Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:poes schreef:Ai nee dat zal hem niet worden.
Wij willen onze reis in september annuleren.
Krijg je dan wel geld terug? Is nog best ver weg..
Isabonny schreef:Even het topic weer wat leven inblazen.
Mijn dochter gaat over een maand met haar vriend , schoonmoeder en schoonzus naar Amerika. Dat was tenminste de bedoeling. Ze hebben een losse vlucht geboekt, verblijven dan een aantal dagen bij vrienden van schoonmoeder en zouden dan een auto huren en verder rondtrekken.
Nu kan ik echter niet echt vinden of het reisverbod naar Amerika nog steeds geldt. Ik lees iets van een reisverbod van een maand, maar dat zou dan in april al weer geëindigd zijn. Ik zie alleen dat Amerika nog oranje gekleurd is; dus liever niet erheen als het niet noodzakelijk is. Maar ja, over een maand ziet het misschien al weer anders uit.
Maar dan nog: waar kan ik nu iets vinden/in de gaten houden i.v.m. het inreisverbod?
Tinka schreef:Wij gaan 9 juli naar ons huis in Zuid-Frankrijk. Dan zijn we er een jaar niet geweest, dus hoop niet dat het dak half ingestort is ofzo. We zullen ons sowieso wel door een enorme laag onkruid moeten waden. Heb er echt veel zin in. Het staat op het platteland bij een rustig dorp. Dus veel risico zullen we daar niet lopen. Normaal gesproken gaan we ook regelmatig naar het strand, we zien wel of het daar druk is. En anders wordt het lekker de natuur in, in de omgeving. En natuurlijk heel veel kluswerk en achterstallige onderhoud, vooral van de tuin.
Dizzy505 schreef:Isabonny schreef:Even het topic weer wat leven inblazen.
Mijn dochter gaat over een maand met haar vriend , schoonmoeder en schoonzus naar Amerika. Dat was tenminste de bedoeling. Ze hebben een losse vlucht geboekt, verblijven dan een aantal dagen bij vrienden van schoonmoeder en zouden dan een auto huren en verder rondtrekken.
Nu kan ik echter niet echt vinden of het reisverbod naar Amerika nog steeds geldt. Ik lees iets van een reisverbod van een maand, maar dat zou dan in april al weer geëindigd zijn. Ik zie alleen dat Amerika nog oranje gekleurd is; dus liever niet erheen als het niet noodzakelijk is. Maar ja, over een maand ziet het misschien al weer anders uit.
Maar dan nog: waar kan ik nu iets vinden/in de gaten houden i.v.m. het inreisverbod?
Hier is informatie beschikbaar.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... tries.html
Isabonny schreef:Nou, het blijkt dat de binnenlandse vlucht in de VS is gecancelled op 17-7. Mail gestuurd hoe dat nu zit, want het heeft weinig nut om naar New York te vliegen als je niet door kunt vliegen naar eindbestemming Phoenix. Beiden geboekt bij Lufthansa. Hopelijk kan dan het eerste deel van de reis kosteloos ook geannuleerd worden.