Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:20

Janine1990 schreef:
Horen jullie trouwens ook veel mensen om je heen die zo achteraf het idee hebben het ook al te hebben gehad? Zij het in zeer lichte mate?

Van voor het eerste geval in NL?

Ik heb vanaf december 3x verkoudheid, koorts en hoofdpijn gehad. Steeds voor 2 weken met nog een weekje nasleep. Half februari was de laatste keer.

Zou best willen laten testen om te zien of ik antistoffen heb.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:26

MachoPablo schreef:
Zijn hier meer die hooikoorts hebben en door andere raar aan gekeken worden als je rooie ogen heb of x niest durf nu in de supermarkt niet meer heen hierdoor

Ik heb momenteel hooikoorts door de berken, maar ik hoes/nies niet zoveel. Bij mij slaat het op m'n longen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:27

neetoch schreef:
Tja... heel eerlijk gezegd is mijn grootste zorg op moment ook of ik mijn dieren wel te eten ga blijven kunnen geven. Maar goed, ik mag niet klagen, want ook al voelen ze als mijn kinderen waar ik beloofd heb zorg voor te dragen zo goed als mogelijk, even keihard een mensen kind kan je niet laten inslapen bij wijze van als je die niet meer voeden kunt. En ik besef heel goed dat er mensen zijn die het zoveel slechter hebben...

Ik snap die zorg heel goed hoor. Ben zelf al blij dat alle producten tot nu toe gewoon nog te krijgen zijn. Ook voor je dieren wil je het beste en heb je zorgen wanneer je dat niet meer kan garanderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:30

bigone schreef:
Er mag gewoon gezegd worden waar je tegenaan loopt of klagen over hoe je leven nu is. Voor de één veranderd er weinig , voor de ander zal door heftige omstandigheden het leven nooit weer zo zijn als voor Corona. Alle ervaringen staan op zich en zijn niet te vergelijken maar zeggen dat je niet zo mag denken omdat anderen het nog veel erger getroffen hebben is typisch Nederlands . Dus inderdaad , tel je zegeningen, zwelg maar even in zelfmedelijden maar bagataliseer het niet tov van anderen want voor jou telt je eigen gevoel gewoon het zwaarst.

Helemaal mee eens.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:31

elnienjo schreef:
MachoPablo schreef:
Zijn hier meer die hooikoorts hebben en door andere raar aan gekeken worden als je rooie ogen heb of x niest durf nu in de supermarkt niet meer heen hierdoor

Ik heb momenteel hooikoorts door de berken, maar ik hoes/nies niet zoveel. Bij mij slaat het op m'n longen.

Owhnee ik nies echt veel veral als bij de paarden ben geweest, en dan zijn me ogen ook rood maar ze denken gelijk dat je dan Carona heb hierzo in de buurt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:31

Marie_Anne schreef:
Janine1990 schreef:
Horen jullie trouwens ook veel mensen om je heen die zo achteraf het idee hebben het ook al te hebben gehad? Zij het in zeer lichte mate?

Ik heb dat nog niet gehoord.
Maar als je naar die 3% van Sanquin kijkt kunnen het er nooit veel zijn waarbij dat echt zo is.

Maar er wordt ook gezegd dat het niet altijd voor antistoffen zorgt bij lichte klachten toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:32

Het zou echt goed voor alle landen zijn wanneer er een goede test op antistoffen is waarbij je heel snel gewoon je complete bevolking kunt testen. Nu blijft het natte vingerwerk hoeveel mensen misschien immuun zijn. Wil je een economie snel en succesvol opstarten zonder een nieuwe piek in Corona gevallen dan lijkt me dat een eerste vereiste.

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:35

De studenten van Vindicat hebben zich weer misdragen. Er was een feestje op de grote markt in Groningen, zie het liveblog van ad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:36

_Penotti schreef:
Lichte mate niet perse, maar wel mensen die zeggen, ik ben zo beroerd geweest in januari, zo heb ik dat nog nooit gehad. En nu dan inderdaad niet weten wat het is geweest.

Maar goed, ik heb 1 keer in mijn leven echt de griep gehad, benauwd was ik daar dan niet bij zoals je nu hoort.
Maar ook echt ziek ziek. Je gaat dan echt niet even met een paracetamolletje op toch werken, of toch iets doen in huis.
Drinken was al moeilijk binnen te houden en een keer op neer naar het toilet een hele beproeving.
Dus die mensen kunnen ook de gewone griep een keer gehad hebben en nu linkt iedereen elke griep verschijnsel aan corona.

Precies...

Mijn ouders zijn halverwege februari goed ziek geweest. Samen een week thuis gebleven en het zijn geen thuisblijvers. Benauwd, hoesten, hoofdpijn...

Niet een echte griep in mijn optiek, want die is zoals jij het noemt. In tegenstelling tot wat een corona patiënt in het nieuws zei vrij aan het begin. Die beweerde ook dat hij met een griepje een paracetamol nam en dan wel kon werken :')

Als je dan ook hoort dat er mensen geen klachten hebben... Vind ik het wel een mogelijkheid.

Maarja... Een gewone verkoudheid kan dit ook doen. Ik krijg ook hoofdpijn van hele nachten hoesten.

Het is zo vaag gewoon...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:36

purny schreef:
De studenten van Vindicat hebben zich weer misdragen. Er was een feestje op de grote markt in Groningen, zie het liveblog van ad.

Ik las het net ook...

Negatieve aandacht is ook aandacht zullen we maar zeggen... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:39

Tiggs schreef:
Ik denk dat deze periode er een is waar mensen zichzelf extra goed leren kennen. Dat kan positief zijn, zoals jij omschrijft, maar ook heel confronterend.

Ik ben een paar jaar terug depressief geweest en heb daarna tig gesprekken met een psycholoog gevoerd. Daar heb ik sowieso heel veel aan gehad, maar ben ik nu extra dankbaar voor. Omdat ik mezelf dus al wat beter ken (Dit klinkt hopelijk niet te zweverig ofzo).

Nee, dat klinkt helemaal niet zweverig. En het is fijn dat je op die inzichten kunt bouwen.

Trouwens: ik denk dat als mijn werk was weggevallen en ik in mijn uppie in een tweekamerappartementje driehoogachter in mn vroegere achterbuurt had gewoond, ik waarschijnlijk in een dikke depressie was beland. Deze crisis had me echt niet 25 jaar geleden moeten gebeuren. Toen had ik ook veel minder recources en beschermende omstandigheden om het op te vangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:39

Janine1990 schreef:
Marie_Anne schreef:

Ik heb dat nog niet gehoord.
Maar als je naar die 3% van Sanquin kijkt kunnen het er nooit veel zijn waarbij dat echt zo is.

Maar er wordt ook gezegd dat het niet altijd voor antistoffen zorgt bij lichte klachten toch?

Weinig tot geen antistoffen, ja, dat is waar. Maar zullen dat nou zulke enorme aantallen zijn?

Ik denk dat sommige mensen zich ook een beetje mee laten slepen. Is waarschijnlijk meestal verkoudheid of griep geweest. Anders zou het aantal ziekenhuisopnames in het hele land veel hoger moeten zijn geweest, als het overal al zo wijd verspreid zou zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:41

Inderdaad.
Het is net wat bigone zegt, er moeten gewoon goede tests komen.
Ik ben ook verkouden geweest dit jaar.
Zo'n anderhalve week na ziekenhuis onderzoek. En dat was toen de eerste dag dat er geen hand meer gegeven mocht worden.
Maar de rest mocht alles nog.
Ik ben anders niet snel verkouden, nu dus wel. Ik was niet heel beroerd, maar wel wat bleh, hangerig.
Ja wat is het geweest?
Janine1990 schreef:
_Penotti schreef:
Lichte mate niet perse, maar wel mensen die zeggen, ik ben zo beroerd geweest in januari, zo heb ik dat nog nooit gehad. En nu dan inderdaad niet weten wat het is geweest.

Maar goed, ik heb 1 keer in mijn leven echt de griep gehad, benauwd was ik daar dan niet bij zoals je nu hoort.
Maar ook echt ziek ziek. Je gaat dan echt niet even met een paracetamolletje op toch werken, of toch iets doen in huis.
Drinken was al moeilijk binnen te houden en een keer op neer naar het toilet een hele beproeving.
Dus die mensen kunnen ook de gewone griep een keer gehad hebben en nu linkt iedereen elke griep verschijnsel aan corona.

Precies...

Mijn ouders zijn halverwege februari goed ziek geweest. Samen een week thuis gebleven en het zijn geen thuisblijvers. Benauwd, hoesten, hoofdpijn...

Niet een echte griep in mijn optiek, want die is zoals jij het noemt. In tegenstelling tot wat een corona patiënt in het nieuws zei vrij aan het begin. Die beweerde ook dat hij met een griepje een paracetamol nam en dan wel kon werken :')

Als je dan ook hoort dat er mensen geen klachten hebben... Vind ik het wel een mogelijkheid.

Maarja... Een gewone verkoudheid kan dit ook doen. Ik krijg ook hoofdpijn van hele nachten hoesten.

Het is zo vaag gewoon...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:41

Meteen de accreditatie voor Vindicat weer intrekken. Geen steun want blijkbaar leren ze het niet. Natuurlijk komen ze zometeen weer met excuses, ze zaten ongetwijfeld 2 meter uit elkaar. Kul, die kroeg van hun had helemaal niet open mogen zijn.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:42

purny schreef:

8)7
Die zouden ze van mij wel een papiertje mogen laten tekenen dat ze afzien van een plek op de IC.
Dat idee opperde laatst een verpleegkundige van een IC op FB, (nu niet expliciet op studentenverenigingen, maar mensen die het niet nodig vinden rekening te houden met anderen had ze best een punt vond ik.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 18-04-20 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:43

Jessix schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb vanaf december 3x verkoudheid, koorts en hoofdpijn gehad. Steeds voor 2 weken met nog een weekje nasleep. Half februari was de laatste keer.

Zou best willen laten testen om te zien of ik antistoffen heb.

Ik ook. Dan kan ik misschien andere mensen helpen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:44

Sassy schreef:
purny schreef:

8)7
Die zouden ze van mij wel een papiertje mogen laten tekenen dat ze afzien van een plek op de IC.
Dat idee opperde laatst een verpleegkundige van een IC op FB, had ze best een punt vond ik.

Het erge is dat deze lui niet zoveel kans maken op het ic te komen, wel misschien de andere die ze besmetten.

Gooi hier eens hele dikke geldboetes op, niet een paar honderd euro maar duizenden.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:46

Ik ben onwijs blij dat iedereen in mijn omgeving gezond is en hopelijk ook blijft.
Betekend niet dat ik baal. Al meerdere feestjes geannuleerd.
Deze zomer had ik 4 festivals in de planning. Die zullen ook allemaal wel niet doorgaan.
Vakantie naar Kroatië. Zal ook wel niet doorgaan.
Meerdere feestjes in de herfst en winter. Heb er een hard hoofd in dat die wel doorgaat.

Zijn dit de ergste dingen in de wereld? Nee natuurlijk niet. Maar ik vind het wel enorm jammer. En zie dus een jaar met niks in het vooruitzicht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:49

Janine1990 schreef:
purny schreef:

Ik las het net ook...

Negatieve aandacht is ook aandacht zullen we maar zeggen... :roll:

Op de grote markt zelf is alleen niet waar. Hun pand staat daar...

http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... e-bon.html
zo n 15 mensen aanwezig in het pand. Dat nuanceert de achterlijkheid wel.

maar verder inderdaad negatieve aandacht is ook aandacht.

En veelal zijn de Vindicat studenten onze een nieuwe artsen of advocaten ...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:52

Marie_Anne schreef:
Janine1990 schreef:

Weinig tot geen antistoffen, ja, dat is waar. Maar zullen dat nou zulke enorme aantallen zijn?

Ik denk dat sommige mensen zich ook een beetje mee laten slepen. Is waarschijnlijk meestal verkoudheid of griep geweest. Anders zou het aantal ziekenhuisopnames in het hele land veel hoger moeten zijn geweest, als het overal al zo wijd verspreid zou zijn.

Ik sta dus in tweestrijd hierin. Kan je volledig volgen hoor, daar niet van... Maar een paar weken geleden las ik een stuk van een arts-assistent die positief getest was na een vakantie in Oostenrijk. Ze had 0 klachten...

Ik ben zelf geen bloeddonor, maar ik ben nieuwsgierig wat voor afspiegeling de steekproef is van onze samenleving. Ofwel, ikzou het onderzoek wel willen zien. Want voor zover ik weet geven alleen gezonde mensen bloed.
Komt nog eens bij dat we aan het eind van de winter zitten waarbij de weerstand het laagste is, onder meer omdat we dan al 7 maanden lang niet genoeg natuurlijke vitamine D kunnen aanmaken. Wat overigens volgens een aantal onderzoeken sowieso al een probleem is bij 80 tot 90% van de Nederlandse inwoners. Hier wordt vanuit de reguliere zorg weinig aandacht aan besteedt, maar het umcg bijvoorbeeld neemt dit vrij serieus.
Anyhow, belangrijk element voor de weerstand.

Op dit moment hoor je enorm veel sterfte in verzorg en verpleegtehuizen, ook in Groningen. Mensen hebben geen idee hoe het binnen is gekomen, zeker na een maand social distancing. Dan rijst bij mij de vraag: wordt iedereen wel zo ziek?

Het is logisch dat juist daar de hardste klappen vallen, die mensen zijn al zwakker dan gemiddeld en vaak op leeftijd. Daar ben je als personeel ook extra voorzichtig mee.

En toch, 4 weken na de ingang van de maatregelen gaat het verdrietig snel.

Enerzijds ga ik uit van de nieuwsberichten en het RIVM. Maar anderzijds ben ik ook constant aan het beredeneren. Zeker sinds de cijfers van het CBS en dat verhaal van Sanquin.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:54

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:56

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:01

Wat ik vooral heel krom blijf vinden is dat we horen elke dag cijfers over de sterfte, besmettingen, verlaten van de ic maar geen ene cijfers van het aantal mensen dat het ziekenhuis na corona mag verlaten. En daar kan ik best wel boos om worden.
Voor mensen die al niet goed in hun vel zitten werkt dit alleen maar averechts. Het zou fijn zijn als we nou eens cijfers te horen krijgen over de ontslagen uit het ziekenhuis.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:03

purny schreef:
Wat ik vooral heel krom blijf vinden is dat we horen elke dag cijfers over de sterfte, besmettingen, verlaten van de ic maar geen ene cijfers van het aantal mensen dat het ziekenhuis na corona mag verlaten. En daar kan ik best wel boos om worden.
Voor mensen die al niet goed in hun vel zitten werkt dit alleen maar averechts. Het zou fijn zijn als we nou eens cijfers te horen krijgen over de ontslagen uit het ziekenhuis.

Helemaal mee eens.
Met geluk staat er een klein premium artikel van iemand die er bovenop is gekomen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:06

Hier krijgen we die gewoon wel, of ze zijn te vinden op Google?
Gewoon statjes, zoveel opnames, zoveel doden,zoveel genezen.

Edit: in de Google statjes staan bij Nederland en uk idd niet 'zoveel genezen'. Bizar.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 18-04-20 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt