De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:50

Ianthe schreef:
Je bent 22, een baby. Niets om je zorgen over te maken. Geniet lekker van je studententijd :o

Zijn er wel veel op zoek naar een relatie in dit topic, toch niet het topic voor mij haha. :D

Een baby? Wat zeg jij :') Iemand van 35 kan zich precies zo voelen als iemand van 22 hoor. Lekker in hokjes denken. Nee sorry na zo’n 4 jaar al uit huis te wonen en het ‘genieten’ van mijn studenten tijd vind ik het wel genoeg geweest.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:52

:wave: Ik meld me ook hier.
Al een aantal jaar single en waar ik vroeger nog wel eens een long term dating in rolde (relatie wil ik het niet noemen als het korter dan 6 maanden duurt) waarvan ik achteraf weleens dacht; "Hoe ben ik hier in terecht gekomen?", doe ik dat nu bewust(!) niet meer.
Misschien ook de leeftijd, in mijn 20-er jaren maakte het me niet zoveel uit allemaal, tijd zat, ik zat anders in mijn vel. Maar nu ik in de 30 ben wil ik mijn tijd niet meer verdoen aan mensen waar ik geen toekomst in zie. Ongeacht of dat op vriendschappelijk vlak of relationeel vlak is overigens.

Al heb ik ook het idee dat dating anders wordt naarmate je ouder wordt; Je weet steeds beter wie je bent en wat je wil. Ook wat je niet wil en de spoeling wordt daardoor dunner.
Als ik naar mezelf kijk heb ik niet gigantisch veel eisen maar wel een paar en de belangrijkste is een man zonder kinderen en zonder kinderwens.
Sowieso ben ik niet op zoek.
Tinder heb ik maar open ik misschien eens in de zoveel tijd als ik me doodverveel om een beetje te swipen, maar na 5x vegen ben ik er alweer klaar mee :') .

Ik ben erg gelukkig met hoe mijn leven nu is ingericht. Fijn werk, een leuk huisje, mijn honden en paarden waar ik veel tijd aan besteed.
Een man die daar in zou passen zou welkom zijn, tuurlijk. Maar ik voel me niet slecht zonder :) .

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:55

sureido schreef:
Ianthe schreef:
Je bent 22, een baby. Niets om je zorgen over te maken. Geniet lekker van je studententijd :o

Zijn er wel veel op zoek naar een relatie in dit topic, toch niet het topic voor mij haha. :D

Een baby? Wat zeg jij :') Iemand van 35 kan zich precies zo voelen als iemand van 22 hoor. Lekker in hokjes denken. Nee sorry na zo’n 4 jaar al uit huis te wonen en het ‘genieten’ van mijn studenten tijd vind ik het wel genoeg geweest.
Euh ja iemand van 35 kan dat...(die is alleen geen 22), maar als je zo jong bent en je dan al zo druk maken dat je niet iemand zal vinden lijkt mij ook niet goed. Maar goed, wat jij wil hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:56

Ik vind het ook een beetje gek om iemand van 22 een baby te noemen, nogal denigrerend ook in de hele context van je reactie..

Ianthe

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:57

Prima, succes met de drama ;)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:58

Ik denk meer dat ze bedoeld dat je nog aan het begin van je leven staat en en nog een heel leven voor je hebt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:01

Whale schreef:
Ik denk meer dat ze bedoeld dat je nog aan het begin van je leven staat en en nog een heel leven voor je hebt.

Deze icm je loopt er nog wel eens tegen aan :Y)

Ja, vaak gehoord. Zal vast ook wel zo zijn hoor. Maar elk jaar denk ik zou dit het jaar dan zijn maar we zijn alweer over de helft van 2019 heen.

Maar ik denk dat zolang ik niet van mijzelf houd, ik ook niet van een ander kan houden.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:07

Of niet denken dat je met 22 al alles geregeld moet hebben. :o Maar goed, volgens mij is het vaak voor veel meiden in de 20 net alsof je dan oud begint te worden, want oh jee de 30 komt eraan. Het is gewoon zonde om je daar zo druk om te maken.

Als je het er zo moeilijk mee hebt, kan je toch gewoon iemand zoeken om mee te praten, die staan daar niet raar van te kijken hoor.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:13

Ianthe schreef:
Of niet denken dat je met 22 al alles geregeld moet hebben. :o Maar goed, volgens mij is het vaak voor veel meiden in de 20 net alsof je dan oud begint te worden, want oh jee de 30 komt eraan. Het is gewoon zonde om je daar zo druk om te maken.

Als je het er zo moeilijk mee hebt, kan je toch gewoon iemand zoeken om mee te praten, die staan daar niet raar van te kijken hoor.

Ik denk dat je het even in perspectief moet zien. Het zijn de problemen van een ander en niemand kan daarover oordelen. Hoe iemand zich voelt bedoel ik. Het afdoen met: "je staat aan het begin van je leven" is veels te kort door de bocht. Ik werk met jongeren sie al meer meegemaakt hebben dan sommige mensen in hun hele leven doen. Dus daarover oordelen is in mijn ogen niet de manier.

Ik dacht ook ieder jaar: "dit wordt mijn jaar!" En dan was ik teleurgesteld als het oktober was. Dus daar ben ik maar mee gestopt.

Te ver vooruit kijken maakt alleen maar depressief. Ik leef nu wat meer met de dag en dat voelt een stuk fijner. Vergt wel wat oefening :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:17

Wat een zwaar topic wordt dit ineens. En dat mag hoor! Maar ik ben meer de happy single dus herken me hier niet meer in. :)

Succes voor ieder die het lastig heeft in zijn/haar situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:25

Op je 22e lijkt het mij juist veel lastiger, ik wou op die leeftijd tenminste ook wel heel graag, want iedereen had een relatie leek het wel.. Inmiddels wat ouder en wijzer en misschien beter kunnen relativeren of gewoon kritischer geworden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:26

Als 22 jarige weet je nog niet hoe het voeld om 35 te zijn en nog steeds single.

Op mijn 22ste dacht ik ook. Ik ga nooit iemand vinden en al die bla bla.

Nu ben ik 35. Heb altijd een kinderwens gehad

Nu kijk ik als 35 jarige terug op toen. En denk ik echt. Meid wat had je toen nog voor je.
En zo zal het waarschijnlijk ook weer zijn als ik 45 ben.

Mijn kinderwens heb ik laten varen.
Komt het nog. Dan is dat mooi. Zo niet dan ben ik ook gelukkig.

Maar ik kan wel begrijpen dat mensen zeggen pfff. Je bent 22. Maak je niet druk.

Ik ben overigens nu meer happy single dan toen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:29

daantjuhhh schreef:
Als 22 jarige weet je nog niet hoe het voeld om 35 te zijn en nog steeds single.

Op mijn 22ste dacht ik ook. Ik ga nooit iemand vinden en al die bla bla.

Nu ben ik 35. Heb altijd een kinderwens gehad

Nu kijk ik als 35 jarige terug op toen. En denk ik echt. Meid wat had je toen nog voor je.
En zo zal het waarschijnlijk ook weer zijn als ik 45 ben.

Mijn kinderwens heb ik laten varen.
Komt het nog. Dan is dat mooi. Zo niet dan ben ik ook gelukkig.

Maar ik kan wel begrijpen dat mensen zeggen pfff. Je bent 22. Maak je niet druk.

Ik ben overigens nu meer happy single dan toen.

En juist omdat mensen dat nu denken (en weten hoe het is om 22 te zijn en met welke "first world problems" je dan dealt) is het dus niet eerlijk om te zeggen dat je nog zoveel te verstouwen krijgt en niet moet zeuren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:30

Dat zeg ik ook niet.
Maar ik snap wel dat mensen dat denken...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:31

daantjuhhh schreef:
Dat zeg ik ook niet.
Maar ik snap wel dat mensen dat denken...

Ik zeg ook niet dat jij dat niet zegt :D

Maar even terug in het topic werd het wel gezegd. Vandaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:32

Ik had het zelf altijd met mijn afwezige kinderwens, mensen die dan zeggen, aah dat komt nog wel.. :r

Euh jullie zeggen toch gewoon hetzelfde daantjuhhh en gimmejoy? :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:33

Relaxed schreef:
Ik had het zelf altijd met mijn afwezige kinderwens, mensen die dan zeggen, aah dat komt nog wel.. :r

Euh jullie zeggen toch gewoon hetzelfde daantjuhhh en gimmejoy? :+

Klopt :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:34

Hahaha is dat zo? Tis al laat he :P . Nou misschien... ik resgeerde vooral op dat daantjuh zei dst ze kan begrijpen dat mensen zo denken. Ik begrijp dat dus niet. Maar misschien moet ik gewoon gaan slapen haha

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:37

Gimme_Joy schreef:
Hahaha is dat zo? Tis al laat he :P . Nou misschien... ik resgeerde vooral op dat daantjuh zei dst ze kan begrijpen dat mensen zo denken. Ik begrijp dat dus niet. Maar misschien moet ik gewoon gaan slapen haha

Dat ze denken kan ik begrijpen. Zij hebben immers de wijsheid van die jaren al achter zich.
Alleen zou ik het anders verpakken in mijn verwoording.

Maar goed. Is inderdaad een andere discussie.
Ik duik mijn bedje ook in!
Slaap lekker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 03:08

Suzanne F. schreef:
Sintara schreef:
Hmm ja, wel herkenbaar dat stuk over slecht hechten (al klinkt het ook erg zweverig, of ligt dat aan mij?) . Gek genoeg zie ik er ook de 'strategie' van m'n broertje in terwijl hij altijd heeft volgehouden dat het allemaal prima was.
Ik heb dat altijd op een andere persoonlijkheid gegooid eigenlijk

Zweverig? Nee juist niet. Wat je meemaakt als kind is van invloed op je ontwikkeling tot volwassene. Als jij je als baby onveilig hebt gevoeld of dingen hebt meegemaakt in je jeugd dan kan dat je ontwikkeling en dus hoe je omgaat met gevoelens, emoties en behoeftes beïnvloeden.

De theorie van veilige gehechtheid is een belangrijke theorie binnen de psychologie, veel onderzoek naar gedaan dus zeker niet zweverig! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 03:14

Het is nooit slecht om aan je onzekerheid te werken, ook later in een eventuele relatie kan dat zeker nog van pas komen :j

Maar het feit dat je wel een leuke vriendengroep hebt nu betekent dat je wel leuk genoeg bent om mee om te gaan :) en dat is met een verliefdheid niet anders.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 06:23

22 is echt een andere fase in je leven dan 35. Met 22 was ik veel onzekerder en wilde ik ook graag een relatie. Want al mijn vriendinnen hadden een vriendje en als je single was dan was je toch zeker wel op zoek, ging je stappen in het weekend etc. Maar ik was ook nog zelf niet compleet van binnen. Ik was dus meer op zoek naar een invulling. Rond de 30 veranderde dit, ik zag de dingen anders en kreeg meer een soort innerlijke berusting. En toen voelde ik me gewoon heel en in balans. Voor mij zou een relatie nu niks meer brengen. En het kan een aanvulling zijn, zo hoort het eigenlijk. Maar voor mij brengt het meer onrust en verwachtingen mee en dat wil ik niet.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 06:27

Joliieeenn schreef:
Ohjee jongens, ik heb vakantie komt hier nog ff mijn lessen psychologie naar boven :+

Ik heb dit altijd een beetje uhh mensen weer in vakjes moeten duwen. Het gaat er echt over hoe je als baby/klein kind bent geweest (zoals ik uit de lessen begreep) echter kan er nog zoveel gebeuren buiten je ouders om dat je ook vormt naar wie je nu bent. Ik snap waarom wij het hebben gekregen maar denk persoonlijk niet dat dit al te serieus moet worden genomen ;) Als mijn leraar dit leest killt ze me :+

O dit echt! Dat in vakjes duwen. Daar heb ik nu echt last van! Iedereen heeft een mening over je, en als je dan iets doet wat niet aan dat vakje voldoet ben je niet normaal.

Ik heb ADD, dus ik ben van buiten heel rustig en uit mijn gevoelens heel slecht. Dus ik ben een muisje, een mutsje, een tutje, onzeker, gevoelloos (en deze deed zeer want kwam van een familielid af) enz enz enz. Maar hoe rustiger ik wordt, hoe drukker het in mijn hoofd is en als iemand die lichamelijk rust doorbreekt (en dat kan alleen als iemand boos wordt) en dan zijn ze verbaast dat ik uit mijn plaat ga (want ik wordt afgeleid en dat kan ik slecht tegen)

En mocht het dan eens rustig zijn in mijn hoofd, dan wordt ik opeens actief. En dan ben ik te druk. Terwijl ik dan pas mijn eigen natuur laat zien.

En dit zorgt er dus direct voor dat ik geen relatie kan/kon vinden. Ik ben namelijk in het begin heel rustig en kan zelfs onzeker overkomen. Ik zit namelijk 100 opties en gedachtes af te werken. En als ik eenmaal gewend ben aan iemand (man) dan lijk ik te veranderen. En ik krijg dit bij sommige mannen niet aan het verstand. En mannen die het wel snappen vinden uiteindelijk een ander, want soms duurt het lang. Mijn grootste verliefdheid is nu getrouwd met een ander. Terwijl de hele vriendengroep wilde dat wij een relatie krijgen.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:10

Jessix schreef:
Wat een zwaar topic wordt dit ineens. En dat mag hoor! Maar ik ben meer de happy single dus herken me hier niet meer in. :)

Nou inderdaad, ik ging al ernstig nadenken of ik wel veilig gehecht was, :j en of ik niet gepest was >;) , maar nee, niets van dit al.
Klaarblijkelijk moet er toch iets aan je "mankeren" als je single bent.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:11

WeCo schreef:
Jessix schreef:

Nou inderdaad, ik ging al ernstig nadenken of ik wel veilig gehecht was, :j en of ik niet gepest was >;) , maar nee, niets van dit al.
Klaarblijkelijk moet er toch iets aan je "mankeren" als je single bent.

Ik begon ook al aan mezelf te twijfelen :')