Jongensnaam gezocht *help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:07

verootjoo schreef:
leeslampje schreef:
Bij een hoop namen geloof ik niet dat mensen hun kind écht zo noemen.

Nou, laat die hoop maar varen. Als je zelf kinderen hebt en je kind krijgt klasgenootjes, word je geconfronteerd met de droevige waarheid.

Maar dat jij de naam niks vindt, betekent toch niet dat het per definitie rare of lelijke namen zijn? Gelukkig heeft iedereen een andere smaak, zou anders zo hetzelfde zijn.

TS, hier stond Riff hoog op het lijstje.
Wat vind je verder van Max? Of Mees (kan ook gespeld worden als Mace, Mays of Mayz).

verootjoo

Re: Jongensnaam gezocht *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:10

Een naam waarmee je je kind gelijk op 1-0 achterstand zet vind ik per definitie een rare en lelijke naam. Dat kun je gewoon niet maken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:13

Bloem24 schreef:
verootjoo schreef:

Nou, laat die hoop maar varen. Als je zelf kinderen hebt en je kind krijgt klasgenootjes, word je geconfronteerd met de droevige waarheid.

Maar dat jij de naam niks vindt, betekent toch niet dat het per definitie rare of lelijke namen zijn? Gelukkig heeft iedereen een andere smaak, zou anders zo hetzelfde zijn.

TS, hier stond Riff hoog op het lijstje.
Wat vind je verder van Max? Of Mees (kan ook gespeld worden als Mace, Mays of Mayz).

Op zich mee eens, smaken verschillen, maar sommige ouders doen echt wel iets te hard hun best om voor apart te willen gaan. Zoon van Gers Pardoel heet Goud. Kom op joh denk ik dan.

Hamer heb ik ook voorbij zien komen. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:21

Jis_ schreef:
In Duitsland komt Tobias volgens mij best veel voor.

Vind Horus en Ronin ook wel een leuke naam voor een jongen.

Je kent de film 101 Dalmatiërs? Daar is Horus een boef, ik vind het een ouderwetse naam.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:21

Ja persoonlijk zou ik mijn kind ook geen Goud noemen maar ik denk dat je als ouders (of alleenstaande) een weloverwogen besluit neemt als het gaat om de naam van je kind, blijkbaar vinden zij dat dé naam...
Tegenwoordig worden namen steeds aparter, dat is absoluut waar maar we leven ook niet meer in het ‘Jan, Piet en Klaas’ tijdperk om het zo maar even te zeggen.

Ik ben 4 weken geleden bevallen en wij hebben heel bewust gezocht naar een korte en stoere naam die je niet continu hoort.
We hebben daarbij wel rekening gehouden of je niet ‘lelijk’ op de naam kunt rijmen etc.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:29

Horus is toch uit de Egyptische mythologie?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:30

marleen_88 schreef:
Jis_ schreef:
In Duitsland komt Tobias volgens mij best veel voor.

Vind Horus en Ronin ook wel een leuke naam voor een jongen.

Je kent de film 101 Dalmatiërs? Daar is Horus een boef, ik vind het een ouderwetse naam.

Je laat een naam toch niet afhangen van een oude tekenfilm? Is ook heel oud, :j maar ben hem zelf nog niet tegen gekomen dus origineel is het wel. Heb wel 3 jaar geleden 1 van mijn katten deze naam gegeven. :D

Schemerdier schreef:
Horus is toch uit de Egyptische mythologie?

Klopt :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:31

Bloem24 schreef:
Ja persoonlijk zou ik mijn kind ook geen Goud noemen maar ik denk dat je als ouders (of alleenstaande) een weloverwogen besluit neemt als het gaat om de naam van je kind, blijkbaar vinden zij dat dé naam...
Tegenwoordig worden namen steeds aparter, dat is absoluut waar maar we leven ook niet meer in het ‘Jan, Piet en Klaas’ tijdperk om het zo maar even te zeggen.

Ik ben 4 weken geleden bevallen en wij hebben heel bewust gezocht naar een korte en stoere naam die je niet continu hoort.
We hebben daarbij wel rekening gehouden of je niet ‘lelijk’ op de naam kunt rijmen etc.

Moeten ze ook zeker zelf weten, vraag me wel af hoe leuk het kind dit vindt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:51

Ik vind het echt vreselijk om continu mijn naam te moeten spellen of verbeteren, iedereen denkt dat het een afkorting voor Jessica is of eindigt op ie ipv y.....
Wij hebben voor onze kinderen juist hele Franse (wij wonen in Frankrijk) namen gekozen die gewoon standaard gespeld worden.
De verloskundige gaf aan dat ze nooit meer standaard van de spelling uitgaan omdat ze de meest vreemde dingen voorbij zien komen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:05

Wij hebben de getto namen ook heel bewust vermeden omdat onze kids halfbloedjes zijn

Ts, hebben jullie al wel een paar namen die kanshebbers zijn? Bij ons duurde de jongensnaam ook echt láng, totdat we hem voorbij hoorde komen en dachten: ja, dat is een goede!

Ik zei 2 weken voor de bevalling 'misschien moeten we hem toch maar Jason noemen' maar ben blij dat we dat niet hebben gedaan. Zal iets met hormonen zijn geweest, of verstandsverbijstering. no offense tegen alle Jasons, vind dat ook een hele mooie naam! Maar onze knul is toch wel echt een Julian

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:16

Horus, ik hoor dan alleen maar "hoor 'ns".

Hoor 'ns, ik wil dat je luistert naar me, Horus :+

In het Frans wordt-ie er ook niet beter op: òhrúú :)) en in het Engels: whore us? -O-

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:34

Mijn neefje heet Tristan. Vind ik ook een mooie naam en in alle talen goed uit te spreken. Andere opties:

Julien
Jesse
Noa(h)
Jerome

Misschien kun je laten weten welke namen jullie eerst in gedachten hadden, TS? Dan hebben we meer een idee van wat voor soort naam je zoekt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:21

Ik zou trouwens ook kijken naar je achternaam. Niks mis met Jesse, Sem, Milan (misschien wel met mijn associatie vanuit het onderwijs) maar heb je dan ook nog een standaard achternaam bestaat de kans wel dat je kind naast een zelfde voornaam ook een zelfde achternaam heeft met een klasgenoot. Zo had ik in mijn mentorklas twee Jesse’s met dezelfde achternaam en tijdens een tentamenweek, examen etc verander je als kind dan dus even in een leerlingnummer. Zelfs met je diploma uitreiking... en nee daar zet je geen nummer op maar ik heb wel extra gecontroleerd welke bij welk kind hoort. En met oproepen ontkom je er bijna niet aan om ze een nummer te geven. (In dit geval hadden we afgesproken wie eerst op te roepen.)
Zelfde met Sem afgelopen schooljaar. Niet eens een hele standaard achternaam (maar 2 op de hele school maar heten wel allebei Sem) en de kinderen en wij waren eigenlijk blij dat er 1 bleef zitten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:51

Ibbel schreef:
Horus, ik hoor dan alleen maar "hoor 'ns".

Hoor 'ns, ik wil dat je luistert naar me, Horus :+

In het Frans wordt-ie er ook niet beter op: òhrúú :)) en in het Engels: whore us? -O-

Ohruuuus :') Horace is een Franse naam. Neeee toch, Engelse plakken daar toch geen w voor?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:10

verootjoo schreef:
Een naam waarmee je je kind gelijk op 1-0 achterstand zet vind ik per definitie een rare en lelijke naam. Dat kun je gewoon niet maken.

Maar wat is volgens jou op 'achterstand' zetten?

Lees hier al even mee, ik hou van unieke namen :j. Die app van een paar pagina's terug ook met mijn vriend geprobeerd (NL'e en EN'e namen) maar we hadden maar 3 matches :o.

Dit is mijn namenlijstje, misschien staat er wat tussen :)):
Lucas, Luca, Dean, Tyler, Jace, Alec, Jaime, Jay, Tobias, Elijah, Dorian, Flynn, Finn, Rhys, Gale, Elias, Tiuri, Travis, Dante, Rowan, Avriel, Ezra, Nox, Otis, Mika, Spencer, Nylo

Misschien is het een idee om een topic te maken waarin iedereen namen kan noemen? Weet niet of daar interesse in zou zijn: maar merk wel dat veel mensen het leuk vinden om ideeën voor namen te noemen maar niet alles past bij de eisen van TS :j.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:21

Jis_ schreef:
Neeee toch, Engelse plakken daar toch geen w voor?

Nee, maar zo verstaan/horen ze het wel als je een beetje pech hebt :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:33

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:09

@Imandra, wij hebben ook gezorgd dat er geen naam gekozen werd die voor een achterstand kan zorgen. Er is in de familie een T.ishayino geboren, uitgesproken als Tiesjhajnoo. Ik kan me zo voorstellen dat een mogelijke werkgever daar wel even bij nadenkt, ook al mag discriminatie niet, het gebeurd wel degelijk imo

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:12

Jojoju schreef:
@Imandra, wij hebben ook gezorgd dat er geen naam gekozen werd die voor een achterstand kan zorgen. Er is in de familie een T.ishayino geboren, uitgesproken als Tiesjhajnoo. Ik kan me zo voorstellen dat een mogelijke werkgever daar wel even bij nadenkt, ook al mag discriminatie niet, het gebeurd wel degelijk imo

Maar dat is toch een ander verhaal? Een Dax / Nox / etc. zijn uniekere namen maar imo niet per se toe te schrijven aan een cultuur/land dus minder discriminatie-gevoelig. Ja diegene zal z'n naam wel eens moeten spellen, maar verder?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:14

Verder zal er niet veel mee aan de hand zijn nee :) onze knul zal ook moeten melden dat zijn naam Engels word uitgesproken :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:06

Jojoju schreef:

Puntjes in de naam maken voor Google niks uit, als je familie op deze naam googlet komen ze hier uit.

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:26

Kevin, Patrick, Charlie, Philip, Logan

Dalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:09

Goof schreef:
"Schat, er zit lettervermicelli in je soep. Neem een lepel soep en de letters die je opschept vormen de naam van ons nieuwe kind , succes!"

Ik zei toch dat ik goed ben in unieke namen :))
Laatst bijgewerkt door Dalie op 08-09-23 23:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:31

Julan
Timme
Joris
Naut
Kasper
Sepp
Tibor
Ties
Wout
Sven
Nils
Tygo/Tycho

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:06

Onze zoon heet Tobias <3 Thomas stond ook op het lijstje. Boaz vind ik ook erg leuk, maar of dat te doen is in het Engels en Frans? :D