[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:48

_San87_ schreef:
[ Video ]

GEVONDEN :D!!!

heerlijk deze :))

en prachtige tekening weer San87!

ontherun

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:04

Niet alleen honden, mijn katten kunnen daar ook wat van. En met dank aan mijn moeder die in onze vakantie heeft ‘opgepast’, komt er nu standaard eentje kopjes geven voor snoep zodra ik het koffie apparaat aan zet _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:36

Blijheid schreef:
_San87_ schreef:
Mijn honden verstaan bepaalde woorden iets te goed :'). Vriend en ik hebben het inmiddels niet meer over de honden een plasje laten doen, maar ik laat de honden even p-l-a-s-s-e-n :+.

Zo kennen ze hier voor dezelfde activiteit de woorden
-uit
-wandelen
-aan het riempje
-buiten
-plasje doen
-outside
-w-a-n-d-e-l-e-n
-marcheren
-naar de great outdoors

Zucht. Ze worden steeds slimmer :')

Echt he _O-. De mijne kunnen ook klokkijken :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:38

san4nie schreef:
Delen met jullie zal wel beter zijn voor mij ja! Hij is echt heel lekker. Niet te vet, knapperige rand. Door bakfilmpjes wil ik juist extra graag. Heel Holland bakt is echt zo slecht voor mij.

Haha, jullie honden. Die beesten zijn zo slim hè.

Alweer zo’n prachtig vogeltje san! <3

Hij zag er ook echt gewoon perfect uit :D. Ik durf nooit boterkoek te maken/kopen, ik vind dat zo ontzettend lekker dat ik zo die hele taart opeet :'). Niet zo'n goed idee, zeg maar :=.

Mijn tekening is af:

Afbeelding

Dat maakt het aantal taken dat ik vandaag gedaan heb 4 :+.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:39

_San87_ schreef:
Blijheid schreef:

Zo kennen ze hier voor dezelfde activiteit de woorden
-uit
-wandelen
-aan het riempje
-buiten
-plasje doen
-outside
-w-a-n-d-e-l-e-n
-marcheren
-naar de great outdoors

Zucht. Ze worden steeds slimmer :')

Echt he _O-. De mijne kunnen ook klokkijken :)).

Ja hier ook, maar alleen om half 6 's avonds voor brokjes en half 10 's avonds voor de laatste ronde naar buiten, als het later is gaat ie zitten mopperen _O- Altijd grappig als de klok weer is wordt verzet.
Laatst bijgewerkt door Whale op 02-04-20 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:40

Echt heel gaaf San!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:17

Ik heb ook veel moeite om 1 stukje te nemen. Maar sport voor mij doen best wel veel. Dat scheelt.

Afbeelding
Ties weet 1 ding heeeel goed.
“Jij kip snijden!!??”

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:31

ontherun schreef:
Echt heel gaaf San!

Thanks :D. Ze staan naast elkaar op houten klemborden mooi te wezen in de woonkamer.
____

Net lasagne in de oven geschoven, jammie :9. Echt mijn favo voer zo ongeveer.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:35

Hier kent hij ook een paar woorden nopens wandelen, maar hij is beter in het linken van een actie aan een gebeurtenis. Zo ga ik bijvoorbeeld steevast naar het toilet voordat we op pad gaan, dus als ik "vanuit het niets" naar het toilet ga dan staat hij te springen als ik eraf kom, haha. Ook als ik de shampoo pak en de kraan aan zet... dan zoekt hij dekking. := Hij staat álles toe maar in bad vindt hij zooo verschrikkelijk.

Nou ja, en zo kan ik nog wel meer voorbeelden bedenken.

O ja, en de ander.... die is niet zo snugger... :Y)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:37

Onze honden verstaan ook heel veel woorden en worden dan ook helemaal druk. Een nieuw codewoord houdt ook maar drie dagen :(
Wat een mooie tekening weer San87, ik kan niet tekenen helaas.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:45

Mijn hond kent “jas aan”, dan gaat ze in de bijkeuken staan bij de haak waar haar tuig aan hangt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:36

Zo reageert mijn hond inmiddels ook op ‘de gans moet vliegen’ :')
Volgens mij maakt het ook niet uit wat je zegt, ze hebben toch wel door dat het over hen gaat _O-

Hier een heerlijk dagje! Vroeg op gestaan en de hele dag gestudeerd, toen rond een uur of 5 naar stal gegaan en een rustig avondritje gemaakt. Zo fijn dat het weer lang licht is!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:37

Afbeelding

Keuken er uit en behangen... Dat is wat we vanavond hebben gedaan. Morgen komt de keuken. Dit weekend nog wat kleine dingetjes en dan maandag /dinsdag plaatsen. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:41

Goed bezig zeg :D.

Ik was al blij dat ik de afwas en de was heb gedaan, eten heb gekookt, heb getekend en een uur heb gewandeld :P.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:05

Zo, ik heb vandaag het eerste van de zes bestelde boeken uitgelezen. 400 bladzijden. Morgen begin ik in een boek van 650 pagina's. Allemaal Duitstalig en soms gortdroog.

In het vervolg ga ik wel vaker de avond vrijhouden. Gewoon een paar uur iets anders doen dan studiestampen. Ik heb nog wel wat onvoltooide composities liggen, daar zou ik bijvoorbeeld aan verder kunnen gaan. Of misschien nog een paar nieuwe stukjes, voor één instrument. Iedereen zit nou opgesloten met zijn muziekinstrument, dan kunnen ze dat mooi spelen.

En o ja, deze tip kreeg ik onlangs: mail eens iemand van wie je al jaren niets meer gehoord hebt! Iedereen zit nu in de oliebol, dus mensen met wie je verder geen gedoe hebt (gehad), zullen blij zijn om weer eens iets van je te horen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:08

musiqolog schreef:
Zo, ik heb vandaag het eerste van de zes bestelde boeken uitgelezen. 400 bladzijden. Morgen begin ik in een boek van 650 pagina's. Allemaal Duitstalig en soms gortdroog.

In het vervolg ga ik wel vaker de avond vrijhouden. Gewoon een paar uur iets anders doen dan studiestampen. Ik heb nog wel wat onvoltooide composities liggen, daar zou ik bijvoorbeeld aan verder kunnen gaan. Of misschien nog een paar nieuwe stukjes, voor één instrument. Iedereen zit nou opgesloten met zijn muziekinstrument, dan kunnen ze dat mooi spelen.

En o ja, deze tip kreeg ik onlangs: mail eens iemand van wie je al jaren niets meer gehoord hebt! Iedereen zit nu in de oliebol, dus mensen met wie je verder geen gedoe hebt (gehad), zullen blij zijn om weer eens iets van je te horen.

In één dag :oo ! Netjes.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:09

Ik vind het altijd knap dat sommige mensen zo snel boeken kunnen lezen. Ik ben echt langzaam daarin :=

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:11

_San87_ schreef:

Haha, nee hoor, mocht ik willen. Dit is niet het type boek dat je zo snel kunt uitlezen. Eindeloos nadenken wat er bedoeld wordt, aantekeningen maken, verbanden leggen. Ik heb er vijf dagen over gedaan, al heb ik niet elke dag de héle dag zitten lezen. Maar goed, vandaag dus wel, en ik ben blij dat het nu uit is. En dat ik een beetje kán doorwerken dankzij deze crisis.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 02-04-20 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:12

musiqolog schreef:
_San87_ schreef:

Haha, nee hoor, mocht ik willen. Dit is niet het type boek dat je zo snel kunt uitlezen. Ik heb er vijf dagen over gedaan, al heb ik niet elke dag de héle dag zitten lezen.

Aaah, ik dacht al :)).

Alsnog, netjes.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:14

5 dagen is nog netjes. Ben al meer dan 2 weken bezig met een boek over Augustus, en volgens de app heb ik pas 28% gelezen :')

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:45

Ik zou dat wel kunnen. Ik las in mijn studietijd minstens een boek per week in de tijd dat ik in de trein zat. Pak en beet 10 uur per boek.
Maar goed, ik lees snel en veel. Ik heb inmiddels tussen de 300 en 400 boeken, waarvan het merendeel in het Engels.
Ik heb wel een e-reader, maar die ligt meestal stof te happen. Die is voornamelijk voor als ik op vakantie ga, anders moet ik bijna een koffer aan boeken meenemen :evaw:

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:50

Ik lees altijd een aantal bladzijden en dan ga ik weer iets anders doen, of het moet ineens interessant worden, dan wel iets meer. Maar ik heb niet het concentratievermogen om de hele tijd te lezen :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:08

Percy schreef:
Uit het hoofd spelen kan hij wel, Rachmaninoff ook, improviseren vindt hij maar niets.

Jee, wat een ellende San87, vreselijk dat je niet nar je moeder kan.

Ikzelf kan trouwens geen enkel instrument bespelen en ik ga er nu al helemaal niet meer aan begonnen.

Mijn weerstand is helaas ook minder door mijn reuma medicatie. Mag vandaag mijn spuiten weer zetten. Dit is al de vijfde week thuis, hoop dat het onze deur voorbij gaat.

Zonde een instrument bespelen op latere leeftijd is toch leuk, ik ben afgelopen jaar begonnen!.Het eerste stadium tja dat valt tegen maar als je daar doorkomt word het steeds leuker. Ik ben geen hoogvlieger en geen natuurtallent maar ik heb er wel plezier in. Laatst mijn gitaar meegenomen naar het werk (dementerenden met gedrags problemen) en het verbroederde enorm gewoon liedjes van de jaren50/60/70 het waren slechts 6 verschillende heb 45 minuten gespeeld maar wat hebben ze genoten!en wij als personeel ook! denk er toch eens over na echt het is zo leuk (en ja mijn vingers zijn ook stijf van de reuma en toch het is echt leuk!)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:58

Daar heb je wel gelijk in Kwita maar met een professional in huis is het niet fijn om te stuntelen. Gitaar heb ik wel even overwogen maar dat gaat niet met mijn vingers.

Vriendin van mij neemt haar gitaar ook vaak mee naar het werk (verstandelijk beperkten) en die mensen genieten daar ook echt van.

Super dat jij er zo van kan genieten! Ik geniet gewoon mee met de anderen :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:51