Welke winkels ga jij missen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:02

De aangepaste regel is nu dat winkels 70% van hun omzet moeten halen uit essentiële producten:

nu.nl schreef:
Winkels mogen alleen openblijven als ze minstens 70 procent van hun omzet halen uit essentiële producten als voedsel, schoonmaakmiddelen en persoonlijke verzorging. De grens lag eerder op 30 procent. Het kabinet scherpt de regels aan, nadat meerdere budgetketens besloten toch deels open te gaan.

Minister Eric Wiebes en staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) maakten de aanscherping woensdagmiddag bekend in een brief aan de detailhandel.

Er blijft ook een uitzondering bestaan voor bredere winkels die een aparte afdeling voor levensmiddelen hebben, bijvoorbeeld een tuincentrum met een afdeling voor huisdieren. Die winkels moeten dan wel een eigen ingang hebben om open te mogen.

NOS meldt nog dit:

NOS schreef:
In de buitenlucht zijn alleen markten voor levensmiddelen toegestaan, en de verkoop van bloemen en kerstbomen. Dat een filiaal niet open mag voor het publiek betekent dat ook afhalen daar niet is toegestaan.

Bezorgen mag wel. Afhalen is wel weer mogelijk voor vooraf bestelde of gereserveerde artikelen in winkels in doe-het-zelfartikelen, bibliotheken en winkels voor diervoeding. En ook de afhaalmogelijkheden voor eet- en drinkgelegenheden en coffeeshops blijven intact.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:33

Los van welke specifieke winkels ik nu mis, merk ik wel dat het nu lastiger is om op zoek te gaan naar kerstcadeautjes. In de winkel kan je gewoon lekker rondlopen en langs de schappen struinen tot je oog ergens op valt. Via webshops moet je toch eerst een specifieke zoekopdracht invullen en vind ik het toch lastiger om een breed aanbod te bekijken. Ik zoek nu toch vooral in een bepaalde hoek en daar loop ik een beetje spaak bij een aantal. In een winkel kijkt het toch wat makkelijker als je nog niet echt een idee hebt wat je voor iemand wilt kopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:32

Jolien87 schreef:
Los van welke specifieke winkels ik nu mis, merk ik wel dat het nu lastiger is om op zoek te gaan naar kerstcadeautjes. In de winkel kan je gewoon lekker rondlopen en langs de schappen struinen tot je oog ergens op valt. Via webshops moet je toch eerst een specifieke zoekopdracht invullen en vind ik het toch lastiger om een breed aanbod te bekijken. Ik zoek nu toch vooral in een bepaalde hoek en daar loop ik een beetje spaak bij een aantal. In een winkel kijkt het toch wat makkelijker als je nog niet echt een idee hebt wat je voor iemand wilt kopen.

Same!
Wij zouden dit jaar kerst uitgebreid vieren met cadeaus maar valt beetje in het water zo :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:42

Ik wou eigenlijk zo schriften halen, ben bezig met leren en ze gingen er sneller doorheen dan ik dacht, zijn deze misschien ook bij de supermarkt te koop. Ik kan ze natuurlijk bestellen maar dat duurt dan nog een paar dagen, zit nu net lekker in een leer flow.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:43

moonsparkle schreef:
Ik wou eigenlijk zo schriften halen, ben bezig met leren en ze gingen er sneller doorheen dan ik dacht, zijn deze misschien ook bij de supermarkt te koop. Ik kan ze natuurlijk bestellen maar dat duurt dan nog een paar dagen, zit nu net lekker in een leer flow.

Hier bij de jumbo wel die verkoopt ook Hema spullen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:47

lenaa_tje schreef:
moonsparkle schreef:

Hier bij de jumbo wel die verkoopt ook Hema spullen

Thanks ga ik daar zo even kijken

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 10:51

Jolien87 schreef:

Ik ben blij dat ik (bijna) alle cadeautjes al binnen heb. Maandag nog ff snel de laatste gekocht.

Ik zag de bui al hangen, daarom al vroeg begonnen dit jaar met cadeautjes inkopen.

Cadeautjes die ik nog niet heb, ga ik kijken of ik die nog bij de dierenwinkel in Den Haag kan vinden op de 24e, zo niet is het jammer dan. Zijn cadeautjes voor de huisdieren, dus die merken er gelukkig niets van als ze niets krijgen. (Hamster, konijn, vogeltjes) de hond heeft wél al een paar cadeautjes onder de boom liggen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:07

mvdende schreef:
Jolien87 schreef:

Ik ben blij dat ik (bijna) alle cadeautjes al binnen heb. Maandag nog ff snel de laatste gekocht.

Ik zag de bui al hangen, daarom al vroeg begonnen dit jaar met cadeautjes inkopen.

Cadeautjes die ik nog niet heb, ga ik kijken of ik die nog bij de dierenwinkel in Den Haag kan vinden op de 24e, zo niet is het jammer dan. Zijn cadeautjes voor de huisdieren, dus die merken er gelukkig niets van als ze niets krijgen. (Hamster, konijn, vogeltjes) de hond heeft wél al een paar cadeautjes onder de boom liggen.

Ik was zo naïef om te denken dat het allemaal wel goed zou komen. Iets teveel naar Sinterklaas geluisterd denk ik. O:)

Veel webshops kunnen nu al niet meer bezorging vóór de 24e garanderen dus we proberen nu vooral creatief te zijn met wat er nu dan wel open is. Gelukkig houdt een groot deel van onze families wel van een lekkere borrel dus we duiken ook nog even de slijterij in bij de supermarkt. :=
En wij hebben besloten om de kerstdagen met zijn tweeën te blijven en niet naar onze families te gaan. Naderhand spreken we los met iedereen af om dan ook de cadeaus uit te delen dus wat dat betreft hebben we ook iets meer ademruimte.

Suzanne F.

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:43

Ik was ook heel op tijd begonnen dit jaar, begin november alles al besteld en had half november alle cadeaus al binnen. Hier geen cadeaustress gelukkig dus.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:53

ik heb 45 minuten bij de hornbach in de file gestaan. Ik had een dag en tijdstip opgegeven maar blijkbaar kan je er gewoon naar toe rijden. Ik dacht ze werken met blokken zodat je juist niet allemaal tegelijk komt..................best apart.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:59

Zonnetje81 schreef:
ik heb 45 minuten bij de hornbach in de file gestaan. Ik had een dag en tijdstip opgegeven maar blijkbaar kan je er gewoon naar toe rijden. Ik dacht ze werken met blokken zodat je juist niet allemaal tegelijk komt..................best apart.

Oh dat is niet handig. Werk dan met een specifieke afhaaltijd. Dan weet je precies hoeveel er komen binnen een kwartier.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:00

Zonnetje81 schreef:

Balen!
Net wat besteld bij de hornbach en moest inderdaad een tijdsblok opgeven voor het afhalen. Dat gaat per uur/halfuur zag ik

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:04

Ja en de kerel naast mij zei dat je gewoon kan komen............ik dacht je wil het toch doseren dat niet iedereen in de file hoeft te staan elk halfuur zoveel mensen....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:05

Zonnetje81 schreef:
Ja en de kerel naast mij zei dat je gewoon kan komen............ik dacht je wil het toch doseren dat niet iedereen in de file hoeft te staan elk halfuur zoveel mensen....

Ja precies. Nou ja, ik ga wel gewoon op het afgesproken tijdstip erheen om het op te halen :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:06

Mensen met een pasje ofzo mogen meteen doorrijden, ik wil ook wel een pasje haha

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:08

Zonnetje81 schreef:
Mensen met een pasje ofzo mogen meteen doorrijden, ik wil ook wel een pasje haha

Is dat niet voor bedrijven? Terecht dat die niet in zo’n rij hoeven staan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:10

lenaa_tje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Is dat niet voor bedrijven? Terecht dat die niet in zo’n rij hoeven staan.

Ja en zeker terecht was ook meer met een knipoog!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:16

Hier bij hornbach kan dat niet, kon alleen op bestelde tijd en bestelde spul afhalen, iets erbij kon ook niet. Moest je opnieuw reserveren en komen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:23

ontherun schreef:
Hier bij hornbach kan dat niet, kon alleen op bestelde tijd en bestelde spul afhalen, iets erbij kon ook niet. Moest je opnieuw reserveren en komen...

Ja iets erbij lijkt mij ook logisch, bij mij vroegen ze niet om de ophaaltijd. Kon gewoon achteraan aansluiten.

Ze moeten ook orderpicken.........echt super veel mensen zijn aan het werk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:53

Bij de action haal ik honden snacks, mijn honden mogen niet alles eten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:59

Gelukkig zijn er ongeveer 100.000 soorten hondensnacks online te verkrijgen :D wellicht zelfs dezelfde als je bij de Action haalt :D Kan je ze na 19 januari groots inkopen bij de Action zodat je niet zonder voorraad zit als het nog eens gebeurt

vevinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:02

marleen_usar schreef:

Als je hond niet alles mag zijn action hondensnacks nou meestal net niet de beste keus. Lekker natuurlijke snacks is veel beter voor ze :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:07

marleen
Als je hond niet alles mag, kan ik aanraden om eens naar gedroogde snacks te kijken, wat vevina aangeeft ook. Daar zit 1 dierlijk eiwit in en geen toevoegingen e.d. (wat je zeker met honden die bepaalde dingen niet mogen, wilt vermijden) en is juist voor honden die intoleranties/allergieën e.d. hebben ideaal. Er is onwijs veel keus voor zowel grote/kleine honden, echte knagers maar ook genoeg keus in kleine snacks of trainers bv. Er zijn hele fijne (web)shops die dit verkopen en waar je terecht kunt nog voor kerst. Oa barkkinghs van bokker kiwi - super snelle service ook!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 15:31

marleen_usar schreef:

Mijn hond mag wél alles eten, maar krijgt eigenlijk geen snacks van de Action omdat het één grote zooi is wat er in die snacks zit.

Klein beetje kip/vis/ rund en héél véél additieven/ granen/ rotzooi.

Ik ga met mijn voorgangers mee, je kan beter kijken naar snacks met uitsluitend één diersoort erin.

Of juist online goed zoeken naar vega snacks als je honden juist niet goed tegen eiwitten/ vlees kunnen.

Er is genoeg te vinden waar "eerlijkere" ingrediënten in zitten dan de snacks van de Action.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:32

F*ck.. stofzuigerzakken op.

die haal ik normaal bij de action.