Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Whale schreef:Ik wens ze ieder geval succes met die 1,5 meter samenleving. Men hielt zich hier de eerste weken nog aardig aan het afstand houden van elkaar, geduldig in de supermarkt. Maar van de week 2x in de supermarkt geweest en men loopt alweer kris kras door elkaar, en bij het wandelen met de honden gisteren was het dat ik ietsjes afstand nam, anders liepen we gewoon zoals altijd langs elkaar heen. Begint ook alweer drukker te worden op straat.

Cer schreef:Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig... nog geen maand aanpassingen en ze geven het al op..... De evolutie heeft niet overal voor doorzetters gezorgd...
Rakkie123 schreef:Dan moeten we maar van landen gaan wisselen, landen die zich aan de protocollen houden daar wil ik dan bv wel wonen en dan sturen we alle dwarse drollen hierheen.
Wat zou dat een genot zijn, geen irritatie.
En degene die zich niet aan kunnen passen, zetten we lekker bij elkaar en mogen hun eigen gezondheidsissues aanpakken.
En ik kom niet meer helpen om de zieken te verzorgen!
mvdende schreef:Whale schreef:Ik wens ze ieder geval succes met die 1,5 meter samenleving. Men hielt zich hier de eerste weken nog aardig aan het afstand houden van elkaar, geduldig in de supermarkt. Maar van de week 2x in de supermarkt geweest en men loopt alweer kris kras door elkaar, en bij het wandelen met de honden gisteren was het dat ik ietsjes afstand nam, anders liepen we gewoon zoals altijd langs elkaar heen. Begint ook alweer drukker te worden op straat.
Mensen beginnen er klaar mee te zijn.
Zeker nu de IC capaciteit de drempel van het oude "normaal" al bijna over is. Er zijn nu 1158 opgenomen op de IC. Het oude maximale was 1150.
Over een week of 2 zitten we daar waarschijnlijk ruim onder.
In de winter van 2017/2018 was er ook een piek in de IC, toen door de griep. Toen werd ook de reguliere zorg afgezegd.
Ze kunnen deze lockdown niet veel langer vast houden in deze vorm..
Marije_jiplover schreef:Of mensen die verplicht een kar mee naar binnen nemen, die ergens (in de weg) parkeren en zonder kar de hele winkel doorstruinen, ongeacht of ze daarmee in de cirkel van 1,5 m van anderen komen.
.
Denk als die 1.5 meter niet meer hoeft, mensen toch nog een tijdje afstand blijven nemen omdat het er nu zo in zit! 
MarliesV schreef:Ik weet heel veel, maar dat niet
Maar (en no offence en niet persoonlijk bedoelt!) door 'mensen zoals jij' is misschien deze anderhalve meter samenleving nog wel meer nodig dan ooit.
Want als wij er allemaal zo in zouden staan, en de maatregelen niet meer van kracht zijn, dan wordt de zorg overspoeld door een golf zieke mensen en is goede zorg geen garantie meer ben ik bang voor.
Ik hoop van ganser harte dat mijn dierbaren beschermd worden door de 1.5 mtr samenleving en de maatregelen.