Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:miss_lizje schreef:Anyway, ik rol regelmatig met mijn ogen in de super en het frustreert echt om dit foutieve gebruik van deze materialen te zien.
Kun je anders wat meer kennis delen. Wat is 'dit foutieve gebruik', welke dingen snap ik niet, wat gaat er mis? Wat zijn de meest voorkomende fouten en op welke manier hebben die impact? In welke situaties kan het wel of niet zinvol ingezet te worden?
Want ik wil niet een discussie over wie er meer gelijk heeft, ik wil beweging richting verbetering - welke kant dan ook. Met alleen maar bedenken wat er allemaal niet kan schiet dat niet op.
(Ik neem het onze regering ook erg kwalijk, dat gebrek aan interesse en innovatie. We moeten toch meer kunnen dan dit?)
Sizzle schreef:20 jaar ervaring inclusief opleiden van mensen vertelt mij dat ik om een grote boog om mensen met mondkapjes in het openbaar moet heenlopen.
Mondkapjes kunnen helpen als mensen ziek zijn bijvoorbeeld, dan kun je zeker wat verbeteren.
Maar gezonde mensen zijn zich te weinig bewust wat ze doen.
Nee, ik heb er geen proefschrift over geschreven dus je kunt mijn mening rustig bij het huisvuil zetten, dat maakt me weinig uit.
Citaat:"Wij hebben de code zo snel mogelijk openbaar gemaakt", aldus een woordvoerder van de app tegen RTL Nieuws. "In dat proces hebben we per ongeluk deze data online gezet."
Shadow0 schreef:Wat voor schijnveiligheid? Ik hoor het steeds aangehaald worden maar in de praktijk kan ik het niet echt bevestigen. Dus in welke situaties speelde dat?
Rakkie123 schreef:Shadow0 schreef:Wat voor schijnveiligheid? Ik hoor het steeds aangehaald worden maar in de praktijk kan ik het niet echt bevestigen. Dus in welke situaties speelde dat?
Wat je trouwens wel terug kunt zien, de chinezen dragen vaak mondkapjes en toch komt daar deze pandemie vandaan en is een tweede golf net achter de rug.
Kortom, schijnveiligheid.
Pareltjes schreef:We weten dat mondkapjes in een ziekenhuis opstelling wel werken. Of mensen nu wel of niet getest zijn.
Dus als ze werken in ZH opstelling moeten ze ook kunnen werken in het gewone leven. Want we weten dat ze werken. Dus ik zou zeggen leer mensen de ZH protocollen mbt mondkapjes.
China blijft roepen juist wél kapjes te gebruiken en daar begrijpen ze niet waarom wij het niet doen.
Of de tweede uitbraak met gebruik van mondkapjes te maken heeft lijkt me ook een erg simpele conclusie.
In europa vinden ook continu nieuwe uitbraken plaats terwijl er nauwelijks mondkapjes worden gebruikt.
China heeft trouwens de strengste app ter wereld. Dan zou je dus in deze lijn van conclusies kunnen concluderen dat die app ook totaal niet werkt.
Rakkie123 schreef:Pareltjes schreef:We weten dat mondkapjes in een ziekenhuis opstelling wel werken. Of mensen nu wel of niet getest zijn.
Dus als ze werken in ZH opstelling moeten ze ook kunnen werken in het gewone leven. Want we weten dat ze werken. Dus ik zou zeggen leer mensen de ZH protocollen mbt mondkapjes.
China blijft roepen juist wél kapjes te gebruiken en daar begrijpen ze niet waarom wij het niet doen.
Of de tweede uitbraak met gebruik van mondkapjes te maken heeft lijkt me ook een erg simpele conclusie.
In europa vinden ook continu nieuwe uitbraken plaats terwijl er nauwelijks mondkapjes worden gebruikt.
China heeft trouwens de strengste app ter wereld. Dan zou je dus in deze lijn van conclusies kunnen concluderen dat die app ook totaal niet werkt.
Maar het is ook dom om het er niet in te betrekken.
De mondkapjes bieden iig schijnveiligheid, op veel verschillende gebieden, die conclusie is vrij logisch.
Je denkt dat je beschermt bent maar als je aan je neus komt, moet je hem al vervangen.
Dat doen we allemaal wel eens maar of mensen gaan vervangen, desnoods 4x per uur, das maar de vraag.
En alle onwillekeurige keren dat je het doet.
Maar gaan we dan ook met spatbrillen lopen?
Want 1x in je ogen wrijven.....
En met een plastik schort....en met latex handschoentjes.
Dat mondkapje is gewoon maar 1 deel