Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:56

Ik ga eind juli naar Milaan. Het epicentrum van Europa. Het is nog een eind weg. Maar eer het daar weer beetje oké loopt.... Ik ben er bang voor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:01

imd schreef:
poes schreef:
Ai nee dat zal hem niet worden.

Wij willen onze reis in september annuleren.

Krijg je dan wel geld terug? Is nog best ver weg..

Het zure is dat we net net voor de crisis akkoord gegeven hadden maar nog niets aanbetaald. Reisbureau wil verplaatsen maar niet annuleren en was ook niet zo aardig laatste keer...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:01

Tancreda4 schreef:
Ik ga eind juli naar Milaan. Het epicentrum van Europa. Het is nog een eind weg. Maar eer het daar weer beetje oké loopt.... Ik ben er bang voor!

Ik denk dat je daar dus eerder weer heen zult kunnen dan waar het nog moet beginnen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:56

Even het topic weer wat leven inblazen.

Mijn dochter gaat over een maand met haar vriend , schoonmoeder en schoonzus naar Amerika. Dat was tenminste de bedoeling. Ze hebben een losse vlucht geboekt, verblijven dan een aantal dagen bij vrienden van schoonmoeder en zouden dan een auto huren en verder rondtrekken.

Nu kan ik echter niet echt vinden of het reisverbod naar Amerika nog steeds geldt. Ik lees iets van een reisverbod van een maand, maar dat zou dan in april al weer geëindigd zijn. Ik zie alleen dat Amerika nog oranje gekleurd is; dus liever niet erheen als het niet noodzakelijk is. Maar ja, over een maand ziet het misschien al weer anders uit.

Maar dan nog: waar kan ik nu iets vinden/in de gaten houden i.v.m. het inreisverbod?

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:42

Isabonny schreef:

Mijn dochter gaat over een maand met haar vriend , schoonmoeder en schoonzus naar Amerika. Dat was tenminste de bedoeling. Ze hebben een losse vlucht geboekt, verblijven dan een aantal dagen bij vrienden van schoonmoeder en zouden dan een auto huren en verder rondtrekken.

Nu kan ik echter niet echt vinden of het reisverbod naar Amerika nog steeds geldt. Ik lees iets van een reisverbod van een maand, maar dat zou dan in april al weer geëindigd zijn. Ik zie alleen dat Amerika nog oranje gekleurd is; dus liever niet erheen als het niet noodzakelijk is. Maar ja, over een maand ziet het misschien al weer anders uit.

Maar dan nog: waar kan ik nu iets vinden/in de gaten houden i.v.m. het inreisverbod?

Hier is informatie beschikbaar.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... tries.html

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:52

Trump heeft de travel ban onbeperkt verlengd, dus er is geen einddatum bekend. Ik denk dat de kans klein is dat je volgende maand naar Amerika kunt reizen voor vakantie. Sowieso zou ik dan je reisverzekering en medische kosten dekking goed bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:18

Om dit keer een dubbele jetlag te voorkomen.. ga ik over 2 weken met huurauto 3 dagen naar de biesbosch _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:22

idinn schreef:
Om dit keer een dubbele jetlag te voorkomen.. ga ik over 2 weken met huurauto 3 dagen naar de biesbosch _O-

Gezellig! Is mijn achtertuin :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:25

Was het van mij vroeger ook en mijn ouders wonen er nog steeds naast. Dus gaan we ook maar even op de 1,5 m afstand koffie :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:10

Ook mijn achtertuin als we in Nederland zijn (nou ja, bijna) en dat gaan we dus hopelijk eind volgende week doen. Als de hordes toeristen Spanje weer in mogen, gaan wij het andersom doen.

Amerika? Nee, dat gaat voorlopig niet gebeuren en de vraag is ook of je dat zou moeten willen nu. Ik heb vrienden in verschillende Amerikaanse staten en bijna overal is het nog lang niet gedaan met corona.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:57

We waren van plan naar Nederland te gaan, maar dat gaat uiteraard niet door.
In plaats daarvan maken we binnenlandse trips, groot voordeel, de kuddes toeristen ontbreken, dus je kunt nu in alle rust van de ijslandse natuur attracties genieten, een kans die we niet willen missen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:34

Ik heb over acht weken vakantie. Zoals de planning nu is gaan we dan varen in (noord) Nederland) mits we niet hoeven te reserveren voor jachthavens en we wel gebruik kunnen maken van het sanitair (wil wel kunnen douchen elke dag, voor de rest redden we ons wel). Anders moeten we wat alternatiefs verzinnen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:43

Wij gaan 9 juli naar ons huis in Zuid-Frankrijk. Dan zijn we er een jaar niet geweest, dus hoop niet dat het dak half ingestort is ofzo. We zullen ons sowieso wel door een enorme laag onkruid moeten waden. Heb er echt veel zin in. Het staat op het platteland bij een rustig dorp. Dus veel risico zullen we daar niet lopen. Normaal gesproken gaan we ook regelmatig naar het strand, we zien wel of het daar druk is. En anders wordt het lekker de natuur in, in de omgeving. En natuurlijk heel veel kluswerk en achterstallige onderhoud, vooral van de tuin.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:36

Tinka schreef:
Wij gaan 9 juli naar ons huis in Zuid-Frankrijk. Dan zijn we er een jaar niet geweest, dus hoop niet dat het dak half ingestort is ofzo. We zullen ons sowieso wel door een enorme laag onkruid moeten waden. Heb er echt veel zin in. Het staat op het platteland bij een rustig dorp. Dus veel risico zullen we daar niet lopen. Normaal gesproken gaan we ook regelmatig naar het strand, we zien wel of het daar druk is. En anders wordt het lekker de natuur in, in de omgeving. En natuurlijk heel veel kluswerk en achterstallige onderhoud, vooral van de tuin.

Jee, dat lijkt me ook erg. Gelukkig laten wij de tuin altijd bijhouden als we weg zijn en wordt het huis ook wekelijks gecontroleerd. Plus dat we zelf camera´s hebben met apps. Moet er niet aan denken dat we het zo uit het oog zouden verliezen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:19

Dizzy505 schreef:
Isabonny schreef:

Hier is informatie beschikbaar.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... tries.html

Dank Dizzy, die pagina maar in de gaten houden.
Ik denk dat het ook niks wordt, maar dan gaat ze waarschijnlijk met ons mee met de caravan....naar pfff, Friesland? :( Ik mis de Oostenrijkse bergen nu al |(

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:33

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:13

Nou, het blijkt dat de binnenlandse vlucht in de VS is gecancelled op 17-7. Mail gestuurd hoe dat nu zit, want het heeft weinig nut om naar New York te vliegen als je niet door kunt vliegen naar eindbestemming Phoenix. Beiden geboekt bij Lufthansa. Hopelijk kan dan het eerste deel van de reis kosteloos ook geannuleerd worden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:23

Volgende maand gaan we naar Frankrijk, de Côte d’Azur.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:57

Isabonny schreef:
Nou, het blijkt dat de binnenlandse vlucht in de VS is gecancelled op 17-7. Mail gestuurd hoe dat nu zit, want het heeft weinig nut om naar New York te vliegen als je niet door kunt vliegen naar eindbestemming Phoenix. Beiden geboekt bij Lufthansa. Hopelijk kan dan het eerste deel van de reis kosteloos ook geannuleerd worden.

Ik zou er eerlijk gezegt maar van uit gaan dat de travel van opgeheven is voor 17-7

Trump heeft gisteren bepaald dat ook veel studenten visa en werk visa niet verleend gaan worden tot minimaal eind dit jaar. Dus voorlopig komt er bijna niemand het land in.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:14

We hebben de hele VS reis kunnen annuleren op basis van het feit dat het tweede deel van de vliegreis al door de maatschappij geannuleerd was, waardoor het eindpunt niet bereikt kon worden.

Nu gaan we met de hele familie naar Oostenrijk. Camping gereserveerd waar we al 4 keer eerder geweest zijn. Hond gaat ook mee. Ben nu alleen aan het zoeken of ze bij de Spar in Oostenrijk ook diepvriesvlees voor de hond verkopen. Tot nu toe kan ik alleen maar brokken en blikvoer vinden. Diepvriesvoer in de caravan meenemen voor 2 weken gaat niet lukken. Zo'n grote vriezer zit er niet in.