Schoonmoeder in huis...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 16:49

Ik heb heel bewust even niet gereageerd hier, in de hoop dat het topic zou doodbloeden. Ik ben eigenlijk ook nauwelijks online geweest.
Maargoed, waar wij nu staan:
De eerste meubels komen donderdag binnen, en dat is ook de dag dat ik toch terug ga naar ons huis. Hier is een hele ruzie en narigheid om geweest maar ik ga hier een beetje aan onderdoor. Ik ben overvemoeid, en ga ook wat minder werken. Maar om dan ook op mijn vrije dagen het huis te ontvluchten zie ik niet zitten. Soms vind ik het ook even lekker, "gewoon" een dagje thuis en aan het eind van de dag even buurten bij paardlief. :)

Hij nam het alles behalve goed op, en moeder vond het maar raar. Maargoed, dat is dan even "hun probleem". :=

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:52

Klinkt goed!

En als je er eenmaal zit en weer wat eigen ruimte hebt, komt de rest vanzelf wel weer.

Ik denk dat het inderdaad niet onverstandig is dat je wat minder gaat werken. Jullie lijken me allemaal wat "aan het eind van je latijn"

Anoniem

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:53

Goed dat je voor jezelf kiest! Wat jammer zeg dat zij zo reageren, weinig begrip van je vriend dus :n

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:54

Super dat je voor jezelf kiest TS, hopelijk gaat t jou goed doen komende tijd!

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:54

Neem tijd en ruimte voor jezelf. Sterkte.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:59

Goed dat je tijd voor jezelf gaat nemen. En erg jammer dat ze zo weinig begrip voor jouw situatie hebben. Is er wel goed naar je geluisterd of sloeg de sfeer meteen om en waren er verwijten?

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:01

Sterkte in deze moeilijke tijd.
Jammer dat het met ruzie gegaan is, maar daar blijven is ook geen optie.
Hopelijk kom je snel tot wat rust.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:02

Sterkte ts, ik denk dat je een goede keuze maakt voor je zelf om overzicht en vooral iets meer rust te creëren. Het gevoel dat je niet meer constant op je tenen hoeft te lopen kan al zo bevrijdend zijn.
Misschien dat je op je eerste vrije dag een gat in de dag slaapt. Geeft niks, pak die rust dan en geniet er extra van. Dikke knuffel :knuffel:

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:15

Goede beslissing, jammer dat het op deze manier moet.
Maar hartstikke goed dat je voor jezelf heb gekozen.

Je hoeft niet weg te blijven maar je hoeft ook geen slaaf te zijn.

Hij komt wel, hij zal het straks ook niet leuk meer vinden.

Ik hoop dat je in de komende weken tot rust kan komen en dat jullie ook een goed verhelderend gesprek zonder ruzie kunnen hebben.

Sterkte.

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:37

Goede beslissing TS. Hoe moeilijk het ook kan zijn. Knap dat je deze stap zet.

En je moet je vooral niet verplicht voelen om hier te moeten reageren.

Sterkte in alles!

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:47

Dappere beslissing, lijkt me super lastig. Sterkte ermee en pas goed op jezelf. Hopelijk draait je vriend een beetje bij. T is voor jullie allemaal een lastige tijd. :(:)

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:54

Sterkte met de hele situatie.

Ik hoop dat je over een poos, -half jaar ofzo- kunt zeggen dat alles op zijn pootjes terecht gekomen is, en dat er een vorm gevonden is die voor zowel jou, als vriend, als schoonmoeder als passend ervaren wordt.

Dat dat er niet op korte termijn inzit is duidelijk, maar ik hoop dat het uiteindelijk goed komt.

meggiemeg

Berichten: 12269
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:55

Knap dat je voor nu voor jezelf kiest, hopelijk gaan je vriend en schoonmoeder het op den duur ook in zien dat voor jou in elk geval de situatie niet ideaal was.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:03

Goed dat je voor jezelf kiest TS!
Hopelijk kom je ondanks de ellende thuis wat tot rust.

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:21

Goed zo TS. Je hebt voor jezelf gekozen, hoe moeilijk ook.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:54

Wat balen dat er zo gereageerd werd :(:)

Maar je hebt het enige gedaan dat je praktisch gezien kòn doen, en nu is het aan hun om even bij zichzelf te rade te gaan hoe zij verder willen met de situatie. Hopelijk trekt je vriend bij....

jiehaaa

Berichten: 5076
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:59

Rot dat er zo weinig begrip was van je vriend en zijn moeder. Maar dat was er eerder ook niet, anders waren jullie er al eerder uitgekomen. Ik vind dat je een verstandige beslissing hebt genomen, en wens je sterkte voor de komende tijd met het hervinden van een goede verstandhouding.

marleen_88

Berichten: 14167
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:09

Wat goed dat je voor jezelf kiest. Waardeloos dat er nauwelijks begrip voor is. Rustig aan en denk aan jezelf. :knuffel:

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:13

Wat rot dat ze je niet begrijpen of althans een poging daartoe doen.
Wel goed van je.

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:17

Goed dat je aan de bel hebt getrokken TS, helaas niet met de uitkomt/reactie die ik hoopte voor jou. Goede keus om nu lekker (voor een groot deel denk ik) je eigen ding te gaan doen. Hopelijk trekt alles met de tijd weer recht. Sterkte.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:34

Goed dat je nu voor jezelf ziet, jammer dat je partner het niet begrijpt, ik hoop dat sat nog gaat komen en jullie er uiteindelijk samen uit komen.

Mri

Berichten: 15327
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:36

Goed dat je voor jezelf kiest en in jullie eigen huis gaat slapen.
Probeer wel "het dialoog open te houden", hij is niet voor niks de man met wie je een huis hebt gekocht (en ja, soms moet je daar even aan herinnerd worden ;) ).
Praten is belangrijk, zeker als je van mening verschilt.


Wat ik verder wil zeggen: geniet van het huis, de nieuwe meubels en het feit dat jullie huis morgen echt klaar is! niks lekkerders dan je huis inrichten met de meubels waar je al zo lang op wacht.

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:44

Goed dat je voor je eigen rust hebt gekozen, hoe moeilijk en betrekkelijk dat waarschijnlijk ook is. Als je had gebleven en je koste wat het kost had blijven aanpassen, dan had de boel waarschijnlijk in de nabije toekomst geëscaleerd en dat had voor niemand goed geweest.

Hopelijk gaat je vriend straks inzien dat hij naast zijn moeders zoon, ook nog jouw partner is en dat de huidige situatie niet gezond is. Blijf er gewoon naartoe gaan, laat zien dat uit het zicht echt niet uit het hart betekent en dat je ook voor iemand kunt zorgen als je ieder in je eigen huis woont.

Heel veel sterkte de komende tijd!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:57

Wil je toch even sterkte wensen
Goed dat je voor je eigen welzijn kiest
En hopelijk komt er door de fysieke ruimte
Ook weer ruimte voor jou en je vriend om weer dichter bij elkaar te komen

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:24

TS: wat ontzettend dapper en stoer dat je voor jezelf gekozen hebt.

Ik weet uit ervaring hoe het is om met iemand samen te wonen die in zijn verdriet blijft hangen en 10 jaar later nog steeds niet diegenen haar naam kan uitspreken zonder in huilen uit te barsten.

Ik ben inmiddels wel weg omdat alles wat te maken had met haar niet meer gedaan mocht worden.
een voorbeeld: we mochten niet op vakantie naar Italië omdat zij altijd op vakantie gingen in 1 plaatsje.
Ik moest geopereerd worden en dat mocht niet in het ziekenhuis waar zij ooit behandeld werd.
Het ergste vond ik nog dat hij het niet nodig vond om hulp te zoeken bij het verwerken van zijn verlies.
Dit is ook uiteindelijk de reden geweest dat wij uit elkaar zijn gegaan. De reactie en het verdriet begon buitensporig te worden en ik kan veel accepteren. Alleen kan ik er slecht mee omgaan als je zelf denkt dat iets normaal is wat niet gewoon is en hier geen hulp bij zoekt. Ookal belemmert het je in je dagelijkse leven.

Jouw situatie is anders maar ik herken wel veel uit mijn relatie. En crue gezegd: tuurlijk het is pas 6 maanden geleden maar zijn vader had dit ook niet gewild: blijven hangen in het verdriet.

Ik heb heel veel geleerd uit deze situatie en ben ontzettend blij dat ik uit deze situatie ben. Alleen vind ik het jammer dat hij nog steeds geen hulp gezocht heeft.