Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Sannne schreef:Nee ik snap dat niet iedereen close met elkaar is, maar dan ga je daar toch ook geen Kerst mee doorbrengen omdat het "moet"? (Van wie zou dit eigenlijk ook moeten?)
Ik ga ook geen Kerst vieren met mijn ooms en tantes, omdat ik niks met hun heb en ze sowieso bijna nooit zie. Heb het idee dat mensen die verplichtingen vooral zichzelf opleggen, om vervolgens over te gaan lopen klagen. Als je geen zin hebt om met Henk de kerstdagen door te brengen, dan doe je dat toch gewoon lekker niet?

.
?
.
Mo_86 schreef:Hier net een grote zak vol supermooie glazen ballen gehaald bij de kringloop, misschien is het een idee daar te kijken? In mijn geval echt alle kleuren van de regenboog in alle maten en ook nog als nieuw. Voor 2 euro m’n boom in nieuw jasje haha.
Qua dessert, wat ik vaak doe als ik voor meer mensen moet koken: panna cotta met verse frambozen in een mooi glas of tiramisu. Niet heel moeilijk en ziet er erg feestelijk uit
_San87_ schreef:Ik maak dit jaar weer een kerstpakket voor iemand die niet zo veel te besteden heeft.
Het eerste dat diegene krijgt is een zelf samengesteld Irish coffee pakket, kan diegene zelfgemaakte Irish coffee drinken. Ik heb Jameson whiskey uitgekozen, rietsuiker, er komt een pakje room in, twee glazen. Maar nu, welke koffie?
Ik drink het zelf niet, dus iemand hier een idee? Gewone filterkoffie? Bonenkoffie? Ik heb er geen verstand van.
Ook goed.
Jis_ schreef:Mo_86 schreef:Hier net een grote zak vol supermooie glazen ballen gehaald bij de kringloop, misschien is het een idee daar te kijken? In mijn geval echt alle kleuren van de regenboog in alle maten en ook nog als nieuw. Voor 2 euro m’n boom in nieuw jasje haha.
Qua dessert, wat ik vaak doe als ik voor meer mensen moet koken: panna cotta met verse frambozen in een mooi glas of tiramisu. Niet heel moeilijk en ziet er erg feestelijk uit
Wat tof, zo leuk voor zo weinig je boom vol hebben!
Tiramisu!! Het lekkerste toetje ever!! Aan de Noorder kant van Gardameer zit een restaurant met de lekkerste die ik ooit gegeten heb. Die moest ik na maken, lukt natuurlijk niet maar zit dichtbij, en gebruik cake._San87_ schreef:Ik maak dit jaar weer een kerstpakket voor iemand die niet zo veel te besteden heeft.
Het eerste dat diegene krijgt is een zelf samengesteld Irish coffee pakket, kan diegene zelfgemaakte Irish coffee drinken. Ik heb Jameson whiskey uitgekozen, rietsuiker, er komt een pakje room in, twee glazen. Maar nu, welke koffie?
Ik drink het zelf niet, dus iemand hier een idee? Gewone filterkoffie? Bonenkoffie? Ik heb er geen verstand van.
Wat lief!
Kan je niet helpen, drink ook geen koffie, maar moest hierdoor denken aan mijn schoonmaakster jaren geleden, beetje ander geval als werkgever wel, dacht dat ze een kerstpakket wel kon waarderen maar na 2 pakketten zei ze dat ze dan toch liever daar voor in de plaats geld wilde.Ook goed.
.
. Mocht iemand de nieuwste Stephen King hebben liggen en er voor een klein prijsje vanaf willen, ik houd me aanbevolen
.
Hopelijk rond 1 december een appartement voor mezelf en dan dus ook dit jaar m'n eerste echte eigen kerstboom! Kan niet wachten 
Citaat:Ingrediënten voor chocoladecakerecept met Bailey's (of Kahlua, of dus Amerula)
Cacaopoeder, 100g
Bloem, 60g
Bailey's, 60ml
Boter, gezouten of ongezouten, 120g
Kristalsuiker, 135g (of 150g als je vanille-extract i.p.v. vanillesuiker gebruikt)
Vanillesuiker, 2 zakjes (16g in totaal)
2 eieren
Snufje zout (als je ongezouten boter gebruikt)
Instructies
Oven voorverwarmen op 180°C.
Smelt 120g boter in een pannetje op laag vuur. Mix daarna alle ingrediënten, behalve de cacaopoeder en bloem, samen in een grote schaal. Voeg daarna de cacaopoeder en bloem toe en mix nogmaals, kort.
Ovenschaal indien nodig invetten, beslag overgieten, 20 tot 25 minuten in de oven of totdat satéprikker er droog uitkomt.
Warm of afgekoeld eten, naderhand bedekken met plasticfolie en mocht je een stuk willen invriezen, laat het dan ontdooien in de koelkast!
Citaat:Ingrediënten voor chocoladecakerecept met Bailey's Chocolat Luxe
Cacaopoeder, 60g
Bloem, 100g
Bailey's Chocolat Luxe, 60ml
Kristalsuiker, 135g (of 150g als je vanille-extract i.p.v. vanillesuiker gebruikt)
2 eieren
Instructies zie bovenstaand recept.
silverdapple schreef:U vraagt, wij draaien!
Dit is het originele recept. Zelf maak ik 'm zo:Citaat:Ingrediënten voor chocoladecakerecept met Bailey's (of Kahlua, of dus Amerula)
*knip*
Offfff... (voor intense chocoladebeleving zeker een aanrader)Citaat:
Recept is genoeg voor 12 kleine stukken of 6 grote stukken.
Hmmmm! Die ga ik snel uitproberen! silverdapple schreef:U vraagt, wij draaien!
Dit is het originele recept. Zelf maak ik 'm zo:Citaat:Ingrediënten voor chocoladecakerecept met Bailey's (of Kahlua, of dus Amerula)
Cacaopoeder, 100g
Bloem, 60g
Bailey's, 60ml
2 eieren
Instructies
Oven voorverwarmen op 180°C.
Smelt 120g boter in een pannetje op laag vuur. Mix daarna alle ingrediënten, behalve de cacaopoeder en bloem, samen in een grote schaal. Voeg daarna de cacaopoeder en bloem toe en mix nogmaals, kort.
Ovenschaal indien nodig invetten, beslag overgieten, 20 tot 25 minuten in de oven of totdat satéprikker er droog uitkomt.
Warm of afgekoeld eten, naderhand bedekken met plasticfolie en mocht je een stuk willen invriezen, laat het dan ontdooien in de koelkast!
Offfff... (voor intense chocoladebeleving zeker een aanrader)Citaat:Ingrediënten voor chocoladecakerecept met Bailey's Chocolat Luxe
Cacaopoeder, 60g
Bloem, 100g
Bailey's Chocolat Luxe, 60ml
2 eieren
Instructies zie bovenstaand recept.
Recept is genoeg voor 12 kleine stukken of 6 grote stukken.
Kerst is zo leuk!
En inderdaad met heerlijke bijpassende wijn erbij!