Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:59

Needje schreef:
Scholen zijn ook weer volledig opengegaan toch?

Die hebben al vakantie toch? Of niet allemaal? Ik dacht alleen dat de alweer langer open waren.

Het was natuurlijk nachtleven open, weer op kantoor mogen werken en nog wat dingen. Toch lijkt het nachtleven wel een grote bron. Vooral vanwege het meteen mogen na vaccinatie en sommige die niet controleerden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:05

Needje schreef:
Scholen zijn ook weer volledig opengegaan toch?

Dat is al langer. Eind mei al.

En nu zijn alleen de scholen in het zuiden nog open. Al zal er op het vo nog weinig les gegeven worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:08

Ik hoop dat de festivals buiten gewoon weer door kunnen gaan na 13 augustus. Er is vandaag bekend gemaakt dat in het buitenland geen superspreader event is geweest, tegen de verwachtingen in. Ook daar kwamen dagelijks 50000 mensen samen. Het kan dus wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:08

Ik heb totaal geen idee wanneer het vakantie is bij ons. Het is dat ik vorige week vrijdag in de bus iemand een ander een fijne vakantie wenste.
Of toen ik in een overvolle ikea liep en het raar vond dat het zo druk was
Later die dag hoorde ik dat het vakantie was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:09

ingedebruijn schreef:
Ik hoop dat de festivals buiten gewoon weer door kunnen gaan na 13 augustus. Er is vandaag bekend gemaakt dat in het buitenland geen superspreader event is geweest, tegen de verwachtingen in. Ook daar kwamen dagelijks 50000 mensen samen. Het kan dus wel.

Maar dan nog zal er een advies moeten komen vanuit de Nederlandse overheid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:09

purny schreef:
Ik heb totaal geen idee wanneer het vakantie is bij ons. Het is dat ik vorige week vrijdag in de bus iemand een ander een fijne vakantie wenste.
Of toen ik in een overvolle ikea liep en het raar vond dat het zo druk was
Later die dag hoorde ik dat het vakantie was.

Midden :) deze week gestart dus.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:15

purny schreef:
ingedebruijn schreef:

Maar dan nog zal er een advies moeten komen vanuit de Nederlandse overheid.

Dat snap ik maar dan kunnen ze dit mooi meenemen in hun afwegingen. Binnen kan blijkbaar niet, buiten wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:30

Ik hoop het.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:49

Ah wat is een positieve kijk op alles toch *\o/*

Was zálig in de Baños de Carmen; 70% max bezetting en zelfs dat was niet volledig vol. Weinig toeristen en veel mensen bang*; heerlijk!

* Málaga heeft 1600/100k besmettinge doch geen druk op de gezondheidszorg. Geen extra beperkingen maar net Bokt, veel mensen bang.

Straks uit voor drankje met tapas op een terras ergens hier in de oude binnenstad.
Ben benieuwd hoe het nu is. Hier núl touristen, laat staan buitenlandse.

Nog geen concrete plannen voor de rest van de week of het weekeinde maar ik ga zéker maximaal gebruik maken van de huidige rust.

@IngedeBruin: 40 graden in de schaduw hier {:} Zálig in de cabrio maar wel smeren graag want je hebt niet in de gaten hoe snel en erg je verbrandt.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:01

Hahaha ik lig ook lekker te bakken in de tuin hoor deze dagen. Nog even wachten tot september voor sevilla :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:55

Wat een arrogante reactie Huertcilla, om mensen die afstand houden, bepaalde situaties mijden bang te noemen.

Daar ben ik wel klaar mee. Ja, ik houd afstand. En ik vermijd drukke plekken. Dat doe ik niet uit angst, dat doe ik omdat ik mensen om mij heen heb, waar ik voor heb te zorgen. Zit geen spoortje angst bij.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:28

AmyII schreef:
Wat een arrogante reactie Huertcilla, om mensen die afstand houden, bepaalde situaties mijden bang te noemen.

Daar ben ik wel klaar mee. Ja, ik houd afstand. En ik vermijd drukke plekken. Dat doe ik niet uit angst, dat doe ik omdat ik mensen om mij heen heb, waar ik voor heb te zorgen. Zit geen spoortje angst bij.

Dat zegt ie toch ook niet? Er zitten wel degelijk mensen op bokt die bang zijn en uitgaan van wat als.. Misschien... Ooit.. Zou kunnen dat...

Beetje minder persoonlijk kan geen kwaad zeg.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:32

ingedebruijn schreef:
AmyII schreef:

Dat zegt ie toch ook niet? Er zitten wel degelijk mensen op bokt die bang zijn en uitgaan van wat als.. Misschien... Ooit.. Zou kunnen dat...

Beetje minder persoonlijk kan geen kwaad zeg.

Hoezo voel jij de behoefte hem te verdedigen? Huertcilla is oud en wijs genoeg om zichzelf te verdedigen.
Maar omdat je mijn motivatie achter mijn bericht zo graag wil weten: Hij zegt letterlijk ‘…Maar net bokt, veel mensen bang…’ en dan vorm jouw reactie een onderdeel van het probleem ‘ja, maar hij zegt toch niet dat iederéén bang is?!’ Hou op joh. Hij reageert alleen maar op deze manier omdat hij vindt dat iedereen die zich ook maar enigszins aan de maatregelen houdt, bang is. Niets meer, niets minder.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:52

Hoezo mag ik er niet op reageren? Stel je even aan zeg. :+

Als je niet tegen een tegengeluid kunt, moet je misschien vaker op een kruisje klikken. Dit is gewoon kinderachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:00

Kinderachtig is vooral dat er al 3 topics hetzelfde wordt herhaald.. :n

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:01

Relaxed schreef:
Kinderachtig is vooral dat er al 3 topics hetzelfde wordt herhaald.. :n

Tja dat is van alle kanten zo. Mensen blijven bij hun standpunt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:04

ingedebruijn schreef:

Als je niet tegen een tegengeluid kunt, moet je misschien vaker op een kruisje klikken. Dit is gewoon kinderachtig.

Hou op over aanstellen zeg, wie denk je dat je bent?

Ik kan prima tegen tegengeluid alleen niet zodra mensen op de persoon gaan spelen ipv. op de bal. Zoals jij en Huertcilla doen. Hou op met me hoor, is er geen discussie te voeren met je, want je speelt toch niet op de bal :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:05

AmyII schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik kan prima tegen tegengeluid alleen niet zodra mensen op de persoon gaan spelen ipv. op de bal. Zoals jij en Huertcilla doen. Hou op met me hoor, is er geen discussie te voeren met je, want je speelt toch niet op de bal :+

Pardon? Volgens mij ben jij degene die deze discussie persoonlijk maakt. Tijd om van je kast te komen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:15

ingedebruijn schreef:
AmyII schreef:

Pardon? Volgens mij ben jij degene die deze discussie persoonlijk maakt. Tijd om van je kast te komen.

Ik weet niet wat het doel is van jouw reacties en de manier waarop je reageert verdient geen schoonheidsprijs, laten we het daarop houden. Geen idee waarom je de behoefte voelt om het voor Huertcilla op te nemen (heb je zijn oude reacties, door drie topics heen, überhaupt gelezen?) maar dat moet je zelf weten.

Voor zover ik weet begin jij met op de man spelen ipv op de bal, namelijk door te zeggen: ‘beetje minder persoonlijk kan geen kwaad zeg…,’ je hebt duidelijk geen idee waar mijn reactie vandaan komt, sterker nog: hij gaat persoonlijk over mij en mijn gevoelens en je gaat er met een gestrekt been in.

Op de vraag waarom jij de behoefte voelt om hem te verdedigen reageer je met dat ik me aanstel, dus wie maakt het persoonlijk?

Mag ik je vragen: waarom voel jij de behoefte om mijn persoon te bagatelliseren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:16

Kunnen we gewoon stoppen met reageren op sommige mensen, foeiknop is er prima voor. En vooral voor mensen die er na drie verschillende topics wel klaar mee zijn om voor angsthaas, psychotisch en wat al niet meer worden uitgemaakt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:19

Ik heb inderdaad geen idee waar je emoties vandaan komen en dat maakt me ook niet uit.. Het is namelijk niet toegestaan op bokt om op de persoon te spelen en daar spreek ik je op aan. Ik kan me verder niet eens herinneren dat ik met jou in discussie ben geweest, laat staan persoonlijk dus een beetje minder mag van jouw kant ook wel.

Gebruik inderdaad de foeiknop als sommige mensen je zo boos maken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:23

@Ingedebruijn, dat zal ik zeker doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:26

Mooizo. Weer ontopic :D

Evenementenbranche en OMT doen onderzoek naar veilige manier om naar festival te gaan

Festivalorganisator ID&T gaat samen met andere organisatoren en Fieldlab onderzoeken hoe evenementen op korte termijn veilig georganiseerd kunnen worden. Dat heeft het bedrijf afgesproken met de overheid na een gesprek naar aanleiding van de rechtszaak die ID&T dreigde aan te spannen na de afgelasting van concerten en evenementen tot half augustus.

Het OMT gaat onderzoeken of een test die 24 uur voor het eind van het evenement moet worden afgenomen een oplossing kan zijn, in plaats van een test 40 uur voorafgaand aan een evenement. Verder moet iedereen zich laten testen voor aanvang van een evenement, ook gevaccineerde mensen. Vaccinatie alleen geeft dan dus geen recht meer op toegang.

De evenementenbranche onderzoekt hoe haalbaar deze manier van testen is. Als er vaker getest moet worden, moeten daar ook faciliteiten voor worden ingericht en het is de vraag of dat op korte termijn te realiseren is.

1 augustus moeten de onderzoeken zijn afgerond.

Lijkt me een goed begin en mooi onderzoek. Zo kan er ruim voor de 13e al meer besloten worden *D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:28

Geen binnenruimtes er bij dus echt openlucht lijkt me ook nogal belangrijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:32

bigone schreef:
Geen binnenruimtes er bij dus echt openlucht lijkt me ook nogal belangrijk.

Absoluut. Als ik het goed zeg, is dit ook vooral waar fieldlabs toen groen licht voor gegeven heeft.