Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:24

Druif klinkt raar maar wens hem maar sterkte

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:25

fransje23 schreef:
Denken mensen dat bij een lock down het virus verdwijnt om nooit meer terug te keren?

Je zal nooit al het contact met iedereen kunnen stopzetten lijkt me. Dus denk het niet.
Dacht gister op tv ook iets gehoord te hebben over dat het langzaamaan toch het hele land door gaat trekken. (Of de hele wereld).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:25

Ohja, over de toespraak inderdaad. Tjah, volgens mij is het kiezen uit 3 kwaden waarvan 1 niet eens mogelijk.
Ik denk dat ze de beste optie kiezen tenzij we onze maatschappij echt stelselmatig willen veranderen naar minimaal contact ook op lange termijn.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:33

Robijntjah schreef:
Ohja, over de toespraak inderdaad. Tjah, volgens mij is het kiezen uit 3 kwaden waarvan 1 niet eens mogelijk.
Ik denk dat ze de beste optie kiezen tenzij we onze maatschappij echt stelselmatig willen veranderen naar minimaal contact ook op lange termijn.

Als ik hier nu al lees dat mensen “er klaar mee zijn”, dan zal dat vast niet lukken nee. Denk dat dit inderdaad nog de beste optie is, zoals we het nu moeten doen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:35

san4nie schreef:
Robijntjah schreef:

Als ik hier nu al lees dat mensen “er klaar mee zijn”, dan zal dat vast niet lukken nee. Denk dat dit inderdaad nog de beste optie is, zoals we het nu moeten doen.

Heel eerlijk.... Je kunt er ''klaar mee zijn'', maar als het moet vanuit de regering piept iedereen wel anders hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:37

Ik ben wel echt geschrokken van hoe zelfzuchtig mensen kunnen zijn, van de andere kant onstaan er ook heel mooie initiatieven.

Saskia9

Robijntjah schreef:
Hier ook al een week benauwdheidsklachten, heel mild, alsof ik een strakke band om mijn ribben heb, mijn longen te groot zijn voor mijn borstkas zeg maar. Met vlagen en echt per houding afhankelijk. Ik ken dit helemaal niet en weet niet of 't überhaupt echte klachten zijn zeg maar gezien de hele situatie natuurlijk sowieso nogal wat losmaakt.
Ik zei al tegen mijn moeder: in het gunstigste geval is dit Corona en blijft het voor mij hierbij en kan ik daarna weer op bezoek komen.

Nou precies dit! Dit zei ik afgelopen week ook tegen mijn moeder. Dat ik ook een gek gevoel in mijn longen heb. Totaal niets om me zorgen te maken, maar voelt anders dan anders. Vreemd om dat bij jou ook te lezen dan haha

Morris

Stipje

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:39

Ja, de ene probeert aan alle kanten te helpen. De ander haalt alle winkels leeg en doet waar die zelf zin in heeft..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:40

Ik was lid van een Corona-hulp groep in mijn omgeving maar ben er weer uit gegaan. Het werd meer overspoelt met: “Hamsteraars, kijk wat jullie aanrichten *insert foto*” groep, daar had ik dus wel weinig zin in. Facebook Marie stond toen ook vooraan om haar deskundige mening over het virus te vertellen en de ene slechte roddel werd opgevolgd door de ander. :evaw: Ik kijk dan liever hier. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:41

Saskia9 schreef:
Robijntjah schreef:
Hier ook al een week benauwdheidsklachten, heel mild, alsof ik een strakke band om mijn ribben heb, mijn longen te groot zijn voor mijn borstkas zeg maar. Met vlagen en echt per houding afhankelijk. Ik ken dit helemaal niet en weet niet of 't überhaupt echte klachten zijn zeg maar gezien de hele situatie natuurlijk sowieso nogal wat losmaakt.
Ik zei al tegen mijn moeder: in het gunstigste geval is dit Corona en blijft het voor mij hierbij en kan ik daarna weer op bezoek komen.

Nou precies dit! Dit zei ik afgelopen week ook tegen mijn moeder. Dat ik ook een gek gevoel in mijn longen heb. Totaal niets om me zorgen te maken, maar voelt anders dan anders. Vreemd om dat bij jou ook te lezen dan haha

Oh, wel fijn dat ik niet de enige mafkees ben _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:41

Er wordt door meerdere wereld leiders aangegeven dat tussen de 60-80% van de bevolking het virus gaat krijgen.

Stoppen gaan we het dus echt niet meer kunnen doen!

De enigste manier is om het virus te vertragen.

Ik heb op dit moment echt iets van: laat mij het maar snel krijgen, grote kans dat het mild verloopt en dat ik daarna immuun ben voor een tijdje.

Het niet weten vind ik echt niet fijn en op elk dingetje dat ik nu in mn lijf voel, gaat de gedachte door mn hoofd: is dit corona?

Dan liever even head first en het krijgen en er doorheen zijn.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 17-03-20 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:42

mvdende schreef:
Er wordt door meerdere wereld leiders aangegeven dat tussen de 60-80% van de bevolking het virus gaat krijgen.

Ik heb op dit moment echt iets van: laat mij het maar snel krijgen, grote kans dat het mild verloopt en dat ik daarna immuun ben voor één tijdje.

Het niet weten vind ik echt niet fijn en op elk dingetje dat ik nu in mn lijf voel, gaat de gedachte door mn hoofd: is dit corona?

Deze gedachte kwam ook in mij op, maar ik had hier ook ergens gelezen dat je het meerdere keren kunt krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:44

Robijntjah en Saskia,
Zoals jullie het omschrijven heb ik het ook gehad! Heel raar gevoel, inademen deed ook echt pijn. Bij mij was het na 2 dagen weer weg

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:44

Saskia9 schreef:
Robijntjah schreef:

Er zullen op deze manier best heel veel mensen al een corona besmetting doorlopen , ondertussen doe je gewoon de dingen die je nog mag en besmet je ongemerkt anderen, dat is dus de bedoeling. de meeste mensen zullen zo antistoffen zonder ernstig ziek zijn aanmaken.
Ik geloof dat er op dit moment veel meer mensen besmet zijn dan we in kunnen denken, ik zou deze cijfers wel eens willen weten, al is het maar een schatting.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:47

Oh nee ik heb verder geen pijn ofzo.
Ben normaal echt ontzettend nuchter en alles gaat bij mij altijd vanzelf weg tot het erger wordt persoon.. Maar dit is raar. Alsof ik diep wil ademhalen maar alsnog veel minder lucht mijn longen in komt. Lastig uit te leggen. Ben niet echt benauwd, maar wel kortademig denk ik

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:47

Astorga schreef:
Jessix schreef:
Dan zou je eigenlijk naar je baas moeten gaan en hem/haar recht in z’n bek moeten hoesten. “Oh maar ik heb maar milde klachten hoor” ;)

Echt niet grappig dit.

Nee was ook niet grappig bedoeld. Met milde klachten toch komen werken.... -O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:48

Giolli schreef:
mvdende schreef:

Ik heb op dit moment echt iets van: laat mij het maar snel krijgen, grote kans dat het mild verloopt en dat ik daarna immuun ben voor één tijdje.

Deze gedachte kwam ook in mij op, maar ik had hier ook ergens gelezen dat je het meerdere keren kunt krijgen?

Dat waren waarschijnlijk mensen die nog niet helemaal genezen zijn geweest.

De kans dat je het een 2e keer krijgt, zou natuurlijk aanwezig kunnen zijn.

Maar mocht dit zo zijn, dan waren er denk ik al meerdere gevallen van bekend?

Daarnaast hoop ik dat de methode om snel te testen doorzet.

Dat je iedereen die klachten heeft gehad kan testen of ze überhaupt corona hebben gehad, en of ze het virus nu nog uitscheiden.

Want als je eenmaal immuun bent en geen virus meer uitscheid, dan ben je geen gevaar meer voor anderen en kun je bijvoorbeeld weer naar je eenzame oma enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:48

knollentuin schreef:
Saskia9 schreef:

Er zullen op deze manier best heel veel mensen al een corona besmetting doorlopen , ondertussen doe je gewoon de dingen die je nog mag en besmet je ongemerkt anderen, dat is dus de bedoeling. de meeste mensen zullen zo antistoffen zonder ernstig ziek zijn aanmaken.
Ik geloof dat er op dit moment veel meer mensen besmet zijn dan we in kunnen denken, ik zou deze cijfers wel eens willen weten, al is het maar een schatting.

Oh dat denk ik zeker, ik weet echt niet of dit Corona is hoor, jammer wel dat ik daar nu niet achter kan komen omdat ik dan toch weer een stuk zekerder zou staan in het bezoeken van bijvoorbeeld mijn ouders.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:49

@robijntjah en @saskia9 en @brokjes dit heb ik ook al een paar dagen ja. Geen pijn overigens. Voelt gewoon als verkouden, maar dan nét iets benauwder dan normaal door idd beetje drukkend gevoel rondom mijn ribben. Ik blijf nu dus zoveel mogelijk overal weg voor het geval dit wél corona is en niet gewoon verkouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:50

Nee pijn is het niet inderdaad, beetje onaangenaam maar kan nou niet zeggen dat ik me belemmerd voel.
In de avond is het erger dan in de ochtend en op mijn zij liggen is niet perse fijn.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:50

Robijntjah schreef:
knollentuin schreef:

Oh dat denk ik zeker, ik weet echt niet of dit Corona is hoor, jammer wel dat ik daar nu niet achter kan komen omdat ik dan toch weer een stuk zekerder zou staan in het bezoeken van bijvoorbeeld mijn ouders.

Bij twijfel niet doen. :) Hopelijk is dit het voor jou (mocht het Corona zijn), maar dat wil niet zeggen dat anderen er zo makkelijk vanaf komen.
Ik heb nog een kuchje, en mag al 1,5 week geen winkelbezoeken doen (werk in de buitendienst), word echt gillend gek :') Maar ik heb een voorbeeldfunctie dus doe het gewoon niet. Ook kom ik niet bij mijn schoonouders, mijn schoonvader is herstellende van ernstige wondroos en valt binnen de risicogroep.
Heel vervelend, maar better safe than sorry.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:52

knollentuin schreef:
Saskia9 schreef:

Oh dat denk ik zeker, ik weet echt niet of dit Corona is hoor, jammer wel dat ik daar nu niet achter kan komen omdat ik dan toch weer een stuk zekerder zou staan in het bezoeken van bijvoorbeeld mijn ouders.[/quote]

Nouja dat he? Als je weet dat dat het geweest is kan je weer naar je ouders- mits je weer geen verdere contacten hebt? Of kan dat dan weer wel omdat jij de buffer bent? Anders blijft het tricky

Anoniem

Wees gerust Muur, ik kom al 2,5 week niet bij mijn moeder omdat ik gewoon 'moest' werken ook.

Daihyo

Saskia9 schreef:
Oh nee ik heb verder geen pijn ofzo.
Ben normaal echt ontzettend nuchter en alles gaat bij mij altijd vanzelf weg tot het erger wordt persoon.. Maar dit is raar. Alsof ik diep wil ademhalen maar alsnog veel minder lucht mijn longen in komt. Lastig uit te leggen. Ben niet echt benauwd, maar wel kortademig denk ik

Dat heb ik ook al een week. Maar heb ook astma en heb dat wel vaker in deze tijd. Ik ben dus mijn puffer gaan gebruiken. Maar sinds vandaag ook keelpijn, droge hoest en wat zeikerige hoofdpijn. Normaal zou ik daar niet zo'n aandacht aan besteden, maar nu merk ik dat ik voorzichtig ben en me afvraag: kan ik wel naar een afspraak toe? Kan ik wel naar buiten?
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 17-03-20 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt