Citaat:
Achterom schreef:Probleem ja. Een gigantisch probleem zelfs. Want een kind heeft veel behoeftes en verandert je leven. Met dank aan de moeder die het nodig vond om hem of haar op deze wereld te zetten.
Is niet erg als beide ouders instemmen, maar als de een het achter de rug van de ander om doet is er gewoon een probleem. Daar mag het kind in mijn ogen niet de dupe van worden, maar maakt de moeder wel verantwoordelijk. Haar keuze, haar verantwoordelijkheid.
En zoveel vrouwen komen er te laat achter zeg je? Bullshit, dat zijn de verhalen die je regelmatig hoort ja, waarvan een aantal zeer twijfelachtig. Maar degenen die er wel op tijd achter komen, dat hoor je nou net nooit.
Het kind mag niet de dupe worden, dat is het uitgangspunt, dús dient de biologische vader bij te dragen. De regels zijn niet gemaakt op basis van excessen, dus zijn in het geval dat de vrouw een condoom opvangt om zich er later bewust mee te bezwangeren en de man "erin te luizen" misschien niet 100% eerlijk tegenover de man. Maar dan nog heeft een man ook opties om zichzelf ervan te verzekeren dat hij geen vader wordt.
Dus moet een man iedere vrouw waarmee hij het bed in duikt wantrouwen? Want als je het zo stelt is dus geen enkele vrouw te vertrouwen en moet een man altijd extra voorzorgsmaatregelen nemen.
En ik begrijp nog steeds niet waarom de man een probleem moet oplossen dat in dit geval van TS door de vrouw veroorzaakt is. Iets wat denk ik veel vaker voorkomt dan veel mensen denken en de regels best op mogen worden aangepast in mijn ogen.
Of nog beter: pas de regels aan in het belang van het kind, nu zijn ze vooral in het belang van de moeder, en dat is best vaak een ander belang dan dat van het kind.
Citaat:
En, bullshit? Ik ken zelf al twee vrouwen die er pas achterkwamen dat ze zwanger waren toen ze aan het bevallen waren. Het is wellicht niet gebruikelijk, maar zeker aangezien er genoeg vrouwen zijn die de pil doorslikken kan het zomaar maanden duren voor je erachter komt, zeker als je niet meteen enorm uitzet.
Ik ken er ook twee, maar ik ken er denk ik ondertussen honderden waarbij dat dus niet aan de orde was. Maar nu is de uitzondering volgens jou ineens wel de regel?
Als een vrouw echt geen kinderen wil, dan gebeurt het meestal echt niet op die manier hoor... die zitten er bovenop als er een menstruatie uitblijft. Maar als die wens er toch al is, of er in ieder geval geen bezwaar is, tja, dan werkt dat ineens heel anders en zijn ze vaak ineens minder alert.
Met een van beide die ik ken heb ik het daar namelijk uitgebreid over gehad
Laatst bijgewerkt door Achterom op 11-02-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt