Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:47

Haha :D Hier zondag bij Bol besteld, gisteravond binnen :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:28

MyWishMax schreef:
Ik had het al gevonden, DHL zegt zelf dat ze niet meer bij buren afleveren. Dus nee, het is niet de bedoeling.

Waar staat dat? Want daar weten we als bezorgers niks van af.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:40

Hier niets dan lof over de vaste postnl bezorgers.
Woon in een nieuwbouw wijk, we ontvangen vaak pakketjes voor buren en het wordt ook netjes gevraagd aan ons en gemeld bij de buren dmv briefje.
Briefje op de deur of ze niet willen aanbellen ivm slapende baby gaat ook altijd goed. Sowieso klopt hij altikd even op het keukenraam als hij mij ziet zitten als die naar de deur loopt.

Dpd en dhl zijn een ander verhaal. Die rijden als debielen en nu met de corona zetten ze pakketten gewoon in de voortuin zonder aan te bellen.
En dan komt het ook nog regelmatig voor dat dpd/dhl het bij een totaal verkeers huisnummer in de tuin zet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:44

Ik had een screenshot gemaakt, maar dat is DHL express. Maar die 2 sites zien er verder hetzelfde uit. :') sorry, mijn fout.

Maar goed, ik neem nu met corona dus geen pakketjes aan van buren en wil ook absoluut niet dat het bij buren afgeleverd wordt. Nu weet ik niet hoe het zit voor bezorgers qua afleveren bij een DHL of postnl punt, dat lijkt me sneller dan een heel blij met huizen af gaan.

Ik kan jammer genoeg niet altijd kiezen war het afgeleverd moet worden. Ook vertrouw ik niet meer op het s avonds bezorgen of niet bij buren, zelfs bij extra betalen wordt er alsnog overdag bij buren geleverd normaal gesproken. Ik betaal liever extra dat het niet bij buren geleverd mag worden, helemaal nu.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:49

Ik bezorg zelf nu niet meer bij buren, althans, ik ga niet zelf ergens aanbellen en vragen of buren willen aannemen. Idd wegens corona, er zijn altijd buren die zelf al naar buiten komen gerend of ze het moeten aannemen en dan geef ik het pakketje ook gewoon af.

Mja, je kunt het toch nooit goed doen. Jij wilt het niet bij buren geleverd hebben en anderen sturen een klacht omdat je niet naar de buren bent gelopen en ze nu helemaal naar het servicepunt moeten :roll:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:01

Oh, maar dat is geen verwijt naar bezorger hoor. Ik vind het vervelend dat je dat of niet kan aangeven of dat ik dus die ene bezorger tref die zich daar niks van aantrekt. ;)

Normaal gesproken neem ik voor de meeste buren best wat aan, voor 2 absoluut niet. Maar ik bestel zelf in normale tijden alleen wat als ik thuis ben met de bezorging, als ik weet dat ik weg ben bestel ik het later of op ander adres.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:04

Bij veel webshops kun je geen bezorgdag kiezen en komt het gewoon wanneer zij verzenden.

Geen idee of hier nog wat bij de buren afgeleverd wordt, in de hele straat is nu iedereen altijd thuis :')
Normaal neem ik vanalles aan voor de buren, maakt me echt niet uit.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 05:49

Er zijn een aantal webshops waar je kunt aangeven dat het niet bij buren mag en sowieso 1 die dat zelf standaard niet wil hebben maar de meesten versturen idd zonder opties en dan heb je als ontvanger een beetje pech als je de verkeerde bezorger treft.. En die lopen er helaas genoeg rond, nu helemaal want bezorgdiensten nemen momenteel iedereen aan die ze krijgen kunnen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 06:57

9 van de 10x hebben wij dezelfde bezorger.
Bestel redelijk vaak online
Altijd vriendelijk
Ben ik even niet thuis plak ik een papiertje op de deur leg maar in de achtertuin.
Hebben de buren er geen last van.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:47

wauw net iets heel raars. ik ging weg deed de deur open en daar staat ineens mijn pakket die vanmiddag bezorgd zou worden. geen bezorger in de straat te zien er is niet aangebeld. Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt :oo

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:30

Nou, hier weinig problemen.

Woensdag is iets verstuurd wat ik had overgenomen met DHL en was er gister.
Diezelfde woensdag werd ik gebeld dat ons schrik apparaat gemaakt is en opgestuurd werd. Ook die was er gister met Dpd.
Donderdagavond psyllium bij pit-pit.com besteld en dat was er gisteren gewoon met post.nl.

Bij post.nl en Dhl liep ik beide keren net de deur uit en tegen de bezorgers aan. Bij DPD was ik achterop de wei bezig en hebben ze het neergezet.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:02

Ashleytjuhh schreef:
wauw net iets heel raars. ik ging weg deed de deur open en daar staat ineens mijn pakket die vanmiddag bezorgd zou worden. geen bezorger in de straat te zien er is niet aangebeld. Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt :oo

Misschien had hij wel aangebeld en is de bel niet helemaal goed?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:15

Nee hoor die doet het gewoon ;) en anders is het nog steeds erg raar dat ze gewoon het pakket neerzetten.

Heb nog nooit tot zelde iets gehad bij post nl. dien ook geen klacht in maar erg raar is het wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:54

Ashleytjuhh schreef:
Nee hoor die doet het gewoon ;) en anders is het nog steeds erg raar dat ze gewoon het pakket neerzetten.

Heb nog nooit tot zelde iets gehad bij post nl. dien ook geen klacht in maar erg raar is het wel.

Is echt niet raar, doen ze vaker en nu helemaal.

Post.nl en Dhl trof ik, maar Dpd had ook voor de deur gezet en gebeurt echt vaker bij allemaal. Tenzij je zoals laatst moet tekenen of nu laatste 3 nrs van ID laten zien/noemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:08

Ze horen aan te bellen. Ja, daarna neerzetten en afstand nemen, maar aanbellen moet wel. Wel makkelijk anders, neerzetten zonder aanbellen, maar omdat ze zelf mogen tekenen is het afgeleverd en als het pakket dan weg is zit jij ermee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:21

MyWishMax schreef:
Ze horen aan te bellen. Ja, daarna neerzetten en afstand nemen, maar aanbellen moet wel. Wel makkelijk anders, neerzetten zonder aanbellen, maar omdat ze zelf mogen tekenen is het afgeleverd en als het pakket dan weg is zit jij ermee.

Wij hebben geen eens een bel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:30

Ik geef dit even een schop. Geen postnl. Wel bpost. 3 van de 7 emmers zijn kapot :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:34

zat er verder helemaal geen verpakkingsmateriaal tussen de emmers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:45

Nee blijkbaar niet. Geen idee wie deze heeft ingepakt bij medpets maar het was niet de beste inpakker :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:49

Dat zou ik niet aan de bezorgdienst verwijten maar aan de verzender die het niet deugdelijk verpakt heeft.

Ooit een emmer van 3 kg glucosamine met MSM kapot uit de doos gehaald en meteen foto's naar de verzender gestuurd.
Kreeg per omgaande een nieuwe emmer en sindsdien zit alles wat ik bij hen bestel beter verplakt, met dempend materiaal. Bubbeltjesplastic of een papieren variant die moet helpen schokken op te vangen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:48

Tja. Ik heb jaren als student bij bpost gewerkt (niet bij bezorging). De mensen wordt als ze “fragiel” of dergelijke teksten op pakketten schrijven er altijd op gewezen dat het het hun eigen verantwoordelijkheid is hun pakket zo in te pakken dat het niet kapot kan. Bedrijven horen hier zeker van op de hoogte te zijn. Bpost treft geen schuld, wel de verzender die dit zo verzend!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:58

Dun karton en dan als bedrijf zeuren dat je producten kapot aankomen.

De meeste schades komen voort uit te slappe dozen.

Wij gebruiken altijd 7MM dubbele golf, nooit schades. Verpakken is een kunst en al de helft van je bedrijfsvoering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:02

Waar lees je dat het bedrijf zeurt?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:07

DeMolenhoek schreef:
Waar lees je dat het bedrijf zeurt?

Nergens, bedoel het in zijn algemeenheid.

Bedrijven maar ook particulieren hebben regelmatig schades. Dan krijgt de post al snel de schuld. Terwijl het vaak vooorkomen kan worden door een goede verpakking.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:25

Ik heb dat een keer gehad met glazen als kerstpakket van tintelingen. Eerste twee keren glazen los verpakt, dus telkens de 2 glazen kapot. De derde keer was het extra goed ingepakt en kwamen ze heel aan. Is inderdaad een fout van het bedrijf.