Buitengebied te populair dankzij corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:42

Ineke2 schreef:
Es_ther schreef:
Waar ik me wel aan stoor is dat mensen niet even netjes achter elkaar gaan lopen om te passeren. Als ik met mijn vriend loop en we zien tegenliggers lopen we achter elkaar en gaan waar het kan even aan de kant zodat we ruimte hebben. Maar blijkbaar zien mensen dat als vrijbrief om dus lekker nog breder te gaan lopen :') .

Dit is met fietsers ook zo vooral met ‘ dagjesmensen’

Inderdaad. En het stomme is dat het vaak mensen zijn uit de risicogroep (70+). Sommige mensen denken blijkbaar dat je buiten je niet aan de anderhalve meter hoeft te houden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:40

Mee eens! Wij gaan altijd achter elkaar lopen of een flink stuk in de berm zodat mensen ruim kunnen passeren, maar we zien ook veel mensen die rustig met 4 personen + kinderwagen + hond gewoon naast elkaar blijven lopen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:18

Het viel mij vanmiddag reuze mee met de drukte in het bos.
Gisterochtend was ik ook vroeg genoeg blijkbaar.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:53

Vandaag ook weer gereden. Expres smiddags gegaan, dan zou het regenen.

Eerst stuk reed niet fijn. Veel mensen op het ruiterpad met paraplu's en gillende kinderen... het gebied waar ik rij mag je als wandelaar overal ook buiten de paden. Als ruiter hebben we 2 paden en mag je er niet af. Hierdoor baal ik altijd wel als er mensen lopen. Zo veel keus om te lopen en dat kies je een mul omgeploegd ruiterpad

Het eerste deel overleeft. Verder het gebied in was het rustig en vol wild. Daar paard maar even z'n energie kwijt laten raken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 19:53

Wat ik me dan wel afvraag: Wat doen die mensen nu met de kinderen wanneer ze niet buiten kunnen uitrazen omdat het regent?
Breken de kids dan gewoon in huis de tent af? :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:32

Cayenne schreef:
Wat ik me dan wel afvraag: Wat doen die mensen nu met de kinderen wanneer ze niet buiten kunnen uitrazen omdat het regent?
Breken de kids dan gewoon in huis de tent af? :=

Netflix :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:58

Wij zijn wel wat mensen met kinderen tegen gekomen, maar niet op de veldpaden met modder. Die lagen best glad met alle regen van laatste dagen. Wel heerlijk rustig maar koud :brr:

Ik heb altijd geleerd om tegen het verkeer in te wandelen, zodat tegenliggers je zien. Is dat raar, of gewoon iets wat men nu niet meer toepast?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:40

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:52

Merlen schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =795357845

Mountainbiker geeft kindje een kniestoot omdat ze niet hoorden dat hij eraan kwam.

Even terzijde maar dit lijkt mij niet in Nederland :') De laatste keer dat ik in Nederland zo'n pak sneeuw heb gezien is echt al jaren geleden. Het Nederlands wat je hoort lijkt er wat onder geplakt aangezien er ook in een andere taal wordt gereageerd.

Dat terzijde schaam ik mij dan wel als mountainbiker dat er ook zulke mensen bestaan die overal door heen knallen. Mijn voorkeur heeft het absoluut niet , om zo agressief op mensen af te rijden. Ik krijg vaak hele verbaasde gezichten dat ik stop of in een rustig tempo langs mensen rij. Ik bedank mensen altijd netjes als ze ruimte maken zelfs al lopen ze op een stuk track. En ik spreek mensen ook wel eens aan op een nette manier ( vooral met honden) dat het niet verstandig is om op een single track te lopen omdat het krap is en je soms helaas niet goed kan zien als er wat om de bocht staat of loopt. tot nu toe nog geen gekke dingen meegemaakt. Ik ben ook geen ruzie zoeker dat zal er ook wel ergens mee te maken hebben.

Wel wordt ik soms boos op andere mountainbikers als ik met mijn paard aan het rijden ben , of met mijn jonge paard aan de wandel ben. laatst waren er 4 stuks die aan het klagen waren dat ze door de modder moesten trappen omdat een stalgenoot van mij liep op het droge stukje. Dat vindt ik dan ook nergens op slaan als mountainbiker moet je ook in staat zijn door de modder te fietsen , anders kun je beter gaan wielrennen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:57

Dit is op de Hoge Venen in België.
Daar ligt sneeuw op dit moment.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 09:10

Varekaj schreef:
Wij zijn wel wat mensen met kinderen tegen gekomen, maar niet op de veldpaden met modder. Die lagen best glad met alle regen van laatste dagen. Wel heerlijk rustig maar koud :brr:

Ik heb altijd geleerd om tegen het verkeer in te wandelen, zodat tegenliggers je zien. Is dat raar, of gewoon iets wat men nu niet meer toepast?

Ik heb ook geleerd (van mijn vader) om tegen het verkeer in te lopen. Tegenliggers zien jou en jij ziet tegenliggers. Dan kun je ook inschatten of ze je hebben gezien of niet en evt de berm induiken. Het schijnt tegenwoordig niet meer geleerd te worden, je mag ook aan de andere kant lopen. Ik hou stug vol, ik zie graag door wie ik bijna platgereden word, zodat ik mezelf kan redden :+

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 09:14

vraagje aan honden mensen: ik loop graag hard in het bos. (ik woon er letterlijk naast). Stukje is losloop gebied, grootste deel niet. Maar je raadt het al: honden lopen vaak overal los. En wat kan je nu het beste doen als een hond op je afsprint? Ik vind het gelukkig niet meer zo eng, maar nu stop ik altijd. Handen in de lucht en hopen dat het baasje bijroept... Maar kan ik daarna doorlopen? Bijten honden snel?

Ik passeer ook wel eens groepen met hond die meerent, wat is dan handig? Ik ga er een beetje vanuit dat de hond dan bijblijft, maar wat doe ik als die meerent? (Nu roep ik soms naar het baasje.. maar vaker moet ik stoppen als de hond hapt of springt..) kan ik iets doen zodat een hond minder snel meerent?

Ik merk ook dat het drukker wordt trouwens. Niet gek denk ik en hopelijk gaat het over. Ben zowel wandelaar, mtb er, hardloper en ruiter. Dus ik maak me ook schuldig ;) En meestal is iedereen vriendelijk. Groet ook de mensen en zeg dankjewel als iemand de hond even vastpakt als ik langsren. Maar op zondag ga ik ook niet meer...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:12

Fenn schreef:
vraagje aan honden mensen: ik loop graag hard in het bos. (ik woon er letterlijk naast). Stukje is losloop gebied, grootste deel niet. Maar je raadt het al: honden lopen vaak overal los. En wat kan je nu het beste doen als een hond op je afsprint? Ik vind het gelukkig niet meer zo eng, maar nu stop ik altijd. Handen in de lucht en hopen dat het baasje bijroept... Maar kan ik daarna doorlopen? Bijten honden snel?

Juist niet handen in de lucht. Veel honden gaan dan juist springen omdat ze denken dat je wat hebt. Gewoon laten hangen of doe ze over elkaar.

Of honden snel bijten kan je niks zeggen. De ene hond niet, de andere wel. Ik zou niet wachten of het baasje roept, maar zelf vragen of ze de hond bij zich houden of roepen. Verder rennen pas als de hond bij de baas is want sommige zullen anders weer naar je toe komen.

En heel eerlijk? Als ze 1 keer naar je toekomen zou ik nog stil gaan staan, maar daarna zou ik gewoon blijven rennen als de hond mee rent en de baas de hond niet bij zich houdt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:14

Fenn schreef:

Ik passeer ook wel eens groepen met hond die meerent, wat is dan handig? Ik ga er een beetje vanuit dat de hond dan bijblijft, maar wat doe ik als die meerent? (Nu roep ik soms naar het baasje.. maar vaker moet ik stoppen als de hond hapt of springt..) kan ik iets doen zodat een hond minder snel meerent?

Ik merk ook dat het drukker wordt trouwens. Niet gek denk ik en hopelijk gaat het over. Ben zowel wandelaar, mtb er, hardloper en ruiter. Dus ik maak me ook schuldig ;) En meestal is iedereen vriendelijk. Groet ook de mensen en zeg dankjewel als iemand de hond even vastpakt als ik langsren. Maar op zondag ga ik ook niet meer...

Mijn hond rent niet naar hardlopers toe, ja als ze haar inhalen misschien dat ze zal snuffelen maar met handen in de lucht zal zij ook geïnteresseerd zijn dus ik zou dat gewoon niet doen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:25

Fenn schreef:

Als ik aan de houding van de hond zie dat ie geen kwaad in de zin heeft, loop ik rustig door. De meeste dribbelen even mee en gaan dan terug naar de baas.
Doen ze dat niet, tsjah, heel banketstaaf, maar als ik 10 honden tegenkom die dit doen, ga ik niet 10× stoppen. Al heb ik nog nooit meegemaakt dat ze blijven volgen. De meesten draaien al gauw om en gaan terug.

Als ik echt een opgewonden hond achter me aan krijg die de indruk wekt te willen happen, sta il stil, negeer de hond en vraag of ze hun hond even bij willen houden.

Ik loop trouwens nooit door echte losloopgebieden. De bossen waar ik liep waren loslopende honden eigenlijk verboden, maar ik heb er normaalgesproken geen last van. Meeste zijn goed opgevoed

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:47

Dankjewel! Handen gaan uit reflex de lucht in, maar dat ga ik mezelf dan maar afleren ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:54

Fenn schreef:
Dankjewel! Handen gaan uit reflex de lucht in, maar dat ga ik mezelf dan maar afleren ;)

Die mensen kom ik ook wel is tegen inderdaad maar dat trekt juist de aandacht. Dus dat zou ik echt doen.
Net als gillen.. serieus ga dan niet in een bos lopen waar honden los mogen denk ik dan. Hierdoor is onze hond een tijd lang doodsbenauwd geweest voor hardlopers.
Even voor de duidelijkheid wij hebben geen herder of zo en ze springt ook niet. Dus waarom ooit dat gillen.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:58

lenaa_tje schreef:
Fenn schreef:

Die mensen kom ik ook wel is tegen inderdaad maar dat trekt juist de aandacht. Dus dat zou ik echt doen.
Net als gillen.. serieus ga dan niet in een bos lopen waar honden los mogen denk ik dan. Hierdoor is onze hond een tijd lang doodsbenauwd geweest voor hardlopers.
Even voor de duidelijkheid wij hebben geen herder of zo en ze springt ook niet. Dus waarom ooit dat gillen.

[ [url=m/ptxkab.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hadden wel een herder, maar echt een goedzak. En daar begonnen mensen soms al naar te gillen als die gewoon langs liep en zn kop optilde om even te kijken.

Als je dan ging gillen, dacht ie dat je wilde spelen. :+

Kinderen in de buurt vonden het prachtig, die renden gillend weg, hond enthousiast mee. Vervolgens hingen ze om zn nek en werd ie door 6 kinderen geaaid. :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:04

lenaa_tje schreef:
Fenn schreef:

Die mensen :') :o ik denk juist: houd je hond vast als die niet bij andere mensen weg kan blijven. Het is ook een mensen losloopgebied... Maar zonder grappen: ik weet het gewoon niet en niemand die het zegt. Ik ben niet echt een hondenmens en ze sprinten soms zo hard op me af dat ik schrik en mijn handen veilig stel.

Overigens rennen honden vaker achter me aan op plekken waar ze eigenlijk vast moeten. En dan ben ik er helemaal niet op bedacht en schrik ik nog meer. En eerst gebeurde het misschien eens per maand. Maar nu eens per week. Dus dank voor de tips!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:09

Fenn schreef:
lenaa_tje schreef:

Die mensen :') :o ik denk juist: houd je hond vast als die niet bij andere mensen weg kan blijven. Het is ook een mensen losloopgebied... Maar zonder grappen: ik weet het gewoon niet en niemand die het zegt. Ik ben niet echt een hondenmens en ze sprinten soms zo hard op me af dat ik schrik en mijn handen veilig stel.

Overigens rennen honden vaker achter me aan op plekken waar ze eigenlijk vast moeten. En dan ben ik er helemaal niet op bedacht en schrik ik nog meer. En eerst gebeurde het misschien eens per maand. Maar nu eens per week. Dus dank voor de tips!

Juist. Het is niet jouw verantwoordelijkheid andermans honden bij jezelf weg te houden :).

Het is voor hondeneigenaren misschien een raar idee, maar er zijn mensen in Nederland die geen honden hebben, die honden niet leuk vinden en die hondengedrag niet kunnen lezen. Dat een hond ergens los mag is leuk, maar dat betekent niet dat dat gebied enkel en alleen voor loslopende honden en hun eigenaren is, houd je hond dus bij je. Lukt dat onverhoopt een keer niet, dan excuseer je je, lijn je je hond aan en neem je hem/haar mee.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:09

Wat ik handig vind is dat wanneer jij mij van achter benaderd je even een seintje geeft dat je er bent zodat ik de honden even bij mij kan roepen

Iemand die mij geluidloos voorbij rent schrik ik ook wel van dus de honden met.mij

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:10

Het is logisch hoor! Maar niet handig. Als je ze veilig wilt houden, doe dan armen over elkaar. Dan kunnen ze ook niet bij handen, maar houd je ze niet in de lucht wat spannend is en wat ze nieuwsgierig maakt.

Ik ben het met je eens dat mensen doe honden gewoon bij zich moeten houden en als ze dat niet kunnen zou die hond niet los mogen lopen.

Ik heb dan wel een herder, maar die komt echt niet kijken bij mensen hoor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:11

Ik kan ook soms de reactie best begrijpen hoor maar daarom even het beeld materiaal erbij. Als je bij dit al gilt (en zij sprint nooit op andere af als ze alleen is want ze is ontzettend onzeker) dan moet je toch echt in een ander gebied gaan lopen. Ik ga haar niet aanlijnen omdat er een gillende hardloper kan langs rennen omdat zij toevallig op het pad staat.
Het blijft wel van 2 kanten komen en het is niet automatisch dat de hondeneigenaar fout is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:30

Ik hield die van mij altijd vast zodra ze mountainbikers leuk speelgoed begonnen te vinden.

Ze deden niks, renden alleen een poosje mee, maar kan me voorstellen dat je er als mountainbiker niet op zit te wachten dat 2 van die harige bakbeesten achter je aan komen voor een paar honderd meter.

Daarnaast waren ze echt ontzettend lomp,renden voor de fiets uit, om dan ineens over te steken.
Nee, dan maar aan de riem hoor :=