Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ipsilonka schreef:Toch heeft iedereen wel minder gereden toch dit jaar? Ik heb op mijn auto van 1.5 jaar oud nog maar 31.000 km staan. Voor het grootste deel van het jaar alleen maar 60 km per dag woon/werk verkeer. (supermarkt is lastig thuiswerken)
Morrie schreef:mijn XC60 kon wel eens hoog op de tranferlijst gekomen zijn, op weg naar de garage kwamen er alleen maar foutmeldingen bij: park assist, ABS, cruise control, parkeerrem...... de garageman begon al moeilijk te kijken en ik moest erop rekenen dat ie voorlopig niet opgehaald kan worden.... hij kwam alleen voor de APK.....
Ik heb geen geld voor dure reparaties......
Morrie schreef:mijn XC60 kon wel eens hoog op de tranferlijst gekomen zijn, op weg naar de garage kwamen er alleen maar foutmeldingen bij: park assist, ABS, cruise control, parkeerrem...... de garageman begon al moeilijk te kijken en ik moest erop rekenen dat ie voorlopig niet opgehaald kan worden.... hij kwam alleen voor de APK.....
Ik heb geen geld voor dure reparaties......
Morrie schreef:Mijn man handelt dit af. Het is “zijn” garage. Ik vind het wel zuur dat ik een jaar amper gereden heb en nu deze ellende heb. Het begon met een achterlichtstoring. Ik geef een mep op die lichtunit en voila, alles deed het weer. Maar van al die rode lampjes op m’n dashboard werd ik toch wel erg nerveus hoor
ikke schreef:Even bij Enschede de grens over en een baksteen op de gasplank.....
Ik schat toch echt in dat het in jouw geval letterlijk "rust roest" is.
Ipsilonka schreef:Toch heeft iedereen wel minder gereden toch dit jaar? Ik heb op mijn auto van 1.5 jaar oud nog maar 31.000 km staan. Voor het grootste deel van het jaar alleen maar 60 km per dag woon/werk verkeer. (supermarkt is lastig thuiswerken)
Morrie schreef:ikke schreef:Even bij Enschede de grens over en een baksteen op de gasplank.....
Ik schat toch echt in dat het in jouw geval letterlijk "rust roest" is.
Ik mag de grens niet over: heb geen negatieve pcr test/ ben nog niet gevaccineerd en ik durf sowieso niet harder dan 100 te rijden. Daarom ben ik zo blij met die adaptieve cc. Toen ik jonger was, zat ik nergens mee, maar nu ben ik overal bang voor, ik zie altijd overal gevaar
Dus zou eigenlijk ook niet weten wat we per jaar in totaal rijden. Morrie schreef:Nog niets van de garage gehoord en mijn man wilde niet bellen![]()
Ik heb wel stiekem al naar een andere auto zitten kijken, plotseling brandende rode lampjes is voor mij het signaal dat ik de auto niet meer kan vertrouwen
Is mijn eerste auto en nog steeds weinig kosten aan gehad qua kapotte dingen (op wat logische dingen na)
Morrie schreef:update over de XC60: er moet een nieuwe handrem in, daarvoor zoekt ie nu een tweedehandse (hij zit naast de Volvo dealer dus dat ging wel lukken zei ie) en de abs sensor is stuk, die is besteld.
Ik vind het wel typisch dat dit allemaal precies tegelijk stuk ging, op dezelfde dag ook nog.
De cruisecontrol deed het niet omdat de handrem kapot was, dan schakelt dat uit.
Ik heb die hele handrem nog nooit gebruikt, weet ook niet hoe het werkt, het is niet zo'n ding zoals vroeger dat je omhoog trekt, maar iets met een knop ergens. Maar om APK goedgekeurd te worden, moet dat ding het wel doen.
Gaat me een hoop geld kosten, vroeger was zo'n auto meteen exit, ik zal er nooit meer met plezier in rijden, zal altijd bang zijn dat er ineens weer lampjes gaan branden, maar nu rij ik toch bijna nooit meer en ik heb geen geld meer, dus moet ie maar blijven. We hebben de (veel oudere) V70 nog met bijna 5 ton op de teller, dus die kunnen we ook nog voor de caravan zetten als we ooit weer op vakantie zouden kunnen gaan.
die alle nieuwe auto's aan het licht letterlijk zijn poepje liet zien.
nooit een dag in de garage gestaan en nooit een dag me in de steek gelaten.
en volgende week een grote rit met 33 paardjes, dus dan komen er ook wel weer wat bij