Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:16

Ik denk dat Germie het niet heeft over dat de Nederlandse overheid haar haar vakanties niet gunt, maar dat haar God / haar Universum het haar niet gunt? Dan is het een heel ander verhaal. Maar tegelijkertijd natuurlijk net zo'n treurig verhaal.
Het lijkt mij in elk geval heel naar om een God/Universum te kiezen die zo'n funeste impact heeft op jouw welzijn. Natuurlijk staat het iedereen vrij om een andere keuze te maken of je eens achter de oren te krabben en een ander wereldbeeld/religie/universum te kiezen dat jou dingen geeft (bijvoorbeeld veerkracht bij tegenslagen) in plaats van alleen maar neemt (jou verplichten onhaalbare data voor vakantie te stellen en er zelfmoordplannen aan te koppelen als die inderdaad onhaalbaar zijn omdat je Universum dus gelijk had dat alles dus altijd altijd alleen maar ruk is), maar helaas. Als je in goede tijden al niet kunt ontsnappen aan die mindset, hoe moeilijk is het dan wel niet om eraan te ontsnappen als het slecht gaat?
Het enige wat je als buitenstaanders kunt doen is de negativiteit en het spuien negeren, aangeven dat er hulp is en elke keer dat er gedreigd wordt met zelfmoord als het Universum niet heel snel alle first world problems gaat oplossen verwijzen naar https://www.113online.nl of 0900-0113 voor bijstand bij suicidedenken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:16

Doe eens lief :(:) Afkatten lost niks op.

Het is gewoon ruk als plannen niet door kunnen gaan en dat mag ook gezegd worden toch? Zeker als het je enige houvast lijkt te zijn. :(:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:20

karuna schreef:
Doe eens lief :(:) Afkatten lost niks op.

Het is gewoon ruk als plannen niet door kunnen gaan en dat mag ook gezegd worden toch? Zeker als het je enige houvast lijkt te zijn. :(:)

Precies.

Woorden mogen wel verdraaid worden? Want dat is hier heel duidelijk, mijn woorden worden verdraaid om maar vooral mij er slecht voor te zetten. Ik heb bijvoorbeeld nooit het woord 'pandemie' in de mond genomen.
Ik probeer het dan nog netjes uit te leggen, als iets niet doorgaat kun je ook gewoon zeggen dat het niet gegund is, dat is een normale uitdrukking. Maar dan wordt er weet ik veel wat weer bijgehaald. Dat is niet erg netjes naar mij toe. Sorry dat ik het zeg. Ik heb het uitgelegd, meer kan ik niet doen.

Het is een beetje wat er gebeurt met karuna in dat andere topic. Als je je ziek voelt en je mag van een dokter naar buiten, dan weten de bokt-dokters het ook weer beter.

Jammer dat het zo moet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:26

Wij hebben een vakantie staan met paard in september. Ik weet niet of dat doorgaat en dat is mijn enige kans op vakantie. Ik moet het hebben van gratis vakanties, dus al een dagje weg gaan is voor mij enorm luxe.

Zal ik ervan balen als het niet doorgaat? Ja, heel erg. Maar ik ben nu andere dingen aan het plannen en doen waar ik naar uit kan kijken. Absoluut niet hetzelfde en niet net zo leuk, maar hee het is iets.

Ik ken het gevoel wel hoor. Ik krijg alle pech ook in 1 keer en als dat allemaal weer opgelost is begint het van voor af aan. Maar juist vanwege mijn ziekte is de gezondheid van mijn vrienden en familie het allerbelangrijkste. Daar geldt voor dat je pas weet wat je mist als je het kwijt bent. En dan ben ik heel egoïstisch en kan geïrriteerd raken door mensen die klagen over een aantal maanden niet weg kunnen, maar wel gezond zijn. Ik zal dat nooit meer worden. Maar ik weet dat dat nergens op slaat en je het alleen maar erger voor jezelf maakt om zo te denken.

Ga zoeken naar oplossingen. Kijk of je je vakantie dagen mee mag nemen, het is een uitzonderlijke situatie dus we moeten allemaal flexibel omgaan met dingen. Niet alleen een werkgever, maar jij zelf ook. Maar ga het gesprek aan, wie weet wat je kan afspreken

Echwel

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:27

Maar vanwaar de woorden ze liegen
Wie liegen
De virussen

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:33

Het erge is; er moet niets verdraaid worden, je doet het helemaal zelf.

Zielenknijpers, misgunnen, vloek, uitzichtloos, zinloos, liegen, roverheid, ... ik kan nog even doorgaan. Heb niets verdraaid, zijn gewoon woorden die jij recent gebruikt hebt, Germie.

Ik blijf denken dat dit echt geen oprecht account kan zijn en anders heb jij hulp nodig. Dringend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:35

germie schreef:
[

Het is een beetje wat er gebeurt met karuna in dat andere topic. Als je je ziek voelt en je mag van een dokter naar buiten, dan weten de bokt-dokters het ook weer beter.

Jammer dat het zo moet.

Ja daar geef ik je gelijk in. Maar het komt ook omdat je het heel theatraal brengt zonder enige nuancering en dat is voor iedereen, inclusief jijzelf, superjammer want als we elkaar zouden steunen en respecteren help je elkaar.

Maar steeds klagen, in het negatieve hangen, over zelfmoord beginnen valt niet lekker bij mensen en ja, uiteindelijk heb je een reputatie en kun je niks meer goed doen.

Maar laten we opnieuw beginnen.

Jij zit naar in je vel, hoe kan bokt je helpen? Wil je een luisterend oor, advies?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:38

Zullen we het gewoon ontopic houden? Je hoeft geen woorden te verdraaien of mensen iets aan te praten. Dat is ook niet zo netjes.

Of ik mijn dagen mee kan nemen heb ik al gevraagd, nog geen antwoord. Ik ga in ieder geval niet in Nederland op vakantie. Daar heb ik niets aan. Hooguit een paar dagen weg. Maar alles wat ik leuk vind is verder in het buitenland te vinden. Helaas. Ik heb al wel aangegeven dat ik weg ben zodra het kan. Geen nee op gehad.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:41

MB probeert te helpen hoor. Niet echt netjes om dan zo tegen haar uit te vallen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:43

germie schreef:
Zullen we het gewoon ontopic houden? Je hoeft geen woorden te verdraaien of mensen iets aan te praten. Dat is ook niet zo netjes.

Of ik mijn dagen mee kan nemen heb ik al gevraagd, nog geen antwoord. Ik ga in ieder geval niet in Nederland op vakantie. Daar heb ik niets aan. Hooguit een paar dagen weg. Maar alles wat ik leuk vind is verder in het buitenland te vinden. Helaas. Ik heb al wel aangegeven dat ik weg ben zodra het kan. Geen nee op gehad.

Want zelfmoord en hoe de overheid en het heelal jou alles misgunt is helemaal on topic :+

Fijn dat je absoluut niet op vakantie gaat in Nederland. Dan blijf je binnen he. Niemand gaat je problemen voor jou oplosses. Niet het heelal, niet de overheid en bokkers al helemaal niet. Misschien toch eens een zielenknijper proberen, denk dat je daar de beste kans hebt.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:47

Germie: jouw glas is half leeg, maar je kan het ook anders zien: het glas is óók half vol. En ik denk dat de bokkers je daarmee willen helpen. Ik begrijp dat het vervelend is, zeker als er meerdere dingen meespelen die zorgen voor de negativiteit. Maar uiteindelijk heb alleen jij de sleutel in handen die ervoor kan zorgen dat je de dingen positiever ziet. En dat helpt dan ook in je reacties. Je reageert op dit moment heel negatief, maar probeer het om te draaien. Hoe moeilijk ook...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:47

germie schreef:
mylittlejoy schreef:
De grafieken van de RIVM lopen ook inmiddels door tot in september/oktober. Aangezien de reisbranche als laatste weer zal mogen opstarten, zou ik het niet aandurven om iets te boeken nu.

Ze liegen al weer. De eerste grafieken gingen tot half mei.
Ik moet toch echt mijn vakantiedagen opmaken in 2020, en in Nederland kan ik geen vakantie vieren. Dan neem ik niet eens vrij. Ik ga de vakantiedagen ook niet verkopen, want ik heb al extra recht op geld van deze roverheid vind ik.
Maar er zijn ook heel veel landen afhankelijk van het toerisme. Dus ik hoop dat toerisme juist ook weer opstart z.s.m. Ik leef nu gewoon niet. Het is elke dag afzien. Jullie mogen me vinden zeuren, maar reizen is gewoon mijn leven. Ik werk om te leven en ik leef niet om te werken. En nu leef ik niet.

Ik vind het wel heftig om te lezen hoe erg je hier last van hebt. Ik bedoel, ik baal ook en ik kijk enorm uit naar vakanties, maar niet zo heftig dat ik dan geen verlof opneem en niet meer van het leven kan genieten.
Zou het niet een idee zijn om hierover te praten met iemand? Het klinkt niet alsof het goed met je gaat. :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:50

Echwel schreef:
Gisteren zei directeur KLM dat ze nog een half jaar geen toerisme verwachten
Na juni zal eerst langzaam de horeca open gaan en daarna gaan ze verder kijken

Dat gaat dus nog een hele tijd duren. Ben blij dat ik mijn reis voor juli/augustus nog niet geboekt had. Ik was weer eens lui met dingen uitzoeken, heeft mij deze keer eens geld bespaard gok ik :+

Normaal gesproken begint nu zo'n beetje het leuke seizoen: beginnen met de marathon van Rotterdam, leuke wedstrijdloopjes, festivalletjes, vakanties... (werk in het mbo..)

Dus dat is even allemaal zuur. Maargoed, beter nu je houden aan de voorschriften en kalm blijven...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:57

Winged, dat is een keer een voordeel aan het lui zijn met uitzoeken ;)

En ja, het leuke seizoen is nu toch minder leuk. Ik herken het, normaal is het voorjaar en de zomer juist de tijd dat er allemaal leuke dingen komen en kunnen waar ik aan mee kan doen en heb ik een groter sociaal leven dan in de herfst/winter. Zuur dat het nu niet zo is inderdaad, maar hopelijk gaat het snel beter omdat iedereen zich aan de voorschriften houdt of gaat houden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:08

Daarom, nu samen de schouders eronder... Straks extra waardering wanneer alles wél weer kan.

Komen zojuist mijn packing cubes (voor mijn reis dus..) binnen. Nja, ze zijn er nu een jaar te vroeg :Y)
Laatst bijgewerkt door Winged op 07-04-20 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:09

Cinderella"
[quote="germie schreef:
mylittlejoy schreef:
De grafieken van de RIVM lopen ook inmiddels door tot in september/oktober. Aangezien de reisbranche als laatste weer zal mogen opstarten, zou ik het niet aandurven om iets te boeken nu.

Ze liegen al weer. De eerste grafieken gingen tot half mei.
Ik moet toch echt mijn vakantiedagen opmaken in 2020, en in Nederland kan ik geen vakantie vieren. Dan neem ik niet eens vrij. Ik ga de vakantiedagen ook niet verkopen, want ik heb al extra recht op geld van deze roverheid vind ik.
Maar er zijn ook heel veel landen afhankelijk van het toerisme. Dus ik hoop dat toerisme juist ook weer opstart z.s.m. Ik leef nu gewoon niet. Het is elke dag afzien. Jullie mogen me vinden zeuren, maar reizen is gewoon mijn leven. Ik werk om te leven en ik leef niet om te werken. En nu leef ik niet.

Ik vind het wel heftig om te lezen hoe erg je hier last van hebt. Ik bedoel, ik baal ook en ik kijk enorm uit naar vakanties, maar niet zo heftig dat ik dan geen verlof opneem en niet meer van het leven kan genieten.
Zou het niet een idee zijn om hierover te praten met iemand? Het klinkt niet alsof het goed met je gaat. :(:)[/quote]

Zou ik zeker aanraden.

Ik baal heel erg dat onze reis niet door gaat, baal nog harder na 8 maanden getouwtrek in het ziekenhuis en 14 maanden pijn, mijn nekoperatie na zeker oktober is verplaatst en ik dus in de ziektewet blijf, miv 1 Mei 30% van mijn loon verlies en wellicht volgend jaar mijn baan. Maar het leven heeft ook thuis zin.
Ik zit met de hond in de zon, kijk naar 2 koolmeesjes die een nestje aan het bouwen zijn, geniet van de momenten facetime met mijn schoonzus en pasgeboren nichtje....
Het leven is ook zonder reizen zo vreselijk mooi, zeker als ik geen corona krijg

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:17

Winged schreef:
Daarom, nu samen de schouders eronder... Straks extra waardering wanneer alles wél weer kan.

Komen zojuist mijn packing cubes (voor mijn reis dus..) binnen. Nja, ze zijn er nu een jaar te vroeg :Y)

Kan je vast oefenen :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:18

lizy29 schreef:

Hahah genoeg tijd! Had wel even de neiging om te proberen ja...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:23

Winged schreef:
lizy29 schreef:

Hahah genoeg tijd! Had wel even de neiging om te proberen ja...

Gewoon doen. Mooie kans om je kledingkast te herinrichten O:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:37

lizy29 schreef:

Ik ontdek hier even mijn weekendbesteding :)) En daarna ga ik op reis langs Berging aan Zee, Balconia etc etc. Met backpack. :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:37

Hoe verzin je ze :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:38

Winged schreef:
lizy29 schreef:

Ik ontdek hier even mijn weekendbesteding :)) En daarna ga ik op reis langs Berging aan Zee, Balconia etc etc. Met backpack. :))

Berging aan zee :') .

Ik was gister op Terrasnië, ook lekker!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:42

Ik ga elke dag naar Azeroth :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:52

Wij genieten van Woonkameroen.

Echwel