoed. Ieder zijn ding daarin. Het zal hier ook wel niets worden, maar wil er wel rekening mee houden. Wil er juist heel graag rekening mee houden :D

:(:) :(:) :(:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:08

pimaude schreef:
Spoiler:

Als ik persoonlijk mocht kiezen, dan had ik gekozen voor kinderen in plaats van een sprookjesbruiloft! :D

:knuffel:

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:21

pimaude schreef:
Spoiler:

:(:)

Snap ik heel goed! :*

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:05

Eulogy schreef:
pimaude schreef:
Spoiler:

:(:)

Snap ik heel goed! :*

:knuffel:

eroslover

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:07

Hier was het idee een rondreis door bv Thailand? Dat durven we nu niet in aankomende zomer. Back up plan is ergens in zuid Europa verschillende luxe huisjes met eigen Zwembad in een mooie omgeving

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:26

pimaude schreef:
Spoiler:

Het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen. Was deze informatie vooraf bekend had ik t waarschijnlijk voorzichtiger en anders gebracht. Ik hoop dan ook echt voor je dat het jullie lukt.

Voor mij, als iemand zonder kinderwens, kwam het over of zsm het "perfecte" plaatje te vormen. Bruiloft --> kinderen.

Anyway, zoals gezegd is t niet mijn bedoeling geweest om iemand te kwetsen en gaat dit topic over iets leuks, dus laat ik t onderwerp nu ook los.

Mijn beste vriendin is pas geleden pas na 10 jaar op huwelijksreis geweest. Wel echt fantastisch mooi naar Fins Lapland! Direct op huwelijksreis hoeft dus ook niet perse. T is maar net hoe t uit komt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:17

huwelijksreis zit er niet in voor ons. gaat niet met het bedrijf, heb ik verder vrede mee. :)

nog 34 dagen.

Vriendlief gaat morgen met zijn zus op pad voor een pak. Ik ben heel benieuwd.
Trouwringen zijn binnen, die hadden we via internet besteld....die van hem past perfect, maar helaas zit die van mij wel heel strak. :\ morgen maar eens bellen of daar nog iets aan gedaan kan worden. Anders wordt het op water en brood tot de bruiloft :')

Doen jullie aan muziek tijdens de ceremonie? of wanneer je het stadhuis binnen komt? Het lijkt me wel leuk (iets afgezaagds, Bruno Mars ofzo)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:49

Mijn broertje speelt trompet op het moment dat ik met mijn vader de zaal in kom, wordt volgens mij prachtig.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:06

Maanlicht schreef:
Mijn broertje speelt trompet op het moment dat ik met mijn vader de zaal in kom, wordt volgens mij prachtig.

wat mooi lijkt me dat!! heel bijzonder.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:47

Dat is echt bijzonder en leuk Maanlicht!

Wij willen wel iets van muziek bij het binnenkomen en tijdens het tekenen/weglopen uit de zaal. Maar we weten nog niet precies wat, in ieder geval wordt het niet iets heel standaards want de muzieksmaak ligt meer richting rock, vooral bij vriendlief O:)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 09:59

Pimaude :(:)

Wij draaien muziek als mijn vriend binnenkomt, als ik binnen kom en tijdens het tekenen. Mijn vriend heeft gekozen voor Nemo Egg (ja van Finding Nemo :')), bij mij wordt River Flows in You gedraaid van Yiruma en dan hebben we nog 2 liedjes van Coldplay.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:42

Wij hebben nog niet nagedacht over muziek en wanneer. Maar waarschijnlijk komt er muziek als we binnen komen.
La vie en rose van Emily Watts word sowieso gedraaid, wij zijn beide fan van how I met your mother en gezien dit liedje daar wel centraal voor staat word deze hoe dan ook gedraaid!
Over de rest van de muziek hebben we nog niet nagedacht :+

Klein vraagje, hoe ver van tevoren versturen jullie de uitnodigingen?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 10:46

Ik denk ongeveer 6 weken!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:48

6 weken?

Maar neem aan dat je dan al wel Save The Date kaarten hebt gestuurd? Wij hebben onze uitnodigingen al verstuurd, trouwen 17 juni :j

Nu zitten wij wel in zomer, veel collega s. Waarbij bij ons werk vrij vragen op vrijdag avond / zaterdag drama is.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:49

6 weken/2 maanden is toch best gebruikelijk? Dat staat in ieder geval in alle checklists die ik online tegenkom }:0
Wij versturen ze 2 maanden van tevoren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:54

Ik weet ook niet beter dan dat het gebruikelijk is dat je 6 weken tot 2 maanden van tevoren de officiële uitnodigingen verstuurt. De gasten weten daarvoor dan al wel de geplande datum.

Hier had ik soms even stress om een jurk, maar ik heb zó veel aanbiedingen gehad van leenjurken en tips over zaakjes waar je zo even een jurk vandaan kunt trekken, dat dit geen probleem moet zijn. Niet voor mij, in elk geval. Ik heb geen droomjurk in gedachten en ben niet moeilijk. Heb ook geen moeilijk maat.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:11

Wij moeten in oktober al vrij vragen voor de zomervakantie :+. Als wij 6 weken zouden doen, zouden er veel geen vrij meer krijgen... dat is voor ons wel de reden geweest.

Lorette, hij zal vast al genoemd zijn :D maar dan is Wed2Be ook aan aanrader. Jurken zijn op voorraad en mooie prijsm

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:25

Wij hebben de uitnodigingen in november al verstuurd... Maar wij hebben verder geen save the date kaarten gedaan

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:26

Oh wij stuurden ze 6 maanden van tevoren :') We hadden geen save the dates maar we hadden iedereen wel verteld over de datum. Elke checklist die ik tegen kwam zei 6 maanden haha, verschilt misschien per land. Maar 2 maanden vind ik erg krap, we moesten ook menukeuzes en zo hebben van iedereen en die verstuurden we met de uitnodigingen (soort van, ze stonden op de website).

Maar mijn vriend en veel van onze vrienden werken in de zorg, dus op tijd vrij vragen was hier ook wel een ding. Goede Vrijdag is hier een vrije dag, maar niet voor veel van hen.

Muziek heb ik toevallig gister naar gekeken omdat we een afspraak hadden met de locatie (is nuttig geweest trouwens! Veel vragen die ik had zijn beantwoord) en er niet zo over nagedacht had tot op dat moment. Ik denk dat ik binnen wil komen op Alone van Jessie Ware, wil vooral dat het niet te afgezaagd is. Ik wil vooral de hele dag geen Ed Sheeran horen :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:30

aangezien wij op een door de weekse dag trouwen vonden wij het belangrijk om er op tijd bij te zijn :j

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:32

Ik zou bang zijn dat de uitnodiging al lang kwijt geraakt is als die 6 maanden van tevoren wordt verstuurd...
Wij hebben ook geen save the dates gedaan, maar de meeste gasten weten de datum wel (niet alle receptie gasten, maar de ceremonie/diner gasten uiteraard wel). En er komen geen mensen die al een half jaar van tevoren vrij moeten vragen, dat scheelt ook. Als er een paar receptiegasten toch niet kunnen komen, dat is dan jammer maar helaas :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:58

Wij hebben een save the date video verstuurd via Whatsapp. :P Slechts 4 maanden van tevoren voor een doordeweekse dag. De mensen die het dichtst bij ons staan, wisten het al eerder. We wilden zeker weten dat zij erbij konden zijn. Het is nu wel zo dat er van mijn kant van de familie wat afmeldingen zijn, omdat ze op vakantie zijn op onze trouwdag. We wisten dat die kans erin zat.

Wed2be staat inderdaad op het lijstje!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:08

Wij hadden van Muse Starlight <3
En verder africa en een instrumentale versie van a whole new world.

Bij ons liep het qua uitnodigen een beetje anders :') maar volgens mij is 6-8 maanden ongeveer gebruikelijk voor een save the date

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:19

wij hebben de eerste week van januari gestuurd voor de datum 22 februari. Express tot na de kerst gewacht zodat de kaart niet tussen de kerstkaarten zou verdwijnen. En ook zo lang mogelijk gewacht of er duidelijkheid kwam over de openstelling van de horeca, maar dat blijft nog steeds onzeker.

Vriendlief heeft vanmorgen pak uitgezocht, dus ook dat kan van het lijstje afgevinkt worden.
volgende week afspraak bij de notaris, en de babs belde gisteravond ook al voor een afspraak, daar krijg ik nog een mail over. Het komt nu toch wel echt dichtbij :)