Schoonloeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:58

Ik vind het juist prettig als iemand bij ons is zich thuis voelt en zich geen gast blijft voelen. Er logeren wel vaker mensen bij ons, soms ook wel voor langere tijd en dan is het gewoon een fijn gevoel als iemand de koelkast induikt als die dorst heeft en vraagt of jij ook wat wilt. Als iemand zich zolang als in het geval van TS zich als gast moet blijven gedragen is dat niet goed, dan voel je je ook niet prettig lijkt mij. Wat moet je dan wel niet doen om het voor elkaar te krijgen om het label "gast"kwijt te raken?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:08

Wat een beetje een punt blijft is dat we een eenzijdig verhaal voorgeschoteld krijgen, nl dat "schoonmoeder " een tokkie is en ts gewoon haar onschuldige zelf.
Zou best interessant/ amusant kunnen zijn om schoonmama eens te kunnen tippen op dit topic :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:17

RaafSmits schreef:
Wat een beetje een punt blijft is dat we een eenzijdig verhaal voorgeschoteld krijgen, nl dat "schoonmoeder " een tokkie is en ts gewoon haar onschuldige zelf.
Zou best interessant/ amusant kunnen zijn om schoonmama eens te kunnen tippen op dit topic :D

Jij bent ook de gezelligste thuis zeker :+

Hoe mensen zich zooo druk maken in een situatie waarin ze beiden niet eens kennen. Ze mag toch zeggen wat ze wil als het je zoooo irriteert lees het dan niet. :Y)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:23

meggiemeg schreef:
Ik vind het juist prettig als iemand bij ons is zich thuis voelt en zich geen gast blijft voelen. Er logeren wel vaker mensen bij ons, soms ook wel voor langere tijd en dan is het gewoon een fijn gevoel als iemand de koelkast induikt als die dorst heeft en vraagt of jij ook wat wilt. Als iemand zich zolang als in het geval van TS zich als gast moet blijven gedragen is dat niet goed, dan voel je je ook niet prettig lijkt mij. Wat moet je dan wel niet doen om het voor elkaar te krijgen om het label "gast"kwijt te raken?

Denk niet dat je wat speciaals moet doen om van het label "gast "af te komen.
Soms klikt het en soms niet.
Het is net als bij personen die je net hebt ontmoet terwijl je in no time het gevoel hebt alsof je ze al járen kent.
En bij andere blijf je vreemde voor elkaar, zoals mogelijk bij ts het geval is.
In dat geval moet je een manier zien te vinden om met elkaar om te gaan, en dan wil een goed gesprek nog wel eens helpen.
Of je moet een manier zien te vinden waarbij het voor beide partijen "hebbelijk "is, óf eieren voor je geld kiezen.
Op elke slak zout leggen en met rotte vis gaan gooien helpt in elk geval nooit.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:26

k_m schreef:
RaafSmits schreef:

Hoe mensen zich zooo druk maken in een situatie waarin ze beiden niet eens kennen. Ze mag toch zeggen wat ze wil als het je zoooo irriteert lees het dan niet. :Y)

Ik zal eens rondvragen, maar durf er geen gif op in te nemen.
Ik ben meestal nog vrij neutraal :j
( Over op elke slak zout leggen gesproken....... )

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:35

RaafSmits schreef:

Ik zal een stuk van mezelf een quoten:
emilyslaluna schreef:
Nu weten we natuurlijk niet de kant van de schoonmoeder, maar bij klaagtopics worden toch nooit de twee kanten genoemd? Want het zijn klaagtopics waar je op een grappige en niet-serieuze manier je frustraties kan uiten, zonder gelijk judgment en oplossingen naar je hoofd gesmeten te krijgen. Want dat is het doel niet van een klaagtopic.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:46

Ik heb ook zo'n schoonloeder gehad, 2 zelfs.
Bij de eerste was ik 16 toen ik mijn ex leerde kennen en net verhuisd naar België. Ik kwam mij netjes voorstellen en het eerste dat ze zei was naar mijn ex gericht. Ik citeer "Dat gedrocht komt hier niet binnen, van alle meisjes moet je uitgerekend met een Hollander thuiskomen." Dat zette de toon wel. We zijn intussen al 10 jaar uit elkaar, maar als ze de kans krijgt treitert ze mij nog.

De tweede wilde haar zoon niet delen. Ik kon volgens haar niet koken, geen koffie zetten, ik zorgde niet voor zijn kinderen als ex ging werken, ik was uitschot in haar ogen. De laatste druppel was toen ze bij ons binnenviel (te pas en te onpas, lang leve schoonloeders met een sleutel) en mijn zoontje gelijk in de hoek stuurde. Ze stond op dat moment nog in de deuropening. Op de vraag waar ze dat lef vandaan haalde kreeg ik als antwoord dat hij geen goeiendag kwam zeggen. Ah nee, hij had het nog niet eens door dat ze binnenkwam en zelfs dan had hij de tijd nog niet om erop te reageren. Heb haar nooit meer aangekeken sindsdien en al helemaal niet meer in de buurt van mijn zoontje gelaten. Hij was ook altijd de dupe van haar gedrag.
Ondanks dat het geen bloedverwant was van haar, heeft mijn ex hem wel erkent als zoon.

Mijn laatste schoonMoeder was meer een moeder voor mij. Een onzettend lief mens. Heb haar helaas maar 9 maanden mogen kennen voordat ze overleed aan kanker.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:57

Klopt gedeeltelijk Emilyslaluna.
Dat dacht ik enkele pagina's geleden ook nog, maar uit de reactie die toen weer van ts terug kwam leek weer te gaan om advies, dus alleen een klaagtopic is dit ook niet.
( Al wordt er over en weer nogal geklaagd over elkaars reageersels, maar staat dát dan weer los van waar het topic in oorsprong om ging; Een moeilijke relatie met een "schoonmoeder )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:04

meggiemeg schreef:

Ik ben na 20 jaar nog steeds te gast in het huis van mijn schoonouders. Ondanks dat ik er de eerste jaren regelmatig sliep, zal ik er nooit zomaar wat uit de koelkast pakken bijvoorbeeld. Tenzij me dat gevraagd wordt.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:32

Achterom schreef:
Ik ben na 20 jaar nog steeds te gast in het huis van mijn schoonouders. Ondanks dat ik er de eerste jaren regelmatig sliep, zal ik er nooit zomaar wat uit de koelkast pakken bijvoorbeeld. Tenzij me dat gevraagd wordt.

Ik ook, afgezien van het slapen, maar dat komt ook omdat mijn man al lang uit huis was toen wij elkaar leerden kennen. En ik heb echt superlieve schoonouders, daar ligt het niet aan.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:59

De mijne heeft vandaag de quat zwemles gegeven, geeft ons zo ongeveer de schuld er van, ze kon ons namelijk niet vinden (we waren aan het varen, dat wist ze, motor van de boot ging kapot en hadden gezegd waar we stonden maar ze verstond ons niet)

Ze vind t ook nog grappig

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:21

k_m schreef:
RaafSmits schreef:

dan zou mijn schoonmoeder denk ik misschien wel begrijpen waarom ik zo min mogelijk kom.
die snapt nog steeds niet niet
heb al brief geschreven gesprek gehad maar helaas

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:12

Ik kijk op TLC het programma 'I love a momma's boy' en moest opeens aan dit topic denken

Wat een heksen komen daar voorbij _-:(

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:17

Haha please laat dit topic terug opleven, echt heerlijk :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:22

Hahahahaha. Zo dit is een oud topic.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:25

Ik heb nu een vriend die mijn ouders zowat vaker ziet dan zijn eigen. Heerlijk. Zeker na mijn ex die zo ongeveer nog borstvoeding kreeg. :7

Nooit meer wat anders. _O-

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:29

Moet zeggen 2 jaar later is het bij mij ook stukken beter. Moest wel luidop lachen met je borstvoeding opmerking hahahaha

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:42

Amber_anne schreef:
Ik kijk op TLC het programma 'I love a momma's boy' en moest opeens aan dit topic denken

Wat een heksen komen daar voorbij _-:(

Ik ga dit programma maar eens opzoeken. _O-

En kom maar door met de sappige verhalen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:46

daantjuhhh schreef:
Hahahahaha. Zo dit is een oud topic.

Dat programma gaf me opeens weer flashbacks naar de horror verhalen hier :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:22

Even m'n berichten zoeken :=

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:28

Here we go again......

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:55

MarcoBorsato schreef:

Effe jouw berichten zoeken :))

Heb zelf inmiddels ruim een jaar een liefje, schoonmoeder nog niet ontmoet, handig zo'n pandemie *\o/* heb wel al een plantje gekregen van haar, dat is lief.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:38

Jammer dat TS niet actief is op bokt.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de relatie nu, 1 1/2 jaar later, is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:44

Brainless schreef:
Jammer dat TS niet actief is op bokt.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de relatie nu, 1 1/2 jaar later, is.

Het is uit.

Magrathea schreef:
MarcoBorsato schreef:

Effe jouw berichten zoeken :))

Heb zelf inmiddels ruim een jaar een liefje, schoonmoeder nog niet ontmoet, handig zo'n pandemie *\o/* heb wel al een plantje gekregen van haar, dat is lief.

Viel mee! Maar anderhalf jaar later zie ik alleen mijn schoonmoeder, geen schoonfamilie en ook geen behoefte aan.

Met m'n schoonmoeder gaat het met ups en downs, ik probeer het een beetje zakelijk te houden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:49

Een vraag aan diegene die deze situatie herkennen: Je bent al lang samen met je partner/man/vrouw je schoonouders hebben je nooit geaccepteerd, je hebt je best gedaan om er wel wat van te maken, helaas mislukt, na jaren geen contact wil schoonmoeders het in eens wel proberen (voor de zoveelste keer) om er wat van te maken. Hoe zetten jullie je over het feit heen dat het nu dan in eens wel zou kunnen en al die jaren er voor niet? Is het dan nog oprecht? Is het geloofwaardig?