Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Piuni

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:50

Iemand hier ervaringen met de app Depop?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:05

Ohhh, heel gaaf Anja! Die jurk staat je echt super. En dat panter bloesje vind ik ook heel tof!

Ik heb nu ook wat bloesjes via Vinted gescoord. Hoop dat ze het weekend nog binnen komen!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:16

Gave aankopen Anja_Joost!!

Geen idee of Vinted er wat aan doet.
De verkoopster heeft het geld terug gestort. Super netjes, maar voor haar natuurlijk ook wrang.

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:16

Ik zie soms wel foto's in die app en dan denk ik wat is het eigenlijk, hahaha. Zo onduidelijk.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 17:17

Weer wat pareltjes binnen:

Afbeelding
6 euro (opgehaald)

Afbeelding
Afbeelding
7,50 en zó verliefd!

Afbeelding
Afbeelding

Verder conflict met een verkoper, ik zocht doe gestreepte jurk maat S maar hij leek op de foto zo ruim, nu is het stretch dus je kan hem met elke maat aan eigenlijk.. dus had haar berichtje gestuurd want rest van haar kledingkast was maat L, maar nee was echt een S.

Komt binnen vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Ja hoor, uitgeluberd én vlekken, krijg ik terug wat ik verwacht voor 7,50... eh? Heb je de rest van mn kleding gezien? :') nu weet ik dat elke jurk anders valt echter heb ik deze jurk in maat XL en M ook gehad en ik weet dus 100% zeker dat dit een uitgerekte S is.

Balen. En boos. Maar vooral balen..

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:02

Prachtige jurken. Als je duidelijk op de foto kan zetten dat de jurk niet goed is krijg je de kans om het terug te sturen. Ooit eens met schoenen gehad. Verkoper nooit meer wat laten horen en ik had de schoenen dus gratis. Heb ze laten maken uiteindelijk omdat ik het zonde vond.

Wel vet balen hoor. Snap niet dat mensen zo oneerlijk dan zijn.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 18:21

Mag het terug sturen gelukt, kost me wel 4 euro maar is gewoon een principe dingetje, is eigenlijk mn eerste slechte koop..

En idd, lieg dan niet! Stond bij heel goed en dan 1x gedragen.. ook les voor mij... bij twijfel gewoon niet doen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:36

Precies! Gelukkig is het allemaal geregeld. Ik wacht al ruim 1 week op mn jurkjes. :+

Stomme homerr

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:26

Dat is niet netjes! Dat vind ik wel altijd jammer van mensen die online verkopen, niet iedereen is te vertrouwen. Heb vandaag zelf een aankoop gedaan op UW. Ben benieuwd.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:27

Friemel de witte met spaghetti bandjes met zwarte onderkant/rok staat je super! Wat een leuk jurkje.

De eerste moet ik aanzien vind zelf de print wat druk en de zwart/wit gestreepte. Ik weet niet of die leuker is als hij wel de goede maat had.

Wel jammer van de miskoop omdat de verkoper niet eerlijk was!

Ik bestel zelf eigenlijk nooit via vinted of UW.
Ben meer van fysieke winkels.
Maar kijk wel graag met jullie mee.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:05

Oh friemel, die tweede jurk is práchtig!! Hoe vind jij toch die leuke aparte jurkjes telkens?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 08:58

Anja_Joost schreef:
Oh friemel, die tweede jurk is práchtig!! Hoe vind jij toch die leuke aparte jurkjes telkens?

1. Ik zoek op de merken die 2dehands niet veel kosten: h&m, Primark, zara, steps, boohoo.
2. Filteren op maat
3. Stel voor jezelf een prijs vast, ik doe max 10 euro want dan kan ik bieden naar 6 euro. Je hebt mensen die ook echt 25 euro voor jurken vragen van de h&m, ja koekoek..
4. Met deze filters gebruik ik de termen: kokerjurk, koker, bodycon, fitting

En snuffelen maar :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:33

Afbeelding
Ik heb net deze binnengekregen. Op de verkoopfoto was hij echt een stuk feller :n. Maar verder een fijne trui, hij gaat mee naar de camping :D

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:30

Leuk Noeps! Heerlijke camping trui idd!
Ik heb me ook weer een pareltje gevonden. Bij ons in de stad is onlangs een hip tweedehands kleding winkeltje gestart. Hebben over het algemeen de wat duurdere merken. Mijn vangst: een echt zo goed als nieuw Goosecraft jasje. Beige met subtiele glans. De jurk komt van Vinted. Gister met mijn man geshopt, vind de nieuwe kleding in de winkels op eens zo prijzig, haha!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:06

Hier drie paar bijna nieuwe converse in de Loppis gevonden voor in totaal 15 euro! :D

Afbeelding
Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 16:35

Op bezoek bij mijn ouders:

Afbeelding

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:38

Leuke koopjes Resistance!
En friemel, staat beeldig!
Thanx nog voor je tips +:)+

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:37

Ik ben inmiddels ook weer bezig om mijn kleding online te zetten. Nog 1 big shopper met kleding te gaan..

Voor de liefhebber, kleding is maat XS / S
En een paar stuks herenkleding maat XXXL / XXL
https://www.vinted.fr/member/35591612-kellessss

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 21:59

Ik zit een beetje met een gekke situatie, jurk verstuurd in uitstekende staat, rits getest en alles gecheckt (doe ik altijd, daarom heb ik 50+ 5 ster reviews) als er iets is stuur ik een berichtje of annuleer ik.met excuses (zo heb ik eens een blouse verknipt met envelop kleiner maken :') )

Nu is de jurk binnen en er is een Premium rits ingezet in december want die van my jewellery was oliebol.

Nu is de jurk binnen gekomen en geeft ze aan dat de rits stuk is, ze zei dus oh je zei dat ie gerepareerd was maar hij is nog stuk, dus ik zo eh dat was in december, niet recent, stond in mijn advertentie ter info... Ik dus aangegeven stuur maar terug maar dat wil ze ook niet.. .. wat moet ik hier nou mee..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:06

Als ze niet terug wilt sturen verder niks mee doen zou ik zeggen. Je hebt het gecheckt, hoe groot is de kans dat hij met verzenden opeens kapot gaat?
Eventueeel vragen om een foto/filmpje?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 22:09

_mexx_lady_ schreef:
Als ze niet terug wilt sturen verder niks mee doen zou ik zeggen. Je hebt het gecheckt, hoe groot is de kans dat hij met verzenden opeens kapot gaat?
Eventueeel vragen om een foto/filmpje?

Krijg ik dus ook niet, zelfs aangeboden dat ik de verzendkosten retour betaal! Maar nope... Ik weet dat sommige het proberen om lagere prijs te krijgen maar dat zal toch niet? Verder hartstikke lieve koper..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:12

Bij mij gaan dan toch wat bellen rinkelen. Jurkje mankeerde niks, zij wil niet terugsturen, geen bewijs aanleveren...
Ik ga wellicht uit van het ergste maar ik zou toch echt aangeven dat jij hier niets mee kan en Vinted/UW hier zijn conclusie uit moet trekken en afhandelen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 22:14

Ja maar dan hoor je dus van die horrorverhalen dat koper sltijd in gelijk wordt gesteld := nouja heb er nog een keer een bericht gestuurd, wie weet!

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 23:18

Ik zou haar de keus geven: of terugsturen en verzendkosten eventueel vergoeden, of niets.
Wel vervelend zeg, ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt

_Wen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:58

Ik heb laatst als koper aangegeven dat kleding niet in orde was (allemaal paarse vlekken) en toen moest ik toch echt foto's uploaden voor de klacht voltooid kon worden en screenshots van de advertentie. Dus zonder een foto van een kapotte rits lijkt het me niet dat de koper zomaar in gelijk gesteld wordt. Ik kreeg ook pas geld retour nadat verkoper had bevestigd het kledingstuk retour te hebben ontvangen.