Waarom wc papier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:58

Ik heb dus wc papier nodig (laatste rolletje) en ga zometeen maar op strooptocht. Gisteren was er al niets meer te vinden ;(
Ik hoop dat de hameraars een buikgriep als nooit tevoren krijgen, zodat zij ook het tekort aanvoelen, pffff...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:09

WIj zijn onze badkamer aan het verbouwen....net iets te laat geloof ik. We krijgen nl. een nieuw toilet, waar je geen wc papier meer nodig hebt (eerst zien, dan geloven, kan het me nl. nog niet voorstellen dat het alles wegspoelt, maar volgens kennissen, die zo'n ding al hebben, werkt het echt :D ).
https://www.youtube.com/watch?v=LtqC4BUm1dI

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waarom wc papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:19

Dan vraag ik mij toch af, waarmee maak je jezelf daar beneden dan droog?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:22

Telpeva schreef:

Wat ik zie op het filmpje met warme lucht die dat ding uitblaast.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:27

Oh verrek dat had ik gemist op het filmpje! Thanks :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:20

Namens de politie geven wij de volgende waarschuwing:

Afbeelding

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:26

Whale schreef:
Telpeva schreef:

Idd, je wordt droog gefohnt. Maar dat kan wel voor je gevoel wat lang duren, daarom kreeg ik de tip, als je je alsnog met wc papier wil nadrogen...deppen, niet vegen, wc papier wat nat is, krult nl op, verpulverd :+ :D .

Maar ik vraag me echt serieus af, als je de grote boodschap hebt gedaan, of een straal(tje) water dat schoongespoeld krijgt. Ik hou dan toch maar een rolletje papier achter de hand :D :D

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:01

Lijkt wel onwijs veel water te verbruiken of valt dat mee?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:48

Heb ik weer
Dacht ik een keer lekker simpel te doen met avond eten en broodjes knakworst te maken.
3 maal raden wat er niet was :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:49

De broodjes :+

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:50

Meel is hier ook op in de winkels, broodmix gelukkig niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:53

Bij de Boerenbond/Welkoop hebben ze ook bakmeel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:56

Dat is het enige wat ik heb ‘gehamsterd’: meel :D 20 kilo :))

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:08

wilmatj schreef:
Lijkt wel onwijs veel water te verbruiken of valt dat mee?

Dat schijnt mee te vallen. Ik heb het opgezocht en vind het volgende:

Milieuvriendelijker:
Gemiddeld gebruiken we per persoon 56 velletjes toiletpapier per dag. Ruim 39 procent gebruikt tevens ook nog meerdere natte doekjes (ik dus ook) per beurt. Dit kost veel bomen zelfs al is het toiletpapier gerecycled.

Voor het fabriceren en recyclen van toiletpapier is bovendien veel water en stroom nodig is. En dan moet het nog verpakt en vervoerd worden. In toiletpapier en natte doekjes zitten verontreinigende stoffen die niet goed zijn voor het milieu omdat ze lastig zijn af te breken. Het gebruik van toiletpapier en natte doekjes zorgt voor ook voor extra kosten bij het zuiveren van ons leidingwater.

Een douchetoilet gebruikt weliswaar ook water, maar dat is minimaal. Het water en de lucht worden immers gecombineerd bij reinigen en een reinigingsbeurt circa 30 seconden duurt. Een douchetoilet gebruikt ook elektriciteit, dit vergelijkbaar met een stofzuiger, die een korte tijd stroom vraagt. In ruststand is het verbruik van een douche-wc erg laag en derhalve zal u geen grote verandering in je elektriciteitsrekening zien. (WIj hebben trouwens stroom over van de zonnepanelen die we hebben.)

6. Besparing op toiletpapier:
Je bespaart flink doordat je met een douchetoilet veel minder toiletpapier verbruikt. En indien al je ook nog natte doekjes verbruikt …… dan bespaar je enorm met een dergelijk toilet.

Een voorbeeld; een gezin van 4 personen bespaart per jaar gemiddeld € 218 aan kosten voor toiletpapier en natte doekjes, aldus cijfers van een onderzoek. Dat is een besparing van ongeveer €218 per jaar met een douchetoilet.

7. Verminderd toiletverstoppingen:
Ongetwijfeld een bekend verschijnsel, wanneer je wc niet doorspoelt. En als de boel echt goed verstopt is kan het ontstoppen flink in de papieren lopen.

Een douchetoilet biedt uitkomst. Je gebruikt minder tot geen toiletpapier, dus verstoppingen zijn iets van het verleden.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:08

Isabonny schreef:
Gemiddeld gebruiken we per persoon 56 velletjes toiletpapier per dag.

Hoeveel?? :? Hoe dan?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:13

Zullen ze morgen eens gaan tellen...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:19

Gok dat ze de individuele laagjes als velletje meerekenen? Dus een velletje 3-laags toiletpapier = 3 vellen? Anders kom ik niet in de buurt van zulke aantallen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:24

Esther schreef:
Isabonny schreef:

3-4 velletjes per keer pakken, 1-2x papier pakken per toiletbeurt, iedere 1-1.5 uur naar het toilet gaan, grote beurt heeft een extra keer pakken.

6 velletjes * 12 + 7 = 55 velletjes.

En proppers gebruiken vaak meer. Overigens gebruik ik zelden vochtig toiletpapier en wanneer ik dat doe, is dat in plaats van een 2e keer.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:37

Jullie weten ook wat de schade is van dat "natte papier"? Dit kun je gewoon echt niet doorspoelen ook al staat op de verpakking van wel. Gewoon wc-papier lost op, die doekjes gaan allemaal klonteren en zorgen dat de mensen van de reinigingsdienst tussen de chemische stoffen moeten om al die blokken doekjes er uit te halen. Die doekjes richten echt veel schade aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:38

daffie1986 schreef:
Jullie weten ook wat de schade is van dat "natte papier"? Dit kun je gewoon echt niet doorspoelen ook al staat op de verpakking van wel. Gewoon wc-papier lost op, die doekjes gaan allemaal klonteren en zorgen dat de mensen van de reinigingsdienst tussen de chemische stoffen moeten om al die blokken doekjes er uit te halen.

Goed vochtig wc-papier heeft tegenwoordig dezelfde structuur als wc-papier en lost dus wel op. Er zijn echter veel mensen die gewone 'vochtige doekjes' gebruiken, die lossen dan weer niet op. Ik vind het best smerig als mensen geen vochtig toiletpapier gebruiken, met een droog wc-papiertje kan je de boel nooit schoonmaken daar..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:40

Emmaa_ schreef:
daffie1986 schreef:
Jullie weten ook wat de schade is van dat "natte papier"? Dit kun je gewoon echt niet doorspoelen ook al staat op de verpakking van wel. Gewoon wc-papier lost op, die doekjes gaan allemaal klonteren en zorgen dat de mensen van de reinigingsdienst tussen de chemische stoffen moeten om al die blokken doekjes er uit te halen.

Goed vochtig wc-papier heeft tegenwoordig dezelfde structuur als wc-papier en lost dus wel op. Er zijn echter veel mensen die gewone 'vochtige doekjes' gebruiken, die lossen dan weer niet op. Ik vind het best smerig als mensen geen vochtig toiletpapier gebruiken, met een droog wc-papiertje kan je de boel nooit schoonmaken daar..

Grappig, toevallig een hele documentaire gezien dat dit dus niet zo is. Maar okay, we lopen in Nieuw-Zeeland achter.
Als jij dus een velletje in een glas water doet en dan een paar rondjes draait lost het gewoon op? Dat heb je ook geprobeerd? Het is dus nat en blijft als een velletje, maar in de wc zou het wel oplossen???

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:53

Ik spoel de vochtige doekjes niet door. Daar heb ik een prullenbakje voor staan (samen met ander afval dat op het toilet terecht komt). Van dit huis weten we niet hoe de riolering aangelegd is, van ons vorige huis weten we dat dit heel raar is aangelegd en hebben we daardoor in de keuken al eens een vreselijke verstopping gehad (uiteindelijk met 10m veer de prop weg kunnen krijgen ergens halverwege de muur van de buitentrap, for some reason). Dus dat is een absolute no-go. Maar dat betekent nog niet dat je de doekjes niet kan gebruiken.

Overigens geloof ik niet per se dat het schoner wordt, maar soms is het toch prettiger. Ik heb die huidverzorgende.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:43

Esther schreef:
Isabonny schreef:

Is gemiddeld gebruik van de Nederlanders. Ik heb geen idee hoeveel ik gebruik. Heb nog nooit geteld :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:47

daffie1986 schreef:
Jullie weten ook wat de schade is van dat "natte papier"? Dit kun je gewoon echt niet doorspoelen ook al staat op de verpakking van wel. Gewoon wc-papier lost op, die doekjes gaan allemaal klonteren en zorgen dat de mensen van de reinigingsdienst tussen de chemische stoffen moeten om al die blokken doekjes er uit te halen. Die doekjes richten echt veel schade aan.

Ik gooi ze ook in de prullenbak wat naast mijn wc staat. Maar op de verpakking van die van de ALDI staat echt "Kan in toilet doorgespoeld worden. Durf ik echter niet meer na een fikse verstopping (die had overigens niks te maken met die doekjes, maar onze riolering van 70 jaar oud was gebroken en dus op het breekpunt aan het verzakken :(

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:56

Isabonny schreef:

Idd, je wordt droog gefohnt. Maar dat kan wel voor je gevoel wat lang duren, daarom kreeg ik de tip, als je je alsnog met wc papier wil nadrogen...deppen, niet vegen, wc papier wat nat is, krult nl op, verpulverd :+ :D .

Maar ik vraag me echt serieus af, als je de grote boodschap hebt gedaan, of een straal(tje) water dat schoongespoeld krijgt. Ik hou dan toch maar een rolletje papier achter de hand :D :D[/quote]
Mooi hoor,maar of ik laat die afstand bediening in de pot vallen,of de batterijen zijn op juist op een kritiek moment.En het is een serieus prijskaartje.Heb er ook naar staan kijken.
Als ik ooit nog aan toilet papier kan komen ga ik ook hamsteren. Nooit dat ik ooit nog benauwd de velletjes af ga zitten tellen.