Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Balte schreef:koend schreef:Hola, ook even aan het personeel denken.
Wij moeten nu de kinderen opvangen, alsof wij niet ziek kunnen worden. (België) Wij kunnen (en willen) ze heus niet op een m afstand houden. ... tegelijk moeten wij proberen om hen digitaal te bereiken en op niveau te houden. Waarbij men gemakshalve vergeet dat 10 a 20 % thuis hopeloos achterloopt op digitaal vlak. Die mogen natuurlijk ook niet verder achtergesteld worden. Bestuurders praten daar wel netjes omheen
Dan zou je ons in de vakantie door laten werken. Wat stel je voor qua financiele regeling?
Bovendien klaagt men nu al over het tekort aan leraren basisonderwijs.
Al die mensen die moeite hebben met hun eigen kinderen ... ik heb er wel 24 in de klas!
En ik moet ze nog doen werken ook! Als kers op de taart word ik dan nog af en toe in de rug geschoten door een ouder die het allemaal beter weet.
De vakantie? Ik heb ze gewoon nodig om op 1 sept. alle kinderen weer door een postieve bril te kunnen bekijken, steeds weer kansen te geven, en mee te nemen op weg naar volwassenheid.
Couldn't agree more.
Iedereen doet nu ineens ook of leerstof levensnoodzakelijk is, komaan seg, van wat minder leerstof gaat niemand dood hoor.
Delphi schreef:gillian schreef:Ben benieuwd of school komt met iets van werkjes ofzo, voor groep 1/2.
Ben niet zozeer bang dat ie eea mist, want daar heeft iedereen last van. Maar gewoon, om wat structuur te houden.
Mocht dat niet zijn, kun je eens naar squla kijken! Ik vond dat altijd erg leerzaam voor de kinderen. Je zou eens kunnen vragen of school gebruik maakt van squla. Dan kun je het nog gratis gebruiken ook.
frisian_love schreef:Zie in mijn omgeving (en ook hier) veelal dat mensen elkaars kinderen willen opvangen.
Schieten we dan niet alsnog aan ons doel voorbij?
frisian_love schreef:Zie in mijn omgeving (en ook hier) veelal dat mensen elkaars kinderen willen opvangen.
Boras schreef:frisian_love schreef:Zie in mijn omgeving (en ook hier) veelal dat mensen elkaars kinderen willen opvangen.
Vind ik wel. Maar soms moet je iets.
Voor ons vind ik het niets.
zonnebloem18 schreef:Ik las een paar dagen geleden dat het aantal contacten dat een kind op school heeft sowieso het dubbele was van een kind dat thuis gehouden wordt. Het maakt wel degelijk verschil.
Dan zou ik alleen niet te veel wisselen in die contacten. Beter 1 vaste oppasser dan elke dag een andere.