Onze doelgroep was daar ook meer naar. Die moesten nooit zoveel van mij hebben geloof ik.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Onze doelgroep was daar ook meer naar. Die moesten nooit zoveel van mij hebben geloof ik.
Ailill schreef:Whale schreef:Als ik het artikel goed begrijp hebben die vrouwen daar helemaal geen tijd meer voorDan ga je toch gewoon in gesprek met je partner...
daar kun je grappig over doen maar ik heb echt zeer veel gesprekjes gehad met mijn ex en daarbuiten ook echt alles geprobeerd maar buiten dat hij 1x uit zichzelf de badkamer is gaan doen zat er echt zeer weinig intiatief in die vent. (Ik heb letterlijk een kapot glas dat hij had laten vallen 2weken laten liggen in de hoop datie het zelf zou gaan opruimen, het ging gewoon niet gebeuren
) Tel daarbij op dat mannen dus vaak het idee hebben dat ze al best veel doen, als hun vriendin ze dan vraagt meer te doen kan dat al snel zeurderig en irritant overkomen. Ailill schreef:Geen idee, ik ben er goed voor gaan zitten. Sterker nog de praktijk zou best wel eens, deels, in verbinding kunnen staan met femisime/omgekeerd feminisme.
Wat ik vervolgens niet begrijp is: Waarom trek je je mond dan niet open? En dan bedoel ik niet om als manager een opdracht te geven, maar praat met elkaar. Leg uit waar je je aan stoort, waarom en kom tot een oplossing.
Wat ik overigens ook niet begrijp is: Waarom leggen jullie het steeds bij mannen neer? Er zal, nogmaals, echt wel een kern van waarheid in zitten. Maar inmiddels kunnen we ook concluderen dat een hele hoop van die mannen hier niet veel aan gaat veranderen. Dan trek je toch aan een dood paard?
Ailill schreef:Geen idee, ik ben er goed voor gaan zitten. Sterker nog de praktijk zou best wel eens, deels, in verbinding kunnen staan met femisime/omgekeerd feminisme.
Wat ik vervolgens niet begrijp is: Waarom trek je je mond dan niet open? En dan bedoel ik niet om als manager een opdracht te geven, maar praat met elkaar. Leg uit waar je je aan stoort, waarom en kom tot een oplossing.
Wat ik overigens ook niet begrijp is: Waarom leggen jullie het steeds bij mannen neer? Er zal, nogmaals, echt wel een kern van waarheid in zitten. Maar inmiddels kunnen we ook concluderen dat een hele hoop van die mannen hier niet veel aan gaat veranderen. Dan trek je toch aan een dood paard?
MarcoBorsato schreef:Ik vind dat als je geen koters hebt, je ook niet moet oordelen over hoe anderen het doen. Want je kunt je nog zo goed voorbereiden, het is 100 keer anders als je écht ouders bent, dankzij hormonen, baby, whatever. En ken jij zoveel jonge koppels die kinderen krijgen? Of doe je een vette aanname?
Een gelijkwaardige relatie is ook belangrijk als je geen koters hebt. Punt.
MarcoBorsato schreef:Natuurlijk oordeel je wel wanneer je vindt dat mensen te snel en te onvoorbereid aan kinderen beginnen en hoe schadelijk dat is.
SinneJ schreef:MarcoBorsato schreef:Natuurlijk oordeel je wel wanneer je vindt dat mensen te snel en te onvoorbereid aan kinderen beginnen en hoe schadelijk dat is.
Goed, ik kan dat moeilijk tegenspreken, maar ik denk dat je dat oordelen net iets te serieus opneemt. Ik zeg niet dat ze het niet hadden moeten doen of dat ze hun kinderen beschadigen: ik zeg net dat ze zelf bang zijn het kind te beschadigen en daarom conflict vermijden. Je moet wel goed lezen.
SinneJ schreef:(papa moet alles leren, mama moet de kleine meer loslaten...) en dat is mogelijk schadelijk voor het kind, dus men doet maar verder zoals men bezig was. Vaak eindigt dat dan in een scheiding die nog schadelijker is voor het kind, maar dat terzijde.
MarcoBorsato schreef:SinneJ schreef:
Goed, ik kan dat moeilijk tegenspreken, maar ik denk dat je dat oordelen net iets te serieus opneemt. Ik zeg niet dat ze het niet hadden moeten doen of dat ze hun kinderen beschadigen: ik zeg net dat ze zelf bang zijn het kind te beschadigen en daarom conflict vermijden. Je moet wel goed lezen.
Met mijn leesvaardigheid is niks mis.SinneJ schreef:(papa moet alles leren, mama moet de kleine meer loslaten...) en dat is mogelijk schadelijk voor het kind, dus men doet maar verder zoals men bezig was. Vaak eindigt dat dan in een scheiding die nog schadelijker is voor het kind, maar dat terzijde.
Hoe kan ik hier uithalen dat ze zelf bang zijn?
Ailill schreef:Geen idee, ik ben er goed voor gaan zitten. Sterker nog de praktijk zou best wel eens, deels, in verbinding kunnen staan met femisime/omgekeerd feminisme.
Pantykous schreef:Ailill schreef:Geen idee, ik ben er goed voor gaan zitten. Sterker nog de praktijk zou best wel eens, deels, in verbinding kunnen staan met femisime/omgekeerd feminisme.
Dat is toch het hele probleem?
Het gaat erom dat er in veel relaties vaak ongelijkheid is. En dat komt meestal doordat vrouwen meer doen dan mannen. Dat is geen aanname of verzinsel, dat is meerdere keren onderzocht. Dan kan die vrouw wel steeds met de vinger wijzen maar waarom stapt die man niet eens uit zijn stereotype? Die kan toch ook nadenken over zijn rol? Dat is ook feminisme, mannen kunnen ongelijkheid ook aankaarten he.
Het gaat hier niet om een goed gesprek over wie wanneer stofzuigt en dat hij/zij misschien ook eens een lapje langs de pot haalt.
Het gaat om ingebakken stereotypering waarbij veelal de man gaat zitten wachten tot hem wat verteld wordt. Hij kan zelf ook nadenken over zijn rol in de wereld en relatie en daar wat aan doen. Niet alleen vrouwen kunnen 'woke' zijn natuurlijk.
Overigens vind ik de prinsesjes op de erwt die mannen voor zich laten draven want ze zijn zo lekker geemancipeert ook een zeer kwalijke ontwikkeling en dat heeft niks met feminisme te maken.
SinneJ schreef:Wanneer je zegt dat ze het maar moeten bespreken heb je per definitie het stripverhaal niet begrepen. En je kan dan altijd gaan roepen dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is, maar dat spreekt niemand tegen, het artikel ook niet. Maar het is gewoon zo dat er meer vrouwen vechten tegen de ongelijkheid dan mannen, dus de verantwoordelijkheid voor de verandering is (in het algemeen), nog niet 'gedeeld'.
enzino schreef:SinneJ schreef:Wanneer je zegt dat ze het maar moeten bespreken heb je per definitie het stripverhaal niet begrepen. En je kan dan altijd gaan roepen dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is, maar dat spreekt niemand tegen, het artikel ook niet. Maar het is gewoon zo dat er meer vrouwen vechten tegen de ongelijkheid dan mannen, dus de verantwoordelijkheid voor de verandering is (in het algemeen), nog niet 'gedeeld'.
Dan snap ik het blijkbaar ook niet.
Misschien kan je heeeeeel kort samenvatten wat de gedachte achter het stripverhaal dan is? Want blijkbaar snapt niet iedereen het hier wat een discussie wel erg moeilijk maakt.
"meer vrouwen vechten tegen de ongelijkheid dan mannen"
Welke ongelijkheid? De rolverdeling binnen een relatie?
SinneJ schreef:Wanneer je zegt dat ze het maar moeten bespreken heb je per definitie het stripverhaal niet begrepen
enzino schreef:Misschien kan je heeeeeel kort samenvatten wat de gedachte achter het stripverhaal dan is?