De eikenprocessierups

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:02

karuna schreef:
Desloratine gaat vrij redelijk kwa moeheid als je blijft doorslikken. Iets meer moe maar het onderdrukt goddank aardig wat.
Tape heeft geholpen. Jeuk is minder nu. Duimen dat het vannacht niet alsnog opkomt

Desloratadine slik ik het hele zomerseizoen wegens hooikoorts al... wil niet weten hoe erg de jeuk dan zonder zou zijn >;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:04

Ik ook al vanaf februari ongeveer. -O- en daarnaast ook prednison erbij nu om de ergste bulten te onderdrukken. Moest er mee stoppen toen wespensteek over was maar ook weer beginnen vanwege de rupsen nu. Anders ben ik een grote jeukende ontstoken bult met grote risico op wondroos erdoor %)

MarliesV

Re: De eikenprocessierups

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:09

Ik slik de Loratadine ook in de avond, na het eten/rond koffietijd.

Hier redelijk onder controle, vooral haargrens en nek is lastig en jeukerig maar het valt tot nu toe mee.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:00

Hier zijn de meeste nesten weggehaald. Met nadruk op de meeste...ze zijn eentje vergeten weg te halen die op de hoogte van huisdieren/kleine kinderen zit. Meteen maar even achteraan gebeld :\

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:28

Hier zag ik gisteren de nesten ook gewoon in de voet van de boom zitten, dus maar zover mogelijk naar links gaan rijden. Goed aankleden, heeft er in elk geval voor gezorgd dat ik geen enorme lading bultjes extra heb, wel een paar, maar niet zo erg als vorige week. En bij mij komen ze ook niet direct opzetten.

Ik heb levocetirizine en slik dat voor het slapen, op aanraden van de huisarts, zodat ik minder last heb van de slaperigheid als bijwerking. Nu slik ik ze 24/7 dus dan worden be bijwerkingen over het algemeen na verloop van tijd wel wat minder.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:08

Vanmiddag nogmaals enkele firma’s gebeld en weer 0.0. Of zes weken wachttijd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 17:10

Hier is de meeste jeuk wel weer voorbij! De zinkzalf heeft echt heel goed geholpen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:25

Hier ook ellende door de eikenprocessierups. We wonen aan de bosrand met veel eikenbomen. Daar komen een hele boel haartjes uit waaien. De droogmolen gebruiken om de was buiten te drogen is er niet meer bij. Buiten zitten, lopen of sporten helaas ook niet. Je wordt een wandelend speldenkussen. Bestreden worden ze ook niet. Zijn er te veel. Alleen bij zwembaden, speelplaatsen en andere belangrijke openbare plaatsen worden ze nog bestreden. Ik vrees voor volgend jaar als het dan nog erger wordt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:29

Hier ook echt zo veel last van. Nog nooit gehad dit. Wordt er helemaal gek van.

Afbeelding
Afbeelding

Doe ook maar tape en zalf smeren constant, maar echt zo irritant dit. En het trekt steeds wat weg, dan denk je ja komt goed! Maar dan smorgens toch weer wakker van de jeuk!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:35

Man en dochter hier inmiddels ook klachten, maar Cetirizine doet wonderen, een tabletje per dag :-)

Net maar even voorraad gehaald bij de apo.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:00

Ik zit ook helemaal onder de jeukende en brandende bultjes en vlekken, vond het al vreemd dat ik zo vaak door een mug gestoken was terwijl ik daar nooit last van heb. Toen las ik dat dit ook kan van de haartjes van deze rups, dat in combinatie met het wonen in een bosrijke omgeving.. Heb nog geen nest gespot, maar wel veel bomen met linten, ze zitten hier dus wel.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:09

Heb vanmiddag is op m’n jeukende armen metholpoeder gedaan. Ook dat geeft rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:54

Taffje schreef:
Man en dochter hier inmiddels ook klachten, maar Cetirizine doet wonderen, een tabletje per dag :-)

Kun je die tabletten zo halen zonder recept?

Ik moet mij helaas ook melden, zit compleet onder de bulten. Ik dacht eerst ook aan muggen, maar ik heb denk ik wel 30 bulten op één locatie en het worden er steeds meer. Ik heb ook geen idee waar het vandaan komt, mijn dochter en man hebben nergens last van. Ik ben de enige in de familie die helemaal onder zit :=

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:21

[***] schreef:
Taffje schreef:

Kun je die tabletten zo halen zonder recept?

gewoon bij de Lidl zelfs!

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:43

Anoniem schreef:
Benieuwd wat je huisarts voorschrijft.
Ik begin ook te twijfelen om die eens te bellen.
Alleen middelen zoals loratedine geeft bij mij als bijwerking altijd enorme slaperigheid..

Ik heb een hormoonzalf gekregen. Wel een flink hoge moet m twee tot drie weken gebruiken en dan geleidelijk afbouwen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:24

Haal de cetirizine bij mij mam op het werk. Doosje van 30 stuks voor maar 3,-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:28

Ik krijg vergoed, maar vannacht. Ooh vreselijk ben twee keer er uit geweest, eerste keer voor cortico zalf uur later voor koelzalf. Wat brandde die laatste maar jeuk werd minder. Zo raar dat het vooral s avonds en s nachts opkomt,

Zie nu al op tegen honden uitlaten. Weet van ellende niet meer waar dat nog te doen. Waar ik nu zit kan ik nog ontlopen. Bij mij thuis echt niet. Overal die rotrups. Alleen loslaat plekken en rupsvrij. Zijn er al helemaal niet veel meer pfff. Overal eik, rupsen enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:29

Geeft dat verder geen bijwerkingen?
Ik heb voor t eerst vannacht echt nauwelijks geslapen en obsessief moeten krabben..

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:30

Nacht slecht geslapen door de jeuk in mijn nek en op mijn armen. Zie er tegen op om te gaan werken, dat is toch niet normaal. Werk in een instelling waar op de weg er naar toe en op het terrein vol met nesten is. En ik moet daar ook veel heen en weer lopen onder de bomen. 4 juli worden ze pas geruimd.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:31

Ik merk gewoon als ik een paar dagen vrij ben geweest dat de jeuk weer afneemt maar dan begint het weer opnieuw als ik moet werken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:32

Nee mag gecombineerd worden gelukkig. Mits er een uur of zo tussen zit. :j maar de cortico zalf is nodig om te voorkomen dat het een grote allergische reactie wordt. Een prik kan zo een grote schijf worden. Zonder die zalf zou ik nu een opgezette bult zijn. De koelzalf haalt de jeuk weg. Maar de cortico gaat voor

Madelief, :(:) niet te vermijden dus. Ik heb dat met honden uitlaten. Die moeten er toch uit. Maar ja waar? :? Krijg de neiging een boerka te gaan aandoen of zo

Gv gister bultjes jeuk, muggen dacht hij. Eeh nee dit zijn rups haren. Blijken er op zijn werk bij het laadplatform een boom met rupsen te staan.

Hij vroeg zich af en dat geldt misschien voor meer mensen, worden de haren door een luchtaanzuig filter tegen gehouden of loop je kans dat het ook binnen terecht kan komen door het aanzuigsysteem

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:40

Als je een lange mouwen shirt aan hebt, houdt dat dan de brandharen tegen? (zodat ze niet op je huid komen?)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:01

Knorretjee schreef:
Als je een lange mouwen shirt aan hebt, houdt dat dan de brandharen tegen? (zodat ze niet op je huid komen?)

Nee, helaas...
Ik heb altijd redelijk bedekte outfits en toch zitten buik en bovenbenen en rug vol :(

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:11

Iemand ervaring met zelf lage nesten verwijderen met een onkruidbrander?

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:37

Skippy01 schreef:
Knorretjee schreef:

Nee, helaas...
Ik heb altijd redelijk bedekte outfits en toch zitten buik en bovenbenen en rug vol :(

:\ curry