Op straat gezet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 08:07

In de gemeente van nu. Oldambt.
Het is mijn vriend zijn profiel en ik ben medebewoner als de ware..

Dus niet van mij..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:07

Je zit heel erg in een slachtoffer rol. Wat je ook best zal zijn. Maar het komt over of je vooral verwacht dat anderen je probleem oplossen. Word het geen tijd jezelf een schop onder je hol te geven en te beginnen met inkomen te zoeken. Al zijn het baantjes als schoonmaken of zo..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:09

FennyPower schreef:

Dus niet van mij..

Kan je jezelf ook inschrijven? Bij thuiskompas kost je dat niks volgens mij. Dan bouw jezelf ook woonduur op.

Het is ‘jammer’ dat je staat ingeschreven bij een andere gemeente volgens mij kan je dan geen urgentie meer aanvragen bij je oude gemeente ondanks dat deze woonsituatie niet gezond voor je is. Bij een nieuwe gemeente moet je ook een jaar gewoond hebben om voor urgentie in aanmerking te komen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 19-05-20 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:10

Het is wel lief van je dat je je problemen niet wil meenemen naar iemand anders maar iemand biedt het ook niet voor niks aan. Misschien kun je dat even terugzoeken in dit topic?

Als je wil mag je me ook een pb sturen, misschien kan ik nog met je meedenken.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 08:12

beatje schreef:
Je zit heel erg in een slachtoffer rol. Wat je ook best zal zijn. Maar het komt over of je vooral verwacht dat anderen je probleem oplossen. Word het geen tijd jezelf een schop onder je hol te geven en te beginnen met inkomen te zoeken. Al zijn het baantjes als schoonmaken of zo..

Nee zeker niet, weet je hoe het is als je al maanden lang dingen aan het doen bent?
Dat ik al maanden lang mijn twijfels heb aan of de huisuitzetting terecht is.. En mijn vriend niet van alles verbergt omdat hij dit bewijs hier wil/kan aantonen.
Ik ben de enigste hier in dit huis die hier 24/7 mee bezig is.
Ik heb jankend met corporaties aan de lijn gehangen.
Het maakt me allemaal zo boos...

Hij weet dat ik voor mezelf wil kiezen nu, en hij haalt nu zelf ook omhoog dat hij in eenkeer in een depressie zit.
En dat ik als ik hem verlaat het fout gaat met hem.
Mijn gevoel is hard....

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 08:13

lenaa_tje schreef:
FennyPower schreef:

Dus niet van mij..

Kan je jezelf ook inschrijven? Bij thuiskompas kost je dat niks volgens mij. Dan bouw jezelf ook woonduur op.

Sta wel sinds 1 jaar al ingeschreven bij woningnet maar niet lang genoeg.

Thuiskompas ga ik nog even doen zo!
Ik dacht dat als je bij iemand in staat dat je dit niet mag doen..
Ik ga dit zeker aanvragen.!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:15

Tuinbouw zit gigantisch zonder personeel nu omdat veel Polen nu thuis zijn.
Ga eens een rondje kassen doen en kan me niet voorstellen dat je geen werk krijgt.
Maar dan moet je daar wel laten zien dat je graag wilt en niet omdat je moet.

En misschien hebben ze ook nog wel tijdelijke woonruime.

Stap op de fiets en stippel maar eens een route uit.
Succes.

capopjekop

Ik zou beginnen met zelf een account aan te maken of jullie huidige te laten splitsen. Bel even naar de stichting wat voor jou van toepassing is. En dan toch als de wiedeweerga inkomsten proberen te regelen. Of een uitkering of een baantje zoeken. Zijn er daar in de regio lotingwoningen?

Kom je niet in aanmerking voor begeleid wonen oid?

lenaa_tje

Dat durf ik niet te zeggen maar zo lijkt mij de situatie niet dat je samen met je vriend wil verhuizen.
En jongerenwoningen bij woningwet? Een jaar is inderdaad weinig maar ik zou gewoon iedere week toch reageren.

Serenity350

FennyPower schreef:
lenaa_tje schreef:

Sta wel sinds 1 jaar al ingeschreven bij woningnet maar niet lang genoeg.

Thuiskompas ga ik nog even doen zo!
Ik dacht dat als je bij iemand in staat dat je dit niet mag doen..
Ik ga dit zeker aanvragen.!

Klopt, je mag maar op 1 manier ingeschreven staan. Dit is dus of als hoofd-aanvrager of als mede-aanvrager. :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:16

Ik denk dat stap één is, dat je jezelf uitschrijft op hetzelfde adres als je "vriend".

Dan kan je nl wel een uitkering aanvragen.

https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid=%7BAF98F6BD-E52B-47F2-A97C-85051B45DCD9%7D#case_%7B0DEB704F-3EA5-4F8D-A523-475B692A9418%7D

Dit is gemeente Amsterdam, maar andere gemeenten zullen soort gelijke regelingen hebben.

Je kan dan waarschijnlijk overnachten in de daklozen opvang.

Het kan een paar maandjes duren, waarbij je je katten ergens op zal moeten vangen, maar met een bijstandsuitkering kan je een woning zoeken.

Het samen blijven met je katten, zal echt even niet kunnen, jammer, maar in deze situatie kan je ook niet blijven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:16

Die vriend is er 1 om snel bij weg te gaan.
Bouw je eigen toekomst op. Dat is niet bij 1 die niet te vertrouwen is.
Zelfstandig worden en dan pas weer ooit naar een vriend opzoek gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:17

_Penotti schreef:
Ga eens een rondje kassen doen en kan me niet voorstellen dat je geen werk krijgt.

Succes.

Hier in de provincie zijn veel gastarbeiders niet naar huis gegaan. Die vraag lijkt hier (ik kan niet spreken over de hele provincie) ook niet zo te zijn. Wel is er altijd bij boerenbedrijven nog wel vraag naar jongeren maar ze heeft geen rijbewijs dat maakt de omgeving wel heel beperkt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:18

mvdende schreef:
Ik denk dat stap één is, dat je jezelf uitschrijft op hetzelfde adres als je "vriend".

Dan kan je nl wel een uitkering aanvragen.

https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid=%7BAF98F6BD-E52B-47F2-A97C-85051B45DCD9%7D#case_%7B0DEB704F-3EA5-4F8D-A523-475B692A9418%7D

Dit is gemeente Amsterdam, maar andere gemeenten zullen soort gelijke regelingen hebben.

Je kan dan waarschijnlijk overnachten in de daklozen opvang.

Het kan een paar maandjes duren, waarbij je je katten ergens op zal moeten vangen, maar met een bijstandsuitkering kan je een woning zoeken.

Het samen blijven met je katten, zal echt even niet kunnen, jammer, maar in deze situatie kan je ook niet blijven.

Door jezelf uit te schrijven in een nieuwe provincie waar je pas net woont verspil je ook rechten. Dat zou ik niet zomaar aanraden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:19

En crisisopvang?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:20

Maar je kunt je accounts toch laten splitsen als je uit elkaar gaat? Ik heb dat verzoek nu ingediend bij onze corporatie. Dan krijgt mijn ex zelf een inschrijfnummer

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:20

Dan nog nu de drukste tijd van het jaar.
Toon je inzet kom je ver.

Ja dan zal je meer moeite moeten doen als het met de fiets moet.
Maar waarom het vangnet in willen als je dat kunt vermijden?
Dan moet je aan de regeltjes voldoen, heb je zelf werk niet.

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:

Succes.

Hier in de provincie zijn veel gastarbeiders niet naar huis gegaan. Die vraag lijkt hier (ik kan niet spreken over de hele provincie) ook niet zo te zijn. Wel is er altijd bij boerenbedrijven nog wel vraag naar jongeren maar ze heeft geen rijbewijs dat maakt de omgeving wel heel beperkt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:23

_Penotti schreef:
Dan nog nu de drukste tijd van het jaar.
Toon je inzet kom je ver.

Ja dan zal je meer moeite moeten doen als het met de fiets moet.
Maar waarom het vangnet in willen als je dat kunt vermijden?
Dan moet je aan de regeltjes voldoen, heb je zelf werk niet.
_Penotti schreef:

Succes.

Natuurlijk maar ze woont in een labiele omgeving. Haar verdere sociale vangnet (zover je dat nog een vangnet kan noemen) zit aan de andere kant van de provincie. Dat zijn wel heel veel onzekerheden. Als ze hier niet kan wonen dan is werken in deze omgeving ook niet echt te doen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:26

Ik bedoel als vangnet niet ouders maar bijstand.

Ja veel onzekerheden, maar als ze door blijft modderen zoals al lange tijd zo is veranderd er ook niets. Dan is over een half jaar de situatie nog steeds gelijk.
Dus zal ze toch eens aan moeten gaan pakken.
Vriend lozen, werk zoeken, en van daaruit verder.
Je kan niet leunen op andere, dat is wel duidelijk. Voor jezelf opkomen en zelfstandig worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:28

_Penotti schreef:

Ja veel onzekerheden, maar als ze door blijft modderen zoals al lange tijd zo is veranderd er ook niets. Dan is over een half jaar de situatie nog steeds gelijk.
Je kan niet leunen op andere, dat is wel duidelijk. Voor jezelf opkomen en zelfstandig worden.

Dat snap ik maar jij bent toch geen goede werknemer als je niet slaapt en niet in een veilige omgeving woont. Even banketstaaf gezegd maar de gemeente gaat ook uit van mensen in haar omgeving maar in deze omgeving heeft ze niemand.
Daarbij moet je dus eigenlijk verhuizen. Je hebt afhankelijk van een fiets dus je kan niet zomaar verhuizen dan. Dan blijft ze toch ook vast zitten bij een vriend van haar vriend. Als ze haar vriend loost staat ze letterlijk op straat en dan moet ze wel naar haar werk? In deze helaas omgekeerde volgorde.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 08:31

Ik moet 50.minuten fietsen om hier in de stad te komen.
Ik heb daar 2 tot 3 week geleden een sollicitatie gehad maar is afgewezen omdat ik te ver woon.
Zo nog meerdere die volgen.. er een van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:32

De woonsituatie waarin je nu zit is giftig. Hier moet je uit weg. Kies voor jezelf en vertrek. Schrijf jezelf uit als medebewoner en schrijf jezelf in als woningzoekende alleen. Ook kan je dan wel een uitkering aanvragen. Kijk of je zolang ergens anders terecht kan. Misschien is er een bekende of een bokker waar je zolang kan logeren. En ga dan op zoek naar werk en woonruimte met urgentie. Komt best goed, maar je zal zelf stappen moeten zetten. Zolang je hier blijft wordt het nooit beter.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 08:33

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:

Dat snap ik maar jij bent toch geen goede werknemer als je niet slaapt en niet in een veilige omgeving woont. Even banketstaaf gezegd maar de gemeente gaat ook uit van mensen in haar omgeving maar in deze omgeving heeft ze niemand.
Daarbij moet je dus eigenlijk verhuizen. Je hebt afhankelijk van een fiets dus je kan niet zomaar verhuizen dan. Dan blijft ze toch ook vast zitten bij een vriend van haar vriend. Als ze haar vriend loost staat ze letterlijk op straat en dan moet ze wel naar haar werk? In deze helaas omgekeerde volgorde.

Klopt..

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 08:38

Als ik nu afsplitst. Wat moet ik doen als hij mij niet meer ziet staan? Hij gaat hier weer de hele dag over inzitten..
Hij gaat wel kijken hoe het staat met de woningen waar hij op 1 staat..
Dat is hierna niet meer zo denk ik.
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:40