Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:23

Ik kwam ik ongelooflijk veel verkeer tegen. Bijna meer als normaal. Ga nu 2de nacht met avond klok in. Ben benieuwd of ik vandaag gecontroleerd word. Of dat we misschien wel politie controle hebben. Een deze dagen word dat wel verwacht namelijk. (ivm drugs sws, maar nu ook mondkapjes afstand en verklaring ofcourse)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 01:38

Leukertje schreef:
Ik zit met een vraag waar iemand van jullie misschien een antwoord op heeft. Ik heb een werkgeversverklaring omdat ik avonddiensten heb. Op mijn eigen verklaring staat mijn adres. Mag ik alleen tussen mijn werk en adres rijden na negen uur? Ik heb namelijk zelf een koophuis waar ik nog niet woon maar wel aan het klussen ben en af en toe slaap.

Ik denk niet dat het mag, het is alleen voor werk bedoeld. :o
Maar ik denk wel dat het zal lukken.
Ze kijken alleen of je verklaringen kloppen, maar ze kunnen niet zien of je er ook echt heengaat of dat je gaat klussen.
Zelf gebruik ik het ook alleen maar om te werken, niet om andere dingen te gaan doen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 01:40

Dorine92 schreef:
safina schreef:
Ben net terug. Het was even de vraag of er gereld zou worden. Maar gelukkig was het rustig en kon ik veilig van werk naar huis.

Ik vond het stiekem best jammer dat ik niet werd aangehouden en gecontroleerd. :D

Waarom wil je graag gecontroleerd worden dan?

Zo'n gekke opmerking vind ik dat niet eens :)
Toen ik vanavond naar mijn werk ging werd ik wel aangehouden.
Als je dan toch alleen naar buiten mag met die verklaringen is het ook wel leuk als ze nut hebben gehad.
Mijn werkgeversverklaring ga ik wel bewaren, het is toch iets unieks om te hebben.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:47

Barbet schreef:
Leukertje schreef:
Ik zit met een vraag waar iemand van jullie misschien een antwoord op heeft. Ik heb een werkgeversverklaring omdat ik avonddiensten heb. Op mijn eigen verklaring staat mijn adres. Mag ik alleen tussen mijn werk en adres rijden na negen uur? Ik heb namelijk zelf een koophuis waar ik nog niet woon maar wel aan het klussen ben en af en toe slaap.

Ik denk niet dat het mag, het is alleen voor werk bedoeld. :o
Maar ik denk wel dat het zal lukken.
Ze kijken alleen of je verklaringen kloppen, maar ze kunnen niet zien of je er ook echt heengaat of dat je gaat klussen.
Zelf gebruik ik het ook alleen maar om te werken, niet om andere dingen te gaan doen.

Volgens mij bedoeld ze niet dat ze van haar huidige adres naar haar kluswoning gaag maar dat ze na haar werk naar haar kluswoning gaat. Zo begrijp ik het althans.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 02:00

Oh ja, nu denk ik ook dat ze dat bedoelt.
Maar dat moet volgens mij wel kunnen hoor, als je na je werk in je nieuwe huis gaat slapen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 02:03

Ik hoop eigenlijk ook dat ik nog staande gehouden word. Anders heeft het weinig zin gehad. Ik werk van 1 tot meestal 8 uur. Ga half 12 ongeveer van huis. Tot nu toe nog niks haha

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 02:17

Barbet schreef:
Oh ja, nu denk ik ook dat ze dat bedoelt.
Maar dat moet volgens mij wel kunnen hoor, als je na je werk in je nieuwe huis gaat slapen. :)

Ik bedoelde inderdaad dat ik vanaf mijn werk naar mijn oude huis zou gaan. Niet naar het huis van mij ouders waar in ingeschreven sta. Zou het toch best een apart idee vinden als ik niet naar mijn huis zou mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 06:15

Dorine92 schreef:
safina schreef:
Ben net terug. Het was even de vraag of er gereld zou worden. Maar gelukkig was het rustig en kon ik veilig van werk naar huis.

Ik vond het stiekem best jammer dat ik niet werd aangehouden en gecontroleerd. :D

Leek me wel leuk om eens mee te maken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:28

Zo ver kijken ze niet hoor. Op mijn werkgevers verklaring staat de hoofdlocatie maar die ligt heel ergens anders dan ik werk en zo zijn er wel meer locaties

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:23

safina schreef:
Dorine92 schreef:

Leek me wel leuk om eens mee te maken.

:D gek! Nou wie weet, volgende keer weer een kans. Liever jij dan ik

@leukertje ik heb hetzelfde, ook een huurhuis en een koophuis. Maar de politie heeft natuurlijk niks te zeggen over waar jij na je werk heen gaat. Dat zou belachelijk zijn. Dan kan je dus ook niet naar je vriend/scharrel/ouders/vakantiehuisje of waar je dan ook maar zou willen overnachten. Ik zou niet weten waarom je normaal gesproken gewoon mag bepalen waar je slaapt, als je maar voor 21 uur binnen bent, maar dat je ineens omdat je gekke werktijden hebt, enkel thuis mag slapen. Dat zou al helemáál nergens op slaan.
Ik heb deze situatie ook al meegemaakt trouwens. Kwam uit mijn werk, werd aangehouden, ik gaf aan werkverkeer. Agent zei ga je naar je werk of kom je van je werk vandaan. Ik zei ik kom er vandaan. Zegt ie: waar ga je nu heen? Ik zei dat gaat u niks aan. Eerst zei hij dat gaat mij wel wat aan want ik moet beoordelen of u terecht op straat bent. Dus ik zei nou, werkverkeer dus, zie werkgeversverklaring. Waar ik vervolgens naartoe doet er niet toe, al rij ik naar Limburg. Ik heb het recht om op mijn werk te verschijnen en om daar weer te vertrekken, en dan dus van of naar mijn bestemming te komen. Of dat nou mijn huis, of het huis van mijn ouders, of die van mijn vriend, of mijn vakantiehuisje is, dat doet er niet toe. Ik kreeg gelijk en mocht weer doorrijden.

Ik heb overigens niet onvriendelijk gedaan tegen de agent, enkel duidelijk. Voor het geval er weer mensen zijn die denken dat ik geweld heb gebruikt tegen een agent |o

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:55

Op het moment dat je vanuit je klushuis naar je ouders zou gaan na 21.00 terwijl je niet hebt gewerkt is het niet toegestaan.
Als je vanuit werk naar huis gaat maakt het de politie niet uit waar dat huis precies is

Mijn werkgever zit ook in Heerhugowaard terwijl ik werk in Assen daar zullen ze denk ik niet zo veel mee doen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:57

zonnebloem18 schreef:
Op het moment dat je vanuit je klushuis naar je ouders zou gaan na 21.00 terwijl je niet hebt gewerkt is het niet toegestaan.
Als je vanuit werk naar huis gaat maakt het de politie niet uit waar dat huis precies is

Mijn werkgever zit ook in Heerhugowaard terwijl ik werk in Assen daar zullen ze denk ik niet zo veel mee doen.

Dat eerstgenoemde kun je niet dekken met een werkgeversverklaring nee.. maar dat lijkt me logisch. Zodra je bestemming of vertrekpunt werk is, dan wel

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:41

Misbruik van de werkgeversverklaring wordt door mijn werkgever echt niet gewaardeerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:02

Electra63 schreef:
Misbruik van de werkgeversverklaring wordt door mijn werkgever echt niet gewaardeerd.

Denk dat het geen misbruik is wanneer ze naar haar huis gaat om te klussen, daar blijft slapen en de volgende avond weer aan het werk. Je moet niet de verklaring gebruiken om van je huidige naar je nieuw huis heen en weer te reizen, dat is misbruik.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:25

Electra63 schreef:

Het lijkt me dat een werkgever daar niet vrolijk van wordt.

Maar op ons werk heeft ook iemand een verklaring gekregen die altijd in dagdienst werkt, van 07.00 tot 16.00
Van andere mensen in dagdienst heb ik niet gehoord of ze er wel of niet één hebben gekregen.
Ik denk dat iedereen bij ons een verklaring heeft gekregen en dat ze niet hebben gekeken wie er wel of niet één nodig heeft.
Groot bedrijf, veel mensen in ploegen, maar ook in dagdienst.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 18:32

Electra63 schreef:

Bij geen enkele werkgever denk ik.
Maar op de werkgeververklaring staat alleen dat je er werkt en 's avonds/ 's nachts over straat moet.
Dus als je kwaad wil, kan je het ook voor andere dingen gebruiken.
Toch neem ik aan dat de meeste mensen dat niet doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:51

FrNo schreef:
Electra63 schreef:

Het lijkt me dat een werkgever daar niet vrolijk van wordt.

Maar op ons werk heeft ook iemand een verklaring gekregen die altijd in dagdienst werkt, van 07.00 tot 16.00
Van andere mensen in dagdienst heb ik niet gehoord of ze er wel of niet één hebben gekregen.
Ik denk dat iedereen bij ons een verklaring heeft gekregen en dat ze niet hebben gekeken wie er wel of niet één nodig heeft.
Groot bedrijf, veel mensen in ploegen, maar ook in dagdienst.

Ik werk ook alleen overdag (en thuis).
Ik heb ook een verklaring ontvangen.
Wij hebben ruim 14000 medewerkers, dus iedereen heeft hem standaard ontvangen.
Maar wel met de opmerking dat je deze alleen mag gebruiken als je inderdaad tijdens de avondklok naar of van je werk moet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:58

Ik heb ook een werkgeversverklaring, maar heb hem niet nodig. Bijna onze hele afdeling werkt 2 weken thuis, 2 weken op het bedrijf. Alleen ons team binnen de afdeling werkt volledig vanuit huis, voor ons is het net niet noodzakelijk om op het bedrijf te zijn. Alleen groot bedrijf en er is alleen naar de afdeling gekeken en niet individueel. Dus daarom hebben wij er ook eentje ontvangen. Ligt al ver weg opgeborgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:10

Bij ons heeft ook iedereen die verklaring ontvangen. Ik werk als behandelaar dus ben maar tot half 6 aanwezig.

Had het overigens nog niet eens bedacht dat mensen hem daarvoor zouden misbruiken.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:28

Bij mijn moeder is de verklaring per dienst dat ze werkt. Ze kan dit via het HR systeem invullen en dan krijgt ze een automatisch gegenereerde PDF in haar mail. Best netjes dat dit zo kan en zo kun je er dus ook niet echt misbruik van maken.

Zij heeft overigens ook 2 huizen. Ik heb beide adressen maar voor haar erop gezet, aangezien het anders een beetje onlogisch werd (100 km afstand).

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 21:31

Op mijn verklaring staat dan natuurlijk wel dat mijn werk in Nunspeet is en ik in Elburg woon.
Dus als ze me 's avonds in een heel andere plaats zouden aanhouden zien ze al meteen dat er iets niet klopt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:46

Er zullen ongetwijfeld een paar mensen zijn die ook hier weer het randje van opzoeken maar ook aan deze regel zullen de meesten zich netjes houden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:07

Barbet schreef:
Op mijn verklaring staat dan natuurlijk wel dat mijn werk in Nunspeet is en ik in Elburg woon.
Dus als ze me 's avonds in een heel andere plaats zouden aanhouden zien ze al meteen dat er iets niet klopt.

Ja maar als je bedrijf meerdere vestigingen heeft word het al weer lastig. Ik denk dat er een hoop misbruik van word gemaakt, zeker in de wat jongere leeftijden

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:30

Barbet schreef:

Dat zegt niets, het bedrijf waar ik voor werk is gevestigd in Heerhugowaard en ik werk en woon in Assen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 02:04

Barbet schreef:

Op zich niet. Als jij bij wijze van bij je vriend in Haarlem slaapt na je werk kan jij best in omgeving Amsterdam rijden