Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:37

janderegelaa schreef:
Brainless schreef:

Ik ken 2 mensen die vrijwillig onder bewind staan die daar zelf voor gekozen hebben omdat ze uit een gezin komen waar altijd veel schulden waren en zelf nooit met geld hebben leren omgaan.
Ze hebben veel meer geld te besteden als iemand die verplicht onder bewind staat en kunnen bv in overleg gewoon geld krijgen voor het kopen van een auto.
Zij hoeven geen schulden af te betalen.

Maar dat vrijwillige is niet zo vrijwillig als het lijkt. En gaat ook gewoon via de rechter. En als je daar zonder schulden aankomt wijst hij echt geen bewindvoerder aan. Tenzij je bijvooorbeeld voor een gehandicapt kind gaat of iemand die niet meer wilsbekwaam is.

En daarbij, hij kan wel zeggen dat het vrijwillig is, maar is het dat ook?

Dit is echt BS. Ik heb meer dan een jaar vrijwillig onder bewind gestaan, gewoon om meer rust in mijn hoofd te kunnen krijgen. Daar is geen rechter of rechtbank bij aan te pas gekomen. En ik ben er even vrijwillig weer kunnen uitstappen toen ik dat wilde :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:16

pinto_1 schreef:
Niet helemaal, er wordt ook gekeken naar de draagkracht van de man. Dus als je als man een goed inkomen hebt zul je meer moeten afstaan dan als je een minimumloon hebt.

En wordt bij een draagkracht(her)berekening voor kinderalimentatie dan ook gekeken naar het inkomen van de nieuwe partner waar die man dan een huishouden mee voert?
Vanuit de aanname dat een gedeeld huishouden en dus gedeelde kosten een hogere draagkracht oplevert. En daarmee dus een hogere alimentatieverplichting.

Ik weet dat dit voor partneralimentatie wel zo geldt, en dit is voor mij altijd een reden geweest niet te willen gaan samenwonen met een man die nog een (potentiële) alimentatieplicht heeft. Er kunnen hele mooie afspraken zijn, maar als de ex een herberekening aanvraagt ben je de pineut. Ik ga niet, zij het dan indirect, voor iemand anders aan het werk. Maar ik heb dus geen idee of dit voor kinderalimentatie ook zo werkt.

En dat lijkt me voor TS wel goed om te weten/uit te zoeken. Dat ze daar een bewuste keuze in kan maken. En dat ze niet zodadelijk naar de andere kant van het land verhuisd, en dan vervolgens de verrassing krijgt dat ze een deel van de tijd in de trimsalon staat te zweten voor een kind dat niet van haar is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:27

Citaat:
Achterom schreef:
Probleem ja. Een gigantisch probleem zelfs. Want een kind heeft veel behoeftes en verandert je leven. Met dank aan de moeder die het nodig vond om hem of haar op deze wereld te zetten.
Is niet erg als beide ouders instemmen, maar als de een het achter de rug van de ander om doet is er gewoon een probleem. Daar mag het kind in mijn ogen niet de dupe van worden, maar maakt de moeder wel verantwoordelijk. Haar keuze, haar verantwoordelijkheid.

En zoveel vrouwen komen er te laat achter zeg je? Bullshit, dat zijn de verhalen die je regelmatig hoort ja, waarvan een aantal zeer twijfelachtig. Maar degenen die er wel op tijd achter komen, dat hoor je nou net nooit.

Het kind mag niet de dupe worden, dat is het uitgangspunt, dús dient de biologische vader bij te dragen. De regels zijn niet gemaakt op basis van excessen, dus zijn in het geval dat de vrouw een condoom opvangt om zich er later bewust mee te bezwangeren en de man "erin te luizen" misschien niet 100% eerlijk tegenover de man. Maar dan nog heeft een man ook opties om zichzelf ervan te verzekeren dat hij geen vader wordt.

Dus moet een man iedere vrouw waarmee hij het bed in duikt wantrouwen? Want als je het zo stelt is dus geen enkele vrouw te vertrouwen en moet een man altijd extra voorzorgsmaatregelen nemen.
En ik begrijp nog steeds niet waarom de man een probleem moet oplossen dat in dit geval van TS door de vrouw veroorzaakt is. Iets wat denk ik veel vaker voorkomt dan veel mensen denken en de regels best op mogen worden aangepast in mijn ogen.

Of nog beter: pas de regels aan in het belang van het kind, nu zijn ze vooral in het belang van de moeder, en dat is best vaak een ander belang dan dat van het kind.
Citaat:
En, bullshit? Ik ken zelf al twee vrouwen die er pas achterkwamen dat ze zwanger waren toen ze aan het bevallen waren. Het is wellicht niet gebruikelijk, maar zeker aangezien er genoeg vrouwen zijn die de pil doorslikken kan het zomaar maanden duren voor je erachter komt, zeker als je niet meteen enorm uitzet.

Ik ken er ook twee, maar ik ken er denk ik ondertussen honderden waarbij dat dus niet aan de orde was. Maar nu is de uitzondering volgens jou ineens wel de regel?
Als een vrouw echt geen kinderen wil, dan gebeurt het meestal echt niet op die manier hoor... die zitten er bovenop als er een menstruatie uitblijft. Maar als die wens er toch al is, of er in ieder geval geen bezwaar is, tja, dan werkt dat ineens heel anders en zijn ze vaak ineens minder alert.
Met een van beide die ik ken heb ik het daar namelijk uitgebreid over gehad :j
Laatst bijgewerkt door Achterom op 11-02-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:27

@Roodvos: Hier staat het uitgelegd:

https://www.juridischloket.nl/familie-e ... e-partner/

@Achterom: je verdraait nu al een aantal berichten achter elkaar mijn woorden en geeft er een hele nare draai aan. Zo langzamerhand voegt het voor het topic niets meer toe en aangezien wij zover uit elkaar liggen qua opvattingen, staak ik deze discussie.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:43

Achterom schreef:
En ik begrijp nog steeds niet waarom de man een probleem moet oplossen dat in dit geval van TS door de vrouw veroorzaakt is.

Dat weet je toch helemaal niet..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:49

dakplaat schreef:
Achterom schreef:
En ik begrijp nog steeds niet waarom de man een probleem moet oplossen dat in dit geval van TS door de vrouw veroorzaakt is.

Dat weet je toch helemaal niet..

De man heeft toch voor 50% het "probleem"medeveroorzaakt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:39

LWDaisy schreef:
janderegelaa schreef:
Maar dat vrijwillige is niet zo vrijwillig als het lijkt. En gaat ook gewoon via de rechter. En als je daar zonder schulden aankomt wijst hij echt geen bewindvoerder aan. Tenzij je bijvooorbeeld voor een gehandicapt kind gaat of iemand die niet meer wilsbekwaam is.

En daarbij, hij kan wel zeggen dat het vrijwillig is, maar is het dat ook?

Dit is echt BS. Ik heb meer dan een jaar vrijwillig onder bewind gestaan, gewoon om meer rust in mijn hoofd te kunnen krijgen. Daar is geen rechter of rechtbank bij aan te pas gekomen. En ik ben er even vrijwillig weer kunnen uitstappen toen ik dat wilde :)

Maar we zijn hier niet België. Als je het nazoekt op internet dan is er hier altijd een rechter bij betrokken.

Urbanus

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:14

Maar mensen, jullie nemen een heel topic over met een discussie die niet relevant is voor ts.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:16

Ik leer hier nogal wat op Bokt. Onder bewind staan kost je ook weer geld want je moet de bewindvoerder betalen,wat volgens Google wel ruim 1000 euro per jaar kan zijn.Het is dus niet zomaar iets.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:18

MarcoBorsato schreef:
Maar mensen, jullie nemen een heel topic over met een discussie die niet relevant is voor ts.

Dit zijn toch allemaal details van het probleem van ts. Of ze daar iets aan heeft of niet mag ze zelf melden!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:19

anjali schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dit zijn toch allemaal details van het probleem van ts. Of ze daar iets aan heeft of niet mag ze zelf melden!

Dan moet je misschien even lezen wat ze gezegd heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:26

Op een gegeven moment gaat een topic op Bokt vaak een eigen leven leiden.Tot nu toe vind ik het hier nog helemaal niet offtopic gegaan.En het is een probleem waar iedereen tegenaan zou kunnen lopen ooit in zijn\haar leven,dus best waardevol om er over na te denken.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:57

Leest TS nog mee eigenlijk?

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:08

Mazida schreef:
Leest TS nog mee eigenlijk?

Vraagt mij ook af ..
Ts alles ok? Hoe gaat het verder?

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:42

Als een man ècht geen kind wil, dan let hij wel beter op lijkt me.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:49

_Mir schreef:

Ik ken ook nog verhalen van mensen die door pil en condoom zwanger raakten. Enige wat helpt is geen seks. Maar goed daar gaat het topic niet over, ts geeft duidelijk aan dat hij zijn verantwoording wil tonen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:53

En ik ken ook vrouwen die condooms saboteerden of zeiden aan de pil te zijn, en dit vervolgens niet waar was...
Dus nee, schuif niet alle schuld naar die jongen toe wanneer je dat deel van het verhaal niet helemaal kent.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:55

Jester_ schreef:
_Mir schreef:

Ik ken ook nog verhalen van mensen die door pil en condoom zwanger raakten. Enige wat helpt is geen seks. Maar goed daar gaat het topic niet over, ts geeft duidelijk aan dat hij zijn verantwoording wil tonen

Klopt. Uitzonderingen zijn er altijd.

Hoe is het met je ts?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:59

anjali schreef:
Op een gegeven moment gaat een topic op Bokt vaak een eigen leven leiden.Tot nu toe vind ik het hier nog helemaal niet offtopic gegaan.En het is een probleem waar iedereen tegenaan zou kunnen lopen ooit in zijn\haar leven,dus best waardevol om er over na te denken.

Helemaal niet waardevol. Open dan lekker een eigen topic.

Terecht dat ts het nu af laat weten, al dat nutteloze prutsmuts.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:17

Als dit mijn topic was, las ik al lang niet meer mee door de vele voorbeelden die totaal niet van toepassing zijn.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:46

_Mir schreef:

Als je even terug zoekt ergens rond pagina 5 zie je mijn situatie...

Die was gewaarschuwd en is nog kwaad geworden omdat ik zwanger ben nu.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 23:34

Ik heb niet alles echt diepzinnig gelezen.
Hij is inmiddels een keer bij z'n ex en de kleine geweest.
Hij hield zich emotioneel wat afdtandig zij hij van de kleine.

Vandaag is hij bij de huisarts geweest voor advies en verder verloop voor aanvraag van de test.
Die wordt op het moment aangevraagd en ook de huisarts heeft verdere contact tussen de ex en de kleine eerst even afgeraden.

Zn ouders schieten eerst even de test voor en bewind maakt het dan erna over omdat ze een soort bon ofzo nodig hebben vanuit de huisarts.

Contact tussen mij en m'n vriend voel ik toch wat meer afstand ofzo.
Misvhien onbewust.
Hij heeft veel stress door dit alles.
Komende zaterdag komt hij tot dinsdag hierheen en hebben we gewoon wat dagen samen en willen we gewoon even samen zijn.
Eerst even ontspannen en dan even een geschikt moment vinden om het er samen over te hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:38

Wat fijn dat je reageert, TS!
Ik kan me voorstellen dat je toch wat meer afstand voelt. Het is ook niet niks wat er nu allemaal gebeurd.
Mocht het zijn kind idd zijn, dan zal zijn ex natuurlijk ook deel uit blijven maken van zijn leven als de moeder van zijn kind. Daar moet je zelf misschien ook goed over nadenken of je dat wel kunt.
Even een paar dagen rust lijkt me verstandig.

Is zo'n test eigenlijk duur? Ik heb geen idee wat voor prijzen je je erbij moet voorstellen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 23:43

Prijs ligt tegen de 200 euro volgens mij.
Mn vriend sluit zich snel af als hij gespannen is.
Hij vind het dan moeilijk om dan te praten en laat het liefst gewoon niks van zich horen.
En dat is gewoon erg lastig als je dan 300km verder zit.
Ik merkte het gelijk aan hem dus gelukkig kon ik hem daan enigzinds wat uit trekken zodat hij wel wat bleef praten of juist zei dat hij gewoon ruimte nodig had wat ook niet erg is als hij dat gewoon aan zou geven.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:55

Even een kleine kanttekening bij afzien van alimentatie: als de moeder in de bijstand terecht komt, kan/zal de uitkerende instantie toch alimentatie verhalen op de vader.