Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FennyPower schreef:In de gemeente van nu. Oldambt.
Het is mijn vriend zijn profiel en ik ben medebewoner als de ware..
Dus niet van mij..
beatje schreef:Je zit heel erg in een slachtoffer rol. Wat je ook best zal zijn. Maar het komt over of je vooral verwacht dat anderen je probleem oplossen. Word het geen tijd jezelf een schop onder je hol te geven en te beginnen met inkomen te zoeken. Al zijn het baantjes als schoonmaken of zo..
lenaa_tje schreef:FennyPower schreef:In de gemeente van nu. Oldambt.
Het is mijn vriend zijn profiel en ik ben medebewoner als de ware..
Dus niet van mij..
Kan je jezelf ook inschrijven? Bij thuiskompas kost je dat niks volgens mij. Dan bouw jezelf ook woonduur op.
FennyPower schreef:lenaa_tje schreef:
Kan je jezelf ook inschrijven? Bij thuiskompas kost je dat niks volgens mij. Dan bouw jezelf ook woonduur op.
Sta wel sinds 1 jaar al ingeschreven bij woningnet maar niet lang genoeg.
Thuiskompas ga ik nog even doen zo!
Ik dacht dat als je bij iemand in staat dat je dit niet mag doen..
Ik ga dit zeker aanvragen.!
_Penotti schreef:Tuinbouw zit gigantisch zonder personeel nu omdat veel Polen nu thuis zijn.
Ga eens een rondje kassen doen en kan me niet voorstellen dat je geen werk krijgt.
Maar dan moet je daar wel laten zien dat je graag wilt en niet omdat je moet.
En misschien hebben ze ook nog wel tijdelijke woonruime.
Stap op de fiets en stippel maar eens een route uit.
Succes.
mvdende schreef:Ik denk dat stap één is, dat je jezelf uitschrijft op hetzelfde adres als je "vriend".
Dan kan je nl wel een uitkering aanvragen.
https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid=%7BAF98F6BD-E52B-47F2-A97C-85051B45DCD9%7D#case_%7B0DEB704F-3EA5-4F8D-A523-475B692A9418%7D
Dit is gemeente Amsterdam, maar andere gemeenten zullen soort gelijke regelingen hebben.
Je kan dan waarschijnlijk overnachten in de daklozen opvang.
Het kan een paar maandjes duren, waarbij je je katten ergens op zal moeten vangen, maar met een bijstandsuitkering kan je een woning zoeken.
Het samen blijven met je katten, zal echt even niet kunnen, jammer, maar in deze situatie kan je ook niet blijven.
lenaa_tje schreef:_Penotti schreef:Tuinbouw zit gigantisch zonder personeel nu omdat veel Polen nu thuis zijn.
Ga eens een rondje kassen doen en kan me niet voorstellen dat je geen werk krijgt.
Succes.
Hier in de provincie zijn veel gastarbeiders niet naar huis gegaan. Die vraag lijkt hier (ik kan niet spreken over de hele provincie) ook niet zo te zijn. Wel is er altijd bij boerenbedrijven nog wel vraag naar jongeren maar ze heeft geen rijbewijs dat maakt de omgeving wel heel beperkt.
_Penotti schreef:Dan nog nu de drukste tijd van het jaar.
Toon je inzet kom je ver.
Ja dan zal je meer moeite moeten doen als het met de fiets moet.
Maar waarom het vangnet in willen als je dat kunt vermijden?
Dan moet je aan de regeltjes voldoen, heb je zelf werk niet._Penotti schreef:Tuinbouw zit gigantisch zonder personeel nu omdat veel Polen nu thuis zijn.
Succes.
_Penotti schreef:Ik bedoel als vangnet niet ouders maar bijstand.
Ja veel onzekerheden, maar als ze door blijft modderen zoals al lange tijd zo is veranderd er ook niets. Dan is over een half jaar de situatie nog steeds gelijk.
Dus zal ze toch eens aan moeten gaan pakken.
Vriend lozen, werk zoeken, en van daaruit verder.
Je kan niet leunen op andere, dat is wel duidelijk. Voor jezelf opkomen en zelfstandig worden.
lenaa_tje schreef:_Penotti schreef:Ik bedoel als vangnet niet ouders maar bijstand.
Ja veel onzekerheden, maar als ze door blijft modderen zoals al lange tijd zo is veranderd er ook niets. Dan is over een half jaar de situatie nog steeds gelijk.
Dus zal ze toch eens aan moeten gaan pakken.
Vriend lozen, werk zoeken, en van daaruit verder.
Je kan niet leunen op andere, dat is wel duidelijk. Voor jezelf opkomen en zelfstandig worden.
Dat snap ik maar jij bent toch geen goede werknemer als je niet slaapt en niet in een veilige omgeving woont. Even banketstaaf gezegd maar de gemeente gaat ook uit van mensen in haar omgeving maar in deze omgeving heeft ze niemand.
Daarbij moet je dus eigenlijk verhuizen. Je hebt afhankelijk van een fiets dus je kan niet zomaar verhuizen dan. Dan blijft ze toch ook vast zitten bij een vriend van haar vriend. Als ze haar vriend loost staat ze letterlijk op straat en dan moet ze wel naar haar werk? In deze helaas omgekeerde volgorde.