Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:20

NatassJa schreef:
Ooh wat een geweldig topic!

Ik werk zelf bij een kringloop met cliënten/dagbesteding. Onwijs leuk!

Ik zie dus letterlijk alles binnenkomen. Het leukste wat er is tussen de binnengekomen spullen snuffelen. Ook mijn moeder werkt hier, dus die houdt nog wel eens wat apart. Mijn hele huis schreeuwt kringloop! Zal morgen eens wat foto’s plaatsen.

Ook gaan we geregeld kringloopwinkels af, als we een dagje uit zijn. Zo hebben we vorig jaar, tijdens een vakantie in Limburg, een Boeddha beeldje gevonden.
Hij was te bijzonder om te laten staan.

Gekocht voor 3 euro. :$

Onderzoek gedaan op internet en de dingen die ik tegenkwam maakte me alleen maar nieuwsgieriger. Uiteindelijk geplaatst op een Facebook pagina voor Antiek. De meningen verschilden, een “echte” of een namaak. Uiteindelijk langs mogen komen bij een antiquair, het bleek om een echt beeldje te gaan.

Een vriend van me zei eigenlijk voor de grap, meld je aan voor Tussen Kunst en Kitsch. Zo doende ben ik daar een week of 4 geleden langs gegaan op uitnodiging en werd het verhaal inderdaad bevestigd, dat het gaat om een 18e eeuws bronzen, goud vergulde Boeddha gaat.

De uitzending waar ik voor gefilmd ben, zal omstreeks februari uitgezonden worden! Zo bijzonder. [ [url=m/Lhwe34.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YUNzqV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor degene die niet kunnen wachten tot de uitzending :
Spoiler:
Het beeldje is getaxeerd op €4000,- *\o/*

Wat leuk!! Dat is de droom van elke Kringloop liefhebber! Al moet ik zeggen dat ik echt kijk voor dingen die ik leuk vind en niet wat iets waard zou kunnen zijn.
Al heb ik weleens bijzondere boeken gevonden die ik later voor flink meer verkocht heb.
Maar schilderijtjes en beelden jaag ik niet op zeg maar. Wel een leuke hobby lijkt me.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 08:31

Ik denk altijd met tussen kunst en kitsch hartstikke leuk dat dat het waard is, maar krijg je het daarvoor ook verkocht :Y)

Maar wel heel gaaf om zoiets bijzonder te vinden

Storm

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:34

Dat is waar. Het kan het waard zijn, maar je moet wel de koper vinden die het ook betaalt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:39

Wat een gave vondst, dat beeldje!
Bij welke kringloop winkel ben je geweest in Limburg?

Oh en die aardbei <3 Geweldig!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:46

NatassJa schreef:

Ik zie dus letterlijk alles binnenkomen. Het leukste wat er is tussen de binnengekomen spullen snuffelen. Ook mijn moeder werkt hier, dus die houdt nog wel eens wat apart. Mijn hele huis schreeuwt kringloop! Zal morgen eens wat foto’s plaatsen.

Ook gaan we geregeld kringloopwinkels af, als we een dagje uit zijn. Zo hebben we vorig jaar, tijdens een vakantie in Limburg, een Boeddha beeldje gevonden.

Onderzoek gedaan op internet en de dingen die ik tegenkwam maakte me alleen maar nieuwsgieriger. Uiteindelijk geplaatst op een Facebook pagina voor Antiek. De meningen verschilden, een “echte” of een namaak. Uiteindelijk langs mogen komen bij een antiquair, het bleek om een echt beeldje te gaan.

Een vriend van me zei eigenlijk voor de grap, meld je aan voor Tussen Kunst en Kitsch. Zo doende ben ik daar een week of 4 geleden langs gegaan op uitnodiging en werd het verhaal inderdaad bevestigd, dat het gaat om een 18e eeuws bronzen, goud vergulde Boeddha gaat.

De uitzending waar ik voor gefilmd ben, zal omstreeks februari uitgezonden worden! Zo bijzonder. [ [url=m/Lhwe34.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:

En dát voor maar drie eurootjes! :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:11

Mooi verhaal zeg, van dat boeddhabeeldje! Maar idd, je moet net iemand vinden die het ervoor over heeft.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:32

Wauw! Ik kijk graag tussen kunst en kitsch, heerlijke tv. Maar wat een vondst zeg!

Die jas is ook mooi! En die theepot

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:45

Gaaf zeg van dat beeldje!

Ik heb laatst een super retro prullenbak gekocht bij de kringloop in de Achterhoek.

Gekocht voor €5,- en kost nieuw dik €150,-Afbeelding

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:07

Leuk topic dit! Ik snuffel zelf regelmatig bij de kringloopwinkels hier in de buurt. Ik kom sowieso eigenlijk altijd wel thuis met boeken :+ . Verder doe ik altijd een rondje speelgoedafdeling, waar ik af en toe leuke dingen tegenkom.
Afgelopen jaar een paar goede skates en schaatsen voor de kinderen weten te scoren. En vorig jaar goede skikleding voor de kinderen. We gingen toen een dagje snowworld doen en sowieso is het in de winter wel lekker om goede warme kleding te hebben. Zeker voor de kinderen zou ik zoiets niet snel nieuw kopen, ze dragen het 1 seizoen en dan past het al niet meer.
Mijn beste aankoop is denk ik een set van 2 nachtkastjes voor 5 euro. Ze zijn niet heel bijzonder, maar wel functioneel en ze doen inmiddels alweer jaren dienst.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:11

Coconut schreef:
Gaaf zeg van dat beeldje!

Ik heb laatst een super retro prullenbak gekocht bij de kringloop in de Achterhoek.

Gekocht voor €5,- en kost nieuw dik €150,-[ [url=m/ReND88.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg!
Daar heeft een medewerker niet goed opgelet.
Juist hun zouden moeten weten dat retro momenteel zeer gewild is.
Dat beeldje is een mooie vondst.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:21

Oh die prullenbak is gaaf! Die zou ik wel in een ander kleurtje willen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:34

Jaah ik ook!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:41

NatassJa schreef:

Spoiler:

Wauw dat is vet!!! Love tussen kunst en kitsch! <3 Ik wil ook nog steeds gaan met mijn oorbellen, daar zo nieuwsgierig naar, waarde maakt mij niks uit en zal niet veel zijn maar het verhaal wel, als dat er is. Ook zou ik dan mijn Chinese Paneel mee willen nemen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:16

Wij zijn ook niet specifiek op zoek naar iets kostbaars, mijn schoonzusje spaarde Boeddha beeldjes. Maar deze was net iets te bijzonder! Vooral ook de kleur goud was te “echt” om iets goedkoops te zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, na dit kijk je toch even iets specifieker in andere kringloopwinkels. Je zal er maar nét nog 1 tegen komen :')

We gaan het niet houden O:) Maar ik heb geen haast het te verkopen! Na de opnames nog een heel gesprek gehad met die man en die gaf gelijk aan, dat als we het willen verkopen, we echt naar het buitenland moeten. Hij gaf aan 2 veilinghuizen te benaderen, Sotheby’s en Christie’s. Allebei gemaild en ondertussen contact mee.

Het is wel echt iets voor de buitenlandse markt en dan voornamelijk Rusland/China. Die geven er goud geld voor. Maar voor nu staat hij echt nog prachtig te pronken in m’n kast <3

Het was een kringloop in Valkenburg! Maar ik weet niet meer precies welke het was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:19

Gaaf hé, je had dus goed gezien dat er iets bijzonders mee was! En wat aardig dat die man zo meedenkt :j

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:25

Jis_ schreef:
Wauw dat is vet!!! Love tussen kunst en kitsch! <3 Ik wil ook nog steeds gaan met mijn oorbellen, daar zo nieuwsgierig naar, waarde maakt mij niks uit en zal niet veel zijn maar het verhaal wel, als dat er is. Ook zou ik dan mijn Chinese Paneel mee willen nemen.

Ja ik ook! En zo bijzonder om het eens van dichtbij mee te maken. Zit er nu niet echt naar uit te kijken om mezelf te zien op tv :7 Maar leuk was het wel! :')

En jij hebt ook toffe dingen gevonden zeg! Gaaf dat paneel!

Wij hadden ook nog een parfumflesje meegenomen. Had m’n moeder ooit eens gevonden. Ik vond het in eerste instantie troep.. :+
Bleek uit 1860 te komen, glas met goud. Is niet gefilmd helaas, maar ook getaxeerd op zo’n 800-1000 euro.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 22-10-20 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:26

culaccino schreef:
Gaaf hé, je had dus goed gezien dat er iets bijzonders mee was! En wat aardig dat die man zo meedenkt :j

Ja heel fijn! Als leek zou je niet weten waar je moet beginnen met zoiets eventueel te veilen. Verder dan Catawiki kwam ik niet eigenlijk. :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:59

NatassJa schreef:
Hij gaf aan 2 veilinghuizen te benaderen, Sotheby’s en Christie’s. Allebei gemaild en ondertussen contact mee.

Wow, Sotheby's en Christie's die interesse tonen... dat zijn wel meganamen hoor! Dat is ongeveer hetzelfde als "FC Barcelona en Bayern München willen allebei mijn zoon opstellen"!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 01:55

NatassJa schreef:
Jis_ schreef:

Ja ik ook! En zo bijzonder om het eens van dichtbij mee te maken. Zit er nu niet echt naar uit te kijken om mezelf te zien op tv :7 Maar leuk was het wel! :')

Wij hadden ook nog een parfumflesje meegenomen. Had m’n moeder ooit eens gevonden. Ik vond het in eerste instantie troep.. :+
Bleek uit 1860 te komen, glas met goud. Is niet gefilmd helaas, maar ook getaxeerd op zo’n 800-1000 euro.

[ [url=m/uJOkEX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UQG99C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HPZmsH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow dat parfumflesje, prachtig zeg!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:07

Wauw wat een toffe verhalen! Laat je even weten wanneer jouw item wordt uitgezonden?
Is dat parfumflesje ook meegeweest? Wat bijzonder. Ik had zoiets dus nooit meegenomen. Je moet er echt wel oog voor hebben denk ik.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:55

Ik heb het idee dat bij ons dit soort items niet in de winkel belanden... die pareltjes zijn er tijdens het sorteren al uitgehaald.

Daarnaast zie ik prijzen voorbij komen, dat ik denk wattt??!! €5 voor een jas??
In de kringloop waar ik kom, worden voor jassen al gauw €15/20 gevraagd, en dan heb je nog een C&A jas. :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:59

Voor die jas van Jack Wolfskin had ik graag 13.50 over, zeker in deze vrijwel nieuwstaat. In de winkel kosten ze minimaal het tiendubbele. Het hangt er voor mij echt van af hoe zo'n kledingstuk eraan toe is en wat er nieuw voor wordt gevraagd. Maar ik heb ook weleens een prachtige nieuwe jas (nog net niet met kaartje eraan) gescoord voor 5 euro.

Dat parfumflesje is ook mooi zeg! <3

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:06

IwanLuver schreef:
Ik heb het idee dat bij ons dit soort items niet in de winkel belanden... die pareltjes zijn er tijdens het sorteren al uitgehaald.

Daarnaast zie ik prijzen voorbij komen, dat ik denk wattt??!! €5 voor een jas??
In de kringloop waar ik kom, worden voor jassen al gauw €15/20 gevraagd, en dan heb je nog een C&A jas. :o

Hier in de buurt hebben we meerdere kringloopwinkels en die verschillen behoorlijk in prijzen, kwaliteit en type spullen. Er is er eentje die echt ronduit duur is (vind ik). Daar ga ik eigenlijk alleen heen omdat ze een heel grote boekenafdeling hebben. En zoals vorig jaar een uitverkoop van schaatsen waar je echt goed kon slagen voor weinig (denk dat ze de voorraden kwijt wilden na wéér een mislukte winter :+ ). Zelf vind ik de Rataplan winkels erg fijn.
Die echte pareltjes zie ik niet, maar of dat ligt aan het vooraf uitsorteren of aan het feit dat ik ze niet herken, durf ik niet te zeggen :P

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:26

Prijzen verschillen heel erg, ene winkel hier zit echt op 10-25 euro voor jassen, andere zijn ze altijd 3.50. Als je regelmatig gaat weet je dat wel een beetje en kan je gericht zoeken of afdelingen overslaan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:59

NatassJa schreef:
Jis_ schreef:

[ [url=m/uJOkEX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UQG99C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HPZmsH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh ja haha met je kop op tv, die ik ook niet graag maar voor dit programma wil ik wel een uitzondering maken. :D

Paneel is vrij modern denk ik ( rond jaren 50/60, of misschien wel jaren 80, grote gok van mij hoor) maar wel benieuwd naar het verhaal als dat bekent is, en hij hangt leuk hier.

Dat flesje zou ik eerder als antiek herkennen dan het Boeddha beeldje. Zoiets zie je toch nooit! Zou dat ook meegenomen hebben ook al vind ik het niet echt aantrekkelijk. Zou er meer van willen weten.

Ik ga nu toch ook elk goudkleurige Boeddha beeldjes goed bekijken. := Echt tof en succes met de verkoop!