Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steffi4

Re: Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:47

Mannen besnijdenis wordt steeds vaker (medisch) toegepast bij westerse jongetjes ook hoor, door ontsteking etc, is veel hygienischer...hoe kleiner het kind hoe minder last, ik ken genoeg baby's/kindjes die daar niets van gemerkt hebben, gebeurt ook gewoon op een verantwoorde manier he? Daar is echt niets ernstig aan.

Vrouwen besnijdenis gebeurt inderdaad ook, helaas. maar dat heeft echt 0,0 met islam te maken en is wereldwijd gezien echt een uitzondering, snap dan ook niet echt waarom dit er bij gehaald moet worden behalve voor sensatie...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:50

Een vriend van mij is afrikaans, het rijke deel en gewoon gestudeerd enzo.
Maar hij is ook besneden, dat was heel gewoon.
En inderdaad in het ziekenhuis op jonge leeftijd en hij weet er niks meer van.
En ja dat weet ik want we gingen naar de sauna, en toen moest hij toch eerst wat vertellen voordat ik zou schrikken.
Nou ik heb een trauma hoor. Nee gein.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:54

Steffi4 schreef:
Mannen besnijdenis wordt steeds vaker (medisch) toegepast bij westerse jongetjes ook hoor, door ontsteking etc, is veel hygienischer...hoe kleiner het kind hoe minder last, ik ken genoeg baby's/kindjes die daar niets van gemerkt hebben, gebeurt ook gewoon op een verantwoorde manier he? Daar is echt niets ernstig aan.

Vrouwen besnijdenis gebeurt inderdaad ook, helaas. maar dat heeft echt 0,0 met islam te maken en is wereldwijd gezien echt een uitzondering, snap dan ook niet echt waarom dit er bij gehaald moet worden behalve voor sensatie...

Niet voor sensatie maar voor waarschuwing.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:59

Compleet ongepast, anjali, compleet ongepast.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:59

Hmm. Als je zelf al niet zo'n bikini-mens bent, maakt het dat natuurlijker al makkelijker.
Maar, stel dat je bijvoorbeeld over een jaar (ik zeg maar wat) zou afvallen, waardoor je een figuur krijgt waar je je wel mee in bikini wil/durft vertonen.. Wat dan?

Mijn haren zouden er recht van overeind komen, als mijn vriend zich op die manier zou gaan moeien in mijn kleding-keuze. Natuurlijk is een relatie geven en nemen, en wij geven hier thuis ook wel eens commentaar op een kledingstuk, maar dan eerder in de aard van "die kleur staat je niet" "die trui zit als een zak om je lijf" "in die schoenen wil ik nog niet dood gevonden worden". Nooit "ik wil niet dat je dat of dat draagt omdat het te bloot is" oid.

Ik ben zelf wel een gulden-middenweg-er, zonder het vriendje erbij is mijn shortje net iets langer dan wanneer hij er wel bij is. Maar dat is mijn eigen keuze, dat is niet op zijn vraag.

Mijn ex was wél zo. Ik kon nog geen normale jeansbroek aandoen of hij liep al te zeuren. En dan bedoel ik echt een normale jeans, geen short oid.
Waar stopt die inmenging? Als hij enkel en alleen moeilijk doet over een bikini, en jij die sowieso al niet graag draagt, is er niet echt een probleem. Maar als hij volgende week over je make up gaat zeuren, en volgende maand over je haardracht, waar/wanneer houdt het dan op?

Je wilt niet constant in gevecht hoeven gaan over zulke (of andere dingen). Jij bent een Westerse vrouw, hij kiest ervoor om met jou een relatie aan te gaan - net zoals jij ervoor kiest een relatie aan te gaan met een moslim-man. Jullie gaan dus tegen zulke zaken blijven aanlopen. Super goed dat jullie hierover kunnen praten, maar doe niks waar je je niet goed bij voelt. En als je "toegeeft" (omdat je je toch al niet zo heel happy voelt in een bikini) geef dan ook aan dat je dit niet enkel voor hem doet, maar ook voor/uit jezelf.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:36

Moderatoropmerking:
Zojuist zijn er een aantal berichten verwijderd om de toon er van richting bepaald bevolkingsgroepen en rechtstreekse reacties hier op.

We willen jullie verzoek om er op te letten dat posts in ieder geval neutraal van toon geformuleerd zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:39

CharleyT schreef:
Magrathea schreef:
Echt? Nou ja dan verschillen we daarin. Mijn badkleding kan je misschien mijn kledingsmaak aan afzien maar mijn persoonlijkheid? Mwoah :D

Dat betwijfel ik, heel je garderobe zegt iets over je persoonlijkheid, dus ook je badkleding.

Ben ik het niet geheel mee eens.

Het zegt iets over mijn persoonlijkheid welke keuzes ik maak. Maar wat mijn persoonlijkheid is, kan je niet aflezen aan mijn kleding keuze.

Daarbij hangt het echt af van de situatie of mijn bui. En je kan denken aan dingen zoals budget.Ik kan iets mooi vinden, maar te duur omdat ik het bijv te weinig ga dragen.
Of ik vind iets hartstikke mooi, maar heb het niet nodig of vindt het een ander beter staan.

Ja, dat kan wat zeggen over mijn persoonlijkheid, maar dat weet je niet als je me ziet. Als je me gaat beoordelen op de kleding die ik aan heb, weet je niks. Je wete de achterliggende gedachte niet en ook niet wat ik aantrek naar een feestje of als ik boodschappen doe etc.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:51

Ja he. Sommige mensen is kleding gewoon niet zo belangrijk voor. En ik vraag me af wat iemand voor persoonlijkheidstrekken zou aflezen aan mijn liefde voor jaren 50 jurken :') dat ik oubollig ben ofzo?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:54

Magrathea schreef:
Ja he. Sommige mensen is kleding gewoon niet zo belangrijk voor. En ik vraag me af wat iemand voor persoonlijkheidstrekken zou aflezen aan mijn liefde voor jaren 50 jurken :') dat ik oubollig ben ofzo?

Haha.

Als ik 1 ding heb geleerd in het leven, is dat je mensen juist totaal niet kan inschatten op hun uiterlijk, dus ook kleding.

Als ik in paarden kloffie rondloop, weet je echt niet wat ik in mn kast heb. Daarbij zijn er echt wel dingen die ik leuk vindt, maar bijv niet bij mijn figuur passen. Niet dat ik me schaam or whatever, maar ik vind die kleding dan niet mooi uitkomen.

En daarbij je kan niet alles hebben. Als ik winkel, maak ik toch keuzes. En o ja, als mijn man mee is, helpt hij kiezen. Graag zelfs, anders koop ik vaak niks of twijfel veel te lang. Maar dat zie je ook niet aan me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:05

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:07

DeMolenhoek schreef:
Ik denk dat jullie persoonlijkheid verwarren met karakter. Want uiterlijk is zeker wel een onderdeel van persoonlijkheid.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Persoonlijkheid

Ik verwar het niet en ga daar al op in. Maar uiterlijk zegt over beiden niet altijd wat.

Je kan namelijk niet zien hoe ik tot een besluit ben gekomen om iets te dragen. Je weet de achterliggende gedachte niet.
Mensen hebben bijv een budget, bepaald emaat etc.

Buiten dat; als ik in mn paarden kloffie rondloop, weet je ook niet wat ik verder in mn kast heb. Ik draag met boodschappen doen ook weer wat anders dan met een feestje en dan ligt het er ook weer aan wat voor feestje.

Dan kan je op dat moment denken dat iemand een bepaalde persoonlijkheid heeft, maar dan zou ik een behoorlijk gespleten persoonlijkheid hebben.

En zeker paarden mensen.........Ik herken mensen niet eens in hun gewone kleding.

En wat dacht je van mensen die verplicht netjes gekleed gaan naar hun werk? Die kom je tegen en ga je daarop beoordelen?? Veel komen thuis, trekken alles uit en stappen in een jogging broek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:27

Je snapt mijn punt totaal niet. Gespleten persoonlijkheid, kom op. Ik heb het nergens over beoordelen op uiterlijk. Wel over eigen keus in vrije tijd.

Winged
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:28

*knip*
Katyatje schreef:
Wat stoort hem nu precies aan die bikini? Andere mannen die kijken, gewoon te veel bloot, ... Als je wilt dat hij 'hierover raakt' (want dat zou ik willen) zul je denk ik wel wat dieper moeten graven. Want met 'als je het per se wil dragen doe dan maar' ben je natuurlijk niet veel :)

Dit inderdaad. Zoals ik ook al vroeg 'als je beschut gaat zonnen, is dat dan ok?'

Ik vind het mooi dat er naar een compromis wordt gezocht waar jullie je beiden in kunnen vinden. Maar om het gehele plaatje te zien is die bovenstaande vraag best essentieel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:31

DeMolenhoek schreef:
Je snapt mijn punt totaal niet. Gespleten persoonlijkheid, kom op. Ik heb het nergens over beoordelen op uiterlijk. Wel over eigen keus in vrije tijd.

Ik snap het wel.

Jij snapt alleen niet dat mensen elkaar de hele dag beoordelen en je niet weet waarom iemand iets draagt op dat moment dat jij iemand tegenkomt. Dat zegt 0,0 over iemands persoonlijkheid, omdat je de reden niet weet.

Ik heb sexwerkers als klant gehad die er keurig bij liepen en artsen in jogging broek die ook echt niet fris waren......Dan bracht ik meer tijd met iemand door, dus leerde iemand "kennen" maar aan uiterlijk zie je niks.
En je weet niet of iemand aan het werk is of in zijn vrije tijd.

Mensen oordelen gewoon, altijd......

En ja, veel mensen worden beinvloed door de omgeving. Er zijn maar heel weinig mensen die echt hun eigen smaak 100% volgen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:38

Steffi4 schreef:

Praat me ffies bij, ik zie de combinatie oorontsteking, besnijdenis, hygienischer niet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:41

anjali schreef:
In dit soort culturen is vaak geen vrije partnerkeuze maar wordt men uitgehuwelijkt door de familie.Die mannen hebben dan misschien wel een relatie met een Westerse vrouw maar de familie heeft dan ineens een vrouwtje uit hun eigen cultuur voor hem.Ik zeg niet dat zoiets hier ook zou kunnen gebeuren want ik ken die mensen niet uiteraard.Maar het blijft een punt om rekening mee te houden.Trouw je wel met een Moslim dan wordt meestal van je verwacht dat je je tot zijn geloof bekeert. Westerse mannen die met een Moslimvrouw zouden willen trouwen krijgen nog veel grotere problemen,zij moeten zich zelfs laten besnijden!De vrije en vrijblijvende omgang tussen man en vrouw die in het Westen gemeengoed is geworden kent men daar niet.

Wat een verdrietige ongenuanceerde uitspraken doe je. En dan ook nog bestaande uit veel aannames. Schiet TS niet veel mee op denk ik.
update:

Oeps oeps oeps, heel verkeerd gelezen, Mijn fout, niks geen oorontsteking :):)
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 18-05-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:42

CharleyT schreef:
Steffi4 schreef:

Praat me ffies bij, ik zie de combinatie oorontsteking, besnijdenis, hygienischer niet.

Er staat "door ontsteking", niet oorontsteking :))

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:13

Ik heb niet het hele topic gelezen, want mijn nekharen stonden na de eerste pagina al overeind van alle vooroordelen.

Die man heeft zijn hele leven te horen gekregen en gewoond in een cultuur waarbij, als je je als vrouw zo kleed, je beschikt over bepaalde ongewenste eigenschappen. Zoals losbandigheid. Niet heel anders dan hoe wij kijken naar vrouwen die met burka en al de zee in gaan. Dat is vast zo'n zielige uitgehuwelijkte onderdrukte vrouw die alleen kinderen mag krijgen en het huishouden mag doen. Dus je kunt je afvragen, waarom voelt hij zich er niet prettig bij?

We nemen nu met z'n allen aan dat dat is omdat hij niet wil dat andere mannen zijn vrouw zien omdat ze van hem is. Dat hij jaloers is of bezitterig, controlerend en dat dit een opstapje is naar de hoofddoek of de burka. Maar, misschien voelt hij zich er niet prettig bij omdat hij niet wil dat andere mensen negatieve dingen denken over de TS. Bepaalde eigenschappen aan haar koppelen die niet alleen onterecht zijn, maar die ook nog eens op hem (en zijn familie) reflecteren.

Dat is hier in Nederland niet zo, maar dat is rationeel. Dat rationele gegeven veranderd niet ineens zijn gevoel wat al zijn hele leven bevestigd wordt. Dat blijkt ook wel een beetje uit zijn reactie van TS dat je al van kinds af aan in een bikini loopt en dat er niks aanstootgevends aan is. Zo had ie het nog niet bekeken, want idd, zijn referentiekader is heel anders.

Ik zou dus uitzoeken waar dit gevoel vandaan komt. En van daaruit besluiten of je een compromis wil maken. Of misschien moet hij een compromis maken en proberen eraan te wennen.

Hebben bepaalde dingen te maken met zijn eigen normen en waarden (en daarmee bedoel ik niet perse de cultureel geindoctrineerde normen en waarden, hoewel dat ook best zijn eigen normen en waarden kunnen zijn. Snap je het nog? :')) waar hij graag aan vast wil houden, maar die misschien niet bij onze cultuur passen, of komen ze voort uit zijn verleden, en wil hij zich in principe wel aanpassen maar klopt zijn gevoel gewoon nog niet helemaal met de nieuwe normen en waarden die hij zich nu eigen moet maken?

Als het de eerste is, dat ga je niet zomaar veranderen en dan is het aan jou of jij daarmee uit de voeten kan. Is het het tweede, dan is het denk ik heel belangrijk om goed te blijven uitleggen hoe bepaalde dingen voor ons werken. Niet alleen schreeuwen, ja maar hier is dat normaal dus ik doe het lekker toch! Maar idd uitleggen dat het hier niks met losbandigheid oid te maken heeft. Dat andere mensen je er niet om veroordelen, laat staat je man of je familie. Etc. Hoe wij die dingen zien, en bespreken hoe dat in zijn cultuur gaat. Kijken of je misschien eerst naar middenweg kan als tussenstapje. Zoiets.

Succes in elk geval! Hij moet een hoop voor zijn kiezen hebben gehad. De stap naar Nederland is echt niet makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:43

superpony schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik snap het wel.

Jij snapt alleen niet dat mensen elkaar de hele dag beoordelen en je niet weet waarom iemand iets draagt op dat moment dat jij iemand tegenkomt. Dat zegt 0,0 over iemands persoonlijkheid, omdat je de reden niet weet.

Ik heb sexwerkers als klant gehad die er keurig bij liepen en artsen in jogging broek die ook echt niet fris waren......Dan bracht ik meer tijd met iemand door, dus leerde iemand "kennen" maar aan uiterlijk zie je niks.
En je weet niet of iemand aan het werk is of in zijn vrije tijd.

Mensen oordelen gewoon, altijd......

En ja, veel mensen worden beinvloed door de omgeving. Er zijn maar heel weinig mensen die echt hun eigen smaak 100% volgen.

Ik snap dat wel. Maar dat is ook mijn punt niet. Mijn punt is net dat iedereen vrije keus heeft en dat is onderdeel van persoonlijkheid. Dat klopt toch? Ja? Ik begin nergens over oordelen over iemand op vlak van uiterlijk. Want dat gebeurt, dat klopt. Maar daar heb ik het niet over. Dat die dokter in zijn vrije tijd een jogging draagt is zijn keus. Dat die sekswerker is keurig bij loopt in haar vrije tijd is ook een keus. Net zoals dat ts in haar vrije tijd de keus mag maken te dragen wat zij wil. Of dit rood, zwart, bikini, tankini, doorzichtig of what ever is is haar keus. Beïnvloed door haar persoonlijkheid. Zal het mij een worst wezen hoe mensen daar over oordelen. Daar gaat het toch totaal niet over? Daar ben ik zelfs helemaal niet over begonnen.

Ik ga het hier bij laten.

F_T
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:19

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:44

Het grappige is.. Ik ben van 1972 en manlief van 1968 en onze moeders lagen echt niet topless in de tuin.
Echt niet dat ze met ons onder douche gingen.
Mijn man heeft zijn moeder/vader zelfs nooit in hun ondergoed gezien, laat staan bloter.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:30

Mijn man is van 1972, zijn moeder van 1951. Ik denk ook niet dat hij zijn moeder ooit bloot heeft gezien. Ik ben van 1978 en mijn moeder van 1950, maar mijn moeder maakte het echt niet uit. Ze ging niet in haar blootje van de badkamer naar de slaapkamer, maar dat komt omdat ze dan door de woonkamer moest en ze dan voor het raam aan de straat liep ;)

Dus dat is heel wisselend inderdaad ook binnen culturen en dat hoeft niet eens per se tijdsgebonden te zijn. Mijn man en ik doen er ook niet moeilijk over, onze oudste dochter (17) vindt dat prima maar zal zelf altijd iets aantrekken, de jongste (bijna 14) boeit het allemaal ook echt niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:24

Dat zegt helemaal niks; ik ben van 1974, mijn ouders van 1943 en 1939. Mijn oma van moeders kant was van 1912. Mijn moeders kant was de "nette" kant, maar ik heb zowel mijn ouders als mijn oma naakt gezien, met iedereen gedoucht en in bad gezeten. En mijn oma was echt type; pakje, hoedje, keurig gekapt etc.

Mijn man is van 1972, ouders van 1948 en 1953, oma; 1932. Hij heeft zijn moeder alleen uit nood naakt gezien.

Allemaal Amsterdammers, maar uit compleet tegenovergestelde buurten en omgeving. De verschillen kunnen niet groter zeg maar. ( hebben we het over het oude Amsterdam )

Maar mijn man heeft echt geen moeite met bloot.

Ik vind ook wel dat er een groot verschil is tussen bloot op bepaalde plekken of uitdagend zijn. Mijn oma was dus naakt in bad, maar zal zich nooit uitdagend hebben gekleed en zijn moeder en oma weer wel.

Wat iemand uit een andere cultuur misschien nog moet leren is dat het op ene strand gewoon normaal is.
In principe valt op wat afwijkend is en het went met de tijd vast wel wat normaal is.

De bikini is voor op het strand en heeft daar een soort functie.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:16

Ik denk dat mensen uit het westen (toentertijd) toch wat meer vooruitstrevend daar in waren dan bij ons op de Veluwe.
Zelfs nu nog zijn er genoeg mensen daar die echt geen bikini of en topje met spaghettibandjes zullen aantrekken.

Ikzelf trek ook geen bikini aan, maar ik heb echt niet het idee dat ik opval in mijn badpak met evt strandjurkje erover.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:21

Dat idee heb ik ook vaak. Maar binnen Amsterdam waren vroeger echt grote verschillen per buurt en wijk. Dat zien wij binnen onze familie behoorlijk. Dat hoor je ook een beetje aan het accent bijvoorbeeld.

Het andere is dat Amsterdammers erg veel naar Zandvoort gingen, dus een vrij grote kustplaats. Ik hoor van een ander deel van de familie dat zij veel meer aan meertjes zaten bijv en dan met bekenden....( vroeger dus )

Maar tegenwoordig zie ik ook mensen uit dorpen die behoorlijk uitdagend gekleed gaan.

Verschillen heb je overigens overal. Onze zoon zat in Emmen op de middelbare op een bepaald niveau en daar was de kleding anders dan hij gewend was in Almere daarvoor. Toen veranderde hij binnen Emmen van school vanwege Loot status en was de kleding weer totaal anders. Ook de sfeer in de klas, de aanpak van leraren etc. Waar de ene school echt niet veel slechter was dan de andere.

Soms kan je de vinger er net niet op leggen. Misschien toch; soort zoekt soort...... Niet negatief bedoeld, maar wel het kudde gedrag van de mensen. Als de 1 iets durft, volgt de rest soms ook.