Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 15:01

O ik ken trouwens een autoweg ( blauw bord) waar je maar 50 km mag en dat is door de Maastunnel in Rotterdam.

@ Imandra dat schrijft Ibbel toch ook? Dat je vermoedelijk van de weg geplukt word bij te langzaam rijden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:05

mvdende schreef:
Banjer schreef:
Ik reed met mijn 45km auto over een 80 km weg (zal ongetwijfeld ook een ergernis zijn van velen :+ ) en voor me reed een echte, gewone auto die dusdanig langzaam reed dat ik behoorlijk moest inhouden... hij reed net aan wel of geen 40km per uur.... Ik kon hem helaas pas na een km of 10 inhalen wegens tegenliggers... :+ (ik rijd met mn brommobiel tussen de 60 en 65 kmph...)

Volgens mij mag je helemaal niet met een 45km auto op een 80 weg rijden?

ik mag er rijden want ik ga (mag) harder dan de helft van de maximum toegestane snelheid :)

Onali

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:15

Maar volgens mij moet je wel uitwijken naar een parallelweg als die er is om het overig verkeer niet te hinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:17

mvdende schreef:
Banjer schreef:
Ik reed met mijn 45km auto over een 80 km weg (zal ongetwijfeld ook een ergernis zijn van velen :+ ) en voor me reed een echte, gewone auto die dusdanig langzaam reed dat ik behoorlijk moest inhouden... hij reed net aan wel of geen 40km per uur.... Ik kon hem helaas pas na een km of 10 inhalen wegens tegenliggers... :+ (ik rijd met mn brommobiel tussen de 60 en 65 kmph...)

Niet overal idd, maar het mag op bepaalde 80wegen wel. Vaak ligt er dan geen b weg naast. Want ze mogen ook niet op de fietspaden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:18

Nadeel van 45 km wagentjes vind ik dat ze tegenwoordig heel erg op gewone auto's lijken. Je hebt zelfs pickup versies. Daardoor 'schrik' ik er soms van, ze rijden langzamer dan je verwacht.

Gisteren ook een soort ergernis. Persoon reed 105-110 op de A15 waar je 130 mag, zowel overdag als 's nachts. Ik haal hem dus in want ik reed 130-133, niks aan de hand. We moeten beiden dezelfde afslag hebben en draaien de brug/N weg op waar je maar 100 mag. Ik rijd daar max 106 want er wordt aardig veel gecontroleerd. Deze zelfde persoon haalt mij vervolgens met zeker 120 minstens in en stuift zo de brug over :') Waarom? Waarom eerst ruim onder de max snelheid rijden en op een 100 weg waar veel gecontroleerd wordt ineens gas geven? So many questions.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:19

nee hoor, dat hoeft niet (ik heb het aan een bekende, die bij de politie zit, nagevraagd.
ik mag er alleen niet als het, zoals Ibbel zegt, een blauw bord met witte auto is, of een blauw bord met witte snelwegtekening erop... Zoals bv de Ringweg in Groningen... daar mag je 70, maar helaas... door dat blauwe bord mag ik daar niet overheen... als ik, bij zeer hoge uitzondering, met mn "auto" naar mn werk moet, dan moet ik omrijden via Zuidbroek (of Zuidhorn? ik haal ze altijd door elkaar), Abert, Middelbert (of iig een paar plaatsnamen met "bert" erin)... en dat is bijna een uur om... -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:53

IMANDRA schreef:
mvdende schreef:

Volgens mij is de minimumsnelheid de helft toch? Dus op een 80km weg moet je 40km rijden, op een autoweg minimaal 50, op een autosnelweg minimaal 60?

Een 45km auto is volgens mij een scooter in principe, en met een scooter mag je niet op een 80 weg

Edit: opgezocht, mag meestal wel: https://www.brommobielutrecht.nl/wetgev ... rijbewijs/
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 19-02-20 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:54

Je hebt ook van die teruggekeurde auto's, dat zijn volwaardige auto's die begrensd zijn op 25 of 45. Dat vind ik pas vervelend anticiperen :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:03

Ghostattack schreef:
Eerlijk is eerlijk, ik heb een heel stuk minder irritaties sinds ik buiten de spits reis.

Grappig, ik ervaar juist minder iritaties bij mezelf als ik in de spits rijd.
Ja, ik baal van files uiteraard, maar ik vind de mensen die in de spits rijden veel beter rijden. Dit zijn mensen die dagelijks spits rijden, die het drukke verkeer kennen, die zich aanpassen, die om zich heen kijken. Ik zie nooit ongelukken gebeuren, een enkele keer zie ik iemand zich opdringen, maar ik zie zelden gekke acties en ik zie iedereen prima rijden.
Maar als ik op mijn vrije woensdag of in het weekend op de weg zit.... dat is echt een ander verhaal. Mensen die onnodig links blijven hangen, die denken dat het toch wel rustig is en niet of minder goed kijken als ze baan baan wisselen en bovenal enorm veel oudere mensen die zelden rijden en die (zoals vanmorgen toevallig) op de snelweg invoegen met 60 of 70. Vanmorgen voegde ik in achter een bejaarde man die zijn auto met max 70 gewoon opzij gooide voor een vrachtwagen die volop op de rem moest. Levensgevaarlijk. En helaas is dit niet een unieke situatie, maar zie ik dit ieder weekend en iedere woensdag wel gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:08

In het weekend heb je de letterlijke Zondagsrijders :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:32

Dat is zeker waar, weekenden zijn nog gevaarlijker dan de gemiddelde doordeweekse dag! :') Ik rijd misschien wel te vroeg voor de niet-alledaagse chauffeur, om 5:45 is het nog best wel rustig op de weg op vrachtverkeer na. In de middag merk je wel dat het heel snel drukker wordt. De spits begint ook steeds vroeger.

Edit: Op woensdag werk ik meestal thuis dus dan merk ik weinig van het verkeer :)) Hoe langer je reisafstand hoe vervelender de files vind ik. Ik heb een lange periode op 110km afstand gewerkt en zag regelmatig mijn Google Maps verspringen van 1u naar 2 tot zelfs 2.5 uur, dan raak ik wel gefrustreerd ja :+

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:52

Mensen die inhalen op plekken waar het niet kan, vervolgens te trots zijn om hun inhaalactie te staken en daarna jou bijna van de weg af rijden omdat ze hem naar rechts moeten hoeken en vervolgens boven op de rem moeten gaan staan voor hun voorligger :+

Groepen wielrenners op de weg die niet aan de kant gaan en kwaad worden als je dan toetert :D

Oudere mensen achter het stuur die niet door rijden en voor elke scheet op de rem trappen, lever je rijbewijs gewoon in ofzo of ga fietsen :evaw:

En ik kan nog wel even door gaan _O- _O- _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:22

Hanafubuki schreef:
In het weekend heb je de letterlijke Zondagsrijders :j

:wave: :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:35

mvdende schreef:
Banjer schreef:

Dat mag gewoon :j

En waar zou je anders moeten rijden? Je kan toch ook niet met zo’n auto op het fietspad?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:48

Mensen die (op de linker baan) met de voet op het gas op een rood stoplicht af stormen. Op de rem moeten, stil komen te staan en ik al van het gas af was gegaan, aan kom rollen en in zijn 2 al weer door kan rijden. Erger ik me overigens niet aan, vind dat grappig.
Misschien ergeren ze zich wel aan mij als ze achter me zitten. :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:55

Sonja_vR schreef:
En soms kun je anticiperen tot je een ons weegt
En heb je gewoon pech
Heb me al wel eens in een gat moeten proppen tussen twee vrachtwagens in een achterlijk lange trein omdat er gewoon geen andere optie was waarbij mijn hartslag toch even een stukkie sneller ging
Dolle pret , maar een beetje fatsoenlijk ruimte houden zou prettig zijn als je trein epische proporties aan neemt

Oh,ik wilde deze ook al eerder zetten maar ik had nog geen tijd.

Maar vooral: als ik die trein voorbij wil, dat ook gemakkelijk moet kunnen voor mijn afslag, maar iemand die achter de rij reed nèt voor mijn neus denkt "hé, ik ga ook even naar links", om vervolgens teeeergend traag voorbij te rijden. Waardoor mijn afslag plots wel dichtbij komt en ik gevaarlijke manoeuvres moet uitvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:30

Ik ben me laatst trouwens ook een hartaanval geschrokken van iemand op zo'n speedbike. Hij vond dat hij niet op het fietspad hoorde (wat ik op zich begrijp binnen de bebouwde kom) maar hij kwam zo een rotonde op knallen en ik wist echt ff niet wat ik ermee aan moest.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:33

Emmaa_ schreef:
Ik ben me laatst trouwens ook een hartaanval geschrokken van iemand op zo'n speedbike. Hij vond dat hij niet op het fietspad hoorde (wat ik op zich begrijp binnen de bebouwde kom) maar hij kwam zo een rotonde op knallen en ik wist echt ff niet wat ik ermee aan moest.

Die volgen de regels van een 45 kmpu scooter.
Dus zolang er alleen een fietspad en geen brom/fietspad is horen ze op de weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:51

little_birdy schreef:
Emmaa_ schreef:

Die volgen de regels van een 45 kmpu scooter.
Dus zolang er alleen een fietspad en geen brom/fietspad is horen ze op de weg

Ja dat geloof ik gelijk, maar dat betekent niet dat ik niet schrik als er ineens wat voor mijn gevoel gewoon een fietser is over de weg knalt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:06

En ligfietsen? Hebben die speciale regels?
Ik had er laatst bijna één stuk gemaakt. Ik zag hem een heel eind verder weg op het fietspad, stak rustig het fietspad over met de auto en.... Bijna boem. Dat leverde mij een enorme scheldkannonade op. Maar ik was stomverbaasd dat dat ding zo bizar snel was.

Ter vergelijking, als het een auto was geweest, was ik zeker weten ook gegaan, zo ver weg was hij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 20:09

Geen idee, ik weet alleen dat mijn paard er echt heel bang voor is :=
Door de kleur ( meestal een knal kleur) vorm en de snelheid. Ze kan het echt niet plaatsen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:10

Anoniem schreef:
En ligfietsen? Hebben die speciale regels?
Ik had er laatst bijna één stuk gemaakt. Ik zag hem een heel eind verder weg op het fietspad, stak rustig het fietspad over met de auto en.... Bijna boem. Dat leverde mij een enorme scheldkannonade op. Maar ik was stomverbaasd dat dat ding zo bizar snel was.

Ter vergelijking, als het een auto was geweest, was ik zeker weten ook gegaan, zo ver weg was hij.

Was het niet gewoon een andere :') of kunnen die dingen dan zo hard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:12

Ik dus blijkbaar ook niet. Klein, laag, amper zichtbaar en dus loeisnel.
Je komt ze ook maar zo zelden tegen.

Nee, het was er echt maar eentje. Knalgeel.
Ik heb géén idee hoe hard dat kan?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:14

Zo'n banaan? Die kunnen echt heel hard inderdaad, levensgevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:17

Ghostattack schreef:
Zo'n banaan? Die kunnen echt heel hard inderdaad, levensgevaarlijk.

Ja zo een rare bak op wielen.