Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Banjer schreef:Ik reed met mijn 45km auto over een 80 km weg (zal ongetwijfeld ook een ergernis zijn van velen) en voor me reed een echte, gewone auto die dusdanig langzaam reed dat ik behoorlijk moest inhouden... hij reed net aan wel of geen 40km per uur.... Ik kon hem helaas pas na een km of 10 inhalen wegens tegenliggers...
(ik rijd met mn brommobiel tussen de 60 en 65 kmph...)
Volgens mij mag je helemaal niet met een 45km auto op een 80 weg rijden?
mvdende schreef:Banjer schreef:Ik reed met mijn 45km auto over een 80 km weg (zal ongetwijfeld ook een ergernis zijn van velen) en voor me reed een echte, gewone auto die dusdanig langzaam reed dat ik behoorlijk moest inhouden... hij reed net aan wel of geen 40km per uur.... Ik kon hem helaas pas na een km of 10 inhalen wegens tegenliggers...
IMANDRA schreef:mvdende schreef:
Volgens mij is de minimumsnelheid de helft toch? Dus op een 80km weg moet je 40km rijden, op een autoweg minimaal 50, op een autosnelweg minimaal 60?
Ghostattack schreef:Eerlijk is eerlijk, ik heb een heel stuk minder irritaties sinds ik buiten de spits reis.
Sonja_vR schreef:En soms kun je anticiperen tot je een ons weegt
En heb je gewoon pech
Heb me al wel eens in een gat moeten proppen tussen twee vrachtwagens in een achterlijk lange trein omdat er gewoon geen andere optie was waarbij mijn hartslag toch even een stukkie sneller ging
Dolle pret , maar een beetje fatsoenlijk ruimte houden zou prettig zijn als je trein epische proporties aan neemt
Emmaa_ schreef:Ik ben me laatst trouwens ook een hartaanval geschrokken van iemand op zo'n speedbike. Hij vond dat hij niet op het fietspad hoorde (wat ik op zich begrijp binnen de bebouwde kom) maar hij kwam zo een rotonde op knallen en ik wist echt ff niet wat ik ermee aan moest.
little_birdy schreef:Emmaa_ schreef:Ik ben me laatst trouwens ook een hartaanval geschrokken van iemand op zo'n speedbike. Hij vond dat hij niet op het fietspad hoorde (wat ik op zich begrijp binnen de bebouwde kom) maar hij kwam zo een rotonde op knallen en ik wist echt ff niet wat ik ermee aan moest.
Die volgen de regels van een 45 kmpu scooter.
Dus zolang er alleen een fietspad en geen brom/fietspad is horen ze op de weg
Anoniem schreef:En ligfietsen? Hebben die speciale regels?
Ik had er laatst bijna één stuk gemaakt. Ik zag hem een heel eind verder weg op het fietspad, stak rustig het fietspad over met de auto en.... Bijna boem. Dat leverde mij een enorme scheldkannonade op. Maar ik was stomverbaasd dat dat ding zo bizar snel was.
Ter vergelijking, als het een auto was geweest, was ik zeker weten ook gegaan, zo ver weg was hij.