Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:47

En hoe krijg je verhalen...

Ik lees op ad.nl dat er nog 1 iemand in quarantaine is omdat de testuitslag discutabel is en opnieuw moet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:55

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:58

Dat is een bericht van gisteren. Inmiddels is er nog 1 iemand in quarantaine ; https://www.ad.nl/binnenland/live-kabin ... ~a16df4ec/

En misschien als je het artikel leest kom je erachter dat er geen 8 mensen positief waren. Dat er bij 4 mensen twijfel was over de uitslag en er geen waarde gehecht kon worden om de doorslag te geven negatief of positief en dat zij opnieuw getest moesten worden. Daardoor moesten hun kamergenoten mee in quarantaine. Er staat nergens in het artikel dat er 8 personen positief getest zijn op Corona. Alleen dat 8 mensen in quarantaine zitten. Dat is nogal een verschil Purny.
Laatst bijgewerkt door Olympia op 18-04-21 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:01

Ik snap de verontwaardiging ook wel. Ik hoop natuurlijk van harte dat ik nog steeds naar het startschot gala mag 1 mei. Echter vind ik de timing ook wel krom. De horeca wordt dicht gehouden omdat het oa het aantal reisbewegingen zou laten toenemen en dat vind men een te groot risico. Minimaal 10.000 man (excl al het personeel) van over het hele land eerst naar een testlocatie laten komen en daarna naar het festivalterrein laten komen is echter wel een acceptabel risico?

purny

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:04

Ik snap het ook niet. Nederland moet op slot blijven maar alleen maar eventjes word er niet gekeken naar alle extra reisbewegingen rondom deze testen. Ik snap ook echt niet dat hier toestemming voor is gegeven door het kabinet.

Weer een voorbeeld dat het kabinet het schijnbaar nog steeds niet snapt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:05

Je haalt er ook wel veel mensen uit die niet wisten dat ze positief zouden zijn überhaupt met al die testen voor evenementen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:07

sureido schreef:
Je haalt er ook wel veel mensen uit die niet wisten dat ze positief zouden zijn überhaupt met al die testen voor evenementen.

Dat doe je met de horeca ook.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:08

Volgens mij is niet het idee om voor de horeca te testen toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:11

sureido schreef:
Volgens mij is niet het idee om voor de horeca te testen toch?

In de toekomst wel

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:14

Daar zijn anders mensen hartstikke boos over. Testen voor een drankje ga je toch niet doen.
Tja je kan het dus nooit goed doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:15

Ik werk samen met de horeca dagelijks dus ik snap zeker hun issue er mee. Ik zou alleen ook naar een club gaan nu op deze manier, die zijn immers ook al 13 maanden dicht. En ik zou ook gewoon testen voor een kroeg of restaurant.

En misschien wordt ik zaterdagochtend wel positief getest, ben ik er alsnog niet bij.

Ik ga overigens met onder andere een vriendin die in de zorg werkt, die is er juist blij mee omdat zij naast het werk totaal geen uitlaatklep meer heeft. Dus ook vanuit de zorg zijn er verschillende meningen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:16

De site van die petitie ligt er ook uit :+

Ik denk dat degene die kaartjes hebben er misschien wel een beetje rekening moeten gaan houden met dat het gecanceld wordt. Denk dat veel ook wel een beetje ‘jaloers’ zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:19

Ik denk dat het een hele hoop jaloerse mensen zijn. Iedereen wil de samenleving open hebben maar de timing etc etc. Hartstikke begrijpelijk.
Maar wat ik al zei, je staat dus niet met 10.000 man maar met 2500 man (die elk een eigen uitgang en ingang hebben overigens), en iedereen wordt getest. Dat gebeurt verder nergens geloof ik.

Ik ga er vanuit dat het gewoon doorgaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:00

Jaloers?
Als je het ergens niet mee eens bent ben je jaloers???
Wat een rare gedachte.

Tip, loop eens over de IC, dan wil je helemaal niet meer op zo'n feestje staan.

Krijg mijn handtekening niet besvestigd, iets met te druk.
Veel jaloerse mensen denk ik :P

Citaat:
Petities.nl is tijdelijk niet beschikbaar
Het is momenteel erg druk op petities.nl. De gevraagde pagina kan nu niet worden geladen. Wilt u het opnieuw proberen door de pagina te verversen?

Onze excuses voor het ongemak.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:03

Ik ben zeker niet jaloers, is ook geen reden voor want bij ons is al even geen sprake meer van een strenge lockdown. Echter vind ik het vooral erg scheef om dit evenement als wetenschap door te laten gaan, dat doet pijn aan mijn wetenschappelijk hart. Zeg dan gewoon: we hebben een evenement dat we voor verantwoord houden omdat mensen getest moeten zijn.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:15

DuoPenotti schreef:
Tip, loop eens over de IC, dan wil je helemaal niet meer op zo'n feestje staan.

Vind dit nogal een nare opmerking zeg. Beetje alsof mensen die nu naar die evenementen gaan zich verder helemaal niet om Corona bekommeren. Ja ik weet dat er veel mensen op de IC liggen, en ja ik ga nog steeds zonder ook maar enige vorm van schuldgevoel naar m’n testevenement toe. Dat weiger ik mezelf ook aan te laten praten door dit soort uitspraken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:21

En toch zit er wel wat in.

De mensen die reallife ervaring hebben op IC zoals Duopenotti, of in de ambulancedienst zoals Polly, die zien hoe heftig het kan zijn,

Die kijken wel met iets andere ogen naar dit soort feestjes dan mensen die er veel minder heftig mee te maken hebben.

Ik vind dat je daar best een beetje begrip voor kunt hebben, en dat zie ik niet in je reactie

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:25

Dan vind je het maar een nare opmerking. Mag best :j

En ik sta niet aan het front.
Ben er alleen maar vrijwilliger.
Maar 1 dag in de week, al was het deze wek 2 dagen, ze kwamen handjes te kort....

Dit schreef ik elders
DuoPenotti schreef:
Afgunst, nee die snap ik niet.
Want ik wil daar niet tussen staan.
Ik wacht mijn tijd wel af, als de ic's weer merendeel gewone patiënten hebben liggen.
Afgunst heb ik niet, vind menen dat je moet feesten wel egoïstisch. Denk dat als sommige eens een rondje maken door de ic, ze ineens zo erg niet meer willen feesten.
Die buikligging ziet er niet fijn uit, maar op de rug met die dikke slangen ook niet.
En nee het zijn niet allemaal oude dikke mannen.
Van de week zag ik mensen tussen de 42 en 63, waar 1 te dik van was....
Ja ik weet het als je 22 bent klinkt 42 al oud, maar ieder die 42 is zal daar heel anders over denken.
En die feesten komen wel weer, jammer als dat nu dit jaar niet is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:26

Ik heb een artikel gelezen waar iemand die er zeg maar verstand van heeft ook zegt dat het uit jaloezie kan voortkomen dus ik denk dat er echt wel wat misgunners bij zitten. Ik geen feestje dus andere ook niet.

Maar ik snap jouw zorgen ook wel hoor, ik zeg niet dat alle 115.000 jaloers zijn :+

Ik liep net langs het chasse veld en ze zijn gewoon aan het opbouwen.
De arts van amphia heeft de petitie ook opgestart omdat er door dat feest door drank en andere middelen meer toeloop op de SEH kan komen.

Bij ons, met 1500 man, waren er ook 3 out gegaan op het einde.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:29

Corona en andere virussen zijn er en zullen ook wel blijven zoals het er nu uitziet.
Adaptatie door zo snel mogelijk te kijken hoe we het leven veilig kunnen hervatten verdient de prioriteit.

En de zorg? Er komt gewoon pijnlijk aan het licht dat dit geen prioriteit heeft gehad, evenals voorbereiding op pandemieën waar al heel lang op gehamerd werd.
De prijs voor een NEO liberaal kabinet. Iets waar men opnieuw voor heeft gekozen, volstrekt onbegrijpelijk.

Ik vind de feedback uit de zorg wel erg verwarrend. Op internet en in media veel heftige verhalen, uit de eerste hand vooral het tegendeel.

Waar ik me het meeste zorgen over maak is de geestelijke gezondheid en dus fysieke gezondheid van mensen en met name jongeren door de maatregelen.
Ik ben banger voor de gevolgen daarvan dan voor het virus. Daarom juich ik dit soort evenementen toe!
Laatst bijgewerkt door Ninx op 18-04-21 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:30

Tja ook dat heeft niet iedereen. Zo deelt mijn straatgenoot die in zwaar getroffen verpleeghuis werkt anti vaccinatie plaatjes.
En gaat mijn vriendin die in het ziekenhuis hier als arts werkt naar het het 538 feest.
Tja iedereen maakt daar zijn eigen overweging in. Aan de overheid om daarin de verstandige keuze te maken en in dit geval krijgen ze daar sowieso kritiek op,

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:31

Nou prima hoor DuoPenotti, in dit geval zeg ik let’s agree to disagree :j
Ik kijk iig reikhalzend uit naar m’n testuitje (niet oranjedag overigens maar een veel kleiner evenement) en hoop van harte dat dat allemaal lekker door mag gaan en dat er snel meer mogelijk is op dat gebied. Net als dat ik van harte hoop dat het opschiet met het vaccineren en dat mensen in het dagelijks leven gewoon hun verantwoordelijkheden blijven nemen zodat die IC’s snel weer een stuk leger zijn. Tot die tijd blijft het balanceren tussen twee kanten.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:32

Ja, dan ben je dom als je jezelf dat aan doet, zuipen en gebruiken en out gaan op een feest. Mij nie bellen :+ Maar aan de andere kant. Dat is wel de realiteit. Dat gebeurd.

Ik werk zelf ook in de zorg. Met verstandelijk gehandicapten met moeilijk verstaanbaar gedrag. Die dachten met Pasen dat het kerst was. Die hebben geen kerst kunnen vieren omdat zij op hun kamertje in isolatie zaten vanwege corona besmettingen.

Maar dat maakt niet dat ik mijzelf een feestje niet gun. Juist dit is wat mensen nodig hebben om ook weer door te kunnen en daardoor ook weer op kunnen laden. Dat bewijst maar met de miljoen pre registraties voor kaarten en de belachelijke biedingen op VV.
Laatst bijgewerkt door Olympia op 18-04-21 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:34

Ik zie deze evenementen ook gewoon even tussendoor als vermaak.. Juist voor de jeugd die anders gaat lopen rellen en kloten. Iedereen schreeuwt om perspectief en vermaak. Dan denk ik dat dit een mooie middenweg is naast het vol gas geven op de vaccinatie. Hoop van harte dat Janssen volgende week gewoon van start gaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:34

Nou ja, als je iemand laat draaien die een nummer heeft met neem nog een nakkie coke of speed werk je dat wel in de hand :+ ik denk dat het ook van de lichten was, die waren heel heftig.

Het gebeurt idd wel. Maar ik hoop dat het goed gaat en dat het vaker gaat gebeuren deze zomer want ik mis het ook echt ontzettend erg en ik vind het wel goed dat ze de evenementen industrie nu perspectief bieden.

Het is balanceren tussen de zorg en de maatschappij. Daarin moet je soms risico’s nemen.