Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:39

Auto, tja...., pluisjes haren zand steentjes propjes hooi stro zakjes etc.

Passen 5 pakken hooi/stro in mijn auto.

Nu zonder paard iets minder zooi maar ik probeer om 3x per jaar helemaal uit te zuigen en op te ruimen.
Wassen in wasstraat kan niet echt vanwege niet intrekbare antenne, maar wel in zo'n box waar je zelf kan wassen met hoge druk.
Maar schoon blijft ie niet lang hier in de polder.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:47

cissy schreef:
Auto, tja...., pluisjes haren zand steentjes propjes hooi stro zakjes etc.

Passen 5 pakken hooi/stro in mijn auto.

Nu zonder paard iets minder zooi maar ik probeer om 3x per jaar helemaal uit te zuigen en op te ruimen.
Wassen in wasstraat kan niet echt vanwege niet intrekbare antenne, maar wel in zo'n box waar je zelf kan wassen met hoge druk.
Maar schoon blijft ie niet lang hier in de polder.

Maar het geeft een goed gevoel als auto weer schoon is (2 keer per jaar).

Collega’s willen hier komen bbq en. 1 ervan (perfectionist) wil niet ergens eten waar dieren lopen. En schoon moet het ook zijn 8)7
Succes hier dan met paarden, katten, schapen en kippen die overal lopen.
Denk dat ze niet komt :D
Voordeel van ouder worden is dat het je allemaal wat minder kan schelen wat anderen denken. Uiteraard maken we wel schoon en ruimen we op voor bezoek, maar spic en span, nee dat gaat hier niet lukken.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:05

Mijn auto moet ook altijd schoon zijn, maar niet zo schoon als thuis hoor. In je auto heb je schoenen aan en loop je makkelijk blaadjes in en andere viezigheid. Thuis daarentegen dragen we binnen nooit schoenen, dus dat is sowieso veel schoner. Ik vind het leuk om mijn auto één keer in de maand met de hand te poetsen, maar dat is meer omdat ik het leuk vind en niet om aan anderen te laten zien hoe schoon ik ben (wat ik dus met het huis wel heb :P) Een auto moet voor mij zeker geen rijdende vuilnisbak zijn, maar een beetje zand oid op de matten, daar kan je echt niets aan doen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:14

Mijn auto is eerder een kruiwagen op 4 wielen, 2x per jaar naar de wasstraat, stofzuiger en een doek erdoor. Wel haal ik vaker de rotzooi eruit, zand, hooi of blad uit het bos maakt mij niet uit maar koekjes van mijn kleinzoon, koffiebekers etc dat wordt echt vies.

Ontvetten in de keuken gebruik ik de gele Dasty voor, niks ontvet beter. Dreft is voor de vette pannen en voor de ramen(met water in een lege sprayfles)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:13

Pandora2 schreef:
Ik ben nu nog blijer ( of meer blij ? :P ) dat ik geen douche heb :')

Beetje kalkaanslag rond de kranen voorkomt wel dat een kraan vroegrtijdig gaat lekken heb ik al ondervonden :=

Whut.... Heb jij geen douche??

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:26

Hoe vaak maken jullie schoon achter grote meubels die je nauwelijks van z'n plek krijgt? Ik schuif dus elke week ons hele bed (zwaaaaaaar) van de muur af omdat erachter gelijk van de stofnesten ontstaan. Bij de bank en kast doe ik dat niet want die zijn nog zwaarder.... Maar ik word al naar bij de gedachte hoeveel stof daarachter moet zitten...

Anoniem

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:32

Omg, sommigen hebben echt smetvrees :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:47

Mijn rijdende schuurtje is een Tesla. Daar zitten resten hooi, stro en modderige Mountainbikes in.
Hij moet echt weer een keer schoon.
Dat laat ik dan doen bij BOB's autowas, die hebben ook een lopende stofzuigband ... ze krijgen die van mij nooit netjes voor het einde van de band, en dan moet de band een minuutje stilgezet worden :oo

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:00

Grote kasten kan en ga ik niet weg schuiven want die staan ivm mogelijk kantelgevaar vast tegen de muren. Mijn banken staat op hoge poten (expres voor die optie bij de bank uitgekozen want ik heb huisdieren, ik wil het makkelijk schoon kunnen maken) en daar kan ik makkelijk onderdoor stofzuigen en dweilen.

Ps, voor moeilijk bereikbare plekken heb ik een radiator plumeau, een soort pijpenrager met een heel dunne kern van een soort sterk flexibel ijzerdraad en borstelige buitenkant, daarmee kom je tussen de meest smalle plekjes. Je hebt ook een product dat stofzwaard heet, misschien is dat wat voor je? Dat eerste ding (radiator plumeau) is wat ik zelf heb, die gebruik ik om onder mijn terrarium schoon te maken, daar wordt het wel vies ivm de dieren maar daar is echt maar iets van 1cm tussen het meubel en de vloer. en om on topic te blijven, dat ding heb ik anderhalf jaar geleden uitgeleend en nog steeds niet terug gekregen, ik heb hem al zo lang niet kunnen gebruiken en schoonmaken is dus ook niet gebeurd lol. Niemand ziet het, alleen ik weet het. Oke jullie weten het nu ook _O- ssssst!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:13

Stofzwaard klinkt geweldig. Ik zie het gevecht tegen het alles overheersende stof ook als een nobele queste.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:23

Ja ik overweeg om hem om precies die reden te kopen. Niet om hem te gebruiken, maar gewoon omdat ik dan op feestjes kan zeggen dat ik een stofzwaard heb. En garde!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 20:24

Ilse_123 schreef:
Stofzwaard klinkt geweldig. Ik zie het gevecht tegen het alles overheersende stof ook als een nobele queste.

:D :D

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 20:26

Telpeva schreef:
Ja ik overweeg om hem om precies die reden te kopen. Niet om hem te gebruiken, maar gewoon omdat ik dan op feestjes kan zeggen dat ik een stofzwaard heb. En garde!

Gewoon met je gasten een schijngevecht met stofzwaard en waterpistool.

Lijkt mij hilarisch.

(Wordt het huis waarschijnlijk niet schoner van, dat niet :') )

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:30

Een waterpistool heb ik ook, die ligt heel random gevuld en klaar voor gebruik in een bekertje in de keuken, want hij lekt een klein beetje maar ik wil hem elk moment kunnen pakken. Volgens mij is dit meteen het moment dat ik mijn mond moet gaan houden voordat mensen gaan denken dat ik echt getikt ben _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:47

De enige keer dat ik mijn bank verschoven heb, was toen ik een nieuwe bank kreeg. Toen goed gezogen en gedweild en de volgende keer wordt als ik een nieuwe bank koop :+
Onder het bed blaas ik het stof dan eronder uit en dan kan ik het zuigen. Heb je niet alles, maar wel de grootste plukken :=

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:43

Grote, zware objecten verplaats ik niet vaak hoor. De bank is loodzwaar en onze buffetkast is op vier centimeter na net qua hoogte van het plafond. Als ik die wegschuif ben ik bang dat ik ons mooi, pas gespuitte plafond en muren raak :(

Onder het bed en de bank ga ik met een Swiffer langs of ik gooi de föhn op de hoogste stand en blaas er onder. Alles wat er onder vandaan komt zuig ik vervolgens op :D

Ik zorg dat ik - als het object op de juiste plek staat - de ondergrond goed is gedweild. Vervolgens haal je het object een x-aantal jaar toch niet weg, dus je zal niet op die plek lopen en wordt dan ook niet "vies vies", behalve stof.
Laatst bijgewerkt door CairnTerrier op 27-05-21 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:44

Mijn bank haal ik ook niet weg maar kan er gelukkig onder met de stofzuiger. Mijn tv meubel haal ik niet weg. Is mij allemaal teveel moeite. :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:03

Selina schreef:
De enige keer dat ik mijn bank verschoven heb, was toen ik een nieuwe bank kreeg. Toen goed gezogen en gedweild en de volgende keer wordt als ik een nieuwe bank koop :+
Onder het bed blaas ik het stof dan eronder uit en dan kan ik het zuigen. Heb je niet alles, maar wel de grootste plukken :=

En ik maar plat op de grond gaan liggen en mezelf in bochten wringen :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 00:37

@paardenfan25, dan zou zo een collega bij mij ook pech hebben. Ik vind het ook wel iets te overdreven om zulke eisen te stellen.
En ik denk dat ik op een schoner aanrecht werk dan menig persoon zonder huisdieren. Juist daarom maak ik dat soort dingen wel goed schoon.
Maar mn reutje ligt wel bij me op de stoel als ik eet, in mn rug. Doet verder niks, bedelt niet, maar is wel lekker warm :)
De witte langharige poes wacht tot ik mn bestek neerleg en dan zit ze wel op schoot.
Maar ben weleens ergens geweest waar de katten op de tafel zitten of op het aanrecht enzo en dat gaat me te ver. Die witte gaat wel op het aanrecht, maar om in het venster te zitten en naar buiten te kijken. Ik vind het niet fijn, maar dat gaat toch weg allemaal en ik maak echt wel schoon.

Ik had een 1/3e ibc vat waar hooi in zit in de auto gepropt met verhuizen. Mijn man zei dat het niet kon, dus ik moest en zou hem er toch in krijgen. Ging best makkelijk, maar was wel smerig.

Onze nieuwe bank gaat tot vrij dicht op de grond. Expres op gezocht ook. Bij de vorige bank lag alles er steeds onder. De honden raakte alles kwijt; ballen, botjes, touwen. Ik haal wel aan de voorkant even de stofzuiger erlangs, dus stof vooraan komt er wel onderuit.

Kasten op poten beetje hetzelfde.

Bed en eronder hou ik wel redelijk stofvrij.

Wie zei Dreft voor de keuken? Het zijn matte deurtjes en wil even kijken welke combi van doekje/sponsje en middel veilig is, maar wel effectief en makkelijk.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:00

superpony schreef:
@paardenfan25, dan zou zo een collega bij mij ook pech hebben. Ik vind het ook wel iets te overdreven om zulke eisen te stellen.
En ik denk dat ik op een schoner aanrecht werk dan menig persoon zonder huisdieren. Juist daarom maak ik dat soort dingen wel goed schoon.
Maar mn reutje ligt wel bij me op de stoel als ik eet, in mn rug. Doet verder niks, bedelt niet, maar is wel lekker warm :)
De witte langharige poes wacht tot ik mn bestek neerleg en dan zit ze wel op schoot.
Maar ben weleens ergens geweest waar de katten op de tafel zitten of op het aanrecht enzo en dat gaat me te ver. Die witte gaat wel op het aanrecht, maar om in het venster te zitten en naar buiten te kijken. Ik vind het niet fijn, maar dat gaat toch weg allemaal en ik maak echt wel schoon.

Ik had een 1/3e ibc vat waar hooi in zit in de auto gepropt met verhuizen. Mijn man zei dat het niet kon, dus ik moest en zou hem er toch in krijgen. Ging best makkelijk, maar was wel smerig.

Onze nieuwe bank gaat tot vrij dicht op de grond. Expres op gezocht ook. Bij de vorige bank lag alles er steeds onder. De honden raakte alles kwijt; ballen, botjes, touwen. Ik haal wel aan de voorkant even de stofzuiger erlangs, dus stof vooraan komt er wel onderuit.

Kasten op poten beetje hetzelfde.

Bed en eronder hou ik wel redelijk stofvrij.

Wie zei Dreft voor de keuken? Het zijn matte deurtjes en wil even kijken welke combi van doekje/sponsje en middel veilig is, maar wel effectief en makkelijk.

Dat was ik :D
Ik werk als huishoudhulp - ik gebruik altijd en overal dreft, al jaar en dag :) Bij twijfel - dreft. Neutraal, ontvettend, en ruikt goed, verschillende opties qua geur ook haha. Gebruik een uitgewrongen microvezel met sopje dreft, en drogen met ofwel een droge microvezel ofwel een keukenhanddoek :)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:15

Microvezeldoek hier doet ook wonderen voor het afdrogen van de douche, wc en onze hoogglans keuken :j

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:26

Ik maak ook nooit mijn bed op... 1 keer weer gedaan laatst, ging lekker in bed liggen en voelde vervolgens iets over mijn lijf lopen. Spring uit bed en kijk onder de dekens zie ik nog net een zilvervisje weglopen := Die blijft voortaan gewoon open liggen zodat het kan luchten en ik het visueel kan insprecteren voor ik erin stap.

Ik haal mijn meubels wel regelmatig van de kant af, vind altijd kleine stukjes speelgoed onder de bank, tv meubel is zwevend gelukkig, grote kast is een loodzware archiefkast maar daar zit geen milimeter ruimte onder, tafel en stoelen moet ik ook altijd aan de kant schuiven want kruimelen kunnen ze als de beste hier...

Hoe erge rommel het ook is, ik zorg altijd dat wc, aanrecht en eettafel schoon zijn. Wc poets ik altijd extra vlak voor bezoek en zeker nog een keer na bezoek. Mn eigen rommel en vuil boeit mij niet maar die van een ander...

Tegelwijsheid uit mijn oma's oude wc: Dit huis is schoon genoeg om in te leven en vuil genoeg om gezond in te zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:01

Ons bed ligt altijd netjes opengeklapt. Trek even het matrasovertrek recht.. ik maak het daarna niet op. Vind dit net zo netjes staan en beter voor je matras!
Onze robot stofzuiger staat boven tegenwoordig en zuigt elke dag de bovenverdieping. Ook onder het bed!

Beneden een dyson v11. Die pak ik elke dag minstens 1x. Met de dieren (vooral de 2 siberen) moet het wel.. nu met de rui echt wel 3x als ik niet werk.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 28-05-21 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:02

Ik heb 4 lagen op mijn bed liggen dus openklappen is echt zwaar onhandig. _O-
Dus ik maak hem 's ochtends altijd op als ik onder de douche ben geweest.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:29

4 lagen zou een bende worden bij ons.. :D 4 lagen van wat?