De anderhalve meter samenleving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:57

Dan moeten we maar van landen gaan wisselen, landen die zich aan de protocollen houden daar wil ik dan bv wel wonen en dan sturen we alle dwarse drollen hierheen.

Wat zou dat een genot zijn, geen irritatie.
En degene die zich niet aan kunnen passen, zetten we lekker bij elkaar en mogen hun eigen gezondheidsissues aanpakken.

En ik kom niet meer helpen om de zieken te verzorgen!

Whale

Re: De anderhalve meter samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:30

Ik wens ze ieder geval succes met die 1,5 meter samenleving. Men hielt zich hier de eerste weken nog aardig aan het afstand houden van elkaar, geduldig in de supermarkt. Maar van de week 2x in de supermarkt geweest en men loopt alweer kris kras door elkaar, en bij het wandelen met de honden gisteren was het dat ik ietsjes afstand nam, anders liepen we gewoon zoals altijd langs elkaar heen. Begint ook alweer drukker te worden op straat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:38

Whale schreef:
Ik wens ze ieder geval succes met die 1,5 meter samenleving. Men hielt zich hier de eerste weken nog aardig aan het afstand houden van elkaar, geduldig in de supermarkt. Maar van de week 2x in de supermarkt geweest en men loopt alweer kris kras door elkaar, en bij het wandelen met de honden gisteren was het dat ik ietsjes afstand nam, anders liepen we gewoon zoals altijd langs elkaar heen. Begint ook alweer drukker te worden op straat.

Mensen beginnen er klaar mee te zijn.

Zeker nu de IC capaciteit de drempel van het oude "normaal" al bijna over is. Er zijn nu 1158 opgenomen op de IC. Het oude maximale was 1150.

Over een week of 2 zitten we daar waarschijnlijk ruim onder.

In de winter van 2017/2018 was er ook een piek in de IC, toen door de griep. Toen werd ook de reguliere zorg afgezegd.

Ze kunnen deze lockdown niet veel langer vast houden in deze vorm..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:48

Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig... nog geen maand aanpassingen en ze geven het al op..... De evolutie heeft niet overal voor doorzetters gezorgd... :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:56

Cer schreef:
Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig... nog geen maand aanpassingen en ze geven het al op..... De evolutie heeft niet overal voor doorzetters gezorgd... :')

Klopt dat veel mensen niets meer gewend zijn.

We zitten deze week trouwens al op 6 weken. Dus wel wat meer dan nog geen maand.

Een hele grote populatie heeft nl nog nooit zn soort crisis meegemaakt.

Geen WW2, geen Koude oorlog, Chernobyl... nog veel te jong om te beseffen wat er gebeurde met de MKZ crisis.

Ik ben 26 en ja, voor mij is dit dus het heftigste wat ik heb meegemaakt.....

En ik ben hierin niet alleen..

Ik zeg ook niet dat alles per 28 april terug naar het oude normaal moet, alleen wel dat bijna alle landen om ons heen gaan versoepelen en dat dat hier in Nederland ook verwacht en heel erg gewenst is.

Daarnaast zit sociaal contact in onze genen net zoals vluchtgedrag bij paarden in de genen zit.

Instinct zet je niet zo snel uit.... of wij nou een slimme diersoort zijn of niet.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-04-20 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:57

Gisteren in de Lidl, krijg netjes een schone kar aangereikt, mensen houden netjes afstand. 1 van de 6 kassa's is open en dat is te weinig, doen ze de kassa direct er naast open... 8)7

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:58

Rakkie123 schreef:
Dan moeten we maar van landen gaan wisselen, landen die zich aan de protocollen houden daar wil ik dan bv wel wonen en dan sturen we alle dwarse drollen hierheen.

Wat zou dat een genot zijn, geen irritatie.
En degene die zich niet aan kunnen passen, zetten we lekker bij elkaar en mogen hun eigen gezondheidsissues aanpakken.

En ik kom niet meer helpen om de zieken te verzorgen!

Is daar al niet es een (met-vooruitziende-blik ) film over gemaakt ?.... speelde zich af met hoge betonnen muren ergens dwars door Ierland ?

Pfff, kan er niet opkomen.. :roll:

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:03

mvdende schreef:
Whale schreef:

Mensen beginnen er klaar mee te zijn.

Zeker nu de IC capaciteit de drempel van het oude "normaal" al bijna over is. Er zijn nu 1158 opgenomen op de IC. Het oude maximale was 1150.

Over een week of 2 zitten we daar waarschijnlijk ruim onder.

In de winter van 2017/2018 was er ook een piek in de IC, toen door de griep. Toen werd ook de reguliere zorg afgezegd.

Ze kunnen deze lockdown niet veel langer vast houden in deze vorm..

Het is uiteindelijk allemaal niet meer zo spannend denk ik. En als je dan in de supermarkt bent en ziet dat er niemand zich er echt meer aan houdt, dan heb je er zelf ook geen zin meer in om moeilijk te gaan lopen doen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:05

In de supermarkt houd vrijwel niemand meer rekening met de anderhalve meter

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:05

purny schreef:

Dat is dan alleen bij jou zo?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:06

Ik vind dat men er hier juist goed rekening mee probeert te houden.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:14

purny schreef:

Hier in de supermarkt wel hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:15

PSvanLot schreef:
purny schreef:

Ik denk het. Ik hou voldoende afstand maar ze lopen gewoon vlak achter langs. Of gaan midden in het pad staan om de bonus folder te kijken

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:25

Hier ook hoor! Zelfs personeel boeit het allemaal niet en hangt gewoon over je heen of ze lopen gewoon nog net niet door je heen! ;(

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:33

Hier in de supermarkten doet ut personeel goed hun best om de klanten uit elkaar te houden.
Portier/verkeersregelaar bij de deur die in- en uitgaande klanten niet tegelijk door de deur laat passeren, maar 1 voor 1.
1 supermarkt met smalle paden gezien met 1 richtingsverkeer en verplichte looproutes.
Maar de mensen in de supermarkten, de consumenten dus, die lopen soms idd nog net niet tegen je aan.
Ik gebruik mijn kar om mensen op afstand te dwingen, maar van achter heb je dat niet altijd in de gaten.
Als je zelf blijft staan om iemand vanuit een zijpad te laten invoegen, wordt je alweer ingehaald, schouder aan schouder.
Of mensen die verplicht een kar mee naar binnen nemen, die ergens (in de weg) parkeren en zonder kar de hele winkel doorstruinen, ongeacht of ze daarmee in de cirkel van 1,5 m van anderen komen.

Heel irritant vind ik dat wel.

En niet dat ik zelf bang ben voor het virus, ik heb het hoogstwaarschijnlijk al gehad zelfs, met zgn milde klachten.
Maar ik vind het weinig respectvol naar anderen toe om niet aan die 1,5 te proberen te voldoen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:47

purny schreef:

Bij ons in de Jan Linders wel degelijk. Zowel het personeel als de klanten. Alleen oudere mensen niet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:50

PSvanLot schreef:
purny schreef:

Bij ons, zoals ik zei, ook al niet meer. Personeel trouwens ook niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:30

Marije_jiplover schreef:
Of mensen die verplicht een kar mee naar binnen nemen, die ergens (in de weg) parkeren en zonder kar de hele winkel doorstruinen, ongeacht of ze daarmee in de cirkel van 1,5 m van anderen komen.

.

Dat had ik vorige week ook, maar die man deed waarschijnlijk voor het eerst in zijn leven boodschappen, het was wel komisch om te zien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:44

Ik heb juist het idee dat iedereen wel went aan die 1.5 meter. Ik vind het ook raar om in films nog ophopingen aan mensen te zien :+ Denk als die 1.5 meter niet meer hoeft, mensen toch nog een tijdje afstand blijven nemen omdat het er nu zo in zit!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:47

Ik denk dat het hier weer heel snel van ouds wordt. Als je nu al ziet dat men net zo goed langs je heen loopt. Enige reden waarom ik nog wat afstand neem is omdat sommige het wel misschien prettig vinden, maar als iemand besluit om dat niet te doen boeit het mij ook vrij weinig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:12

Whale, dus jou maakt het ook niet uit als je besmet raakt?

Ik zit midden in de rollercoaster die Corona heet helaas (oma van 95 besmet) en hoop van harte dat het kabinet de kids wat meer lucht geeft maar de rest van NL nog aan banden legt vanavond.

Die 1.5 mtr samenleving is een prachtig streven maar voor heel veel zaken toch lastig te realiseren.

Voelt bijna opdringerig inmiddels als mensen in je aura komen, haha. Dat wordt straks wennen als het wel weer normaal is om iemand een hand te geven.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:14

MarliesV schreef:
Whale, dus jou maakt het ook niet uit als je besmet raakt?

Nee dat maakt mij niet uit nee. Misschien heb ik het al gehad, weet jij veel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:24

Ik weet heel veel, maar dat niet :P

Maar (en no offence en niet persoonlijk bedoelt!) door 'mensen zoals jij' is misschien deze anderhalve meter samenleving nog wel meer nodig dan ooit.

Want als wij er allemaal zo in zouden staan, en de maatregelen niet meer van kracht zijn, dan wordt de zorg overspoeld door een golf zieke mensen en is goede zorg geen garantie meer ben ik bang voor.

Ik hoop van ganser harte dat mijn dierbaren beschermd worden door de 1.5 mtr samenleving en de maatregelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:30

Gelukkig houdt iedereen hier nog echt goed afstand en dat vind ik ook heel belangrijk. Dus ik werk er graag aan mee en praat daarom ook liever niet over dat alles weer 'normaler' aan het worden is nu, want dat verandert snel de mindset.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:31

MarliesV schreef:
Ik weet heel veel, maar dat niet :P

Maar (en no offence en niet persoonlijk bedoelt!) door 'mensen zoals jij' is misschien deze anderhalve meter samenleving nog wel meer nodig dan ooit.

Want als wij er allemaal zo in zouden staan, en de maatregelen niet meer van kracht zijn, dan wordt de zorg overspoeld door een golf zieke mensen en is goede zorg geen garantie meer ben ik bang voor.

Ik hoop van ganser harte dat mijn dierbaren beschermd worden door de 1.5 mtr samenleving en de maatregelen.

Ik zeg toch ook dat ik van andere mensen afstand houd? Of? Alleen als men besluit om van achteren gewoon langs mij heen te lopen zal het mij vrij weinig boeien. Daar ga ik echt niet panisch over lopen doen.