De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:33

geerte schreef:
Ik ben sneller op het werk, en krijg een vak aan ervaring door te werken op de corona afdeling. Verder is het eventjes loodzwaar, maar als ik zie dat ik toch wat goeds kan doen geeft mij hoop.

Knuff, hopelijk blijft het een beetje brhapbaar.... Succes en sterkte!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:41

marleen_usar schreef:
Ik heb nu 0 inkomsten ik hoop dat mijn man nog dagen gevuld krijgt.

En hoe is dat een voordeel?
Lijkt me heel rot :(

Pocca_Locca

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:08

Ja, zullen we dit topic gewoon on topic ( dus positief) houden? Het is niet dat we topics te kort komen over de Corona crisis, toch?
Zelf heb ik weer heel veel eh..uitgelaten en nogal vocale huisvaders met voetballen en kindertjes zien sjouwen op het strand.. het was ook echt schitterend weer.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:16

Ik heb eindelijk tijd om alle Netflix films en series te kijken die ik al maandenlang zat uit te stellen :D

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:24

Miefje schreef:
Ik heb eindelijk tijd om alle Netflix films en series te kijken die ik al maandenlang zat uit te stellen :D

Heerlijk <3

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:35

Ik woon in het noorden en zag daar even een voordeel in. Hier valt de Corona besmetting nog mee. Daarom zijn gisteren 70 Corona patiënten van het zuiden naar het noorden verhuisd...Maar net las ik dat er nog 500-700 verplaatst moeten gaan worden! Het wordt dweilen met de kraan open!! En wat ik het ergst vind is wat ik vandaag zag toen ik uit mijn werk kwam. De straten waren vol mensen, de winkels propvol, mensen hutje mutje bij elkaar....het maakt mij echt WOEST!!! Verdomme waar is ieder zijn verstand!!! Vandaag zie ik dus even geen voordelen.....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 00:47

Ik had gisteravond zo een momentje.... Maar vandaag niet!

Heerlijk gewandeld en allemaal vriendelijke mensen die netjes afstand hielden.

Lokale horeca die overgeschakeld zijn op afhaal- en bezorgservice worden gesteund door de gemeenschap. Dus voor de gemeenschap zin is het een voordeel :j

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:59

fransje23 schreef:
Lokale horeca die overgeschakeld zijn op afhaal- en bezorgservice worden gesteund door de gemeenschap. Dus voor de gemeenschap zin is het een voordeel :j

Ja hier ook! Van de week nog lunch besteld bij een zaakje :D En er is een pagina gemaakt van alle restaurants die hier in de omgeving een bezorg/afhaalservice hebben, dus nu ook alles goed overzichtelijk. Nog even hopen dat de Aziaat hier het lukt om dit ook te gaan doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:13

Hier heeft vandaag een restaurant heerlijke sushi thuisgebracht.

En ik geniet van het thuiswerken in mijn nieuwe huis.
Ik ben gelijk gewend, wij zijn normaal weinig thuis met een druk sociaal leven :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:23

Ik vind het inderdaad mooi om te zien hoe horeca er een draai aan weet te geven. En ook andere ondernemers zetten zich op allerlei manieren in om de tijd nuttig te besteden. Wat dat betreft vind ik Nederland wel een creatief, ondernemend land.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:45

Zo heb ik vandaag lekker thais besteld. Ze rekenden nu geen bezorgkosten, maar heb dat wel betaald inc fooi. Die dankbare gezichten, daar wordt ik nu blijer van dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:32

Het is hier in Amsterdam op zondagochtend vlak bij de A10 nog nooit zo stil geweest als nu <3
Wat een rust.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:12

Ik ben nog geen voordeel tegengekomen. Hier is geen thuisbezorgd, dus kan dat ook niet doen, verenigingsleven ligt stil, ik kan niet naar m'n werk, men doet of alle andere beroepen nutteloos zijn, financieel slecht, niet reizen, prijsverhogingen, geen toekomst want plannen kan nu niet.

Maar noorderlingen schijnen wel beter de richtlijnen te begrijpen. Ik lees overal dat mensen toch dicht op elkaar zijn, maar ik zie dat dus totaal niet.
En wordt ook nog eens bevestigd dat het niet zo is: https://www.dvhn.nl/drenthe/Ja-het-is-h ... 86075.html

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:18

In het noorden en andere provincies dan de randstad zijn er minder mensen op elkaar, meer natuurgebieden verspreid. Dat helpt ook. Randstad wonen veel meer mensen en gaan blijkbaar nasaal naar die paar magere plekken dat het kan. Dan heb je sneller drukte. Maar vraag mij af omdat Noordelingen braaf thuis blijven zitten of dat zeet mindere aantallen en meer plekken gewoon simpelweg meer verspreid zijn.

Ook zonder corona zijn de andere provincies en stedwe veel minder bevolkt dan bv den haag of Amsterdam.

Hier randstad. En vind het nog altijd rustiger dan normaal. Vooral veel minder vliegtuigen. Normaal hoorde je ze amper want gewenning. Nu valt het enorm op als er plots toch een zeldzame langskomt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 10:28

Tancreda4 schreef:
Hier randstad. En vind het nog altijd rustiger dan normaal. Vooral veel minder vliegtuigen. Normaal hoorde je ze amper want gewenning. Nu valt het enorm op als er plots toch een zeldzame langskomt.

Hier ook! Heerlijk!

Las net dat de verwachting is dat om de economie te stimuleren na deze crisis er waarschijnlijk nog meer geïnvesteerd gaat worden in duurzame oplossingen ipv fossiele techniek. Mogelijk wordt de CO2 uitstoot dan blijvend lager dan voor de crisis.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:25

Ik zag vandaag voor het eerst het windmolenpark in zee liggen, toen ik op de strandovergang liep. nog nooit gezien. Zo ver kun je kijken!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:27

Strakblauwe luchten prachtig <3

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:49

pien_2010 schreef:
Change03 schreef:
Erg jammer dat dit topic 9 pagina's bereikt heeft aan "voordelen"

Het is geen vakantie, het is een crisis... Fijn voor sommige dat je nu thuis bent en je huis kan opruimen maar er sterven op dit moment mensen aan de gevolgen.

Ik hoop dat meerdere bokkers dit topic temmen. Ronduit respectloos.

Dan denk ik dat jij heel veel respectloos vindt. Zoals mijn ouders die in de oorlog toch ene klein feestje probeerde te geven vanwege trouwen;
Mensen in oorlog gebied die toch nog grapjes maken en proberen het leven aangenaam te houden.

Ik denk dat jij niet weet hoe om te gaan met crisis zoals Corona. Het virus beperkt het leven van iedereen en we gaan het allemaal voelen in de portemonnee. Dat is niets vergeleken bij al die mensen die nu vechten voor hun leven in de ziekenhuizen. elke ochtend als ik wakker word denk ik aan hen en bid ik voor hun.
Ik denk dat niemand in dit topic zich niet bewust is van alle ellende waarin mensen zich bevinden. Er zijn zat mensen waaronder ik die in de risico groep vallen en af en toe ook echt bang zijn. Maar ik weiger om nu al in ellende en depressie weg te zakken. We gaan er voor met zijn allen en dit topic geeft hoop wat humor en af en toe een schallende lach.
Dat is fijn want daardoor wordt crisis hanteerbaar.

Denk je nu echt dat mensen in echte oorlog niet met elkaar grapjes maken? Als je dat echt denk, dan vind jij heel veel respectloos en begrijp je in mijn ogen niet wat wij hier met elkaar doen. we steunen elkaar en proberen van de ellende iets positiefs nog aan elkaar door te geven. Ook dat is leven, namelijk dat is kracht geven aan elkaar en er voor gaan!

Nu mis ik toch echt de 'like' knop

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:08

Ben het met je eens, truus 1970.. best belangrijk om in dit soort ellende ook lichtpuntjes te blijven zien en benoemen. Stressen is niet goed voor je afweer. Dus af en toe wat positiefs erin gooien daarmee helpen we elkaars gezondheid in feite. Kan me niet voorstellen dat iemand daar wat op tegen kan hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:07

Met mijn buurtjes die altijd werken hebben we normaal weinig of geen contact ook al zijn we goed samen. Hun grasmaaier is kapot en komt vanwege de lock down natuurlijk voorlopig niet terug. Dus heb mijn 30 :P jarig oud tractortje uitgeleend en verdulleme van Santen dat ding doet het nog perfect. eerst ons gras heeft dat ding gemaaid en toen hun flinke stuk +:)+ .
A, mevr de buuf neemt voor mij vitamine C mee uit de apotheek waar ze werkt. Scheelt weer een reis en risico bezoek.
We hebben dus opeens veel meer gezellig contact (afstand van 6 meter minimaal want omdat wij in Brabant waren houden we erg veel afstand en leven we bijna 2 weken heel geïsoleerd). Ik merk dat ik daar van geniet dat er nu wel contact is <3 <3

Ik ben een hobby broodbakker (geen broodmachine in huis maar alles gewoon lekker ouderwets). En ik bak al zo'n 40 jaar af en toe mijn eigen brood. Op tijd, want ik zag de lock down aankomen, heb ik 10 kg bio meel in huis gehaald om "mijn productie" op te schroeven want het is crisis en de lock down is hier een feit. Ik heb hier de psyllium husks voor de paarden in huis die je ook kunt gebruiken als broodverbeteraar, dus dat voor het eerst geprobeerd :9 en jeetje verdulleme van Santen, we hebben hier heerlijke volkoren vloerbroodjes van de verse bakker *D . Het huis ruikt naar een heuse bakkerij en het brood is me ene partij lekker. Dus die houden we er voorlopig maar in. Voordeel is dat we maar 1x in de 2 of 3 weken naar de supermarkt hoeven want gooi het gesneden brood in de vriezer dus wederom minder contact momenten hebben en minder risico. Dus nu mijn eigen brood bakken voelt dankbaar dat ik het überhaupt kan en goed kan, voelt gezellig want het ruikt zo lekker in huis en is heel erg lekker en veiliger voor ons nu. :)) En.... het houdt me bezig +:)+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:36

Rustig mensen, Change heeft haar excuses aangeboden.
Zie haar post hieronder

Change03 schreef:
Bij deze, excuses voor de voorgaande post. Ieder zijn mening is van belang en ik vind het fijn dat jullie elkaar hiermee op de been weten te houden

Er is een sterfgeval gemeld in de nabije omgeving. Dat zit mij hoog, vandaar mijn reactie. Te snel gereageerd en niet goed nagedacht. Nogmaals, excuus

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:54

Ik vind het heerlijk om met het thuiswerken eens te zien wat mijn beestjes de hele dag bezighoudt. Die vinden het mega gezellig dat ik thuis ben :j Ook vind ik het mooi om te zien hoe mensen onthaasten en de tijd nemen. Ik hoor in mijn familie dat er weer boeken gelezen worden en merk dat er meer tijd is voor elkaar (vaker bellen naar opa en oma en onderling). Hoewel we nu eigenlijk meer geleefd worden dan ooit, wordt er naar mijn idee veel bewuster geleefd.

En hoe helder de lucht buiten is en hoe ver je kan kijken is echt bizar :+:

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 14:19

Afbeelding

We zijn er nog lang niet maar probeer toch positief te blijven!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:06

De roze paardenbril 8-) :D

De criminaliteit is met 30% gedaald. Dat is ook nog een voordeel :j
https://www.bruzz.be/veiligheid/crimina ... 2020-03-24

Mag ik ook even zeggen dat ik er stiekem wel van geniet om te zien hoe moeilijk sommige mensen het toch hebben om hun ego even aan de kant te schuiven :o
Of ben ik dan echt slecht ? :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:23

Ik heb ooit cassettebandjes gekregen met top 40 hits uit de ‘80’s. Er staat alleen een maand en een jaartal op (bijv. juli 1987), dus eigenlijk onbegonnen werk om uit te zoeken wat er op staat. Maar, ik werk nu thuis dus ondertussen draai ik mooi al die oude cassettebandjes en laat ik Shazam meeluisteren. Best hilarisch, soms herkent zelfs Shazam het niet :') .

En ik realiseer mij na de beelden van afgelopen weekend met de afgeladen bossen en stranden eens te meer hoe ontzettend gezegend ik ben met mijn prachtige, groene, ruim opgezette en rustige woonomgeving. Met weilanden en bos nabij. Maar doordat ik full time werk en 's avonds op stal ben geniet ik daar eigenlijk te weinig van. Dus nu ik toch thuis moet werken en het prachtig weer is maak ik van de gelegenheid gebruik tussen de middag een stukje te wandelen of te fietsen. Goed voor lijf en geest en ondertussen mijn omgeving herontdekken. Heerlijk {:}