Baby buiten laten slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:31

Ik tem Lau en ik bel gelijk Veilig Thuis :') . Dit kan echt niet :+ !

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:36

_lautje_ schreef:
[ [url=m/ouNjEE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hele zielige baby en dreumes. Buiten. Met kou. En wind. Bij een boerderij en autobedrijf. Terwijl moeder op een groen beest van 4 jaar oud zit wat maanden niet was gereden :oo :oo :')

Pas op straks verzuipt de baby in de plas die er ligt :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:42

en ook nog in de maxi-cosi -O- -O- -O- -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:44

Ik zie de dreumes niet eens, alleen de baby.
Die dreumes zal vast al verzopen zijn in die plas.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:45

Lau, zie je de gevaren echt niet -O- ? De schuur boven de maxicosi kan instorten, het boompje kan op je kind vallen of je verliest de controle over je paard en die rent zo over je kindje heen %) . En dan hebben we het nog niet gehad over de wolf die je kindje zo met maxicosi en wandelwagen wegrijdt %) of de orkaan die kindje en al meeneemt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:45

Foei. Je hoort als moeder de eerste 18 jaar sowieso geen leuke dingen te doen, Lautje.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:20

safina schreef:
Foei. Je hoort als moeder de eerste 18 jaar sowieso geen leuke dingen te doen, Lautje.

:') :') :')

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:50

Mazida schreef:
Lau, zie je de gevaren echt niet -O- ? De schuur boven de maxicosi kan instorten, het boompje kan op je kind vallen of je verliest de controle over je paard en die rent zo over je kindje heen %) . En dan hebben we het nog niet gehad over de wolf die je kindje zo met maxicosi en wandelwagen wegrijdt %) of de orkaan die kindje en al meeneemt _O-

Vooral die wolf is echt een dingetje _/-\o_ laten we die discussie hier ook bijhalen :):)

Waarom verwijten vrouwen elkaar toch van alles als het gaat om kinderen, kdv, wel of niet werken.....
Iedereen heeft (over het algemeen) het beste met zijn of haar kind voor.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:38

Ja het is vreselijk. Mijn kinderen hebben het zwaar. Ik ben zo’n egoïstische moeder die toch nog een zelfstandig functionerend wezen wil zijn ipv een tot slaaf gemaakte moeke die enkel nog leeft voor haar koters, Alleen nog maar denkt wat willen mijn bloedjes, alleen nog maar praat over de kleine wereldwondertjes.
Helaas voor hun, mama heeft een hobby en leven :))

En idd in maxi cosi. Ze rolt om in de kinderwagenbak al vanaf dat ze 4 maanden. Ze is nu redelijk klaar voor grotere zit, maar dat vond ik eerder nog niet vertrouwd. Dus liever zo dan in de bak. Heb er weinig angst over.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:29

Tijdje in Finland gewoond en daar geleerd over het buiten slapen. Best ook wat mensen gesproken die als baby hun middagdutje buiten gedaan hebben (bleef een leuke vraag om te stellen ;) ) en niemand leek er een trauma aan overgehouden te hebben. :+

TS, als het goed bevalt; lekker doen. Misschien is zo’n lutjepotje wel wat voor jullie als je kindje te groot wordt voor de kinderwagen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:52

Ik moet zeggen dat ik het serieus het overwegen waard vind voor onze toekomstige kinderen. Wat ik me wel afvraag: is dit iets waar een baby aan gewend moet zijn of kan dit ook sporadisch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:59

Als je met je baby gaat wandelen is dat niet anders. Denk ik. Dus echt wennen hoeft niet.

En wandelen zul je want daar slapen die monsters verdomd goed op en dat is goud :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:17

Heerlijk buiten slapen voor de kleintjes!

Wordt in de Scandinavische landen heel veel gedaan.
Zoek op Google eens 'baby buiten slapen' en je krijgt super veel hits.

Ik deed het met mijn kinderen ook, als ik met ze was gaan wandelen en de sliepen in de wagen dan zette ik ze overdekt en uit de wind.
Sliepen ze echt langer en beter dan binnen in het bedje.
Of het nu 20 graden was of -5. Zoals ts al zegt, ze werden altijd behaaglijk warm uit bed.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:17

Jolien87 schreef:
Ik moet zeggen dat ik het serieus het overwegen waard vind voor onze toekomstige kinderen. Wat ik me wel afvraag: is dit iets waar een baby aan gewend moet zijn of kan dit ook sporadisch?

Kan prima sporadisch. Ik deed het heel wisselend.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 07:04

Jolien87 schreef:

Ja dit had ik dus ook :j of zelfs een lutjepotje naast de bak ofzo :D

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 07:49

Jodi93 schreef:
Oke ik zit me dood te ergeren sinds het topic niet meer over de inhoud van ts gaat.

Wat doen mensen hier die GEEN kinderen hebben. Een mening spuien en zeggen dat ze er verstand van hebben. Sorry hoe hard ook maar je hebt er GEEN verstand van je hebt immers geen kinderen en baseerd een mening op wat je denkt en vind.
Dat is wat anders dan ervaring hebben.

Dus sorry maar die mensen hebben hier dus NIKS te zoeken.

:r Ik heb geen kinderen, maar ben wel bekend met het fenomeen buiten slapen en ken ook KDV's waar ze als er sneeuw ligt op blote voeten buiten gaan lopen. Ik vind zulke dingen interessant, dus ik lees er dan graag meer over, maar dan zou ik hier volgens jou niet mogen reageren -O- . Lekker dan. Alsof iedereen zonder kinderen gelijk een of andere anjali is.

En als je zoveel waarde hecht aan ontopic gaan, doe dat dan lekker zelf in plaats van politieagent gaan lopen spelen op basis van generalisaties.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:22

Maartje1990 schreef:
Jolien87 schreef:

Ja dit had ik dus ook :j of zelfs een lutjepotje naast de bak ofzo :D

Ik denk dat ik gewoon overal verspreid over het erf diverse lutjepotjes zou zetten. :')

MB, daar bereid ik me al mentaal op voor. %)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:25

Je hoeft je niet aangesproken te voelen als je hier uit interesse komt.

Maar er zijn nu een aantal mensen die niets met kinderen hebben, die zelfs in andere topics roepen hoe blij ze zijn kinderloos te zijn, maar die hier wel binnen komen rennen met een heftige mening die mijns inziens enkel bedoeld is om te provoceren of the shockeren. En dat is super jammer want dat brengt dit topic steeds verder af van een toch wel super interessante vraag.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:54

MarcoBorsato schreef:
Als je met je baby gaat wandelen is dat niet anders. Denk ik. Dus echt wennen hoeft niet.

En wandelen zul je want daar slapen die monsters verdomd goed op en dat is goud :')

Inderdaad en het liefst over steentjes en niet over asfalt!
Autorijden werkte hier ook echt.

Mijn oudste in 5-1-85 geboren en het was toen -20 maar na een week nam ik haar ook mee hoor, lekker een kruik in de wagen en ze sliep als een roos ónder een dekentje mèt een pakje aan.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 09:28

Haha, hier juist 1 die NIET over steentjes wil rijden met de kinderwagen en haal het al helemaal niet in je hoofd om auto te gaan rijden. Autorijden is een no go. Was bij m'n dochter ook zo. Ooit 2,5 uur moeten rijden met haar in de babytijd: 2,5 uur gekrijst. We waren gebroken :') Nu vindt ze het hartstikke leuk hoor, maar als baby zijn mijn kinderen geen fan van autorijden... En slapen? Dat doe je écht NIET in de auto. Hoe lang je ook moet rijden, hoe moe je ook bent, hoe logisch het ook is: hou vol! niet slapen!

Overigens denk ik dat hij inmiddels zelfs zonder warme dekentjes buiten kan hoor :') _O-
9,5 kg! :') := 5,5 maand oud.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:50

-20... dat is het hier echt lang niet meer geweest :=

Mijn kinderen klagen eigenlijk nooit over kou. We wonen net in een nieuw huis en krijgen nieuwe radiatoren boven maar die zijn er nog niet en nu hebben we daar dus geen verwarming :+
Ze slapen prompt allebei de nachten door :=

De oudste speelt ook met weer en wind vrijwillig buiten. Zonder sjaal of handschoenen, dat vindt ie veel te warm.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:54

Klopt verootjoo, er werd ook een Elfstedentocht gereden toen :j en mijn waterleiding was bevroren!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:57

Mijn jongste slaapt ook enkel in zijn spijlenbed. Niet in buggy, auto, zetel,...
Kon 2u gaan wandelen met hem, dan nog sliep hij niet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:59

Ik zou de radiatoren maar annuleren Vero :))
Maar kou slaapt idd beter en dieper

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:35

Lekker Vero! Kon jij inmiddels ook wel gebruiken he!
Helaas is het geen garantie, want hier heb ik nog nooit de verwarming aangehad boven en de jongste wordt midden in de nacht wakker van de kou (terwijl hij heerlijk warm ligt als ik ga slapen :z )

Maar autorijden en kinderwagen rijden waren hier ook altijd drama. Die van mij prefereren dan toch echt gedragen worden (de oudste) of rustig in een donkere kamer, bij mama op schoot of ernaast in bed (de jongste).