Mindim schreef:Ayasha schreef:Ja, die heb ik bekeken.In verhouding met de relatief lage vaccinatie graad in België vind ik het verbazingwekkend dat dat dan toch aan de vaccins gelinkt wordt.
18% van de belgen is gevaccineerd, beduidend minder dan de 70% die "nodig" was om dit effect te verkrijgen. Toch dalen ze. Wat nog gekker is, is dat dat vorig jaar óók gebeurde rond deze tijd.Voor er überhaupt vaccins waren.
Er zijn hier nu geen versoepelingen die er vorig jaar juni ook niet waren.
Dan hier graag een uiteenzetting waarom je het juist niet aan vaccins moet linken, door het mooie weer? Hier waren vorig jaar de scholen om deze tijd dicht, dat is nu niet zo. Dus verklaar het maar hoe het volgens jou werkt dan en waarom we het niet aan de vaccins moeten linken.
Ik zeg nergens dat je het geheel niet moet linken aan de vaccins. Enkel dat het niet alleen door de vaccins is. En ja, het mooie weer zal zeker een factor zijn. Hier gingen de kinderen op dezelfde manier naar school als nu rond deze tijd. We mochten ook met meer mensen samen komen dan nu want het feestje dat ik vorig jaar zou doen had rond deze tijd gekund vorig jaar en nu niet.
Net als vorig jaar mag de amateursport vanaf exact dezelfde datum terug door gaan met exact dezelfde voorwaarden.
Waren ze vorig jaar lakser dan? (het beleid dus.)
Ook een mogelijkheid natuurlijk... Wellicht werd het risico toen lager in geschat dan nu.

Voor er überhaupt vaccins waren.
.
) ook elk jaar mensen dood. Net zoals dat gezonde mensen door een griep ook zo geveld kunnen worden dat ze niet 100% opknappen of een nare vervolgaandoening overhouden. Ik kan me nog een krantenkop herinneren van een jonge fanatieke bokser die doodging door een simpele verkoudheid omdat dat op z’n hart was geslagen. Daar schrik ik net zo van als de berichten over jonge mensen met Corona die overlijden. Maar volledig dit soort situaties voorkomen kun je niet. We gaan ons ook niet elk jaar met z’n allen laten inenten tegen elk griepvirus of verkoudheidsvirus. De griepprik is niet voor niets ook alleen voor de mensen in de risicogroepen.
In een tijd waarin de ouderen en kwetsbaren (mijn eigen /long patiënt- moeder) niet beschermd waren vond ik dat heel erg onverantwoord. Ook nu de scholen volledig open vind ik niet kunnen. Zo weet je zeker dat er weer flinke haarden ontstaan.