Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cissy schreef:Auto, tja...., pluisjes haren zand steentjes propjes hooi stro zakjes etc.
Passen 5 pakken hooi/stro in mijn auto.
Nu zonder paard iets minder zooi maar ik probeer om 3x per jaar helemaal uit te zuigen en op te ruimen.
Wassen in wasstraat kan niet echt vanwege niet intrekbare antenne, maar wel in zo'n box waar je zelf kan wassen met hoge druk.
Maar schoon blijft ie niet lang hier in de polder.
) Een auto moet voor mij zeker geen rijdende vuilnisbak zijn, maar een beetje zand oid op de matten, daar kan je echt niets aan doen.
ssssst! Telpeva schreef:Ja ik overweeg om hem om precies die reden te kopen. Niet om hem te gebruiken, maar gewoon omdat ik dan op feestjes kan zeggen dat ik een stofzwaard heb. En garde!
)

Selina schreef:De enige keer dat ik mijn bank verschoven heb, was toen ik een nieuwe bank kreeg. Toen goed gezogen en gedweild en de volgende keer wordt als ik een nieuwe bank koop![]()
Onder het bed blaas ik het stof dan eronder uit en dan kan ik het zuigen. Heb je niet alles, maar wel de grootste plukken

superpony schreef:@paardenfan25, dan zou zo een collega bij mij ook pech hebben. Ik vind het ook wel iets te overdreven om zulke eisen te stellen.
En ik denk dat ik op een schoner aanrecht werk dan menig persoon zonder huisdieren. Juist daarom maak ik dat soort dingen wel goed schoon.
Maar mn reutje ligt wel bij me op de stoel als ik eet, in mn rug. Doet verder niks, bedelt niet, maar is wel lekker warm
De witte langharige poes wacht tot ik mn bestek neerleg en dan zit ze wel op schoot.
Maar ben weleens ergens geweest waar de katten op de tafel zitten of op het aanrecht enzo en dat gaat me te ver. Die witte gaat wel op het aanrecht, maar om in het venster te zitten en naar buiten te kijken. Ik vind het niet fijn, maar dat gaat toch weg allemaal en ik maak echt wel schoon.
Ik had een 1/3e ibc vat waar hooi in zit in de auto gepropt met verhuizen. Mijn man zei dat het niet kon, dus ik moest en zou hem er toch in krijgen. Ging best makkelijk, maar was wel smerig.
Onze nieuwe bank gaat tot vrij dicht op de grond. Expres op gezocht ook. Bij de vorige bank lag alles er steeds onder. De honden raakte alles kwijt; ballen, botjes, touwen. Ik haal wel aan de voorkant even de stofzuiger erlangs, dus stof vooraan komt er wel onderuit.
Kasten op poten beetje hetzelfde.
Bed en eronder hou ik wel redelijk stofvrij.
Wie zei Dreft voor de keuken? Het zijn matte deurtjes en wil even kijken welke combi van doekje/sponsje en middel veilig is, maar wel effectief en makkelijk.
Bij twijfel - dreft. Neutraal, ontvettend, en ruikt goed, verschillende opties qua geur ook haha. Gebruik een uitgewrongen microvezel met sopje dreft, en drogen met ofwel een droge microvezel ofwel een keukenhanddoek
Die blijft voortaan gewoon open liggen zodat het kan luchten en ik het visueel kan insprecteren voor ik erin stap.
4 lagen van wat?