Buitenlandse liefde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:55

Maar nu staat ts dus in feite op straat.Terwijl het haar woning is. maar die man is agressief dus daar zal ze samen niet uitkomen. Vandaar waarschijnlijk dat de politie haar adviseerde om in de woning te blijven en de sloten te verwisselen. dan had zij nu haar woning nog en kon die vriend elders gaan logeren.Dat zou toch logisch zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:57

anjali schreef:
Maar nu staat ts dus in feite op straat.Terwijl het haar woning is. maar die man is agressief dus daar zal ze samen niet uitkomen. Vandaar waarschijnlijk dat de politie haar adviseerde om in de woning te blijven en de sloten te verwisselen. dan had zij nu haar woning nog en kon die vriend elders gaan logeren.Dat zou toch logisch zijn.

Dus als ze getrouwd zou zijn dan zou hij op magische wijze opeens wel tot zinnen komen, uit huis gaan en haar in alle rust en vrede daar laten wonen. Zonder haar lastig te vallen. _O_
Dit door jou bedachte verhaal is nog een groter sprookje dan die hele bijbel.

@TS, heel veel sterkte en ik hoop dat hij snel uit je huis is!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:03

Fijn dat de huisarts mee werkt!
Heeft hij nog contact met je gezocht of laat hij je een beetje met rust?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:25

MarlindeRooz schreef:
anjali schreef:

Dus als ze getrouwd zou zijn dan zou hij op magische wijze opeens wel tot zinnen komen, uit huis gaan en haar in alle rust en vrede daar laten wonen. Zonder haar lastig te vallen. _O_
Dit door jou bedachte verhaal is nog een groter sprookje dan die hele bijbel.

@TS, heel veel sterkte en ik hoop dat hij snel uit je huis is!

Wow rustaaag. Zoveel geks zegt ze in dit topic toch helemaal niet?

@ts: fijn dat de huisarts achter je staat. Succes morgen met de juridische afdeling.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 18:27

Cayenne schreef:
Fijn dat de huisarts mee werkt!
Heeft hij nog contact met je gezocht of laat hij je een beetje met rust?

Hij is nog steeds aan het dreigen en soms spreekt hij dan ook weer een lieve voicemail in. Wisselt een beetje af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:37

anjali schreef:

Nee, je snapt het niet helemaal. Als Ts de sloten verwisseld en de vriend de politie bent moet TS hem in huis laten. Want hij staat er ingeschreven. Zelfs al timmert ze alles toe moet ze hem toch toegang geven. Tenzij hij zichzelf uitschrijft (wat ik niet zie gebeuren) of dat hij nu a la minute TS in elkaar slaat (wat ik hoop van niet!) waardoor hij wordt gearresteerd en er een contactverbod met spoed wordt uitgeschreven of dat de vrederechter beslist dat hij er uit moet (waar je nog wel even mee bezig bent)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:48

Vrederechter kan toch best vlot gaan in België?
Met een uitspraak kan je dan een deurwaarder inschakelen om hem er uit te zetten.

Ik las ergens op internet de tip om het huis even te gaan bewonen met een grote groep mensen (vrienden, familie etc) zodat het voor de ex niet meer aantrekkelijk is om te blijven.
Als hij dan vertrokken is kan je bij de gemeente een verzoek tot uitschrijven indienen omdat hij er niet meer woont.

Ik zou voor de vrederechter gaan. :)(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:57

Kanzi schreef:
Vrederechter kan toch best vlot gaan in België?
Met een uitspraak kan je dan een deurwaarder inschakelen om hem er uit te zetten.

Ik las ergens op internet de tip om het huis even te gaan bewonen met een grote groep mensen (vrienden, familie etc) zodat het voor de ex niet meer aantrekkelijk is om te blijven.
Als hij dan vertrokken is kan je bij de gemeente een verzoek tot uitschrijven indienen omdat hij er niet meer woont.

Ik zou voor de vrederechter gaan. :)(

Schoonzus en schoonbroer hadden onlangs een zaak voor de vrederechter en dit heeft 5 maand geduurd.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:19

:oo

Oke, ik voorzie een bokt-mobilisatie....

Cayenne

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:20

Is een mediator misschien een goed idee? Bestaat dat in België?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:55

Eigenlijk is de vrederechter in eerste instantie de mediator maar deze beslist uiteindelijk wel .

Ik heb tien jaar geleden een beroep gedaan op de vrederechter en dat was binnen een paar weken geregeld.

Het lijkt me voor ts best eng om terug naar haar eigen huis te gaan met zo'n ex.

Sterkte, je zit nu misschien in een lastig parket maar je hebt de belangrijke eerste stap gezet!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:56

Cayenne schreef:
Is een mediator misschien een goed idee? Bestaat dat in België?

Dat gebeurt meestal eerst via de vrederechter. Afhankelijk waar je jezelf aanmeld kan je meestal voor de eerste keer met een week a 14 dagen terecht. Dan geeft ze bemiddelings adviezen en hoe je er samen uit kan komen. Dan word er weer een datum bepaald als het niet lukt en dan gaat zij een vonnis vellen. Uiteindelijk zal hij de woning moeten verlaten. Maar meestal krijg je 3 maanden de tijd iets anders te vinden. Ook in belgie liggen woningen niet voor het op rapen, dus krijg je de tijd iets anders te vinden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:31

Maar eh...gewoon een ultimatum stellen ( hij moet tenslotte ook onderdak vinden en zn spullen er uit halen) , vervolgens sloten omwisselen en klaar. Of denk ik nu te makkelijk....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:39

Ah, interessant die vrederechter! Dat kende ik helemaal niet.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 20:44

Getup schreef:
Maar eh...gewoon een ultimatum stellen ( hij moet tenslotte ook onderdak vinden en zn spullen er uit halen) , vervolgens sloten omwisselen en klaar. Of denk ik nu te makkelijk....

Dat dacht ik eerst ook en de eerste politie inspecteur waar ik geweest was zei dit ook. Maar blijkbaar gaat het toch niet zo makkelijk :(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:22

Heb je hem uberhaupt wel al verteld dat je hem zo snel mogelijk eruit wil hebben?

Ik snap dat alles altijd netjes moet gaan, maar jeetje, hoe vaak lees je wel niet dat het op die manier niet gaat. Mijn vader of broertje hadden gelukkig allang voor zijn deur gestaan al dan niet met wat vrienden als ik werd bedreigd en hij mijn huis niet wou verlaten. Zullen wel weer reacties op komen, maar het wordt dan tenminste wel geregeld als het niet op een andere manier kan. :n

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:23

Melleke24 schreef:
Getup schreef:

Dat dacht ik eerst ook en de eerste politie inspecteur waar ik geweest was zei dit ook. Maar blijkbaar gaat het toch niet zo makkelijk :(

Als hij toevallig meewerkt, wel. Misschien het proberen waard.
Wel even de tijd geven , maar duidelijk een datum aangeven.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:47

Ik was nog getrouwd en ex had deuren dichtgespijkerd elektriciteit van de roldeur de enige ingang toen nog kat laten verhongeren en de boedel verkocht en binnen een jaar was ie weer getrouwd heb niks van de boedel weer gezien

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 21:51

cariena1973 schreef:
Ik was nog getrouwd en ex had deuren dichtgespijkerd elektriciteit van de roldeur de enige ingang toen nog kat laten verhongeren en de boedel verkocht en binnen een jaar was ie weer getrouwd heb niks van de boedel weer gezien

Wat erg voor je

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:33

Geryon schreef:
Heb je hem uberhaupt wel al verteld dat je hem zo snel mogelijk eruit wil hebben?

Ik snap dat alles altijd netjes moet gaan, maar jeetje, hoe vaak lees je wel niet dat het op die manier niet gaat. Mijn vader of broertje hadden gelukkig allang voor zijn deur gestaan al dan niet met wat vrienden als ik werd bedreigd en hij mijn huis niet wou verlaten. Zullen wel weer reacties op komen, maar het wordt dan tenminste wel geregeld als het niet op een andere manier kan. :n

dan belt hij de politie en je vader en broer worden opgepakt en krijgen een hoop ellende en hij zit nog in je huis en de goodwill van de rechter verlies je dan ook nog.

Ts is blijkbaar niet heel duidelijk naar haar vriend geweest.Hij komt op een dag thuis van zijn werk,vind een brief dat het gedaan is.Dat hij niet 1.2.3 vertrekt is zo gek toch niet.Afgezien of hij wel of niet iets gedaan heeft,voor hem komt dit uit de lucht gevallen.Het is toch redelijk dat hij tijd krijgt om te vertrekken.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 22:39

beatje schreef:
Geryon schreef:

dan belt hij de politie en je vader en broer worden opgepakt en krijgen een hoop ellende en hij zit nog in je huis en de goodwill van de rechter verlies je dan ook nog.

Ts is blijkbaar niet heel duidelijk naar haar vriend geweest.Hij komt op een dag thuis van zijn werk,vind een brief dat het gedaan is.Dat hij niet 1.2.3 vertrekt is zo gek toch niet.Afgezien of hij wel of niet iets gedaan heeft,voor hem komt dit uit de lucht gevallen.Het is toch redelijk dat hij tijd krijgt om te vertrekken.

Een brief leek mij dan ook het veiligste. Ik ga hem dit niet persoonlijk vertellen als ik weet dat dit geen veilige situatie is.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:38

Dat was het ook zeker!
Heb je hem al wel gemeld per welke datum je hem uit de woning wil hebben?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:59

Lau schreef:
anjali schreef:
Of dat zo is weet ik niet als de persoon daar echt woont. Maar in feite komt het erop neer dat ts deze man niet meer wil,ze heeft er ook geen officiele relatie mee. Nu zit hij dus in het huis wat haar eigendom is zodat ts er zelf niet meer in durft! Zoiets kan natuurlijk niet. Kan ts zijn ouders of familie niet inschakelen, berichten dat de relatie stuk is en of zij nu die vriend terugnemen? Als dat een fatsoenlijke familie is dan helpen ze om het probleem op te lossen. Anders kan er een rechtszaak van komen en daar wordt niemand beter van, alleen de bankrekening van advocaten!

Hier in NL kan je als het zwart op wit jou huis is gewoon zeggen dat hij weg moet en hem gedwongen uitschrijven. Daar in Belgie moet je blijkbaar naar het gerecht met allemaal moeilijke procedures. en dat alleen omdat hij ingeschreven staat.... hier is het dan gewoon eruit en zoek je eigen huis maar.

Zo zwart/wit is het in Nederland ook niet hoor. Je kunt een verzoek indienen bij de Gemeente om hem uit te schrijven. Die gaat dan eerst een onderzoek doen en dat duurt maar zo een maand of drie.
Als iemand langere tijd ingeschreven staat kan hij via een advocaat proberen om aanspraak te maken op een deel van het huis.
Dan kan je als eigenaar wel zeggen dat hij nooit iets aan het huis betaald heeft, maar kun je dat aantonen?
Ook boodschappen en andere kosten tellen mee. Heb jij van jarenlang alles bijgehouden?
Als iemand niet ingeschreven staat is het inderdaad eenvoudiger. Dan zit je alleen met je eigen emotie, want ook al is het een klootzak, leuk is het niet om je ex door de politie uit je huis te laten halen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:43

@Nikass: Dat heb ik echt nog nooit gehoord,dat iemand die in JOUW huis bij je heeft ingewoond zonder iets te betalen,dan aanspraak zou kunnen maken op een deel van het huis??? Dat lijkt me echt sterk en als dat zo zou zijn, een waarschuwing om niemand ooit zomaar bij je te laten wonen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:56

Als je hem een datum geeft om uit je woning te moeten zijn, doe dit dan wel binnen het redelijke (bijvoorbeeld een maand).
Dan kan daar niets van gezegd worden wanneer er juridische stappen nodig zijn omdat hij niet mee werkt.