Welke auto hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:30

Corona en minder kilometers is begrijpelijk hoor. Maar ookal werk je 100% thuis en laat je je boodschappen thuis bezorgen, dan rij je toch altijd nog wel eens naar vrienden/familie toe? Ik ben ondanks de maatregelen volledig legaal nog wel eens naar m'n ouders, broer, vrienden geweest. Al wonen die vlakbij en doe je dit 5 x in een heel jaar, dan nog tik je toch zo 100 km aan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:59

Ik heb niet per se minder gereden. Misschien zelfs wel meer. Naar [***] ga ik namelijk met de trein, maar nu wij beiden volledig vanuit huis werken gaan we 's avonds vaak nog even een stukje rijden. Dus dan maak je al meer km's dan wanneer ik alleen naar het station zou gaan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:00

mijn XC60 staat met storingen bij de garage, hij zou alleen voor APK gaan, maar onderweg kreeg ik een handrem storing en de cruise control doet het niet meer. Gelukkig is de Volvo garage naast de beun waar hij nu staat. Hij had geen idee wanneer ie klaar zou zijn, nou ja, ik heb hem pas 1 juni weer nodig.
Moet zeggen dat de rit naar de garage me 10 jaar van m'n leven heeft gekost, een jaar geen auto rijden, eist z'n tol.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:59

Ik heb ook echt niet minder gereden afgelopen jaar. Ik had in 11 maanden 15000 km gereden. Maar al mijn familie woont uit de buurt, ik ben nog naar Duitsland geweest, verhuisd en heel veel heen en weer rijden tussen 2 huizen. Dat tikt allemaal wel aan.
Ik heb mijn nieuwe auto nu een dikke maand en ook alweer 1100 km op de teller.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:24

Ipsilonka schreef:
Toch heeft iedereen wel minder gereden toch dit jaar? Ik heb op mijn auto van 1.5 jaar oud nog maar 31.000 km staan. Voor het grootste deel van het jaar alleen maar 60 km per dag woon/werk verkeer. (supermarkt is lastig thuiswerken 8-) )

Jazeker, ik rijd normaal zo'n 40.000 km per jaar. Ik heb sinds juli een nieuwe auto (Skoda Kodiaq, fijne auto overigens). Die staat nu pas op 12.000 km. Daarvan wel 2500 km vakantiekilometers.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:44

mijn XC60 kon wel eens hoog op de tranferlijst gekomen zijn, op weg naar de garage kwamen er alleen maar foutmeldingen bij: park assist, ABS, cruise control, parkeerrem...... de garageman begon al moeilijk te kijken en ik moest erop rekenen dat ie voorlopig niet opgehaald kan worden.... hij kwam alleen voor de APK.....
Ik heb geen geld voor dure reparaties......

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:09

Morrie schreef:
mijn XC60 kon wel eens hoog op de tranferlijst gekomen zijn, op weg naar de garage kwamen er alleen maar foutmeldingen bij: park assist, ABS, cruise control, parkeerrem...... de garageman begon al moeilijk te kijken en ik moest erop rekenen dat ie voorlopig niet opgehaald kan worden.... hij kwam alleen voor de APK.....

Dat is flink balen...

Hier juist flink meer gaan rijden tijdens de corona.. mijn werk gaat gewoon door kan ook niet vanuit huis werken(chauffeur/maaltijd bezorger warme maaltijden)
Ziekenhuis bezoeken enz gingen ook allemaal gewoon door

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:52

Morrie schreef:

Maar ik zou toch ook maar eens hele vervelende vragen gaan stellen als ie terug komt.

Kans is groot dat jouw auto gewoon last heeft van wat corrosie op de contacten en met gebruik gaat dat vaak weer weg.
Als er dus duur vervangen onderdelen op staan, zou ik de oude erbij eisen. Dikke kans dat die gewoon goed zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:04

Mijn man handelt dit af. Het is “zijn” garage. Ik vind het wel zuur dat ik een jaar amper gereden heb en nu deze ellende heb. Het begon met een achterlichtstoring. Ik geef een mep op die lichtunit en voila, alles deed het weer. Maar van al die rode lampjes op m’n dashboard werd ik toch wel erg nerveus hoor

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:48

Morrie schreef:
Mijn man handelt dit af. Het is “zijn” garage. Ik vind het wel zuur dat ik een jaar amper gereden heb en nu deze ellende heb. Het begon met een achterlichtstoring. Ik geef een mep op die lichtunit en voila, alles deed het weer. Maar van al die rode lampjes op m’n dashboard werd ik toch wel erg nerveus hoor

Even bij Enschede de grens over en een baksteen op de gasplank.....

Ik schat toch echt in dat het in jouw geval letterlijk "rust roest" is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:51

ikke schreef:

Ik mag de grens niet over: heb geen negatieve pcr test/ ben nog niet gevaccineerd en ik durf sowieso niet harder dan 100 te rijden. Daarom ben ik zo blij met die adaptieve cc. Toen ik jonger was, zat ik nergens mee, maar nu ben ik overal bang voor, ik zie altijd overal gevaar

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:30

Ipsilonka schreef:
Toch heeft iedereen wel minder gereden toch dit jaar? Ik heb op mijn auto van 1.5 jaar oud nog maar 31.000 km staan. Voor het grootste deel van het jaar alleen maar 60 km per dag woon/werk verkeer. (supermarkt is lastig thuiswerken 8-) )

Ik niet.
Ik moet gewoon werken. Corona of niet. Ik denk dat ik juist nog meer heb gereden dan voortgaande jaren. Ik rij sowieso voor werk alleen al 1000+- km per 4 weken. En dan komt mijn privé er nog bij. Mijn ouders wonen 35 km verderop, dus is ook al 70 km enkele rit. Ik zit per 4 weken op ongeveer 1500 km.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:29

Morrie schreef:
ikke schreef:

Ik mag de grens niet over: heb geen negatieve pcr test/ ben nog niet gevaccineerd en ik durf sowieso niet harder dan 100 te rijden. Daarom ben ik zo blij met die adaptieve cc. Toen ik jonger was, zat ik nergens mee, maar nu ben ik overal bang voor, ik zie altijd overal gevaar

Ik kan me goed voorstellen dat brandende lampjes niet bijdragen aan een veilig gevoel op de weg.
Naja, hopen dan dat misschien inderdaad om contactpuntjes gaat. Hoe meer electronica, hoe meer lampjes en vaak gaat het dan daarom.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:30

Jeetje, wat rijden sommige van jullie veel kilometers! Ik heb zelf afgelopen 1,5 jaar gestudeerd, nu veel thuis en had nog een aantal maanden ov.

Hoewel, nu ik dit type wordt het hier door 4 verdeeld. :o Dus zou eigenlijk ook niet weten wat we per jaar in totaal rijden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:52

Nog niets van de garage gehoord en mijn man wilde niet bellen :=
Ik heb wel stiekem al naar een andere auto zitten kijken, plotseling brandende rode lampjes is voor mij het signaal dat ik de auto niet meer kan vertrouwen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:14

Morrie schreef:
Nog niets van de garage gehoord en mijn man wilde niet bellen :=
Ik heb wel stiekem al naar een andere auto zitten kijken, plotseling brandende rode lampjes is voor mij het signaal dat ik de auto niet meer kan vertrouwen

Punt is, zijn die rode lampjes echt of fake. Heb je, bijvoorbeeld, alle vloeistoffen even gecontroleerd op niveau?

Ik kan bij de oude Saab gordels dragen tot ik een ons weeg, hij blijft zeiken over "fasten seatbelts" oftewel, daar is een contactje verrot.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:38

Ik breng de auto naar de garage voor apk en een beurt. De enige vloeistof die ik bijvul is de ruitensproeier.
Ik hoop morgen te horen wat er aan de hand is en wat het gaat kosten.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:51

Lege accu kan inderdaad zulke foutmeldingen geven Morrie, zou er een nieuwe accu inzetten.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:55

Hier een Aygo uit 2010 met inmiddels 180.000 km op de teller, rijd er vanwege mijn werk ongeveer 30.000km per jaar :+ Is mijn eerste auto en nog steeds weinig kosten aan gehad qua kapotte dingen (op wat logische dingen na)

Daarbij hebben we ivm gezinsuitbreiding nu een grotere auto erbij, elektrische VW ID4. Heerlijk bakbeest <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:18

Vw polo 6r 1.2 TDI, 2010 Comfortline, executive plus met winterpakket. Heerlijk bakkie maar toch hoop drama gehad. Als schadeauto gekocht in augustus 2018 met 169.000 km op de teller en toen een jaar in de ziektewet gegaan en nu heeft die 235.555 km op de teller. Normaal rijd ik ongeveer 40.000 in een jaar maar door ziekte en Corona is dat dus een stuk minder. Ik hou van m’n schatje maar soms heeft die echt kuren.
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:18

update over de XC60: er moet een nieuwe handrem in, daarvoor zoekt ie nu een tweedehandse (hij zit naast de Volvo dealer dus dat ging wel lukken zei ie) en de abs sensor is stuk, die is besteld.
Ik vind het wel typisch dat dit allemaal precies tegelijk stuk ging, op dezelfde dag ook nog.
De cruisecontrol deed het niet omdat de handrem kapot was, dan schakelt dat uit.
Ik heb die hele handrem nog nooit gebruikt, weet ook niet hoe het werkt, het is niet zo'n ding zoals vroeger dat je omhoog trekt, maar iets met een knop ergens. Maar om APK goedgekeurd te worden, moet dat ding het wel doen.
Gaat me een hoop geld kosten, vroeger was zo'n auto meteen exit, ik zal er nooit meer met plezier in rijden, zal altijd bang zijn dat er ineens weer lampjes gaan branden, maar nu rij ik toch bijna nooit meer en ik heb geen geld meer, dus moet ie maar blijven. We hebben de (veel oudere) V70 nog met bijna 5 ton op de teller, dus die kunnen we ook nog voor de caravan zetten als we ooit weer op vakantie zouden kunnen gaan.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:23

Morrie schreef:
update over de XC60: er moet een nieuwe handrem in, daarvoor zoekt ie nu een tweedehandse (hij zit naast de Volvo dealer dus dat ging wel lukken zei ie) en de abs sensor is stuk, die is besteld.
Ik vind het wel typisch dat dit allemaal precies tegelijk stuk ging, op dezelfde dag ook nog.
De cruisecontrol deed het niet omdat de handrem kapot was, dan schakelt dat uit.
Ik heb die hele handrem nog nooit gebruikt, weet ook niet hoe het werkt, het is niet zo'n ding zoals vroeger dat je omhoog trekt, maar iets met een knop ergens. Maar om APK goedgekeurd te worden, moet dat ding het wel doen.
Gaat me een hoop geld kosten, vroeger was zo'n auto meteen exit, ik zal er nooit meer met plezier in rijden, zal altijd bang zijn dat er ineens weer lampjes gaan branden, maar nu rij ik toch bijna nooit meer en ik heb geen geld meer, dus moet ie maar blijven. We hebben de (veel oudere) V70 nog met bijna 5 ton op de teller, dus die kunnen we ook nog voor de caravan zetten als we ooit weer op vakantie zouden kunnen gaan.

Morrie, wat balen. Ik herken wel dat wantrouwen van de auto na rode lampjes. Maar als het opgelost wordt, mag je er van uit gaan dat die storing niet meer terug komt lijkt me.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:59

nee die storing niet, maar de eerste keer dat mijn man de auto mee nam van de week, stond er weer een andere storingsmelding :roll:
Ik ben er wel klaar mee, nu hoef ik nergens heen voorlopig, maar ik zal niet meer met vertrouwen in deze auto stappen.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:02

ik had al eerste autotje een fantastische audi a4 van 2007, <3 die alle nieuwe auto's aan het licht letterlijk zijn poepje liet zien. 8-) nooit een dag in de garage gestaan en nooit een dag me in de steek gelaten.
helaaas werd mijn bakkie echt te klein, onze hond moest altijd tussen mijn 2 kindjes inzitten wat voor hun kleren niet zo fijn was :(
dus 6 maanden geleden hem te koop gezet met een heel pijnlijk hartje en voor een groter modelletje gegaan.

Nu heb ik een BMW 318D break, iets minder snel weg bij groen licht, maar nog steeds sportief genoeg om mijn uitlaatklep te kunnen zijn *\o/*

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:18

Nu mijn paardje weer uit winterstalling is, rij ik er weer veel mee, vorig jaar van 11-6 tot 7-11 4000 Miles gereden.. En nu zit ik in 4 weken ook al weer op 600 Miles.. Maar het is dan ook een genot om er mee te rijden om het rijden... :) en volgende week een grote rit met 33 paardjes, dus dan komen er ook wel weer wat bij :D