Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:46

TS ik denk dat een mooie stap in de touwtjes van je leven weer in eigen handen nemen zou zijn om er zelf een stempel achter te zetten. Jouw leven, jouw besluit. Waarom zou je op hem wachten? Sterkte!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:50

Hij heeft wat mij betreft ook genoeg controle gehad de afgelopen tijd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:57

Wat een wending en vooral wat een eikel.
gevoelens krijgen kan gebeuren maar hij liegt erook nog over terwij jij hem alle ruimte geeft en jezelf op de 2e plek hebt gezet. Ik vind het nog steeds knap dat je hem die ruimte gegeven hebt, jou valt op dat vlak zeker niks te verwijten alleen ontzettend jammer dat hij er misbruik van gemaakt heeft en naar mijn idee die depressie ook gebruikt als excuus

Wat een aantal anderen ook aangeven, het moment dat JIJ nu eens aangeeft wat jij wil. Zet alles op papier en ga een gesprek aan, met of zonder iemand erbij.
Bedenk ook voor jezelf wat je wil met je woning en inboedel, dat hoeft niet vandaag of morgen maar zal ik wel kenbaar maken. Probeer niet te lief en teveel aan hem te denken, dat heb je nu steeds gedaan en ondertussen liegt die glashard tegen je. Ben duidelijk voor jezelf wat voor jou het beste is daar heb jij op lange termijn het meeste aan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:05

Meisje toch :(:)
Maar wat een l*l! Beter kwijt dan rijk, ook al voelt het nu waarschijnlijk echt heel rot. Mijn inbox staat voor je open als je daar behoefte aan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:11

blubblabhoi schreef:
Klopt, maar ik vind dat ik me daar niet mee mag bemoeien. Geloof me, zo boos ben ik wel, maar ik schiet er zelf niks mee op.

Dat siert je.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:41

Lieve ts, wat een rotsituatie. Jullie hebben 11 jaar lief en leed gedeeld en je hebt hem alle ruimte gegeven tijdens zijn struggels. Je was zelfs bereid op hem te wachten.
Ik denk zeker dat die 11 jaar geen leukgen was en hij echt van je heefr gehouden. Dat hij in een depressie is gekomen en het gras groener is bij de buren. Vluchten naar een meid van 17 die nog fris en vrolijk in het leven staat. Waar hij nog geen verantwoordelijkheid heeft etc.

Hoe dan ook, het is nu duidelijk. Het is voorbij. Sluit het af en kies voor jezelf. Er zullen. Og moeilijke momenten komen. Je hoeft in elk geval geen rekening met hem te houden.

Ik snap dat je boos bent en je er nu alles van vindt. Maar je bent pas echt een held als je dat los kan laten en op jezelf kan focussen en hem zijn leven lekker laat leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:42

Ts, het is dus wel zo dat hij een dik jaar geleden zijn twijfels kreeg maar er toen geen einde aan durfde te maken na zoveel jaren.De meeste mensen hebben in hun leven wel vaker te maken met relaties en het beëindigen daarvan , jullie niet want al vanaf zeer jong bij elkaar en zonder merkbare hobbels het huisje boompje beestje plaatje ingerold. Verkering , huis kopen, samenwonen. Helemaal niets mis mee behalve wanneer een van de partners twijfels heeft en die niet uit durft te spreken of kan spreken .
Dus ergens zat er tussen jullie het laatste jaar al niet goed maar kon jij de vinger er niet opleggen en hij vluchtte in het depressieverhaal.
Maar jullie hebben 10 mooie jaren gehad, gelukkig ben je jong genoeg om eventueel met iemand anders ooit een toekomst op te bouwen. Wat hij gedaan heeft zie ik als een manier om de puber uit te hangen, gewoon verkering, potje rollebollen en geen verplichtingen, banketstaaf en absoluut niet te rechtvaardigen maar dit maakt de keus voor jou veel gemakkelijker . Loslaten en doorgaan is het enigste wat er opzit en daarbij wil ik je heel veel succes wensen ..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:54

blubblabhoi schreef:
Hij heeft het inderdaad nog niet uitgemaakt. Ik ook niet, ik wil het van hem horen. Ik beschouw de relatie wel als uit, maar ik wil het van hem horen.

Ik snap je wel, voor mij was het ook over maar ik zou hem ook even door het stof laten gaan en het laten zeggen. Heeft niets te maken met de eer aan je zelf houden. Stukje besef ook voor zijn kant van het hele gebeuren wat hij heeft veroorzaakt.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:58

bigone schreef:
Ts, het is dus wel zo dat hij een dik jaar geleden zijn twijfels kreeg maar er toen geen einde aan durfde te maken na zoveel jaren.De meeste mensen hebben in hun leven wel vaker te maken met relaties en het beëindigen daarvan , jullie niet want al vanaf zeer jong bij elkaar en zonder merkbare hobbels het huisje boompje beestje plaatje ingerold. Verkering , huis kopen, samenwonen. Helemaal niets mis mee behalve wanneer een van de partners twijfels heeft en die niet uit durft te spreken of kan spreken .
Dus ergens zat er tussen jullie het laatste jaar al niet goed maar kon jij de vinger er niet opleggen en hij vluchtte in het depressieverhaal.
Maar jullie hebben 10 mooie jaren gehad, gelukkig ben je jong genoeg om eventueel met iemand anders ooit een toekomst op te bouwen. Wat hij gedaan heeft zie ik als een manier om de puber uit te hangen, gewoon verkering, potje rollebollen en geen verplichtingen, banketstaaf en absoluut niet te rechtvaardigen maar dit maakt de keus voor jou veel gemakkelijker . Loslaten en doorgaan is het enigste wat er opzit en daarbij wil ik je heel veel succes wensen ..

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Wat hij gedaan heeft kan absoluut niet. Zeker omdat jij hem alle ruimte hebt gegeven. Wees blij dat je het nu eindelijk weet, en je door kunt met je leven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:03

blubblabhoi schreef:
Hij heeft het inderdaad nog niet uitgemaakt. Ik ook niet, ik wil het van hem horen. Ik beschouw de relatie wel als uit, maar ik wil het van hem horen.

Ts uk vind het heel knap hoe fatsoendelijk jij blijft, ik zou het niet kunnen. Alleen in dit geval zou ik wel echt de mededeling doen. Hij heeft je la.g genoeg aan t lijntje gehouden en nu heb jij de touwtjes in handen, punt erachter en laat het hem vooral weten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:29

meggiemeg schreef:
Gini schreef:
Maar ik denk niet dat TS nu 11 jaar in vraag moet stellen.

Zo bedoel ik dat nu ook weer niet, verwoord het wellicht een beetje krom, maar ik wil zeggen dat je 11 jaar niet zo maar aan je voorbij laat gaan, je hebt zoveel gedeeld, leuk en minder leuk, zoveel herinneringen samen gemaakt. 11 jaar moet toch wat zeggen. In elk geval genoeg dat je de ander met respect behandeld, iemand die hier niets aan kan doen, iemand die ondanks je eigen gedoe er voor je is geweest en nog steeds ondanks dat je geen open kaart speelde of je daar nu wel of niet bewust wat aan kon doen.

Dan had ik dat inderdaad verkeerd begrepen, excuses. Want ja, dat je iemand met zo weinig respect behandelt, daar kan ik ook echt niet bij.

Je klinkt heel sterk TS, ook al voelt je hart waarschijnlijk alsof ze er met een tientonner over gereden zijn.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:33

Demolenhoek, je had ook gelijk in je reactie op mij hoor.
Als ze het niet had geweten oke :j

Nu blijkt dat ze het dus wel wist, ook al is ze geen hoofd schuldige.... tsja onschuldig vind ik haar ook niet maar dat is mijn eigen mening :)
De jongen is de gene die gruwelijk fout zit 8)7

En ik vind dat ts er zeer fatsoenlijk mee omgaat. Ik had het niet gekund zeg ik eerlijk

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:52

Over een tijdje staat hij huilend voor je deur......zegt mijn glazen bol.... Sterkte en succes met alles.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 00:22

Zonnetje81 schreef:
Over een tijdje staat hij huilend voor je deur......zegt mijn glazen bol.... Sterkte en succes met alles.

Dit..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 00:40

Maartje1990 schreef:
blubblabhoi schreef:

Ts uk vind het heel knap hoe fatsoendelijk jij blijft, ik zou het niet kunnen. Alleen in dit geval zou ik wel echt de mededeling doen. Hij heeft je la.g genoeg aan t lijntje gehouden en nu heb jij de touwtjes in handen, punt erachter en laat het hem vooral weten.

Precies. Hij heeft lang genoeg de touwtjes in handen genomen. Wees sterk en zet er een punt achter. Voor zijn gevoel heeft hij nog steeds jullie allebei.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 01:22

Jemig wat een wending, wat verschrikkelijk voor jou. Ik had zo gehoopt dat jullie er boven op zouden komen samen.
Ik vind dat je je heel sterk opstelt en succes met de aankomende tijd van dingen regelen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:42

Ik lees nu dat hij nog geen besluit heeft genomen. Ik vind dat je lang genoeg op hem hebt gewacht, ik zou er nu zelf een punt achter zetten. Je bent nu wéér of eigenlijk nog steeds op hem aan het wachten, hij bepaalt jouw leven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:43

Ik zou ook de eer aan jezelf houden. Gun hem die macht niet en toedels! :evaw:

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:20

Het is heel logisch dat je nu alle kanten wordt opgeslingerd qua emoties. Ook dat je hem niet 'zomaar' aan de kant wil zetten na al die jaren en dat je gevoelens voor hem hebt. Je zit nog met een deel van je hart aan hem vast.
Soms helpt het om te bedenken hoe het zou zijn als je een jaar verder bent en je qua emoties helemaal los bent van hem. Hoe zou het zijn als je hem hebt losgelaten en dat je daar geen verdriet meer om hebt?
Als je je dat af en toe kan realiseren dan weet je ook welke keuzes je kan maken. En probeer te begrijpen dat je emoties er voor zorgen nu die mee beslissen met de keuzes die je maakt, het heeft tijd nodig om dit te verwerken.
Extra lief zijn voor je zelf dus:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:50

Zonnetje81 schreef:

:j
Denk ik ook. Paar maandjes hooguit. Hij wist niet wat hij deed en hij is zo dom geweest. En het betekende helemaal niks.
Aan jou wat je er dan mee doet maar ik zou je adviseren er niet in mee te gaan. Je bent geen speelgoedbeer die je even aan de kant legt en dan weer pakt. Hij is respectloos met je omgegaan en dat zou mij altijd dwars blijven zitten. In elke ooit volgende woordenwisseling komt dit weer op tafel.
Voor nu sterkte!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:21

blubblabhoi schreef:
Zij wist van de relatie af, hij vertelde dat zij wist dat hij gister bij mij was om 'het te vertellen'. Hij vertelt er vast niet bij dat hij nog twijfelt en het nog niet heeft uitgemaakt. Ik weet verder ook niet hoe het contact tussen hun beide is, het is waarschijnlijk veel, maar het kan me ook niet schelen. Hij zal wel met haar verder gaan.

Voor het op een discussie uitloopt in dit topic. Het maakt niet uit of zij schuld heeft. Ik vind inderdaad dat je niet moet gaan stoken in een nog 'lopend' huwelijk, maar wat er gebeurd is komt niet van 1 kant. Hij heeft hier voor gekozen, het gebeurd niet zomaar. Zij is 17, hoteldebotel verliefd waarschijnlijk. Hij is ook nog haar leidinggevende, hij is 7 jaar ouder, het is waarschijnlijk hartstikke spannend en geweldig voor haar. Ja natuurlijk ben ik boos op haar, maar het blijft mijn ex die mij bedrogen heeft.

Ik weet nog niet hoe ik het verder ga oppakken. Eerst maar even focus op mezelf en proberen uit deze put te komen. Ik neem de rest van de week nog vrij om te proberen het ergste te verwerken en mentaal een plekje te geven. Ik zoek verder wel veel afleiding. Ik heb van mijn kant nog wel even nodig om alles te verwerken en een plekje te geven voordat ik met hem om tafel wil en het wil hebben over verdelen van de inboedel, scheiden, het huis etc.

Nou meis wat een toestand. Idd hij is fout, zij heeft geen relatie tot jou. Vergeet “ hij twijfelt nog “ raap je zelf op en schaar bij de enorme grote groep van “ bedrogen vrouwen “ . Je bent niet alleen, het ligt niet aan jou. Ze hebben “mannen” gewoon verkeerd in elkaar gezet. Daar veranderen wij vrouwen helemaal niets aan. Misschien loopt er een lieve grote uitzondering voor je rond. Dikke knuf, we leven met je mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:25

Inderdaad, hij staat vast weer voor de deur. Maar pas op hoor, je kunt hem nooit meer vertrouwen, hij zal zielige verhaaltjes vertellen enz. Maar hou goed in je hoofd dat je niks aan hem hebt gemerkt en dat hij al anderhalf jaar twijfels had zonder met je te praten daarover. Je zult hem nooit meer compleet kunnen vertrouwen, en je zult altijd angstig blijven of zoiets weer zal gebeuren.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:38

Je schrijft dat voor jou de relatie over is, maar je het van hem wilt horen. Ik ben het eens met de meesten hier dat het misschien goed is voor jou om er wel zelf die punt achter te zetten, en hem dat te laten weten. Al was het maar symbolisch: je kiest heel krachtig voor jezelf. Pijn doet het toch wel, maar het lijkt me een sterker startpunt. Normaal zou ik nooit aanraden om in boosheid beslissingen te nemen, maar in dit geval: gebruik de boosheid (om zijn leugens; verliefd worden kan iedereen overkomen, maar die leugens waren een keuze) om die punt te zetten en verder te gaan met jouw leven.

Veel sterkte! En: je bent niet alleen. Wij overleven dit!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:51

blubblabhoi schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor de overweldigende steun, erg lief.

Ik reageer even in het algemeen. Hij is naar eigen zeggen naar haar toe gegroeid doordat hij met zichzelf in de knoop zat. Hij had al een jaar gevoelens voor haar en hij is daar nu blijkbaar voor gezwicht ofzo.. Door het opkroppen van heeft hij de stoornis en depressie ontwikkeld. Drie weken geleden hebben ze voor het eerst samen afgesproken, gezoend. Vorige weekend is hij bij haar blijven slapen en hebben ze seks gehad. Er zijn dus echt dingen gebeurd die veel te ver zijn gegaan..

Dit is gewoon niet goed te praten. Depressie, burn-out, angststoornis of quarter-life crisis, hij is nog altijd verantwoordelijk voor zijn acties.

Zoals Bloodymary al zegt, hopelijk maakt dit het verlies iets dragelijker. Ik walg gewoon van hem nu, een meisje van 17.. Wat moet je er mee in godsnaam. Zet je daar nou echt je relatie van 11 jaar voor op het spel.

Ik voel me ontzettend verdrietig, vernederd, boos, gekwetst. Deze drie maanden waren ontzettend zwaar, waarom mij zo aan het lijntje houden.. Ik heb het altijd voor hem opgenomen en geprobeerd hem de ruimte te geven, te steunen waar nodig.. Omdat ik zo veel van hem hou.. Wat dacht hij wel niet..

Het voordeel is dat jezelf waardig en sterk opstellen óók voor jezelf is. Jij hebt naar omstandigheden echt goed gedragen en dat blijft overeind. Jij bent (net als hij) verantwoordelijk voor jouw acties en je kunt trots op jezelf zijn. Dat kan niemand je afnemen. Wat hij daar mee doet is aan hem. Maar doet niets af aan jouw acties en maakt ze zeker niet minder waard. Hoe triest dan ook, je hebt iets geleerd over jezelf. En als je je zo kunt blijven opstellen kom je echt op je pootjes terecht.

Veel sterkte gewenst.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:11

Jeetje meid wat een ontzettende klote situatie. Wat kwetsend hoe hij hiermee om gegaan is.
Het siert je inderdaad hoe jij met alles bent om gegaan maar maakt het ook wranger uiteraard.
Heel veel sterkte de komende periode en ik weet zeker dat hierna het geluk je toe zal lachen, dat heb je iig zeker verdiend.