Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:31

Wolfwomen schreef:
MarcoBorsato schreef:
Qimm dank je, ik dacht dat het alleen mij opviel.

Ik vind al dat gewroet in m'n liefdesleven ook een beetje gek.

Je wilt wel mee praten maar als er een vraag gesteld wordt wil je niet antwoorden.

Dan is het wel heel lastig om mij, in je situatie in te kunnen leven.

Maar dat heb ik zoiezo al met mensen die vreemd gaan of hun partner als energierovend ervaren. Dan zit er wat mij betreft iets chronisch mis.

Ik mis gewoon de uitleg om dit te kunnen begrijpen.

Maar het valt erg op dat je deze gerichte vragen echt alleen aan MB stelt.

Waarom wil je weten wat haar moeite kost, waarom wil je weten wat ze had gedaan dat haar man zo moest lachen.
Bij de rest stel je dat soort vragen niet. Het lijkt er op alsof mb jou heel erg intrigeert :o

Verder eens met Qimm

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:34

Wolfwomen schreef:
MarcoBorsato schreef:
Qimm dank je, ik dacht dat het alleen mij opviel.

Ik vind al dat gewroet in m'n liefdesleven ook een beetje gek.

Je wilt wel mee praten maar als er een vraag gesteld wordt wil je niet antwoorden.

Maar dat heb ik zoiezo al met mensen die vreemd gaan of hun partner als energierovend ervaren. Dan zit er wat mij betreft iets chronisch mis.

Ik heb nergens gezegd dat ik mijn partner als 'energierovend' ervaar, mijn excuses als dat zo overkwam.

Ik praat graag mee maar de details houd ik voor mezelf, ik hoop dat je dat kunt respecteren. Jij deelt zelf ook weinig en dat is je goed recht.

Iedere relatie is anders. Ik denk dat ik een fijne stevige relatie heb, dat is het belangrijkste.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:35

Qimm schreef:
Wolfwomen schreef:

Wait, what :') Niemand is verplicht alle informatie te geven die de ander eist :')

Ik was met naïef nog te vriendelijk...

Correctie, nu ik het bericht nogmaals lees is het inderdaad niet naïef.
MB intrigeert jou omdat je haar eigenlijk al veroordeeld op basis van haar eerste post.

Wolfwomen

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 20:53

Ik ben iemand die graag het verhaal wilt begrijpen,dat klopt.
En dat lukt niet zonder informatie.

Maar er zitten ook mooie en persoonlijke verhalen bij, daar kan ik meer begrip voor opbrengen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:56

Wolfwomen schreef:
Ik kan mij niets bedenken dat mij energie kost wat ik voor mijn man zou doen.

Dit is een niet erg realistische uitspraak voor na de eerste verliefdheidsperiode :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:00

Wolfwomen schreef:

Maar er zitten ook mooie en persoonlijke verhalen bij, daar kan ik meer begrip voor opbrengen.

Maar je vraagt niet de 'waarom' vragen maar de 'wat' vragen en dat vind ik zo gek. Dat zijn details die je niet aan anderen vraagt en waarvan ik mij afvraag wat ze toevoegen aan het verhaal. Enlighten me.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 01-11-20 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:00

Wolfwomen schreef:

Misschien kan jij je dan op die verhalen focussen ipv te focussen op iemand die je al veroordeeld :o
Dat is denk ik voor iedereen prettiger :o

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:01

Memories schreef:
MarcoBorsato schreef:
Als je net een jaar samen bent is het natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat het nog zo vanzelf gaat.

Ik vind een relatie goed houden echt wel pittig zo nu en dan. Tuurlijk doe ik graag dingen waar hij blij van wordt maar soms moet de energie uit 6 dubbele espresso's worden gehaald.

Ja, precies dit. Ik noem het dan wel ‘werken’ maar ik doe het graag en vanuit liefde, en weet dat het andersom ook voor mij gebeurd als ik het nodig heb. Maar dat gaat niet flierefluitend en vanzelf en ik moet er dan wel een bak energie in investeren. En dan heb ik het zelf niet over dingen in de categorie meegaan naar een voetbalwedstrijd voor je partner terwijl je er zelf geen reet aan vind. Bovenstaand is wel meer uitzondering dan regel.

Ik vraag me van mensen die aangeven ‘werken aan de relatie’ raar te vinden ook echt af of jullie dan nooit een hele zware periode in jullie leven met je partner meegemaakt hebben, of worstelen jullie je daar zo makkelijk doorheen? Misschien is jullie definitie van ‘werken’ ook wel heel anders.

Als ik iets voor m’n partner doe, (zoals haar favoriete eten maken ofzo) dan doe ik dat omdat ik daar zin in heb. Ik heb er echt plezier in omdat ik weet dat het haar blij maakt. Als ik er geen zin in heb, doe ik het niet. Als ik haar kaarten schenk voor een concert van d’r favoriete band, waar ik niks mee heb, hoop ik dat ze een vriend(in) meeneemt en veel plezier heeft. Dat vindt zij ook leuker dan dat ik mee ga en me sta te ergeren. :)
En ik geloof dat het andersom ook zo is. Ik wíl juist helemaal niet dat ze iets doet voor mij, terwijl ze daar zelf eigenlijk geen zin in heeft. Dan is er voor mij ook geen lol aan. Ik wil alleen maar dat ze iets doet omdat ze dat zelf graag wil.
En inderdaad; anders maar niet.
Energie halen uit zoveel koffie omdat t zo zwaar is iets voor de liefde van je leven te doen...? Volgens mij gaat er dan echt iets niet goed.
Wij ‘moeten’ nooit iets van elkaar!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:02

Volgens mij heb jij geen kleine kinderen?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:04

VogeltjeM schreef:
Wolfwomen schreef:
Ik kan mij niets bedenken dat mij energie kost wat ik voor mijn man zou doen.

Dit is een niet erg realistische uitspraak voor na de eerste verliefdheidsperiode :=

Weet je dat of geldt dat toevallig voor jou?

Waarom zou dat bij iedereen zijn?
Overigens kennen mijn partner en ik elkaar ondertussen meer dan 20jr en ben ik niet minder verliefd dan in het begin hoor! :)
Eerder méér omdat je elkaar natuurlijk steeds beter leert kennen en dat de relatie verdiept ofzo.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:06

MarcoBorsato schreef:
Volgens mij heb jij geen kleine kinderen?

Gelukkig niet! :D

Ik geloof ook zeker dat kinderen een aanslag op je relatie zijn.
Één van de redenen voor ons om er niet aan te beginnen. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:08

Mijn partner is inderdaad ook een keer naar een concert geweest met een vriendin omdat het niet mijn soort van muziek is.
De kommentaren waren niet van de lucht..hoe ik dat toe kon staan.... _O-
Ik begrijp nog altijd niet wat daar nou zo vreemd aan is. Van elkaar houden betend immers niet perse dat je dezelfde muzieksmaak hebt.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-11-20 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:09

Snap ik helemaal! En hoewel het niet altijd even leuk is, ben ik blij dat wij ze wel hebben.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:13

Asciugamano schreef:
VogeltjeM schreef:

Weet je dat of geldt dat toevallig voor jou?

Waarom zou dat bij iedereen zijn?
Overigens kennen mijn partner en ik elkaar ondertussen meer dan 20jr en ben ik niet minder verliefd dan in het begin hoor! :)
Eerder méér omdat je elkaar natuurlijk steeds beter leert kennen en dat de relatie verdiept ofzo.

In iedere menselijke interactie is er toch wel eens iets dat moeite kost? Ik vind het niet realistisch dat er in een contact met een ander nooit wrijving zou zijn. Alsof je dan 100% verstrengeld bent en er geen eigen ik meer mag zijn.

En ik ervaar hetzelfde, schreef dat hier ook eerder: ik voel mij meer dan ooit verbonden met mijn man, over de jaren heen is onze band verdiept. Maar dat wil niet zeggen dat ik soms even voor hem zorg terwijl ik zelf eigenlijk katsmoe ben, of dat ik soms zijn emotie incasseer terwijl ik dat op dat moment niet goed kan gebruiken. En hij doet dat andersom ook voor mij.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:15

Sizzle schreef:
Mijn partner is inderdaad ook een keer naar een concert geweest met een vriendin omdat het niet mijn soort van muziek is.
De kommentaren waren niet van de lucht..hoe ik dat toe kon staan.... _O-

Ah joh, zo staat er op facebook een foto van mijn partner die knuffelt met een gezamenlijke vriendin van ons.
De reacties die ik kreeg waren euhm... Heel apart :o

Ik heb ook geen kinderen...
Wij hebben wel allebei een vrij intensieve baan waarbij ik regelmatig vergaderingen, dinnermeetings en overwerk heb (en ook voor corona regelmatig in de file stond) maar waarbij mijn partner al om half 6 opstaat om naar zijn werk te vertrekken.
Regelmatig komt het voor dat hij voor 6 uur in de ochtend weg is en ik pas na 9 uur savonds terug ben.
Dan komt het ook voor dat je allebei eerst een kop koffie (of in mijn geval een kop thee) nodig hebt voor je weer "aardig" kan doen tegen elkaar.
Oke, dat is niet waar... Ik heb eerst een kop thee nodig voor ik aardig kan doen tegen hem als ik zo'n lange dag heb gehad. Maar, hij is een schatje en ik ben gewoon onaardig en ik zou dit met iedereen hebben :+

Dus ik kan mij best vinden in de opmerking van MB.
Als ik laat thuis kom van zo'n werkdag die wel al om half 9 in de ochtend begon maar door allemaal gedoe uitloopt tot half 9 in de avond (en dan moet ik nog naar huis rijden) ja, tuurlijk ben ik dan blij om hem te zien... Maar ik heb eerst thee nodig voor ik mij er toe kan aanzetten zijn rug te kriebelen :') :+

En gelukkig begrijpt mijn vriend dit en hebben wij hier ook geen problemen over...
Om dan vast te stellen dat er iets fundamenteels mis is in je relatie is nogal apart.
Dan rijst inderdaad de vraag of er wel sprake is van kinderen of een intensieve baan :o

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:17

Ik snap wel wat je bedoeld Asciugamano maar ik kijk er net anders naar. Ik maak ook wel eens het favoriete eten van mijn partner omdat hij ziekjes op bed ligt en daar echt zin in heeft. Maar dat ik er wel eerst voor door de stromende regen met de boodschappen moet sjouwen na een lange werkdag en een gebroken nacht ofzo. Heb ik er dan zelf zin in? Nee. Word ik er uiteindelijk toch blij van om het te doen en doe ik het uit liefde? Ja zeker, maar ik moet er wel een stukje energie van mezelf in te steken. Dan ga ik vrijwel nooit zeggen nee doe ik niet, heb ik vandaag geen zin in. Ik doe het omdat ik weet dat iemand anders er heel blij van wordt en ik daar zelf automatisch ook blij van wordt. Wij ‘moeten’ ook niks van elkaar en hij staat natuurlijk niet met een pistool aan m’n hoofd als ik zeg sorry schat, ik weet hoe graag je het wil maar vandaag kan ik het écht niet opbrengen. := in tegendeel, daar is volledig wederzijds begrip voor in onze relatie.

Denk gewoon een andere manier van met elkaar omgaan en naar de situatie kijken dus. Geen van beide is perse goed of perse fout in mijn ogen iig :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:22

Het ligt ook nog eens aan je karakter. Ik kan me voorstellen dat 2 extroverte mensen samen nou eenmaal ook wat vaker een vlam in de pan hebben dan een introvert koppel. Die laatste moet dan weer waken dat je blijft praten. En dan nog alles wat ertussen hangt.
Een relatie waarbij je beide werkt is ook een andere relatie dan wanneer 1 persoon werkt en de ander thuis is. En dan nog de relaties waarbij 1 persoon steeds lang van huis is.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 21:25

Asciugamano schreef:
Memories schreef:

Ja, precies dit. Ik noem het dan wel ‘werken’ maar ik doe het graag en vanuit liefde, en weet dat het andersom ook voor mij gebeurd als ik het nodig heb. Maar dat gaat niet flierefluitend en vanzelf en ik moet er dan wel een bak energie in investeren. En dan heb ik het zelf niet over dingen in de categorie meegaan naar een voetbalwedstrijd voor je partner terwijl je er zelf geen reet aan vind. Bovenstaand is wel meer uitzondering dan regel.

Ik vraag me van mensen die aangeven ‘werken aan de relatie’ raar te vinden ook echt af of jullie dan nooit een hele zware periode in jullie leven met je partner meegemaakt hebben, of worstelen jullie je daar zo makkelijk doorheen? Misschien is jullie definitie van ‘werken’ ook wel heel anders.

Als ik iets voor m’n partner doe, (zoals haar favoriete eten maken ofzo) dan doe ik dat omdat ik daar zin in heb. Ik heb er echt plezier in omdat ik weet dat het haar blij maakt. Als ik er geen zin in heb, doe ik het niet. Als ik haar kaarten schenk voor een concert van d’r favoriete band, waar ik niks mee heb, hoop ik dat ze een vriend(in) meeneemt en veel plezier heeft. Dat vindt zij ook leuker dan dat ik mee ga en me sta te ergeren. :)
En ik geloof dat het andersom ook zo is. Ik wíl juist helemaal niet dat ze iets doet voor mij, terwijl ze daar zelf eigenlijk geen zin in heeft. Dan is er voor mij ook geen lol aan. Ik wil alleen maar dat ze iets doet omdat ze dat zelf graag wil.
Energie halen uit zoveel koffie omdat t zo zwaar is iets voor de liefde van je leven te doen...? Volgens mij gaat er dan echt iets niet goed.

Dit bedoel ik dus MB en M-D-H

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:27

Ja prachtig als je dat hebt! Zo ken ik het niet en dat past ook niet bij me, ik ben veel te opvliegend :')

Ik vind het trouwens leuk dat mijn partner in z'n Slayer shirt meegaat naar mijn technofeestjes. Het is niet z'n muziek maar hij heeft het altijd naar z'n zin. Andersom ga ik ook naar metal concerten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:45

Wolfwomen schreef:

Maar dit is toch onder optimale omstandigheden? Maar er zullen toch ook periodes in het leven zijn dat je weinig te geven hebt en er tóch ook voor je partner moet zijn.

Mijn man wilde zijn bedrijf een succes maken en werkte jarenlang 80 uur per week. Vond ik zelf niet leuk, en hij was ook regelmatig moe en egocentrisch. Hebben we wel goed over kunnen praten en ik ben hem blijven steunen. Andersom heeft hij maanden naast onze baby geslapen omdat die ieder uur kwam snachts en ik de nachten echt niet langer trok. Dat vond hij heus zwaar en reken maar dat het hem energie kostte om dit voor mij te doen. Dit is een kleine greep uit wat wij al tegen zijn gekomen in de loop der jaren. Het is ook juist in dit soort situaties dat je leert wat je aan elkaar hebt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:46

Wolfwomen schreef:
Asciugamano schreef:

Dat is helemaal prima als jij zo'n soort relatie hebt.
Maar veroordeel een ander type relatie niet.

Ik ga wel mee met mijn partner als hij een belangrijke wedstrijd voor de voetbal heeft, ondanks dat ik een hekel heb aan voetbal en er geen bal van snap...
Dat doe ik voor hem, omdat ik weet dat hij dat gelukkig maakt... En ja, omdat het hem gelukkig maakt maakt het mij ook gelukkig, maar dat is achteraf en dat neemt niet weg dat ik op het moment zelf absoluut geen zin in heb en ja, in theorie zou ik dan wel een paar liter koffie kunnen gebruiken (ook al drink ik geen koffie ).

Maar dat ik het met tegenzin doe maakt niet dat ik niet gelukkig ben omdat het hem gelukkig maakt en betekend ook niet dat onze relatie minder is dan dat van jullie.
Het zijn alleen andere normen en waarden, andere relaties en niet met elkaar te vergelijken :o

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 21:48

Ja, ik denk ook dat het echt de houding v jezelf is. Als mijn man weer kleding op de grond laat liggen dan kijk ik hem aan en zeg ik: Kijk dit vind ik nou wat minder leuk, maar gelukkig is het morgen jouw dag en dan stap ik er gewoon overheen.

Edit:hij weet dan heus wel dat hij het moet opruimen, dus het is geen probleem als zoiets gebeurt.

Als hij vraagt of ik wat voor hem wil doen dan ben ik daar oprecht blij mee, andersom is dat ook. Mijn man vraagt zelden of ik wat voor hem wil doen, hij doet dingen liever gewoon zelf. Hij is blij zolang ik dat ben.

En de taken doe je gewoon allebei om het huishouden en de kinderen goed draaiende te houden. Hebben we even wat minder tijd voor elkaar door de kinderen, dan lachen we erom. Ze zijn het dubbel en dwars waard en we zijn er supertrots mee.

Is mijn houding jong en naïef, geen idee. Voor ons werkt het en daar gaat het om. Het kost geen energie, ik laat juist op thuis. Het is altijd knus en gezellig in huis.
Laatst bijgewerkt door Wolfwomen op 01-11-20 21:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:49

MarcoBorsato schreef:
Ja prachtig als je dat hebt! Zo ken ik het niet en dat past ook niet bij me, ik ben veel te opvliegend :')

Ik vind het trouwens leuk dat mijn partner in z'n Slayer shirt meegaat naar mijn technofeestjes. Het is niet z'n muziek maar hij heeft het altijd naar z'n zin. Andersom ga ik ook naar metal concerten.

Mij neit gezien hoor, ik ga echt niet met mijn man mee naar zijn bands. :') Dat doet ie maar lekker met z'n vrienden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:53

Earth schreef:
MarcoBorsato schreef:

Mij neit gezien hoor, ik ga echt niet met mijn man mee naar zijn bands. :') Dat doet ie maar lekker met z'n vrienden.

_O- ik vind het juist leuk omdat het zo'n andere wereld is!

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 21:58

Ben gek op Metal, alleen zien de meeste mannen er zo onverzorgd uit.

Van dat lange haar enzo.
Of die gaan zich er helemaal naar kleden, dan denk ik grow up. Leuk Dat je nog steeds fan bent van slipknot op je 40e, maar ik haak af :o

Misschien is dat niet met jouw man MB dat kan, misschien is 't alleen een shirtje, wat op zich grappig kan zijn.