NatassJa schreef:Ooh wat een geweldig topic!
Ik werk zelf bij een kringloop met cliënten/dagbesteding. Onwijs leuk!
Ik zie dus letterlijk alles binnenkomen. Het leukste wat er is tussen de binnengekomen spullen snuffelen. Ook mijn moeder werkt hier, dus die houdt nog wel eens wat apart. Mijn hele huis schreeuwt kringloop! Zal morgen eens wat foto’s plaatsen.
Ook gaan we geregeld kringloopwinkels af, als we een dagje uit zijn. Zo hebben we vorig jaar, tijdens een vakantie in Limburg, een Boeddha beeldje gevonden.
Hij was te bijzonder om te laten staan.
Gekocht voor 3 euro.![]()
Onderzoek gedaan op internet en de dingen die ik tegenkwam maakte me alleen maar nieuwsgieriger. Uiteindelijk geplaatst op een Facebook pagina voor Antiek. De meningen verschilden, een “echte” of een namaak. Uiteindelijk langs mogen komen bij een antiquair, het bleek om een echt beeldje te gaan.
Een vriend van me zei eigenlijk voor de grap, meld je aan voor Tussen Kunst en Kitsch. Zo doende ben ik daar een week of 4 geleden langs gegaan op uitnodiging en werd het verhaal inderdaad bevestigd, dat het gaat om een 18e eeuws bronzen, goud vergulde Boeddha gaat.
De uitzending waar ik voor gefilmd ben, zal omstreeks februari uitgezonden worden! Zo bijzonder. [ [url=m/Lhwe34.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YUNzqV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor degene die niet kunnen wachten tot de uitzending :Spoiler:
Het beeldje is getaxeerd op €4000,-
Wat leuk!! Dat is de droom van elke Kringloop liefhebber! Al moet ik zeggen dat ik echt kijk voor dingen die ik leuk vind en niet wat iets waard zou kunnen zijn.
Al heb ik weleens bijzondere boeken gevonden die ik later voor flink meer verkocht heb.
Maar schilderijtjes en beelden jaag ik niet op zeg maar. Wel een leuke hobby lijkt me.