Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Steffi4 schreef:Mannen besnijdenis wordt steeds vaker (medisch) toegepast bij westerse jongetjes ook hoor, door ontsteking etc, is veel hygienischer...hoe kleiner het kind hoe minder last, ik ken genoeg baby's/kindjes die daar niets van gemerkt hebben, gebeurt ook gewoon op een verantwoorde manier he? Daar is echt niets ernstig aan.
Vrouwen besnijdenis gebeurt inderdaad ook, helaas. maar dat heeft echt 0,0 met islam te maken en is wereldwijd gezien echt een uitzondering, snap dan ook niet echt waarom dit er bij gehaald moet worden behalve voor sensatie...
CharleyT schreef:Magrathea schreef:Echt? Nou ja dan verschillen we daarin. Mijn badkleding kan je misschien mijn kledingsmaak aan afzien maar mijn persoonlijkheid? Mwoah
Dat betwijfel ik, heel je garderobe zegt iets over je persoonlijkheid, dus ook je badkleding.
dat ik oubollig ben ofzo? Magrathea schreef:Ja he. Sommige mensen is kleding gewoon niet zo belangrijk voor. En ik vraag me af wat iemand voor persoonlijkheidstrekken zou aflezen aan mijn liefde voor jaren 50 jurkendat ik oubollig ben ofzo?
DeMolenhoek schreef:Ik denk dat jullie persoonlijkheid verwarren met karakter. Want uiterlijk is zeker wel een onderdeel van persoonlijkheid.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Persoonlijkheid
Katyatje schreef:Wat stoort hem nu precies aan die bikini? Andere mannen die kijken, gewoon te veel bloot, ... Als je wilt dat hij 'hierover raakt' (want dat zou ik willen) zul je denk ik wel wat dieper moeten graven. Want met 'als je het per se wil dragen doe dan maar' ben je natuurlijk niet veel
DeMolenhoek schreef:Je snapt mijn punt totaal niet. Gespleten persoonlijkheid, kom op. Ik heb het nergens over beoordelen op uiterlijk. Wel over eigen keus in vrije tijd.
Steffi4 schreef:Mannen besnijdenis wordt steeds vaker (medisch) toegepast bij westerse jongetjes ook hoor, door ontsteking etc, is veel hygienischer...hoe kleiner het kind hoe minder last, ik ken genoeg baby's/kindjes die daar niets van gemerkt hebben, gebeurt ook gewoon op een verantwoorde manier he? Daar is echt niets ernstig aan.
Vrouwen besnijdenis gebeurt inderdaad ook, helaas. maar dat heeft echt 0,0 met islam te maken en is wereldwijd gezien echt een uitzondering, snap dan ook niet echt waarom dit er bij gehaald moet worden behalve voor sensatie...
anjali schreef:In dit soort culturen is vaak geen vrije partnerkeuze maar wordt men uitgehuwelijkt door de familie.Die mannen hebben dan misschien wel een relatie met een Westerse vrouw maar de familie heeft dan ineens een vrouwtje uit hun eigen cultuur voor hem.Ik zeg niet dat zoiets hier ook zou kunnen gebeuren want ik ken die mensen niet uiteraard.Maar het blijft een punt om rekening mee te houden.Trouw je wel met een Moslim dan wordt meestal van je verwacht dat je je tot zijn geloof bekeert. Westerse mannen die met een Moslimvrouw zouden willen trouwen krijgen nog veel grotere problemen,zij moeten zich zelfs laten besnijden!De vrije en vrijblijvende omgang tussen man en vrouw die in het Westen gemeengoed is geworden kent men daar niet.
CharleyT schreef:Steffi4 schreef:Mannen besnijdenis wordt steeds vaker (medisch) toegepast bij westerse jongetjes ook hoor, door ontsteking etc, is veel hygienischer...hoe kleiner het kind hoe minder last, ik ken genoeg baby's/kindjes die daar niets van gemerkt hebben, gebeurt ook gewoon op een verantwoorde manier he? Daar is echt niets ernstig aan.
Praat me ffies bij, ik zie de combinatie oorontsteking, besnijdenis, hygienischer niet.
) waar hij graag aan vast wil houden, maar die misschien niet bij onze cultuur passen, of komen ze voort uit zijn verleden, en wil hij zich in principe wel aanpassen maar klopt zijn gevoel gewoon nog niet helemaal met de nieuwe normen en waarden die hij zich nu eigen moet maken?superpony schreef:DeMolenhoek schreef:Je snapt mijn punt totaal niet. Gespleten persoonlijkheid, kom op. Ik heb het nergens over beoordelen op uiterlijk. Wel over eigen keus in vrije tijd.
Ik snap het wel.
Jij snapt alleen niet dat mensen elkaar de hele dag beoordelen en je niet weet waarom iemand iets draagt op dat moment dat jij iemand tegenkomt. Dat zegt 0,0 over iemands persoonlijkheid, omdat je de reden niet weet.
Ik heb sexwerkers als klant gehad die er keurig bij liepen en artsen in jogging broek die ook echt niet fris waren......Dan bracht ik meer tijd met iemand door, dus leerde iemand "kennen" maar aan uiterlijk zie je niks.
En je weet niet of iemand aan het werk is of in zijn vrije tijd.
Mensen oordelen gewoon, altijd......
En ja, veel mensen worden beinvloed door de omgeving. Er zijn maar heel weinig mensen die echt hun eigen smaak 100% volgen.