Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anjali schreef:Maar nu staat ts dus in feite op straat.Terwijl het haar woning is. maar die man is agressief dus daar zal ze samen niet uitkomen. Vandaar waarschijnlijk dat de politie haar adviseerde om in de woning te blijven en de sloten te verwisselen. dan had zij nu haar woning nog en kon die vriend elders gaan logeren.Dat zou toch logisch zijn.
MarlindeRooz schreef:anjali schreef:Maar nu staat ts dus in feite op straat.Terwijl het haar woning is. maar die man is agressief dus daar zal ze samen niet uitkomen. Vandaar waarschijnlijk dat de politie haar adviseerde om in de woning te blijven en de sloten te verwisselen. dan had zij nu haar woning nog en kon die vriend elders gaan logeren.Dat zou toch logisch zijn.
Dus als ze getrouwd zou zijn dan zou hij op magische wijze opeens wel tot zinnen komen, uit huis gaan en haar in alle rust en vrede daar laten wonen. Zonder haar lastig te vallen.![]()
Dit door jou bedachte verhaal is nog een groter sprookje dan die hele bijbel.
@TS, heel veel sterkte en ik hoop dat hij snel uit je huis is!
anjali schreef:Maar nu staat ts dus in feite op straat.Terwijl het haar woning is. maar die man is agressief dus daar zal ze samen niet uitkomen. Vandaar waarschijnlijk dat de politie haar adviseerde om in de woning te blijven en de sloten te verwisselen. dan had zij nu haar woning nog en kon die vriend elders gaan logeren.Dat zou toch logisch zijn.
( Kanzi schreef:Vrederechter kan toch best vlot gaan in België?
Met een uitspraak kan je dan een deurwaarder inschakelen om hem er uit te zetten.
Ik las ergens op internet de tip om het huis even te gaan bewonen met een grote groep mensen (vrienden, familie etc) zodat het voor de ex niet meer aantrekkelijk is om te blijven.
Als hij dan vertrokken is kan je bij de gemeente een verzoek tot uitschrijven indienen omdat hij er niet meer woont.
Ik zou voor de vrederechter gaan.(
Cayenne schreef:Is een mediator misschien een goed idee? Bestaat dat in België?
Getup schreef:Maar eh...gewoon een ultimatum stellen ( hij moet tenslotte ook onderdak vinden en zn spullen er uit halen) , vervolgens sloten omwisselen en klaar. Of denk ik nu te makkelijk....
Melleke24 schreef:Getup schreef:Maar eh...gewoon een ultimatum stellen ( hij moet tenslotte ook onderdak vinden en zn spullen er uit halen) , vervolgens sloten omwisselen en klaar. Of denk ik nu te makkelijk....
Dat dacht ik eerst ook en de eerste politie inspecteur waar ik geweest was zei dit ook. Maar blijkbaar gaat het toch niet zo makkelijk
Geryon schreef:Heb je hem uberhaupt wel al verteld dat je hem zo snel mogelijk eruit wil hebben?
Ik snap dat alles altijd netjes moet gaan, maar jeetje, hoe vaak lees je wel niet dat het op die manier niet gaat. Mijn vader of broertje hadden gelukkig allang voor zijn deur gestaan al dan niet met wat vrienden als ik werd bedreigd en hij mijn huis niet wou verlaten. Zullen wel weer reacties op komen, maar het wordt dan tenminste wel geregeld als het niet op een andere manier kan.
beatje schreef:Geryon schreef:Heb je hem uberhaupt wel al verteld dat je hem zo snel mogelijk eruit wil hebben?
Ik snap dat alles altijd netjes moet gaan, maar jeetje, hoe vaak lees je wel niet dat het op die manier niet gaat. Mijn vader of broertje hadden gelukkig allang voor zijn deur gestaan al dan niet met wat vrienden als ik werd bedreigd en hij mijn huis niet wou verlaten. Zullen wel weer reacties op komen, maar het wordt dan tenminste wel geregeld als het niet op een andere manier kan.
dan belt hij de politie en je vader en broer worden opgepakt en krijgen een hoop ellende en hij zit nog in je huis en de goodwill van de rechter verlies je dan ook nog.
Ts is blijkbaar niet heel duidelijk naar haar vriend geweest.Hij komt op een dag thuis van zijn werk,vind een brief dat het gedaan is.Dat hij niet 1.2.3 vertrekt is zo gek toch niet.Afgezien of hij wel of niet iets gedaan heeft,voor hem komt dit uit de lucht gevallen.Het is toch redelijk dat hij tijd krijgt om te vertrekken.
Lau schreef:anjali schreef:Of dat zo is weet ik niet als de persoon daar echt woont. Maar in feite komt het erop neer dat ts deze man niet meer wil,ze heeft er ook geen officiele relatie mee. Nu zit hij dus in het huis wat haar eigendom is zodat ts er zelf niet meer in durft! Zoiets kan natuurlijk niet. Kan ts zijn ouders of familie niet inschakelen, berichten dat de relatie stuk is en of zij nu die vriend terugnemen? Als dat een fatsoenlijke familie is dan helpen ze om het probleem op te lossen. Anders kan er een rechtszaak van komen en daar wordt niemand beter van, alleen de bankrekening van advocaten!
Hier in NL kan je als het zwart op wit jou huis is gewoon zeggen dat hij weg moet en hem gedwongen uitschrijven. Daar in Belgie moet je blijkbaar naar het gerecht met allemaal moeilijke procedures. en dat alleen omdat hij ingeschreven staat.... hier is het dan gewoon eruit en zoek je eigen huis maar.