Show je mondkapje

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3159
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:46

De mijne is in bestelling :D
Afbeelding

Kimbers

Berichten: 5127
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:22

Wie verkoopt er hier allemaal mondkapjes en tegen wat voor prijzen? Ik ben wel ontzettend gierig dus een mondkapje voor meer dan €5 ga ik echt niet doen :') Vind €5 eigenlijk al van de zotte.

Wil een leuk poezenmondkapje, maar vind de prijzen dus echt belachelijk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:16

Maak ze zelf maar voor 5 euro gaan ze niet weg. Mijn tijd en materiaal is ook waardevol :) maar doe geen opdrachten meer, naai liever leuke dingen :D

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:35

Ik heb 4.95 per stuk betaald bij Marein, komen denk ik wel verzendkosten bij. De fysieke winkel zit in Hellendoorn.

Geen ander plaatselijke stoffenwinkel die ze verkoopt?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:38

Ik heb er 3 van reebok voor 15 euro.
Gewoon zwart met reebok aan de zijkant. Ze zitten fijn.

Wel m/l nemen!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:56

Ik was ze met de normale was mee. Dat gecombineerd met dat ik ze niet zo gek vaak nodig heb maakt het prima veilig hoor, zo lang blijven virussen/bacteriën niet leven.
Overigens, strijken schijnt ook te helpen als je geen schone hebt en je toch echt de deur uit moet, dan gaat ook alles dood :j

Ik hou de mijne ook op op de fiets want steeds op en af doen is ook niet goed. Als ik omderweg naar huis ga doe ik hem wel af meestal.

Wat me hier vooral opvalt is dat het vooral de 20ers/30ers en ouders zijn die een mondkapje dragen maar ouderen zie je er amper mee >;) dan denk ik ook, hallo dit doe ik ook voor jullie :=

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:57

Thanks voor de leuke reacties. :)
Ik doe er geen extra versteviging in, enkel de extra naad rondom zodat de randen in vorm blijven. Voor de rest bestaan ze uit 2 lagen katoen en heb ik er geen ijzerstukje in zitten.
Voor het elastiek sla ik de zijkanten 2 cm naar binnen en zet ik ze vast met een stikrandje.
Tot slot strijk ik de mondkapjes nog een keer als ze klaar zijn zodat ze mooi stevig zijn.
Dit is de binnenkant:

Afbeelding

Ik zal kijken of ik morgen mijn patroon kan inscannen, mochten anderen die ook willen gebruiken.

Ik maak er nu een aantal voor mijn zus en heb er 2 voor een collega gemaakt maar bestellingen aannemen doe ik ook niet. Ik heb een intensieve fulltime baan en ik ben nu ook het hele weekend bezig geweest met de mondkapjes. Gisteren de hele dag zitten tekenen en knippen en vandaag zitten naaien maar ik heb ze lang niet allemaal afgekregen.
Ik heb voor 29 mondkapjes stof geknipt en heb er uiteindelijk 19 in elkaar gekregen waarvan 5 inmiddels zijn voorzien van elastiek.
Qua materiaal kost het niet veel maar er gaat veel tijd in zitten.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 23:17

Wat maak jij leuke maskers jolien87!

Mocht je hem in pb delen heb ik ook wel interesse.

Ik zou graag eens proberen een kapje te maken want de rechte wegwerp modellen die ik nu gebruik met boodschappen doen werken niet lekker met mijn bril. En zonder bril is niet handig in de winkel. Denk dat ik dan met de verkeerde spullen de naar buiten loop :')

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:18

Dankjewel RSDICBS :)

Ik heb het sjabloon net ingescand maar het is een PDF geworden dus ik kan hem niet in dit topic delen. Ik kan er wel een afbeelding van maken maar dan weet ik niet of de grootte nog correct is.
Liefhebbers voor het sjabloon mogen me dus wel een pb doen.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:51


Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:56

Karin schreef:
Ik kreeg vanochtend een sponsored ad te zien van een winddicht wintermasker met oorwarmers. Handig! :D :brr:

https://www.grandado.com/products/winte ... eschermers


Hahaha dat ziet er handig uit.
Ik zat er ook al aan te denken om voor in de winter mondkapjes te maken met een bontje aan de buitenkant.

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:03


xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:04

Afbeelding
Ahh nice, dan ga ik hem helemaal ophouden op de fiets :D

Foaly

Berichten: 5028
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:09

Slurf eraan en je hebt een olifant _O-

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:21

Jolien, heb je misschien de maten van voor naar achter en van boven naar beneden voor me?
Dan kan ik het patroon natekenen. Ik zie het patroon wel op Libelle.nl maar daar staan geen maten bij, alleen een schaal die goed zou uitkomen als men het patroon print, maar ik heb geen printer.
Heb het patroon overgetekend maar blijft aan de onderkant te wijd.
Vind die kapjes leuker dan die met de vouwen en print van de stof komt er ook beter op uit.
Trouwens laat je de zijkanten open voor eventueel invoegen van een filter, of naai je het rondom dicht?

Alvast bedankt voor de moeite.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:34

Ow, die is handig! Maar dat blijft toch nooit om je oren zitten??

Ik denk dat het hele mondkapjes gebeuren mijn schuld is. Ik roep al jaren 's winters dat ik een neuswarmer wil..........

Wat knap toch als je dat zelf kan maken. Jolien, die van jou zit echt netjes.

Wassen is wel een ding. Ik heb er nu nog maar 1. Maar steeds weer op doen heeft niet het effect natuurlijk.

Ik zie mensen met een autootje van de zorg die met mondkapje buitenkomen en ook zo weer in de auto stappen. Ik denk ook omdat als je hem eenmaal aanraakt weer een nieuwe moet pakken?
Hoewel ik ook denk dat van alles aan de buitenkant kan gaan hangen en dat neem je ook weer mee naar volgende adres.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:17

Marigold schreef:
Jolien, heb je misschien de maten van voor naar achter en van boven naar beneden voor me?
Dan kan ik het patroon natekenen. Ik zie het patroon wel op Libelle.nl maar daar staan geen maten bij, alleen een schaal die goed zou uitkomen als men het patroon print, maar ik heb geen printer.
Heb het patroon overgetekend maar blijft aan de onderkant te wijd.
Vind die kapjes leuker dan die met de vouwen en print van de stof komt er ook beter op uit.
Trouwens laat je de zijkanten open voor eventueel invoegen van een filter, of naai je het rondom dicht?

Alvast bedankt voor de moeite.


Heb je hier wat aan? :)
Afbeelding

Ik heb ook geen printer maar heb het sjabloon overgetrokken vanaf mijn beeldscherm. O:)
Eerst gekeken of hij wel de juiste grootte had door de testlijn even te meten, daarom heb ik ook een lijntje in mijn sjabloon staan zodat je zeker weet dat je hem ook op de juiste grootte overtrekt of afdrukt.

Ik heb die van Libelle ook in eerste instantie gebruikt maar heb uiteindelijk een combinatie van meerdere patronen gebruikt en ben uiteindelijk hierop uitgekomen.
Het sjabloon van het mondkapje is inclusief 'vouwrand' voor het elastiek. Mocht je geen gebruik maken van een tunnelboord dan moet je hem dus wat korter maken.

Mijn vorige mondkapjes had ik aan de zijkanten open maar ik deed er eigenlijk nooit een filter in. De mondkapjes die ik dit weekend heb gemaakt, heb ik rondom dicht gestikt, zo zitten ze direct een stuk steviger.

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:38

Te gek, hartelijk dank Jolien! :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:49

Lijkt erg op die van Twig+Tale :) gratis patroon te verkrijgen via hun website. 2 modellen in diverse maten :) Uitgebreid patroon, met stap voor stap uitleg plus foto en videos.
Op de FB groep ook vele hacks en ervaringen te vinden :)

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:13

Ja daar had ik ook naar gekeken maar ik vond die omschrijving erg omslachtig en de vorm van de buiten- en binnenkant snapte ik niks van. :')

Ik heb nu de herenmaat van Libelle als uitgangspunt gebruikt, de zijkanten verlengd voor de vouwrand en de onderkant meer naar boven laten lopen zodat hij niet 'floddert'.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:22

Ok :) ik vind hem juist super helder en praktisch. Zit zo in elkaar :) 1 keer even rommelen en daarna gaat het als een speer

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:41


superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:14

Kimbers schreef:
Wie verkoopt er hier allemaal mondkapjes en tegen wat voor prijzen? Ik ben wel ontzettend gierig dus een mondkapje voor meer dan €5 ga ik echt niet doen :') Vind €5 eigenlijk al van de zotte.

Wil een leuk poezenmondkapje, maar vind de prijzen dus echt belachelijk.


Ik weet niet waar je woont? De ruil en verkoop stadskanaal pagina op fb heeft iemand die ze maakt voor 2,50. Komt een postzegel bij, maar maakt voor haar niet uit waar die naartoe gaat, dnek ik dan. Er komen wel leuke stofjes en printjes voorbij en lijken netjes.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:38


Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:39

Graag gedaan +:)+