Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
XxLMMxX schreef:Mijn voornemen was om vanmiddag na mijn les bij de ponyclub naar de kringloopwinkel te gaan.
Gelukkig ben ik flink natgeregend op stal en heb ik besloten daarna naar huis te gaan haha
.
eekhoornerik schreef:XxLMMxX schreef:Mijn voornemen was om vanmiddag na mijn les bij de ponyclub naar de kringloopwinkel te gaan.
Gelukkig ben ik flink natgeregend op stal en heb ik besloten daarna naar huis te gaan haha
Zie je zo heeft regen ook zijn voordelen.
@ninaphilo, als ik je een tip mag geven: begin met een kasboek waarin je je inkomsten en uitgaven bijhoudt. Dat geeft zoveel inzicht in wat je uitgeeft, en waar je echt op kan besparen. Het laat ook meteen zien of je overhoudt aan het einde van de maand. Dat kan je dan meteen naar je spaarrekening overboeken.
Ik houd het bij in Excel. Gewoon bovenaan mijn inkomsten in de + zetten en daaronder rijen met terugkerende vaste uitgaven en andere uitgaven in de -. Rijen automatisch laten optellen aan het eind en dan zie je hoeveel je overhoudt.
Heb je echt een nieuwe telefoon nodig? Die van mij is nu circa 5 jaar oud en doet het nog prima. De vraag is dus: heb je iets echt nodig of niet? Als je je daar steeds bewuster van wordt ga je vanzelf minder uitgeven
xU_Blinghx schreef:Hier gaat het goed! Niks gekocht in de afgelopen dagen.
Ik ga binnenkort aan het werk bij mijn eerste vaste baan. Ik hoop dat ik de low buy kan volhouden als ik finacieel ook meer kan uitgeven.
Sheran schreef:Mag ik me ook melden? Ik doe ook een low buy, maar niet zozeer voor het financiele aspect als wel voor het spullen minderen-aspect. Het staat me hoe langer hoe meer tegen hoeveel spullen ik eigenlijk heb en hoe snel ik denk dat ik iets nieuws wil of moet hebben. Ik ga gewoon even blij zijn met wat ik heb en zoveel mogelijk hergebruiken. Ook in milieutechnisch opzicht.
Mijn laatste aankoop was ongeveer een maand geleden: dat was een step voor het forenzen.
? Toch mislukt dus, om je daar van af te praten
, bevalt de step wel?
Maar wel met een goed doel!
. En je mag ook echt wel genieten van je zelf verdiende geld hoor.

sevke schreef:Hier ga ik nog steeds goed. Gisteren naar Flanders Horse Expo geweest en niks gekocht. De drang om constant dingen te kopen is ook weg. Heel rustgevend is dat
Bij mij ook niet uit financieel oogpunt, maar wel omdat ik zo massaal veel spullen heb, echt niet normaal, dus gaan we eerst eens verslijten wat we al hebben!
Ik heb onlangs het boek van Marie Kondo gelezen en sindsdien denk ik ook bewuster na bij wat ik koop. Nu in de Corona crisis koop ik ook helemaal niets meer behalve noodzakelijk. Met het vakantiegeld in zicht is het wel een fijn gevoel om de komende 2 maanden geen onnodige dingen te kopen zodat ook dat extra op de spaarrekening kan. 
. Als de ene in de was is heb je de ander nog om te gebruiken en andersom.
. Dus maak doelen voor jezelf.
.
. Dus nu heb ik er alsnog maar 2
).