Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Gini schreef:
Probeer wel te blijven relativeren. Iedereen mag zich goed of niet goed bij iets voelen, maar bovenstaande uitspraak doen omdat een Bokker geen klanten zonder mondmasker wilt bedienen, gaat een beetje ver, don't you think?
Nou, sorry Gini, maar met alle vergaande maatregelen en hysterie vind ik de wereld momenteel niet leuk.
Gini schreef:Palmera schreef:En ik zal, als het kan, wegblijven bij die persoon. Liever iemand niet zien dan iets op mijn gezicht, een belemmering van mijn vrije ademhaling.
Dat is ook een optie, maar ik hoop dat je dan niet tegen die persoon uitvalt enkel omdat zijn wens anders is dan de jouwe.
en bijgevolg geen enkele maatregel of advies meer naleven. Het is én én, niet of of namelijk. Dat moet na al die maanden toch wel stilletjes aan duidelijk geworden zijn nee?Varekaj schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat mensen dus door een mondmaskertje te dragen bedenken dat ze onaantastbaar zijn
Vreselijk, ik weet niet wat ik moet zeggen Varekaj schreef:Humpiedumpie: Zoals dromertje zegt, in België kan je mits gegronde reden vrijstelling krijgen. Je moet hier wel een attest voor hebben van een arts en dat kunnen voorleggen, maar het kan. Misschien eens polsen bij je HA? De exacte reden hoeft er waarschijnlijk niet op te staan, ik denk dat "kan omwille van medische reden geen mondmasker dragen en wordt hierdoor vrijgesteld van draagplicht" wel voldoende is?
purny schreef:Maar zolang het een advies is vind ik het belachelijk dat een winkelmedewerker iemand zonder kapje weigert te helpen.
Dan zul je mij daar ook niet zien.
Ik neem aan dat er spatschermen hangen...
Mjelleke schreef:purny schreef:Maar zolang het een advies is vind ik het belachelijk dat een winkelmedewerker iemand zonder kapje weigert te helpen.
Dan zul je mij daar ook niet zien.
Ik neem aan dat er spatschermen hangen...
Er is uitdrukkelijk gezegd dat winkels het mogen verplichten. Dan is het geen vrijblijvend advies.