Miereneter, kijk je wel uit met gladheid? IJzel en fietsen vind ik echt een enge combinatie
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mindim schreef:KNMI geeft wel rap waarschuwingen hoor, in de zomer met de 'enorme' onweersbuien ook vaak.
Earth schreef:Mindim schreef:KNMI geeft wel rap waarschuwingen hoor, in de zomer met de 'enorme' onweersbuien ook vaak.
Wat ik ervan begrijp zijn die een stuk moeilijker te voorspellen dan dit. Daar heb je de ingredienten die goed te voorspellen zijn maar het moet dan ploffen, hierbij is het een stuk 'makkelijker'.
Cemlys schreef:Mindin dat is er hier vanaf het eerste moment bijgezegd. Dat het alle kanten opkan. Afhankelijk van hoe het op dat moment loopt kan het van niks naar 20-30cm gaan. Iets te laag of te hoog en het wordt niks
ikke schreef:Electra63 schreef:Dat is natuurlijk onzin.
Er zijn veel mensen die gewoon bet weekeind/nachten/avonden moeten werken, maar geen professionele bestuurders zijn.: zorgpersoneel, beveiligers, fabrieksmedewerkers.
Niet iedereen heeft een 4x4, winterbanden of ervaring om met sneeuw te rijden.
En niet iedereen kan of mag vrij nemen.
Ja, ik weet heel goed wie en wat er zoal de weg op moet maar zoals gezegd: de werkgever heeft daar ook een stuk verantwoording door z'n personeel goed voor te lichten. Ook dit moet van twee kanten komen!
Wij hebben als collega's met elkaar overlegt en besloten dat we maandag thuis blijven omdat het in ons geval mogelijk is en onze werkgever daar ook op aanstuurt met goede voorlichting.
Maar onze collega's die 24/7 beschikbaar zijn in de vorm van storingsdiensten, krijgen standaard een extra uitgebreide rijopleiding om deze weersomstandigheden het hoofd te kunnen bieden.
Leg jij de koeien maar even uit dat ze een paar dagen geen melk mogen geven, want ja, melk in de sloot mag ook niet he?
En wie betaalt dat?