Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:49

In zuid-west Friesland vind ik het nog best meevallen.
Het waait wel vaker hard. :=
Het regent nu wel al een tijdje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:50

Hier in Limburg beginnen nu af en toe wat zwaardere windvlagen te komen.
Vanochtend was ik nog in Zeeland, even onze boot extra goed vast gelegd, en daar was het toen ook nog niet heel hard aan het waaien. Maar ik hoop dat alles het overleeft in de haven := Ligt vlak aan zee. Zelf zijn we maar op tijd naar huis gegaan, met die storm wilde ik liever niet op de weg zitten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:51

Jorex schreef:
De wind waait hier dwars door het huis, maar ik zit geloof ik liever hier dan in mijn kamertje op Texel. Dit huis voelt iets steviger aan. Ik hoop wel dat mijn autootje daar niet is weggewaaid, maar dat zal wel wat meevallen. Alle deuren rammelen hier en voel gewoon een koude luchtstroom door het huis gaan, terwijl dit huis echt wel goed geïsoleerd is. Verder weinig aan de hand.

Je hebt niet toevallig een roze autotje bij t teso kantoor staan toch?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:56

Siersma schreef:
Jorex schreef:
De wind waait hier dwars door het huis, maar ik zit geloof ik liever hier dan in mijn kamertje op Texel. Dit huis voelt iets steviger aan. Ik hoop wel dat mijn autootje daar niet is weggewaaid, maar dat zal wel wat meevallen. Alle deuren rammelen hier en voel gewoon een koude luchtstroom door het huis gaan, terwijl dit huis echt wel goed geïsoleerd is. Verder weinig aan de hand.

Je hebt niet toevallig een roze autotje bij t teso kantoor staan toch?

Nee, een oranje achter de flats van de Potvis, oftewel ik hoop dat de flats de wind keren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:57

Warboel schreef:
Ik stapte net uit de auto en toen waaide m’n bril bijna af :')

We hebben wel een losliggende dakplaat op de flat... hing toevallig een briefje van de week dat die binnenkort vervangen gaan worden :+

[ [url=m/aCSdH1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K31uJI.jpg]Afbeelding[/url] ]

M’n auto staat gelukkig buiten schot van de dakplaten en de straat is afgezet, dus politie en brandweer is ook weer pleite. Hopelijk houdt het dak het als de storm straks op z’n (haar?) hoogtepunt is.

Slordig dit, je zou toch verwachten dat dat met de aangekondigde storm al gedaan zou zijn...

Flowery

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:00

Hier in Alkmaar is het gigantisch aan het aantrekken, niet normaal meer. Het leek even minder te worden...
Mag van mij snel over zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:01

Renske_W schreef:

Zuid west Friesland waait het altijd harder hahahah als ik naar oudega rijd als het hier wel mee valt, waai ik daar altijd met m'n auto bijna weg hahaha

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:02

Hier las ik dat je de rolluiken naar beneden moet doen, dat hebben al die Duitsers. Maar die van mijn huis zijn van die slappe dingen. Lijkt mij eerlijk gezegd niet heel slim om die naar beneden te doen als het zo hard waait? Hoor ze bij normale wind ook al klapperen als ze naar beneden zijn...

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:03

Ianthe schreef:
Hier las ik dat je de rolluiken naar beneden moet doen, dat hebben al die Duitsers. Maar die van mijn huis zijn van die slappe dingen. Lijkt mij eerlijk gezegd niet heel slim om die naar beneden te doen als het zo hard waait? Hoor ze bij normale wind ook al klapperen als ze naar beneden zijn...

Nee juist omhoog laten! Als er wind achter de rolluiken komt gaan ze kapot!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:08

Ik zie momenteel zoveel grapjes langs komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:11

Pepperrr schreef:
Ianthe schreef:

Nee juist omhoog laten! Als er wind achter de rolluiken komt gaan ze kapot!

Ja dat dacht ik dus ook al.. Ik zag toen ik buiten was met de hond bij mensen aan de overkant, dat ze die half naar beneden hadden.. dat is helemaal niet slim :') Stond in zo´n bericht van een Duitse nieuwssite hier wat je allemaal kan doen, vriendin zegt dat ze ze ook naar beneden doet. Maar ik laat ze maar omhoog. :+ Zijn van die plastic dingen, dus echt stevig is het niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:14

Ik las het vandaag nog bij iets van de brandweer, altijd omhoog laten. Ik heb ze nl ook.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 09-02-20 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:18

Marije_1997 schreef:
Renske_W schreef:

Zuid west Friesland waait het altijd harder hahahah als ik naar oudega rijd als het hier wel mee valt, waai ik daar altijd met m'n auto bijna weg hahaha

Precies, dus het valt hier wel mee. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:21

De windy app geeft dit aan

Afbeelding

Best een lekker windje dus :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:22

maar 47km h is toch niet super hard of zeg ik nu iets heel doms

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:23

Er was 100+ voorspeld dacht ik :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:25

Lijkt wel alsof dat jij een sterren regen hebt :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:27

Volgens mij, toont Windy op basis van de gegevens die ze vanochtend om half 10 kregen... Niet op de realiteit... Want als ze realiteit tonen op basis van gemiddelden door de windstoten, zou het vele malen hoger liggen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:29

Op één van de weien hier al een boom gesneuveld, op een haar na de stal gemist. Paard geeft er niks om, aan de draad is niks aan. Wat een wind..

Hier thuis beweegt de boom niet. Eén van de deksels van de compostbakken was eerder vandaag open gevlogen, die zijn alle vier dicht geplakt en bewegen ook niet meer.

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:30

Hier hadden we afgelopen dagen festivals in mega tenten. Vroeg mij al af of dat handig was. Maarre Na de afloop van die van gisteren zijn ze vannacht al gaan afbreken en stond er einde ochtend alleen nog wat palen. Super mooi gewerkt en getimed. Pluim!

Nu trekt het hier weer meer aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:30

Hier klappert mijn raam nu echt heel hard. Begin hem best te knijpen, wil eigenlijk douchen maar wil eigenlijk mijn plek niet verlaten. :+

Heb de tv al 4x zo hard staan als normaal en nog hoor ik mijn raam en de wind er bovenuit. Ik ben er wel weer klaar mee eigenlijk. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:31

Ik kijk vaak op windfinder, daar kun je voor meerdere stations ook de echte metingen aanklikken.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:32

chanicha schreef:
Ik las het vandaag nog bij iets van de brandweer, altijd onhoog laten. Ik heb ze nl ook.

Goed dat het gezegd werd! Had ze nl ook nog half open staan :)
Al hoorde ik niks klapperen ofzo, woon ook vrij beschut, maar voor alle zekerheid toch omhoog gedaan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:34

Rebecca schreef:
Er was 100+ voorspeld dacht ik :Y)

Er zit een verschil tussen de constante wind en de windstoten. De windstoten zouden 100+ zijn. De wind is hier zo'n 60km/u volgens windy, op de grens van 7-8 beaufort, maar de windstoten zijn flink harder dan dat.

Ik had voor op mijn werk net noise-isolating oortjes gekocht (ontwikkeld om in de bouw muziek te kunnen luisteren terwijl het ook als gehoorbescherming dient). Als mijn muziek uit staat, hoor ik zachtjes wat waaien, met muziek aan hoor ik er niets van. Zonder dopjes is het geluid binnen net zo hard als buiten, als het niet harder is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:34

Het viel me vanochtend wel op dat de waterstand zo enorm laag was, in de Oosterschelde! Echt flink lager dan normaal bij eb. Best apart dat zo'n storm daar zo veel invloed op heeft.