Moedig om de lijn te trekken. Ik hoop voor jou dat je moeder ooit nog het licht ziet. Uiteindelijk wil je als kind toch bevestiging van je ouders, hoe je het ook draait of keert.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mazida schreef:Inmiddels gesprek met mijn moeder gehad, maar dit viel niet in goede aarde. Ze hekelt mijn opvoedingscapaciteiten, vind dat ik veel te veel vrijblijvend opvoed en dat mijn dochter voor geen meter meer luistert. Inmiddels besloten om om onze bezoekfrequentie te gaan verminderen, dochter gaat er ook niet meer naar toe voor incidentele oppas. Het is helaas niet anders, ik zal het er mee moeten doen dat onze visies niet aansluiten. Mijn moeder en vader waren vroeger redelijk autoritair, deze lijn ga ik niet doortrekken en dat gaat het niet alleen om het aantrekken van een jurk. Iedereen bedankt voor alle redacties in het topic, het was een flink hart onder de riem, ook al was niet iedereen het ermee eens.
truus1957 schreef:Wat naar TS. Als oma snap ik dit dus echt niet. Mijn kleindochters zijn mijn alles. Zou ik weet niet wat doen om ze regelmatig en vaak te kunnen zien. Ik ben het ook niet altijd overal mee eens, maar bedenk altijd: het zijn jouw kinderen en het zijn jouw regels. Zou me wel druk maken over bijv alcoholgebruik of drugs ofzo ( niet bij een 2 jarige uiteraard ) maar om het zo te laten escaleren om een kledingkeuze.
Maar goed dat je voor jezelf en je dochter opkomt
Mazida schreef:Inmiddels gesprek met mijn moeder gehad, maar dit viel niet in goede aarde. Ze hekelt mijn opvoedingscapaciteiten, vind dat ik veel te veel vrijblijvend opvoed en dat mijn dochter voor geen meter meer luistert. Inmiddels besloten om om onze bezoekfrequentie te gaan verminderen, dochter gaat er ook niet meer naar toe voor incidentele oppas. Het is helaas niet anders, ik zal het er mee moeten doen dat onze visies niet aansluiten. Mijn moeder en vader waren vroeger redelijk autoritair, deze lijn ga ik niet doortrekken en dat gaat het niet alleen om het aantrekken van een jurk. Iedereen bedankt voor alle redacties in het topic, het was een flink hart onder de riem, ook al was niet iedereen het ermee eens.
tweebelgen schreef:Jammer dat je daar zo zwaar aan tilt. Gun oma haar pleziertje. Probeer de gulden middenweg te vinden. En een kind van 3 jaar moet niet altijd haar/zijn zin krijgen, en ze zal heus geen trauma oplopen door soms eens een jurkje te dragen. Geven en nemen.
Wij kunnen ook niet altijd onze zin krijgen.
tweebelgen schreef:Jammer dat je daar zo zwaar aan tilt. Gun oma haar pleziertje. Probeer de gulden middenweg te vinden. En een kind van 3 jaar moet niet altijd haar/zijn zin krijgen, en ze zal heus geen trauma oplopen door soms eens een jurkje te dragen. Geven en nemen.
Wij kunnen ook niet altijd onze zin krijgen.
tweebelgen schreef:Ik heb het topic gelezen, en sta verbaast over sommige reacties.
Oma bedoelt het waarschijnlijk heel goed, is fier op haar kleindochtertje.
Mijn moeder en ik hadden ook vaak meningsverschillen over opvoeding en kleding. Maar ik probeerde haar te begrijpen en te respecteren . Eens een toegeving doen maakte het soms veel eenvoudiger.
Per slot van rekening, hier gaat het maar over een jurkje.
Hopelijk worden wij ook eens oma, eens zien hoe we dan reageren.
tweebelgen schreef:Ik heb het topic gelezen, en sta verbaast over sommige reacties.
Oma bedoelt het waarschijnlijk heel goed, is fier op haar kleindochtertje.
Mijn moeder en ik hadden ook vaak meningsverschillen over opvoeding en kleding. Maar ik probeerde haar te begrijpen en te respecteren . Eens een toegeving doen maakte het soms veel eenvoudiger.
Per slot van rekening, hier gaat het maar over een jurkje.
Hopelijk worden wij ook eens oma, eens zien hoe we dan reageren.

Zo heeft die van ons een vreselijke hekel aan broeken met een knoop: nou prima jongen, dan draag je broeken zonder knoop. En dat heeft oma maar mooi te respecteren dat dat jochie dat niet wil. Je gaat zo'n kind toch niet voor oma haar plezier tergen met iets dat het verschrikkelijk vindt
tweebelgen schreef:Wij verschillen hier duidelijk van mening. En dat is ons goed recht.
En wie er gelijk heeft, zullen we in het midden laten.
Mama en oma zouden beter beiden een beetje water bij de wijn doen.
Je moet altijd het verhaal van 2 kanten horen.
tweebelgen schreef:Wij verschillen hier duidelijk van mening. En dat is ons goed recht.
En wie er gelijk heeft, zullen we in het midden laten.
Mama en oma zouden beter beiden een beetje water bij de wijn doen.
Je moet altijd het verhaal van 2 kanten horen.