Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:29

Moest vanmorgen weer beginnen met werken, maar heb knap gehoest afgelopen nacht en werd in zweet wakker. Op zich voel ik me wel knap. In normale omstandigheden was ik wel gaan werken maar heb me ziek gemeld

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:48

Ik zit erg tegen de lockdown aan te hikken. Ik heb het gevoel dat het kabinet bezig is met het maken van plannen voor een lockdown van een aantal weken. Wat we nu ook in italie etc zien. Mijn paard gaat binnenkort verhuizen maar ik heb nog geen hooi in huis. Daar heb ik groter vervoer voor nodig en dat huren we meestal. Liefst wil ik volgende week pas hooi gaan halen zodat we gelijk mijn zadelkast kunnen ophalen. Maar twijfel zo hard waar ik nu goed aan doe.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:03

Hutcherson schreef:
Ik zit erg tegen de lockdown aan te hikken. Ik heb het gevoel dat het kabinet bezig is met het maken van plannen voor een lockdown van een aantal weken. Wat we nu ook in italie etc zien. Mijn paard gaat binnenkort verhuizen maar ik heb nog geen hooi in huis. Daar heb ik groter vervoer voor nodig en dat huren we meestal. Liefst wil ik volgende week pas hooi gaan halen zodat we gelijk mijn zadelkast kunnen ophalen. Maar twijfel zo hard waar ik nu goed aan doe.

Mijn paard staat gelukkig op een pensionstal. daar wordt geod voor verzorgd. Maar ik hoop niet dat mijn stalbaas dan ziek wordt. Ook hebben we op stal voorzorgsmaatregelen en sinds een paar dagen doekjes. Wel ben ik de afgelopen dagen niet gweweest. Mijn paard staat gelukkig altijd buiten op een weiland met een aangsloten hoger gelegen paddock waar het droog is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:04

Hutcherson, als dat alles is om je druk om te maken, heb je wel een gezegend leven ;-)

Ik zou nu gaan en dan volgende week voor je zadelkast. Mocht er een lockdown komen, dan is zonder zadelkast wel te overleven, maar een paard zonder hooi wordt wel een probleem.

Men zegt dat er geen lock down komt, maar ik ben daar ook niet gerust op.
Heb gisteren voor de zekerheid wat inkopen gedaan in de bouwmarkt, dan kan ik thuis aan het klussen.
Voor nu zit ik nog gewoon 40 uur per week op kantoor. Maar als alles op slot gaat, ben ik bang dat ik ook thuis kom te zitten. Dan is wat om handen wel fijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:42

MarliesV schreef:
Hutcherson, als dat alles is om je druk om te maken, heb je wel een gezegend leven ;-)

Ik zou nu gaan en dan volgende week voor je zadelkast. Mocht er een lockdown komen, dan is zonder zadelkast wel te overleven, maar een paard zonder hooi wordt wel een probleem.

Men zegt dat er geen lock down komt, maar ik ben daar ook niet gerust op.
Heb gisteren voor de zekerheid wat inkopen gedaan in de bouwmarkt, dan kan ik thuis aan het klussen.
Voor nu zit ik nog gewoon 40 uur per week op kantoor. Maar als alles op slot gaat, ben ik bang dat ik ook thuis kom te zitten. Dan is wat om handen wel fijn.

Precies ik ook niet, ik maak me echt zorgen dat het elke dag de laatste kan zijn.

In huis was ik m'n handen niet meer extra vaak, want mijn huid gaat kapot. Ik woon toch alleen. Buiten doe ik het nog wel vaker.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:51

even een vraagje voor de Belgische bokkers, is er in Belgie nou al een lock down? en zo ja, wat betekent dat bij jullie, en dan voornamelijk, wordt er een uitzondering gemaakt om naar je paard te gaan? Ik vraag mij echt af als er een lock down in NL komt (en m.i. is dat een kwestie van tijd), mag je dan nog wel naar je paard?

Ik snap dat sommige misschien denken, lekker belangrijk, maar ik vind het toch wel een dingetje. Gaat mij niet om rijden ofzo, daar doen wij niet aan, maar wel om hem zijn eten te kunnen geven, medicijnen etc.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:57

In België is het geen lockdown zoals in Frankrijk. Wij mogen gewoon nog naar ons paard. Er worden op stal wel extra maatregelen genomen zodat er niet teveel mensen tegelijk zijn. We mogen niet met het paard op verplaatsing en enkel nog buitenrijden per 2 en niet in groep. Je paard beweging geven valt onder de noemer dierenwelzijn blijkbaar.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:01

ahh ok, beetje hetzelfde als hier eigenlijk. Ik vraag me af hoe het dan in Frankrijk gaat...

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:25

happy2014 schreef:
even een vraagje voor de Belgische bokkers, is er in Belgie nou al een lock down? en zo ja, wat betekent dat bij jullie, en dan voornamelijk, wordt er een uitzondering gemaakt om naar je paard te gaan? Ik vraag mij echt af als er een lock down in NL komt (en m.i. is dat een kwestie van tijd), mag je dan nog wel naar je paard?

Ik snap dat sommige misschien denken, lekker belangrijk, maar ik vind het toch wel een dingetje. Gaat mij niet om rijden ofzo, daar doen wij niet aan, maar wel om hem zijn eten te kunnen geven, medicijnen etc.

Dit heb ik dus precies het zelfde, ben zo bang voor een lockdown en dat er dan geen rekening gehouden wordt met dat je eigenlijk gewoon naar je paard moet voor voer medicijnen en andere dingen... En staleigenaar gaat dat echt niet allemaal over (kunnen) nemen...
Ben zelf nu al een paar dagen thuis om dat ik ziek ben.. Maar nu kunnen stalgenoten het nog over nemen...
Hoop echt dat het niet zover komt..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:07

Ik heb een eigen plek voor mijn paarden dus ik moet zelf naar de paarden anders worden ze niet verzorgd.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:27

dan heb je mazzel Marleen :-) dan moet je wel, dat kan gewoon niet anders. Voor een pensionstal zou de stalhouder het natuurlijk kunnen doen, maar als die allle medicijntjes, papjes, beweging etc moet gaan regelen...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:07

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics die betrekking hebben op de coronacrisis, is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:14

alysha92 schreef:
happy2014 schreef:

Dit heb ik dus precies het zelfde, ben zo bang voor een lockdown en dat er dan geen rekening gehouden wordt met dat je eigenlijk gewoon naar je paard moet voor voer medicijnen en andere dingen... En staleigenaar gaat dat echt niet allemaal over (kunnen) nemen...
Ben zelf nu al een paar dagen thuis om dat ik ziek ben.. Maar nu kunnen stalgenoten het nog over nemen...
Hoop echt dat het niet zover komt..

Vraag ik mij idd ooo af. Bijna 30 paarden op doe het zelf stal. Iedereen doet alles zelf, voeren, uitmesten, hooi inkopen. Er woont 1 iemand bij stal maar die kan dat echt niet allemaal gaan doen. Voeren en water (waterbakken vullen met zakken) is al een opgave, laat staan dan eventueel nog mesten. Is gewoon niet mogelik. En idd, er zijn ook die medicatie nodig hebben!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:14

marleen_usar schreef:
Ik heb een eigen plek voor mijn paarden dus ik moet zelf naar de paarden anders worden ze niet verzorgd.

Hier ook Marleen, ik zal er toch echt heen moeten, 15 min.hier vandaan.Maar ook me hondje zal uitgelaten moeten worden.En boodschappen halen voor een week zoals ik nu ook doe.Zo kom ik maar 1 keer in de week bij de supermarkt en andere winkels, groentenboer,visboer,slager.
Hooi heb ik besteld voor 2 maanden,word zaterdag bezorgd.
Als er in Nederland ook een Lock Down komt dan mag je nog wel naar de supermarkt, apotheek,je hond uitlaten en je dieren verzorgen.Dat werd er gezegd op t.v.Verder moet je gewoon binnen blijven of in je tuin.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:59

Wij houden er ook wel rekening mee.
Mijn vriend zou zijn 40ste verjaardag zaterdag met zijn maten vieren maar dat hebben we afgezegd.
Ik kan gelukkig vanuit huis werken.
En ga eigenlijk alleen voor de paarden en de boodschappen van huis weg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:07

Fijn om ook eens leuk nieuws te lezen!

Ik stel mijn vraag toch nog even hier. Misschien komt het een beetje paniekerig over, maar ik zit alleen en heb geen mensen om mee te overleggen :'). Sorry als jullie het al gezien hebben. Misschien helpt het anderen in een soortgelijke situatie trouwens ook wel een beetje in te kijken wat de rest ermee doet.
Ik zou graag even langs gaan bij mijn ouders (66 en 72). Ik heb geen klachten, zij ook niet. Maar ik weet natuurlijk niks over symptoomloos overdragen etc en wil geen risico lopen. Is het veilig als we gewoon een stukje gaan fietsen in het natuurgebied naast de deur en 2 meter afstand houden? Of in de tuin gaan zitten (mooi weer)? Ik ga er met eigen vervoer heen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:09

Zelf ben ik al 1,5 week thuis aan het werk, samen met mijn man. Een groot sociaal leven hebben we eigenlijk niet echt in de vorm van mensen ontmoeten, en we wonen ook in een rustige buurt. Ik doe aan social distancing, let er echt heel goed op, waar ik ook kom. Wel lastig, omdat er toch mensen zijn die er geen rekening mee houden en ineens wel in die 1,5 meter gaan staan.
Paard staat aan de overkant bij de overburen, zij zitten in de risico-groep, 70+ en afgelopen jaar vol met klachten. Ik of mijn man gaan er dagelijks naar toe, maar letten heel erg op dat we hun op afstand houden. Zelf vinden ze het onzin, zij was jarig zaterdag en accepteerde eigenlijk niet dat ik alleen maar belde, en sloot het gesprek af met "dan kom je volgende week maar een keer langs". 8)7
Mijn ouders houd ik ook op afstand. Mijn vader is toevallig net langsgeweest, moest iets aan de auto gedaan hebben. Voor hij kwam heb ik wel in huis alles gedesinfecteerd. Ook hij is 70+ en hoewel gezond nu, heeft hij wel een hartoperatie gehad in het verleden.
Ik wandel wel dagelijks met de hond in de bossen. Deed ik altijd al, en hoop van harte dat ik dat kan blijven doen. Het stuk waar ik loop is altijd erg rustig, kom er zelden mensen tegen en als ik ze tegenkom kan ik ze heel goed ontwijken.

Verder, winkels zijn hier niet echt in de buurt, moet altijd naar andere plaatsen. En ook die plaatsen zijn niet voorzien van veel verschillende supermarkten. Ik heb sowieso altijd voorraad, omdat ik maar 1 keer in de week boodschappen doe. Ik heb al voor het eerste geval in Nederland was mijn voorraad gechecked, zaten helaas wat dingen over de datum tussen, en toen al aangevuld waar nodig. Wij kunnen met 2 personen makkelijk 3 weken goed eten. Afgelopen weekend nog extra voer voor mijn paard gehaald, ook die kan een maand of 3 vooruit. En zojuist is nog hondenvoer gebracht door de fokker, die haalt het altijd in Duitsland in grote aantallen en met name degenen die pups van hun hebben nemen weer van hem af, en heeft voor iedereen een keer extra gereden zodat ook iedereen voorzien is. Ook voor de hond kunnen we zeker 3 maanden vooruit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:13

Sheran schreef:

Ik stel mijn vraag toch nog even hier. Misschien komt het een beetje paniekerig over, maar ik zit alleen en heb geen mensen om mee te overleggen :'). Sorry als jullie het al gezien hebben. Misschien helpt het anderen in een soortgelijke situatie trouwens ook wel een beetje in te kijken wat de rest ermee doet.
Ik zou graag even langs gaan bij mijn ouders (66 en 72). Ik heb geen klachten, zij ook niet. Maar ik weet natuurlijk niks over symptoomloos overdragen etc en wil geen risico lopen. Is het veilig als we gewoon een stukje gaan fietsen in het natuurgebied naast de deur en 2 meter afstand houden? Of in de tuin gaan zitten (mooi weer)? Ik ga er met eigen vervoer heen.

Ik ben dinsdag t/m vandaag gewoon bij mijn ouders geweest. Wel in goed overleg natuurlijk ;) Zij zijn 66 en beiden goed gezond. Ik zit al twee maanden overspannen thuis, deze tripjes zijn echt een uitje en dragen bij aan mijn herstel. Beiden gaan ook gewoon boodschappen doen enzo. Natuurlijk is er een risico maar ik vond dat zelf in dit geval echt meer dan acceptabel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:16

Koorts is manier om virus de doden, echter een afweer die geen reden tot koorts herkent zoals bij dit virus redelijk lang het geval lijkt, is geen last hebben iets wat weinig zegt. Je niet lekker voelen trouwens ook niet zoveel, zat mensen al met loopneus, kuch, etc. door weer/buitenwerk/airco werk, verkoudheid, griep, hooikoorts. Zat verklaringen dus voor klachten die ook corona kunnen zijn. Goed naar je lijf luisteren en communicatie even via andere middelen laten lopen.

Woon ook alleen. Mijn moeder (74) zou aanstaande dinsdag hier komen, nu voel ik mij wel zozo (verkouden + stress = meer blah dan normaal), maar aangezien er niks nada getest wordt, neem ik het risico niet. Wel aan het kijken naar opzetten van iets als skype en camara besteld zodat ik wat filmpjes via yt kan gaan delen de komende tijd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:11

@tamary: om even op het hooikoorts gebeuren in te haken. Er komt een hoge piek aan dus wordt er geadviseerd om nu al te starten met medicijnen, om verwarring met corona te voorkomen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:26

Berdien schreef:
Sheran schreef:

Ik ben dinsdag t/m vandaag gewoon bij mijn ouders geweest. Wel in goed overleg natuurlijk ;) Zij zijn 66 en beiden goed gezond. Ik zit al twee maanden overspannen thuis, deze tripjes zijn echt een uitje en dragen bij aan mijn herstel. Beiden gaan ook gewoon boodschappen doen enzo. Natuurlijk is er een risico maar ik vond dat zelf in dit geval echt meer dan acceptabel.

Hier idem. Mijn ouders moet je niet achter de geraniums stoppen. Die gaan nu af en toe even naar buiten een ommetje doen en verder vindt mijn moeder het juist nu gezellig dat ik langskom. Ik kom verder ook nergens meer, alleen bij mijn paard, maar dat is geen mens, maar wel mijn familie. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:05

Paps moet vooral wennen aan het feit dat hij niet meer 3x per week een appeltaartje kan eten met de mannen van de wielerclub. Hij gaat overigens nog wel (minimaal) 3x per week fietsen. Maar dan in kleinere groepen, zonder uitgebreide koffiepauze. Mams is gestopt met mantelzorg in de straat, daarom durfde ik nu ook wel naar ze toe te gaan. Als ze nog bij de buren langs was geweest voor koffie/klaverjas/puzzel dan was ik thuis gebleven. Dat risico was me te groot.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:57

Ik ga nu absoluut niet bij mensen langs ook niet bij ouders. Voel me al schuldig genoeg naar mijn man toe omdat ik hem mogelijk zal besmetten. Ik werk in een supermarkt en vorm dus een risico. Maar ook anders zou ik echt niet bij mensen langs gaan als het enkel om gezelligheid gaat. Dan heb je toch iets niet gesnapt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:05

Ik woon naast mijn moeder en wij komen er meerdere keren per dag. Ik ben mantelzorger, zelf komt ze niet buiten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:31

Als mantelzorger kan het niet anders dat snap ik best.