Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:36

Blussem schreef:
Benzz schreef:
Ga eens praten met de mensen die aan de beademing hebben gelegen en nog maanden moeten revalideren. Of met degene waarbij hun organen uitval hebben. Of gewoon met artsen die aan de bedden hebben gestaan.

Ach we gaan allemaal wel een keer dood, en ondanks auto verkeer veel slachtoffers maken rijden desondanks nog steeds auto,s rond.
Vliegtuigen stoten zeer veel fijn stof en CO'2 uit wat de maximale leeftijd van de mens omlaag haalt.
Het lijkt er op dan men massaal deze dingen vergeet en alleen nog maar inzoomt op Corona.
Leven in een angst cultuur is trouwens niet zo goed voor je.

Vraag mij af he, waarom zit je eigenlijk in dit topic? Het hele gebeuren rondom corona boeit je dan wel? De meeste mensen die zich niks van 1,5 meter aantrekken gaan niet in een topic als dit posten :+ die gaan gezellig hutje mutje zitten.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:52

Destination schreef:
Eleeke schreef:
Interessante ervaring hier. Ik 'moest' naar de Apple store voor mijn apple watch waarvan de batterij zo uitgezet is dat m'n scherm eruit popte.
Mondkapje verplicht, in de rij wachten,twee meter afstand en je temperatuur wordt gemeten. Daarna geef je op waar je voor komt ( ik heb een afspraak) en dan wordt ge opgeroepen en mag je naar binnen.
Dat proces duurt een kwartier en nu zit ik binnen aan een tafeltje te wachten ( met mondkapje) tot m'n afspraak begint. Heel rigoureus dus maar wel super strak geregeld.
Ps in Amsterdam dus, daar woon ik maar vermijd het centrum, waar ik dan ook niet geweest was sinds Februari.

Dat was bij ons in Duitsland ook zo in de Apple Store. Ik vond het heel fijn in elk geval.

Ja ik ook, kon het wel waarderen ( en ook dat ze het gratis repareren ook al is hij al 2,5 jaar oud)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:59

Ik ben het eens dat er veel strenger gehandhaaft moet worden. Niet alleen naar de ondernemers (Efteling, horeca) maar ook naar de mensen zelf die geen 1,5 meter houden en massaal de regels aan de laars lappen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:22

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:24

Blussem schreef:
Benzz schreef:
Ga eens praten met de mensen die aan de beademing hebben gelegen en nog maanden moeten revalideren. Of met degene waarbij hun organen uitval hebben. Of gewoon met artsen die aan de bedden hebben gestaan.

Ach we gaan allemaal wel een keer dood, en ondanks auto verkeer veel slachtoffers maken rijden desondanks nog steeds auto,s rond.
Vliegtuigen stoten zeer veel fijn stof en CO'2 uit wat de maximale leeftijd van de mens omlaag haalt.
Het lijkt er op dan men massaal deze dingen vergeet en alleen nog maar inzoomt op Corona.

Dat het jouw niet zoveel uitmaakt of je leeft of dood bent moet je dat niet automatisch voor een ander invullen.het co2 is juist naar beneden gegaan door minder gebruikers op de weg. Vind een auto ongeluk niet te vergelijken met een ziekte waarbij je langzaam stikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:26

imaudy schreef:
Blussem schreef:

Vraag mij af he, waarom zit je eigenlijk in dit topic? Het hele gebeuren rondom corona boeit je dan wel? De meeste mensen die zich niks van 1,5 meter aantrekken gaan niet in een topic als dit posten :+ die gaan gezellig hutje mutje zitten.

Ik zou het saai vinden als alleen maar mensen in dit topic posten wiens hele leven nu om corona draait. En ik ben het best met Blussem eens (ook vaak niet hoor, maar hier dus wel): een stukje relativeren kan geen kwaad.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:01

safina schreef:
imaudy schreef:

Ik zou het saai vinden als alleen maar mensen in dit topic posten wiens hele leven nu om corona draait. En ik ben het best met Blussem eens (ook vaak niet hoor, maar hier dus wel): een stukje relativeren kan geen kwaad.

Mwah, ik wil niet veel zeggen maar hoe voorzichtiger iemand is hoe meer kans je hebt dat je leven niet om corona gaat draaien toch?
Daar is dit topic voor :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:07

Dat weet ik niet. Er zijn ook mensen (en dan zeg ik niet specifiek hier) die bijna 24/7 er mee bezig zijn. Veel stress ervaren door alleen de supermarkt. Dat is psychisch gezien ook niet goed. Je leven draait dan door die voorzichtigheid juist alleen om Corona. Beetje relativeren kan geen kwaad.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:16

Relativeren kan zeker. Maar dat doe je niet door een ander een baksteen naar het hoofd te gooien. In dit topic zijn meerdere mensen iemand verloren aan corona en een beetje gevoel en compassie zou dan niet misstaan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:22

Mellow schreef:
Relativeren kan zeker. Maar dat doe je niet door een ander een baksteen naar het hoofd te gooien. In dit topic zijn meerdere mensen iemand verloren aan corona en een beetje gevoel en compassie zou dan niet misstaan.

Heb je ook het nieuwsbericht over de terrorbuurman gelezen? :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:22

Destination schreef:
Mellow schreef:

:')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:25

Destination schreef:
Mellow schreef:

Haha nee niet eens... nu wel nieuwsgierig ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:34

imaudy schreef:
Mwah, ik wil niet veel zeggen maar hoe voorzichtiger iemand is hoe meer kans je hebt dat je leven niet om corona gaat draaien toch?

Dit topic is toch gewoon om met elkaar te te kletsen over hoe je omgaat met corona? En verschillende ideeën daarover te horen?

Mijn hele leven draait ook niet om corona hoor. Ik hou me aan de regels, wil graag wat doen en laten voor de gezondheid van een ander. En vind het soms ook erg lastig te begrijpen dat dat andere mensen soms zoveel moeite kost. Maar leven in angst en er steeds mee bezig zijn vind ik ook nergens voor nodig. Ik probeer juist om binnen alle grenzen dingen te doen waar ik blij van word. Af en toe ook te genieten. Dus ik herken me wel in wat Blussem hier zegt. Mensen die erg bang zijn en er voortdurend mee bezig zijn wens ik ook wat van die nuchtere gedachten toe.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:34

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:41

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:51

Zo heftig zeg... en dat die man er nog gewoon kan wonen. Die hoort daar niet te wonen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:55

Daar mag hij toch ook niet meer wonen?
Huis staat al geruime tijd te koop.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:57

_Penotti schreef:

Oh dat heb ik gemist. Gelukkig maar

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:13

safina schreef:
imaudy schreef:

Dit topic is toch gewoon om met elkaar te te kletsen over hoe je omgaat met corona? En verschillende ideeën daarover te horen?

Mijn hele leven draait ook niet om corona hoor. Ik hou me aan de regels, wil graag wat doen en laten voor de gezondheid van een ander. En vind het soms ook erg lastig te begrijpen dat dat andere mensen soms zoveel moeite kost. Maar leven in angst en er steeds mee bezig zijn vind ik ook nergens voor nodig. Ik probeer juist om binnen alle grenzen dingen te doen waar ik blij van word. Af en toe ook te genieten. Dus ik herken me wel in wat Blussem hier zegt. Mensen die erg bang zijn en er voortdurend mee bezig zijn wens ik ook wat van die nuchtere gedachten toe.

Blussem zegt toch echt iets anders? Dat wij ons niet moeten aanstellen enzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:27

imaudy schreef:
Blussem zegt toch echt iets anders? Dat wij ons niet moeten aanstellen enzo :+

Blussem schreef:

Ik heb het drie keer teruggelezen, maar ik zie dat echt nergens staan.

Weet je, soms schrijft iemand heel veel dingen waar je het ontzettend mee oneens bent. En die je zelfs smakeloos en ongepast vindt. Maar diezelfde persoon kan soms ook best iets schrijven dat wél wat toevoegt aan de discussie.

Ik heb het eigenlijk liever gewoon over wat er staat dan steeds maar weer over wie het schrijft.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:38

Fijn dat blussem nog een aanhanger heeft :+
Nu zeg ik er niks meer over :+

Ik ga maar eens naar pony hihi. Er kunnen vreemde mensen aan het hek gezeten hebben, zal ik mijn handen dan ontsmetten? Of is dat overdreven? En dan na die tijd ontsmetten of steeds als ik het hek heb aangeraakt .. Misschien hele pony maar ontsmetten .. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:38

_Penotti schreef:

Dat is eigen keuze. Hij wil zelf verhuizen. Al voor dit naar buiten was gebracht. Maar deze gemeente wil z’n huis niet kopen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:41

imaudy schreef:
Fijn dat blussem nog een aanhanger heeft :+
Nu zeg ik er niks meer over :+

Ik ga maar eens naar pony hihi. Er kunnen vreemde mensen aan het hek gezeten hebben, zal ik mijn handen dan ontsmetten? Of is dat overdreven? En dan na die tijd ontsmetten of steeds als ik het hek heb aangeraakt .. Misschien hele pony maar ontsmetten .. :+

Hoezo aanhanger... je kan het vervelend vinden dat zij mensen geen sterkte heeft gewenst bij overlijden maar ze heeft verder ook niet op die berichten gereageerd. Dat haar berichten af en toe op een onhandig moment geplaatst zijn kan ook zo wezen. Maar het blijft een forum en ook als ze dan blijkbaar nu wat gematigder lijkt dan eerder mag je daar dan ook niet normaal op reageren. Dat is vreemd.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:47

Ik lees net dat Irma niet bij de persconferentie is -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:52

Haar berichten zijn bijna nooit op een onhandig moment maar inhoudelijk zeer onhandig geplaatst. Niet alleen in dit topic maar in bijna alle topics laat ze een bepaalde indruk achter waardoor je eigenlijk al niets anders meer verwacht dan een grove en zeer kwetsende opmerking. En ja, dan kan ze nog steeds een uitstekende reactie plaatsen maar ik vind de opmerking van och, je moet toch ergens dood aan gaan een opmerking van iemand die zich geen ene mallemoer van de coronamaatregelen aantrekt en dat is kwetsend naar meerdere mensen hier op bokt die hun ouder grootouder verloren zijn of familie die nu maanden revalidatie voor zich hebben. Ja je moet toch ergens dood aan gaan maar liever niet aan de asociale figuren die zich niet aan de regels houden. Wanneer ik mijn auto om de boom vouw omdat ik niet oplet heb ik daar mijzelf mee, wanneer ik positief zou zijn voor corona en toch vrolijk uit ga of bovenop iemand duik in de supermarkt kan ik daar de dood van iemand anders mee veroorzaken.