Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:25

[***] schreef:
keona schreef:
Hoe kom je daar bij.

Omdat je dan als het goed is minder ernstige klachten krijgt.

Wanneer je gevaccineerd bent beschermd zelfs de eerste prik al voor een groot gedeelte om het virus op te pikken en krijg je het toch dan zijn de symptomen veel minder heftig en het vaccin beschermd bijna 100 % tegen ziekenhuisopname en overlijden. Maar Keona, dan moet je niet op geruchten afgaan. En er zijn genoeg mensen die alsnog vlak na vaccinatie Corona oplopen, logisch want je lichaam begint pas na een aantal dagen antilichamen aan te maken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:27

Nou ik hoor toch dat de ic het nog gewoon reten druk hebben van iemand die er werkt.
En het percentage dat ging sterven is waarschijnlijk al gebeurt, dus die hebben we nu veel minder.
Ook op hart van nl oud vrouwtje Corona hersteld uit ziekenhuis , word geent krijgt weer Corona hersteld weer in ziekenhuis. Dus ik geloof er niet zo in, maar goed iedereen zijn ding.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:42

keona schreef:
Nou ik hoor toch dat de ic het nog gewoon reten druk hebben van iemand die er werkt.
En het percentage dat ging sterven is waarschijnlijk al gebeurt, dus die hebben we nu veel minder.
Ook op hart van nl oud vrouwtje Corona hersteld uit ziekenhuis , word geent krijgt weer Corona hersteld weer in ziekenhuis. Dus ik geloof er niet zo in, maar goed iedereen zijn ding.

Er liggen in heel NL nog maar 344 mensen met Covid op de IC. Ben benieuwd wie jouw bron dan is…

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:43

keona schreef:

Het staat iedereen vrij om niet in bewezen zaken te geloven. En ja je kunt Corona krijgen na vaccinatie omdat bij 5 op de 100 mensen het immuunsysteem niet voldoende of niet reageert op vaccinatie.
Dus komen ze misschien in het ziekenhuis en op de ic is het altijd druk, helemaal nu er en Corona patiënten en steeds meer reguliere patiënten liggen.

En wanneer jij een ic verpleegkundige kent dan snap ik je houding ten opzichte van Corona nog minder, vraag eens een rondje over de ic zou ik zeggen .

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:45

bigone schreef:
keona schreef:

Het staat iedereen vrij om niet in bewezen zaken te geloven. En ja je kunt Corona krijgen na vaccinatie omdat bij 5 op de 100 mensen het immuunsysteem niet voldoende of niet reageert op vaccinatie.
Dus komen ze misschien in het ziekenhuis en op de ic is het altijd druk, helemaal nu er en Corona patiënten en steeds meer reguliere patiënten liggen.

En wanneer jij een ic verpleegkundige kent dan snap ik je houding ten opzichte van Corona nog minder, vraag eens een rondje over de ic zou ik zeggen .

Goed punt…

Blue_Eyes

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:46

'Het percentage dat ging sterven is waarschijnlijk al gebeurd'? Uhh....

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:07

Blue_Eyes schreef:
'Het percentage dat ging sterven is waarschijnlijk al gebeurd'? Uhh....

Ik denk dat keona bedoelt dat de meeste oude/zwakke mensen die erg vatbaar waren voor corona MET ernstige complicaties die tot overlijden zouden leiden al grotendeels is uitgevallen in de eerste en tweede golf. Of dat werkelijk zo is, betwijfel ik. Deels wel aangezien de gemiddelde leeftijd op de IC nu lager is, maar ik zou er niet op gokken.

Alhoewel ik dus zelf niet vaccineer, geloof ik wel dat vaccins de druk op ziekenhuizen en overlijdenskans sterk doen dalen. Al denk ik eerder dat dit vooral relevant is voor de leeftijdsgroep 50+ en mensen die door gezondheidsproblemen risico’s op complicaties lopen.
De cijfers worden in belgie ook wekelijks gepubliceerd, dus je kan het gewoon volgen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:09

Ik snap dat ze dat bedoelt, maar ik heb graag wat uitleg hoe ze aan die conclusie komt, want die lijkt me nogal kort door de bocht.
De gemiddelde leeftijd op de IC is nu ook lager omdat er gevaccineerd wordt. Bovendien zijn veel echte oude mensen die covid kregen, niet eens meer naar de IC gegaan, maar gewoon in hun verzorgingshuis gestorven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:13

Dat nu overal de getallen dalen heeft te maken met vaccineren, aantal doorgemaakte infecties en het betere weer, minder droge lucht.
Ik ben wel benieuwd hoe de besmettingen zich de komen weken ontwikkelen. Blijkbaar is er toch een grote groep waarbij versoepelingen het startsein voor feesten is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:16

bigone schreef:
Dat nu overal de getallen dalen heeft te maken met vaccineren, aantal doorgemaakte infecties en het betere weer, minder droge lucht.
Ik ben wel benieuwd hoe de besmettingen zich de komen weken ontwikkelen. Blijkbaar is er toch een grote groep waarbij versoepelingen het startsein voor feesten is.

Ik denk dat je meer droge lucht bedoelt want het virus heeft vocht nodig om te verplaatsen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:19

janderegelaa schreef:
bigone schreef:

Ik denk dat je meer droge lucht bedoelt want het virus heeft vocht nodig om te verplaatsen.

In de winter zitten mensen binnen in verwarmde en vaak zeer droge lucht, daardoor drogen slijmvliezen uit en ben je vatbaarder voor ziekteverwekkers via je neus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:34

janderegelaa schreef:
bigone schreef:

Bij hoge luchtvochtigheid is er minder aerosol overdracht omdat de drupjes dan door het gewicht minder ver komen.
Daar hebben ze vorig jaar mooie visualisaties van geproduceerd met gekleurde deeltjes.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:03

keona schreef:

Houd maar op met wel of niet geloven en gebruik je verstand.

Vaccinatie werkt via het oproepen van een reactie van het immuunsysteem.

Er zijn mensen die koorts krijgen in het kader van het zetten van de injectie.
In principe is dat gunstig : het immuunsysteem reageert.
... maar koorts bij een oud wiefke in een mindere conditie dan ikzelf kan een uitstekende reden zijn voor opname.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:12

Janneke2 schreef:

... maar koorts bij een oud wiefke in een mindere conditie dan ikzelf kan een uitstekende reden zijn voor opname.

Ik vraag me bij dit soort reacties altijd af wat nou het doel is van je bericht. Als je keona wil overtuigen (en je gelijk wil krijgen) zou ik een andere toon en benadering proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:16

Doubtless schreef:
Janneke2 schreef:

Ik vraag me bij dit soort reacties altijd af wat nou het doel is van je bericht. Als je keona wil overtuigen (en je gelijk wil krijgen) zou ik een andere toon en benadering proberen.

Je kunt ook werkelijk alles op drammen gooien he.
Als iemand lukraak onwaarheden neerpent mag daar toch op gereageerd worden.
En idd het is de toon die de muziek maakt, neem dan zelf ook je eigen raad ter harte, want je bent zelf ook niet de vriendelijkheid zelve immers?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:29

Mindim schreef:
En idd het is de toon die de muziek maakt, neem dan zelf ook je eigen raad ter harte, want je bent zelf ook niet de vriendelijkheid zelve immers?

Ik zeg niet dat Janneke aan het drammen is, dat maak jij ervan.
Je mag zeker reageren op onwaarheden, ook daar zeg ik niets van. Het heeft imo alleen zo weinig zin om defensief en met enigszins gestrekt been erin te gaan. Dat zal waarschijnlijk alleen maar weerstand oproepen. Dat is wat ik probeer aan te geven.
Dat jij daar iets heel onvriendelijks in leest laat ik even bij jou liggen. Ik val Janneke niet aan, ik maak het niet persoonlijk, ik plaats geen super gefrustreerde onredelijke reactie... Dus ik denk dat dat een gevalletje misinterpretatie is.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:24

Doubtless schreef:
Mindim schreef:

Ik zeg niet dat Janneke aan het drammen is, dat maak jij ervan.
Je mag zeker reageren op onwaarheden, ook daar zeg ik niets van. Het heeft imo alleen zo weinig zin om defensief en met enigszins gestrekt been erin te gaan. Dat zal waarschijnlijk alleen maar weerstand oproepen. Dat is wat ik probeer aan te geven.
Dat jij daar iets heel onvriendelijks in leest laat ik even bij jou liggen. Ik val Janneke niet aan, ik maak het niet persoonlijk, ik plaats geen super gefrustreerde onredelijke reactie... Dus ik denk dat dat een gevalletje misinterpretatie is.

Maar hoe dan wel, zonder weerstand op te roepen? Gestrekt been erin is niet ok, mensen aanspreken op consequenties is niet ok, onwaarheden inhoudelijk weerleggen is niet ok, nuance is niet ok... eigenlijk moet je altijd gewoon mee, super begripvol zijn en is er niet echt een tegengeluid mogelijk zonder dat men zich aangevallen of op hun teentjes getrapt voelt. En dat is zelfs als het inhoudelijk blijft al heel snel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:30

Ik heb zelf ook een lange tijd nagedacht over wel of niet vaccineren. Eigenlijk ben ik er nog steeds niet echt over uit. Ik ervaar niet echt druk om me te laten vaccineren als in 'je moet het doen!' maar wel veel mensen die vragen óf ik het laat doen.

Als ik naar mezelf kijk: 33, gezond en ik val niet in een risicogroep. De kans dat ik heel ziek word van Corona is klein, maar blijft natuurlijk wel aanwezig. Ik heb vertrouwen in de vaccins, maar gevoelsmatig (!) vind ik het voor mezelf alleen niet zo nodig. Ik zit ook niet zo te wachten op eventuele bijwerkingen := Maar goed, ik zit óók niet op te wachten op Corona of een akelige nasleep daarvan. Dat komt me nog minder goed uit :))

Mijn ouders zijn beiden gevaccineerd, mijn vriend laat zich ook vaccineren. Ik denk dat ik me ook laat vaccineren, al is het maar om straks met een gerust hart mijn paps en mams éindelijk weer goed te kunnen knuffelen, met oog op een mogelijke vakantie richting Frankrijk in het najaar en toch ook wel de geruststelling dat ik dan toch alsnog minder kwetsbaar ben.

Maar toch he..

Ik vind dat iedereen zonder meer zelf moet kunnen beslissen om wel of niet te vaccineren. Ik vind echter ook dat je die keuze alleen kunt maken als je goed geïnformeerd bent, en je je hebt ingelezen over de voor- en nadelen van een vaccin. En dan heb ik het niet over mogelijke 5G chips of dat we straks allemaal slaven van de overheid zijn, maar bijvoorbeeld echte gezondheidsrisico's die bepaalde mensen lopen bij het vaccin.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:45

nps schreef:
Maar hoe dan wel, zonder weerstand op te roepen? Gestrekt been erin is niet ok, mensen aanspreken op consequenties is niet ok, onwaarheden inhoudelijk weerleggen is niet ok, nuance is niet ok... eigenlijk moet je altijd gewoon mee, super begripvol zijn en is er niet echt een tegengeluid mogelijk zonder dat men zich aangevallen of op hun teentjes getrapt voelt. En dat is zelfs als het inhoudelijk blijft al heel snel.

De eerste vraag is, denk ik, of dit er uberhaupt de plek voor is. Dit is een topic dat letterlijk gaat om mensen die druk ervaren wanneer ze delen dat ze zich niet gaan laten vaccineren ;-) Ik denk dat het gesprek aangaan, mensen informeren en iemand van gedachte laten veranderen beter te doen is bij mensen die daar ook open voor staan: Bijvoorbeeld in een discussietopic over wel/niet vaccineren.

Ik denk dat het helpt om mensen zich niet dom te laten voelen en te respecteren dat mensen gevoel en ervaringen in de nabije omgeving mee laten tellen. Ook al is dat rationeel gezien niet de juiste onderbouwing voor de keuze. Uitleggen, informeren, elkaar proberen te begrijpen, ik denk dat dat het meeste is dat je kan doen. En als iemand op basis daarvan zijn keuze niet aanpast, dat dus ook weer respecteren. Ook al ben je het er niet mee eens.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:04

janderegelaa schreef:
Maar de angst is niet het ziek worden. We zijn gevaccineerd. Het grote probleem is dat hoe minder mensen er gevaccineerd worden, hoe meer kans het virus krijgt om te muteren in een variant waar ons vaccin niet tegen werkt. Of die zo dodelijk is dat we er niets meer tegen kunnen beginnen. Want dat scenario kan wel.

En dat is de reden waarom wij willen dat zoveel mogelijk mensen vaccineren. Want dan hebben mutaties bijna geen kans meer.

En ik begrijp goed dat er mensen zijn die om hele legitieme redenen niet enten. Maar zodra het gaat over:
Het is nog niet voldoende getest
Er blijft een magneetje aan mijn arm hangen
Je wordt er onvruchtbaar van
Ze plaatsen een chip in je arm
Het is de great reset
Kwade opzet van de farmaceuten
Allemaal opzet van Bill Gates etc. dat is allemaal fakenews en mensen die dat soort argumenten gebruiken om niet te willen vaccineren die moeten zichzelf echt eens heel goed achterop hun hoofd krabben want al die beweringen kun je met een ieniemienie beetje research al ontkrachten.

Misschien is een topic interessant waar iedereen zijn of haar reden uit de media kan posten om niet te vaccineren en dat wij als voorstanders de onderzoeken erbij zoeken of op een andere wijze het bericht ontkrachten. Ik zeg niet dat 100% waarheid overblijft maar het fakenews is dan zeker voor 90% weg.

Wat ik wel 'interessant' vind aan jouw post binnen dit topic, is dat je eigenlijk mensen 'aanvalt' op niet vaccineren bij ongeveer een lijst van zo'n 10 redenen. Stel ik twijfel om mij te laten vaccineren. En jij vertelt mij al dat je (bijna) al mijn argumenten kan ontkrachten dus "kom maar met je punt ik zal je daarna eens goed de waarheid vertellen" (jij stelt het uiteraard een stuk netter in je eigen post maar ik zet het er bewust zo neer om aan te geven hoe dit over kan komen), daarmee zeg je eigenlijk wel zelf een zuivere blik op de waarheid te hebben, en daar ervaar ik persoonlijk dus druk van :)

Tuurlijk weet ik dat er fakenews bestaat en dat er met bronnen aan de haal kan worden gegaan. Maar er zijn wel degelijk artsen en doctoren die hun gegronde twijfels hebben aan vaccinatie :j. Waarvan een voorstander van vaccinatie kan zeggen ja die twijfels zijn niet gegrond want... en dan krijg je weer een welles/nietes. Zelf denk ik dat echt 100% zuivere waarheid achterhalen, oorzaken en gevolgen duidelijk hebben, wat heeft nu aan wat bijgedragen en wat zorgt nu voor wat, niet zo heel makkelijk te achterhalen is. Dat zorgt bij mij ook voor een licht wantrouwen wanneer bepaalde voorstanders pretenderen dat álles helemaal veilig is en heel stellig zijn in hoe corona de wereld uitgeholpen kan worden en wat daarvoor nodig is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:09

Sellyxx schreef:
janderegelaa schreef:
Maar de angst is niet het ziek worden. We zijn gevaccineerd. Het grote probleem is dat hoe minder mensen er gevaccineerd worden, hoe meer kans het virus krijgt om te muteren in een variant waar ons vaccin niet tegen werkt. Of die zo dodelijk is dat we er niets meer tegen kunnen beginnen. Want dat scenario kan wel.

En dat is de reden waarom wij willen dat zoveel mogelijk mensen vaccineren. Want dan hebben mutaties bijna geen kans meer.

En ik begrijp goed dat er mensen zijn die om hele legitieme redenen niet enten. Maar zodra het gaat over:
Het is de great reset
Allemaal opzet van Bill Gates etc. dat is allemaal fakenews en mensen die dat soort argumenten gebruiken om niet te willen vaccineren die moeten zichzelf echt eens heel goed achterop hun hoofd krabben want al die beweringen kun je met een ieniemienie beetje research al ontkrachten.

Misschien is een topic interessant waar iedereen zijn of haar reden uit de media kan posten om niet te vaccineren en dat wij als voorstanders de onderzoeken erbij zoeken of op een andere wijze het bericht ontkrachten. Ik zeg niet dat 100% waarheid overblijft maar het fakenews is dan zeker voor 90% weg.

Wat ik wel 'interessant' vind aan jouw post binnen dit topic, is dat je eigenlijk mensen 'aanvalt' op niet vaccineren bij ongeveer een lijst van zo'n 10 redenen. Stel ik twijfel om mij te laten vaccineren. En jij vertelt mij al dat je (bijna) al mijn argumenten kan ontkrachten dus "kom maar met je punt ik zal je daarna eens goed de waarheid vertellen" (jij stelt het uiteraard een stuk netter in je eigen post maar ik zet het er bewust zo neer om aan te geven hoe dit over kan komen), daarmee zeg je eigenlijk wel zelf een zuivere blik op de waarheid te hebben, en daar ervaar ik persoonlijk dus druk van :)

Tuurlijk weet ik dat er fakenews bestaat en dat er met bronnen aan de haal kan worden gegaan. Maar er zijn wel degelijk artsen en doctoren die hun gegronde twijfels hebben aan vaccinatie :j. Waarvan een voorstander van vaccinatie kan zeggen ja die twijfels zijn niet gegrond want... en dan krijg je weer een welles/nietes. Zelf denk ik dat echt 100% zuivere waarheid achterhalen, oorzaken en gevolgen duidelijk hebben, wat heeft nu aan wat bijgedragen en wat zorgt nu voor wat, niet zo heel makkelijk te achterhalen is. Dat zorgt bij mij ook voor een licht wantrouwen wanneer bepaalde voorstanders pretenderen dat álles helemaal veilig is en heel stellig zijn in hoe corona de wereld uitgeholpen kan worden en wat daarvoor nodig is.

De essentie van mijn post gaat helaas volledig aan je voorbij.

Het is vaccineren of muteren.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:20

Mijn reactie ging niet over het bovenste gedeelte van je post, maar over de tekst vanaf "En ik begrijp goed." :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:22

Maar wie zegt er eigenlijk dat je geen druk zou mogen voelen?
Ik vind het zeer terecht dat je druk voelt om je toch te laten vaccineren.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 11:24

janderegelaa schreef:
janderegelaa schreef:

Het is de great reset

De essentie van mijn post gaat helaas volledig aan je voorbij.

Het is vaccineren of muteren.

Wat jouw post dus off topic maakt, dus ga lekker in een ander topic je punt proberen te maken. Jij bent nog erger dan "de wappies".

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:25

Schemerdier schreef:
Maar wie zegt er eigenlijk dat je geen druk zou mogen voelen?
Ik vind het zeer terecht dat je druk voelt om je toch te laten vaccineren.

Waarom, wat heb jij te zeggen over iemand anders zijn lichaam?
Jij hoeft niet te weten waarom iemand die keuze maakt en jij weet ook niet wat die gene daar weer mee doet. Misschien leeft iemand wel volledig geïsoleerd. Dat is ook nog steeds de meest veilige optie.

Erger dan de wappies vind ik een vreemde opmerking. Dat mensen zich buiten de samenleving zetten omdat ze geloven in een pedofielen netwerk onder de grond en zich daarom niet vaccineren want het is 1 groot complot vind ik oprecht heel bijzonder