Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Ik zit erg tegen de lockdown aan te hikken. Ik heb het gevoel dat het kabinet bezig is met het maken van plannen voor een lockdown van een aantal weken. Wat we nu ook in italie etc zien. Mijn paard gaat binnenkort verhuizen maar ik heb nog geen hooi in huis. Daar heb ik groter vervoer voor nodig en dat huren we meestal. Liefst wil ik volgende week pas hooi gaan halen zodat we gelijk mijn zadelkast kunnen ophalen. Maar twijfel zo hard waar ik nu goed aan doe.
MarliesV schreef:Hutcherson, als dat alles is om je druk om te maken, heb je wel een gezegend leven
Ik zou nu gaan en dan volgende week voor je zadelkast. Mocht er een lockdown komen, dan is zonder zadelkast wel te overleven, maar een paard zonder hooi wordt wel een probleem.
Men zegt dat er geen lock down komt, maar ik ben daar ook niet gerust op.
Heb gisteren voor de zekerheid wat inkopen gedaan in de bouwmarkt, dan kan ik thuis aan het klussen.
Voor nu zit ik nog gewoon 40 uur per week op kantoor. Maar als alles op slot gaat, ben ik bang dat ik ook thuis kom te zitten. Dan is wat om handen wel fijn.
happy2014 schreef:even een vraagje voor de Belgische bokkers, is er in Belgie nou al een lock down? en zo ja, wat betekent dat bij jullie, en dan voornamelijk, wordt er een uitzondering gemaakt om naar je paard te gaan? Ik vraag mij echt af als er een lock down in NL komt (en m.i. is dat een kwestie van tijd), mag je dan nog wel naar je paard?
Ik snap dat sommige misschien denken, lekker belangrijk, maar ik vind het toch wel een dingetje. Gaat mij niet om rijden ofzo, daar doen wij niet aan, maar wel om hem zijn eten te kunnen geven, medicijnen etc.
alysha92 schreef:happy2014 schreef:even een vraagje voor de Belgische bokkers, is er in Belgie nou al een lock down? en zo ja, wat betekent dat bij jullie, en dan voornamelijk, wordt er een uitzondering gemaakt om naar je paard te gaan? Ik vraag mij echt af als er een lock down in NL komt (en m.i. is dat een kwestie van tijd), mag je dan nog wel naar je paard?
Ik snap dat sommige misschien denken, lekker belangrijk, maar ik vind het toch wel een dingetje. Gaat mij niet om rijden ofzo, daar doen wij niet aan, maar wel om hem zijn eten te kunnen geven, medicijnen etc.
Dit heb ik dus precies het zelfde, ben zo bang voor een lockdown en dat er dan geen rekening gehouden wordt met dat je eigenlijk gewoon naar je paard moet voor voer medicijnen en andere dingen... En staleigenaar gaat dat echt niet allemaal over (kunnen) nemen...
Ben zelf nu al een paar dagen thuis om dat ik ziek ben.. Maar nu kunnen stalgenoten het nog over nemen...
Hoop echt dat het niet zover komt..
marleen_usar schreef:Ik heb een eigen plek voor mijn paarden dus ik moet zelf naar de paarden anders worden ze niet verzorgd.
Sheran schreef:Fijn om ook eens leuk nieuws te lezen!
Ik stel mijn vraag toch nog even hier. Misschien komt het een beetje paniekerig over, maar ik zit alleen en heb geen mensen om mee te overleggen. Sorry als jullie het al gezien hebben. Misschien helpt het anderen in een soortgelijke situatie trouwens ook wel een beetje in te kijken wat de rest ermee doet.
Ik zou graag even langs gaan bij mijn ouders (66 en 72). Ik heb geen klachten, zij ook niet. Maar ik weet natuurlijk niks over symptoomloos overdragen etc en wil geen risico lopen. Is het veilig als we gewoon een stukje gaan fietsen in het natuurgebied naast de deur en 2 meter afstand houden? Of in de tuin gaan zitten (mooi weer)? Ik ga er met eigen vervoer heen.
Berdien schreef:Sheran schreef:Fijn om ook eens leuk nieuws te lezen!
Ik stel mijn vraag toch nog even hier. Misschien komt het een beetje paniekerig over, maar ik zit alleen en heb geen mensen om mee te overleggen. Sorry als jullie het al gezien hebben. Misschien helpt het anderen in een soortgelijke situatie trouwens ook wel een beetje in te kijken wat de rest ermee doet.
Ik zou graag even langs gaan bij mijn ouders (66 en 72). Ik heb geen klachten, zij ook niet. Maar ik weet natuurlijk niks over symptoomloos overdragen etc en wil geen risico lopen. Is het veilig als we gewoon een stukje gaan fietsen in het natuurgebied naast de deur en 2 meter afstand houden? Of in de tuin gaan zitten (mooi weer)? Ik ga er met eigen vervoer heen.
Ik ben dinsdag t/m vandaag gewoon bij mijn ouders geweest. Wel in goed overleg natuurlijkZij zijn 66 en beiden goed gezond. Ik zit al twee maanden overspannen thuis, deze tripjes zijn echt een uitje en dragen bij aan mijn herstel. Beiden gaan ook gewoon boodschappen doen enzo. Natuurlijk is er een risico maar ik vond dat zelf in dit geval echt meer dan acceptabel.