De noodwet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:07

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:
Staat er letterlijk dat je iemand geen hulp mag bieden? Dat geloof ik niet. Ik denk dat zorgplicht daarboven staat.
Niemand die jou gaat beboeten als je iemand op straat reanimeert gok ik zo

Sterker nog, het is weer toegestaan om te reanimeren inclusief mond op mond beademing.

jezus je gaat toch zowizo reanimeren als iemand voor je neer donderd.
mond op mond is niet verplicht helpt wel.. en godzijdank heb je tegenwoordig overal wel zoń apperaat hangen ( heb nu al paar jaar cursus gehad maar ben nu toch even de naam kwijt)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:12

ImkeTarek schreef:
[ [url=m/Qkrf0H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zag deze vandaag op Facebook
Delen graag :)

Delen?
Het staat op FB dus het is waar?

Dit is paniekzaaierij. En niet alles is waar

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:13

Als ik iemand in de problemen tegen kom dan ga ik sowieso niet eerst bedenken of het mag. Als daar dan serieus iemand vind dat daar een boete voor gegeven moet worden dan zijn we als maatschappij echt veel te diep gezonken.

Magrathea

Re: De noodwet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:30

Dat is dus ook niet zo :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:34

Nee, sterker nog, je bent verplicht eerste hulp te verlenen, en dat wordt helemaal niet anders door de noodwet :')
Maar indianenverhalen gaan altijd een beetje een eigen leven leiden.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:36

Ik denk ook wel echt dat het wat genuanceerder is dan wat dit plaatje zegt, ik twijfelde om het te delen..

Maar in grote lijnen is dit wel waar en geeft het ook de mogelijkheden wat we er tegen kunnen doen aan (de protesten en petities)

Een vriendin van mij had eerder deze week nog niks over deze spoedwet gehoord.. En ik vind het wel belangrijk dat mensen hiervan afweten!
Want hoe je het ook went of keert, deze wet gaat te ver (vind ik)! En ik vind het dus wel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen hier vanaf weten.

Sorry, had dit direct bij het plaatje moeten zeggen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:46

ImkeTarek schreef:
Ik denk ook wel echt dat het wat genuanceerder is dan wat dit plaatje zegt, ik twijfelde om het te delen..

Maar in grote lijnen is dit wel waar en geeft het ook de mogelijkheden wat we er tegen kunnen doen aan (de protesten en petities)

Een vriendin van mij had eerder deze week nog niks over deze spoedwet gehoord.. En ik vind het wel belangrijk dat mensen hiervan afweten!
Want hoe je het ook went of keert, deze wet gaat te ver (vind ik)! En ik vind het dus wel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen hier vanaf weten.

Sorry, had dit direct bij het plaatje moeten zeggen...

Heb je eigenlijk het wetsvoorstel wel gelezen?

Hoe kom je er dan bij dat dat plaatje in grote lijnen klopt? Er kloppen meer dingen niet dan wel, en staan zeer ongenuanceerd beschreven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:54

Of het plaatje wel of niet klopt, ik denk dat het wel mensen in actie krijgt om zich in ieder geval te verdiepen in de wet. Of op zijn minst uit te spreken er tegen. Want hoe je het of went of keert, de wet zoals hij nu in concept is, is gewoon echt heel erg verregaand en imo ook gewoon niet oke.

Dan kan de inhoud van het plaatje er hoog over zijn of niet genuanceerd, het heeft wel een groot bereik. Waardoor meer mensen op de hoogte zijn van de plannen dan mogelijk zonder.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:01

Berdien schreef:
Of het plaatje wel of niet klopt, ik denk dat het wel mensen in actie krijgt om zich in ieder geval te verdiepen in de wet. Of op zijn minst uit te spreken er tegen. Want hoe je het of went of keert, de wet zoals hij nu in concept is, is gewoon echt heel erg verregaand en imo ook gewoon niet oke.

Dan kan de inhoud van het plaatje er hoog over zijn of niet genuanceerd, het heeft wel een groot bereik. Waardoor meer mensen op de hoogte zijn van de plannen dan mogelijk zonder.

Heb ik wel liever een accuraat plaatje. Want zoals je ziet gaat heus niet iedereen het wetsvoorstel daadwerkelijk lezen. Social media gaat niet zo goed op genuanceerde berichten :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:05

Tuurlijk, ik ook. Maar nu krijg je tenminste wel mensen in beweging. Dat liever dan dat er helemaal niets naar buiten wordt gebracht. Mooiste is natuurlijk gewoon kloppende informatie en mensen die uit zichzelf de wet gaan lezen maar dat was en is een utopie vrees ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:14

De beweging die ik vooral zie is schreeuwen dat dit toch echt niet kan, iedereen oproepen om te protesteren, maar niemand weet precies waartegen :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:15

Magrathea schreef:
Berdien schreef:

Heb ik wel liever een accuraat plaatje. Want zoals je ziet gaat heus niet iedereen het wetsvoorstel daadwerkelijk lezen. Social media gaat niet zo goed op genuanceerde berichten :+

Ik ook, zulke plaatjes zijn makkelijk weg te zetten als fake news met alle gevolgen van dien.
Wetstaal lezen is moeilijk en daarmee onaantrekkelijk, een simpele uitleg is echt niet verkeerd, maar dan moet het wel kloppen.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:16

Berdien schreef:

Dat is idd wat ik probeerde te zeggen.
Een fatsoenlijk nederlands bericht schrijven terwijl ik aan het kletsen ben met mijn engelse vriend en schoonvader is niet zo makkelijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:16

verootjoo schreef:
De beweging die ik vooral zie is schreeuwen dat dit toch echt niet kan, iedereen oproepen om te protesteren, maar niemand weet precies waartegen :')

Pcies dat..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:26

Berdien schreef:

Waarom zou je leugens vertellen om de mensen in beweging te krijgen, als de waarheid voldoende zou moeten zijn? Dan moet je je echt af gaan vragen wat ze met die leugens willen bereiken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:32

Karl66 schreef:
Waarom zou je leugens vertellen om de mensen in beweging te krijgen, als de waarheid voldoende zou moeten zijn? Dan moet je je echt af gaan vragen wat ze met die leugens willen bereiken.

Dat vraag ik me dan weer heel vaak af bij al die anti boeren aanhangers en sites.
Dat hangt ook met leugens en foto's zelfs uit het buitenland aan elkaar.
Toch blijkt dat nodig te zijn wil je een standpunt maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:59

_Penotti schreef:
Karl66 schreef:

Dat vraag ik me dan weer heel vaak af bij al die anti boeren aanhangers en sites.
Dat hangt ook met leugens en foto's zelfs uit het buitenland aan elkaar.
Toch blijkt dat nodig te zijn wil je een standpunt maken.

Dat is geen standpunt maken, dat is een verkeerd beeld neerzetten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:08

Shadow0 schreef:
Het is echt belangrijk om de wetteksten wel te lezen en niet te snel te denken dat het vast wel genuanceerder zal zijn. Want wetten kunnen na verloop van tijd veel verder blijken te gaan dan iedereen dacht.

Het is net zo belangrijk om de wetteksten wel te lezen en niet alleen af te gaan op negatieve berichten op social media. Want veel tegenstanders hebben het helemaal niet gelezen, zo lijkt het.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:33

Marie_Anne schreef:
Shadow0 schreef:
Het is echt belangrijk om de wetteksten wel te lezen en niet te snel te denken dat het vast wel genuanceerder zal zijn. Want wetten kunnen na verloop van tijd veel verder blijken te gaan dan iedereen dacht.

Het is net zo belangrijk om de wetteksten wel te lezen en niet alleen af te gaan op negatieve berichten op social media. Want veel tegenstanders hebben het helemaal niet gelezen, zo lijkt het.

Ik wel (grotendeels toch) en ik ben nog steeds tegen :D telt dat ook?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:57

Magrathea schreef:
Dat is dus ook niet zo :=

In feite was dat wel zo met de auto regels en met de afstand regels. Zelfs met potentiele boetes zou ik echt niet twijfwlen om iemand even naar de eerste hulp te brengen.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:04

Voor mij is het het belangrijkste aan deze wet dat de tweede kamer niet meer mee beslist, en daardoor niet democratisch is. Alleen al daarom ben ik tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:57

Magrathea schreef:
Marie_Anne schreef:

Ik wel (grotendeels toch) en ik ben nog steeds tegen :D telt dat ook?

Ik zeg veel, niet alle :P .

Ik ben zelf ook niet heel enthousiast hoor, en wil me er nog wat meer in verdiepen. Maar het viel me eerder op dat sommige mensen heel fel tegen zijn en daar heel grote woorden voor gebruiken, dat die dingen zeggen die er echt niet in staan. Ik heb dan toch sterk de indruk dat ze het helemaal niet gelezen hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:12

O dat klopt inderdaad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 07:33

Ik heb het ook niet helemaal gelezen ( de wettekst) maar zelfs met gezond verstand kun je toch wel bedenken dat niet alles wat op dat plaatje staat klopt? Ik wilde hem ook delen tot ik hem helemaal gelezen had.

Ik vind het goed nieuws dat de invoering van de wet is uitgesteld. Laten ze er maar heel kritisch naar kijken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:37

ImkeTarek schreef:
[ [url=m/Qkrf0H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zag deze vandaag op Facebook
Delen graag :)

Waarom iets delen waarvan je de betrouwbaarheid en de bron niet weet? Heb jij het opgesteld? Zelf uit de wet gehaald? Verwijs eens naar de plekken van de aankomende wet waar dit staat? Heb je het geverifieerd?